Annons:
Etikettförhållande
Läst 7532 ggr
DeadlyEyes
2014-01-12 13:10

Äldre Kvinnor

Hej!

Hur ser ni på relationer mellan yngre killar/män och äldre kvinnor/tjejer?
Tycker ni det verkar desperat av killen respektive tjejen?

Annons:
Vyer
2014-01-12 13:15
#1

Nej, tycker inte att det verkar desperat. Kanske tänker jag något positivt om att de har en relationen trots att de kommer att stöta på en drös fördomar.


CorneliaAndersson
2014-01-12 13:15
#2

Jag kan tycka att sålänge man älskar varandra, så sätter åldern inga gränser :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[silkesnosen]
2014-01-12 13:23
#3

…så länge killen är över tonåren, så ser jag egentligen inget problem. Jag är en av dem som föredrar någon som är några år yngre än mig, då jag inte är attraherad av äldre män:)

DeadlyEyes
2014-01-12 13:25
#4

Det var skönt att få höra det.
Jag har alltid varit nyfiken hur det är att ett förhållande med en äldre kvinna, fast då med ganska stor åldersskillnad. Med någon från 30 - 50 år, och jag är själv 22.
Tycker själv att det låter alltför överdrivet, skäms lite.
Jag har haft förhållanden med jämnåriga men tycker inte att vi har mött varandra på samma nivå.
Dessutom så verkar det vanligast att kvinnor/tjejer dras till äldre killar än tvärtom.

Känns inte som att jag har så stor chans att träffa någon..

DeadlyEyes
2014-01-12 13:27
#5

silkesnosen:

Det är verkligen sällsynt att man hör det, det är nog första gången.
Kul att du skrev, kanske det finns hopp för mig trots allt! :)

ChristineL
2014-01-12 13:27
#6

Äsch, åldersskillnader är ju så vanligt nu för tiden fram och tillbaka. bara man är myndig så tycker jag att tio år är ok iaf.

Annons:
Tjeja
2014-01-12 13:29
#7

Så länge den yngsta i paret är över 25 (oavsett kön) säger jag kör på!

Är den yngsta i paret yngre än 25 men över 18 … tja.. då beror det på individerna och andra omständigheter..

Är den yngsta under 18, nej… vänta tills den yngsta är äldre i så fall.

Detta tycker jag oavsett kön!

Jag tycker det är härligt och beundransvärt när människor vågar gå emot normen och leva ut sin kärlek ändå!

Så länge relationen dem två emellan är bra för dem och ingen in relationen mår dåligt!

Själv hade jag gärna haft en yngre partner men inte en partner under 25 i alla fall helst en runt 30 för min personliga del i så fall!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DeadlyEyes
2014-01-12 13:35
#8

Gud vilka bra svar! Hade aldrig vågat hoppas på det.
Tack ska ni ha, det var nog detta jag behövde höra! :)

Tjeja
2014-01-12 13:42
#9

DeadlyEyes, det finns ABSOLUT hopp för dig!!!

Och det är ju dessutom bara DU som ska leva ditt liv och ingen annan. Som par är det ju bara du och din partner som ska leva ERT liv tillsammans och inga andra! Då är det viktiga hur ni känner och mår i er relation och vad andra tycker borde inte tillåtas förstöra något för er två.

Kram!

Förresten.. har du inte hört uttrycket "cougar"?

Ett känt uttryck för äldre Kvinnor som tycker om yngre män! 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DeadlyEyes
2014-01-12 13:51
#10

Underbart inlägg, tack så jättemycket tjeja!

Det har du verkligen helt rätt i!

Oj.. nej det har jag aldrig hört talas om, tack för att du berättade det!
Det här blev ju riktigt lönsamt, vet inte hur jag kan visa min tacksamhet. Men uppskattar detta jättemycket!

[silkesnosen]
2014-01-12 13:58
#11

Vet du vad jag skulle vilja säga att det är vanligt att yngre killar jagar äldre tjejer, men kanske tyvärr oftast för "sexbiten", vilket kan göra den äldre något sur (men en del väldigt glada..). Jag tycker ju att det raggas åt alla håll och kanter idag!  

Jag som är 30++ kan ju dock känna att 25 är en absolut nedre gräns, men jag tror att det fungerar bättre med någon som är iaf 28, vilket har med mognad att göra, men alla är ju olika. 

Mitt tips är att du funderar på vad du söker och vill ha ut av relationen.

Tjeja
2014-01-12 14:07
#12

Jag är 40 snart, jag skulle bli jätteglad om någon yngre grabb flirtade med mig, nästan oavsett ålder!

Däremot skulle jag enbart se det som en komplimang och inte kunna känna någon attraktion till en grabb under 20 tror jag.. men det har egentligen inte med åldersskillnaden i sig att göra utan att en grabb under 20 skulle kännas allt för mycket som ett barn för mig.

Ärlig talat tror jag att de flesta äldre Kvinnor skulle bli både glada och smickrade om en ung man på 22 flirtade med dem! Inte alla skulle bli intresserade för det, men nästan alla skulle ta det som en komplimang! 😉

Så är du en ung grabb och gillar äldre Kvinnor, flirta på hej vilt bara! Du har inget att förlora! Däremot kommer du antagligen ganska snart ha väldans många tanter trånande efter dig! hi hi 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DeadlyEyes
2014-01-12 14:11
#13

Silkesnosen:

Det har du faktiskt rätt i.. Ja det gör det verkligen, tänker ofta på hur otroligt vanligt det är med ragg och one night stands idag.
Tycker det är lite skamligt..

Det ska jag göra, tack för tipset. Men jag känner mig ändå någorlunda säker på vad jag vill, jag började ganska tidigt att välja hur mitt liv skulle vara. Levde som nykterist vid 14 år och lärde mig på egen hand att komponera musik vid 15, medans många andra "levde livet" så åkte jag till Tyskland, Spanien & Frankrike och pluggade språket till respektive land, och mycket mer.

Men jag ska verkligen tänka igenom ändå, tack! :)

Annons:
DeadlyEyes
2014-01-12 14:16
#14

Haha, gud vilket roligt inlägg!
Tack härliga tjeja, det kanske man ska göra då! ;)
Har dock aldrig flirtat med någon tidigare direkt, några tips på hur man gör? :p

Tjeja
2014-01-12 14:23
#15

#14 DeadlyEyes Oj vad du har hunnit med och haft för dig för din ålder! Förstår att du får mer utbyte av lite äldre Kvinnor än festglada 20-åriga småflickor då!

Le uppskattande och ge gulliga komplimanger med glimten i ögat! (givetvis bara för saker du verkligen tycker)

Kom med gulliga skämt och skäms inte för att visa att du beundrar något hos en kvinna du uppskattar!

Framför allt, var dig själv med dem utan att skämmas och våga visa uppskattning

Jag lovar dig! Det är BETYDLIGT svårare för alla cougars att hitta yngre killar som är seriöst intresserade av dem än tvärt om!

Har du provat tex någon datingsida där du skriver att du är ute efter en seriös relation med en kvinna i de åldrar du önskar? Prova och kom tillbaka hit och berätta hur det går! 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DeadlyEyes
2014-01-12 14:41
#16

#15 Tjeja:

Haha ja jo, egentligen kan man hinna med jättemycket i den åldern om man har intresset för det. Men det är ju trender som tar upp människors tid verkar det som.

Det lät som väldigt bra tips, tack ska du ha! :)

Oj nej, har aldrig varit medlem i någon datingsida. Jag antar att jag borde vara öppensinnad och pröva det, men har tyckt att det verkar desperat på något vis.

Men jag har fått för mig att det kostar också. Vet inte, känner mig tveksam :p

Haha, jag lovar att skriva här om jag hittar en diamant!

Tjeja
2014-01-12 14:53
#17

Vadå desperat med dejtingsidor? I så fall är större delen av sveriges singlar väldigt desperata! 

Det finns även sidor som är gratis, hur bra dem sedan är vet jag förstås inte eftersom jag själv inte är aktivt sökande efter någon nu.

Det kan vara värt att prova olika sidor också eftersom olika sidor har lite olika inriktningar och olika typer av folk som dras dit. Ungefär som med alla andra sammanhang ute i vanliga livet.

Jag vet en sida som heter http://www.happypancake.com som ska vara gratis och som jag har bekanta som gillar! Börja prova där! 

I min mening är man desperat när man ger sig i lag med vem som helst, även personer man egentligen inte är intresserad eller attraherad av! Att man letar på flera sätt och ställen talar snarare om kreativitet och nyfikenhet och har sällan med att vara desperat att göra!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DeadlyEyes
2014-01-12 15:06
#18

Det är nog sant. Haha ska nog inte säga något så mycket kring det jag inte vet så mycket om, har ju som sagt aldrig varit medlem på någon datingsida.

Ja just det, happypancake har jag hört talas om!
Tack, ska ge det ett försök! :)

Det stämmer nog det du säger.
Jag tror det är det att jag vill gärna träffa någon där man minst anar det, det är lite mer spännande. En datingsida är så självklar på något vis. Förstår du hur jag menar? Vill inte låta fördomsfull, men jag har alltid gillat tanken med att åka på en resa och träffa en intressant person.

Tjeja
2014-01-12 15:26
#19

Förstår absolut! Du är en romantiker!

Visst är det något sådant sätt nästan alla drömmer om att träffa någon. Men det är få som gör det på sådant vis nu för tiden. Eller .. rättare sagt.. "det vanligaste" sättet att träffas nu för tiden är nog via nätet ändå.

Fördelen med det är ju att man lär känna en person och att de man kontaktar redan från början har någorlunda liknande intressen och mål i livet. Precis som med allt annat så har folk inte längre tid att bara låta tiden gå och se vad dom händer.. får då kanske det aldrig händer.. eftersom man inte alls har tid att "bara vara" på samma vis längre som förr.

Men att du lär känna tjejer via en dejtinsite och ger det en changs hindrar ju inte att du skulle kunna träffa en tjej på något annat vis för det. Tvärt om är det ju bara ytterligare ett sätt där man kan träffas.

Men jag håller med om att man antagligen får en mer spännande och genuin start på en relation om man bara råkar fastna för varandra när man umgås runt något helt annat än "dejting" och något som båda är intresserade av och tycker är kul!

Uppenbarligen är du intresserad av språk?! I sverige är vi ovanligt fixerade vid åldrar jämfört med andra länder. Så är du dig själv och vågar visa Kvinnor uppskattning när du är ute och reser har du säkerligen ännu mer respons du kan få där än här t o m. 

Du verkar vara en rätt så tuff kille som i grunden är trygg i dig själv, vet vad du vill och har skinn på näsan bara du vet vad som är rätt.

Vem har rätt att tala om för dig vad du känner och önskar i ditt liv?

OM du dessutom vill ha familj och barn redan nu, eller snart lovar jag att det finns ännu fler Kvinnor som är lite äldre än dig och skulle ge allt smör i småland för att få en chans med en ung medveten kille som vet vad han vill!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DeadlyEyes
2014-01-12 15:57
#20

Alltså dina inlägg..
Dem är så härliga och dina talesätt gör mig full av skratt!
"…skulle ge allt smör i småland för att få en chans med en ung medveten kille…". Det kommer jag citera tills jag skaffar rulator.

Det låter väldigt rimligt, du verkar väldigt klok av dig.
Jag hade ingen aning om att vi var så fixerade vid ålder här, men det stämmer nog. Undra hur det kommer sig?!

Oj, familj och barn. Det är något jag ser fram emot, har varit barnvakt till mitt ex systers tvillingar, det var bland det bästa jag visste. Saknar dem jättemycket..
Men om jag är redo för att skaffa egna i dagsläget vet jag inte, men jag vet att jag vill det i framtiden.

Tänkt mycket på det faktiskt, det jag undrar är, hur skulle det gå att skaffa familj om man har stora drömmar?
Jag ville bli musiker så jag blev det, och det är mitt liv idag och ser fram emot att "uttöka" det.
Men en stor dröm, som jag helt klart har bestämt mig för att försöka, är att bli filmregissör, manus- och handlingsförfattare, även en vanlig författare.

Men jag har även en backup om det inte skulle bli som jag hade tänkt, jag är medveten om vilken konkurrens det är.
Språk tycker jag är kul, men mitt största intresse är nog neurovetenskap, och fysik är ett nyupptäckt område som jag har börjat fastnat för. Inte för att jag ser en karriär inom fysik, men jag vill plugga och forska inom neurovetenskap. Det blir så mycket tid åt så många intressen, blir lite orolig för familjelivet även om jag så starkt ser fram emot det.

Blev en hel roman för dig nu haha, hoppas ögonen sitter där dem ska!
Ska nog behöva åka och handla snart så du är beredd ifall jag inte svarar på ett tag!

Återigen, tack för din entusiasm med alla dina inlägg och intresse för att hjälpa mig!

Annons:
Tjeja
2014-01-12 16:24
#21

Stora drömmar behöver inte alls vara ett hinder för att skaffa familj och barn! Det är upp till dig hur mycket du vill lägga ner på det ena eller det andra. Det kan vara tufft att köra båda samtidigt men många har gjort det före dig så omöjligt är det absolut inte!

Om du vill ha barn i framtiden men inte än, kanske du i alla fall ska hålla dig till att spana på Kvinnor under 40, gärna inte över 35 heller. Eftersom kvinnornas fertilitet avtar ganska snabbt efter 35 och den kvinna över den åldern som vill ha barn antagligen är ganska angelägen om att skaffa det snart.. såvida hon inte redan har egna barn och är nöjd med dem hon har. Men i så fall får du ju istället kanske överväga om du är beredd att bygga ett live med någon som aldrig kommer ge dig dina egna biologiska barn?

Det är just sådana tankar och funderingar som kan vara det största bekymret i relationer med stor åldersskillnad.

Bara man pratar igenom det och är ärliga med varandra så man vet och drar åt samma håll behöver det inte alls bli något bekymmer.

Ha med det i bakhuvudet när du letar efter kvinnan i ditt liv!

Är du beredd på att skippa egna barn kan du kanske t o m ha tur att hitta någon lite äldre kvinna som är klar med sina egna barn och gärna är med och backar upp dig i dina egna karriärdrömmar istället.

Och oavsett vad man planerar i sitt liv så blir det i slutänden sällan så som man hade planerat eller tänkt, men det kan bli väldigt bra ändå! Bara man har en ärlig och öppenhjärtlig relation där man verkligen samtalar och kan samtala om allt.

Tack själv förresten! Det är bara kul att skriva med dig! 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DeadlyEyes
2014-01-12 18:04
#22

Vilka genomgående och bra svar jag får, det verkar väldigt lovande!
Det lät väldigt bra, och jag ser mer positivt på det nu!

Detta gjorde min dag kan jag säga, tack fina människa!

Tyckte också om att skriva med dig! :)
Jag ska ta med mig allt du har sagt och minnas dem viktiga punkterna du tog upp, dem är ovärderliga!

Ta hand om dig rara du!
Nu blir det glad pannkaka, och om det blir något så lovar jag skriva här! :)

Tjeja
2014-01-12 20:10
#23

Ser fram emot att höra vad du får för erfarenheter! Skriv igen om du vill bolla något mer på vägen! Funderingar brukar ju gärna uppstå när man fått kontakt med någon och man liksom har något scenario att utgå ifrån ! 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MeBad
2014-01-13 00:09
#24

Äldre Kvinnor vet, ibland, vad de vill ha.

IngridSvensson
2014-01-13 15:00
#25

Ser inga fel med att en äldre kvinna vill ha en yngre man eller tvärtom. Så länge båda vill så är det bara att tuta och köra! Finns en del Kvinnor som vill ha yngre män (de finns på datingsidor och dylikt), men det kanske fortfarande finns fördomar, men de ska man strunta i tycker jag, om man inte är en 43-årig mamma som har en relation med typ sin 20 åriga son/dotters killkompis typ.. Det kanske kan förstöra relationen mellan mamma och barn. Jag attraheras heller inte av killar som är äldre än mig, min kille är yngre och jag kollar bara på yngre killar. Mycket fräschare och snyggare!


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Sjöstjärna
2014-01-13 15:39
#26

Vilken positiv och trevlig tråd! 🙂 Och jag håller med majoriteten, jag föredrar en åldersskillnad på kring tio år. Med en yngre man då givetvis. 😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

DeadlyEyes
2014-01-13 21:42
#27

#23 Tjeja
Tack så mycket för att du är så hjälpsam!
Fick faktiskt lite funderingar nu när jag har fått höra att min chef tycker jag är väldigt snygg :p
Tycker nämligen hon också är det, men det kanske inte är helt rätt att flörta med chefen?
Jag vet inte riktigt det där med blickar, men jag får en del som "följer" mig, med blicken alltså. De brukar se lite osäkra ut, alltid undrat vad det innebär. Har valt att tolka det som att dem tycker jag är fin att titta på haha.
På bussen brukar det hända, så jag undrar också, hur vore det att börja småprata med någon på bussen? Jag vill inte få dem att känna sig obekväma direkt.

#24 MeBad
Vad menar du med det?

#25 IngridSvensson
Det är härligt med fördomsfria människor, och det här låter ju som sagt lovande för mig! Det verkar vara många som intresserar sig för yngre män, trots att jag alltid har upplevt det tvärtom.

Det tycker jag du har rätt i, hade varit nästintill absurt att bli ihop med sitt eget barns kompis.

#26 Sjöstjärna
Eller hur! Är så sjukt glad över det, jag var nästan beredd på att få någon otrevlig kommentar. Men här har det bara varit mogna, fördomsfria, trevliga och roliga människor som har skrivit.
Helt underbart!

Jag håller med, mer än 10 blir nog lite väl.
Fast det är ju det att jag attraheras av ännu äldre också..

Annons:
Tjeja
2014-01-14 14:40
#28

#27 DeadlyEyes..

Ha haha.. 👍 ok så du gillar din chef!

Är hon singel?

I så fall, vad har ni för relation? Kan ni prata något om privata saker och skoja osv? Prata i förtroende med varandra något alls?

Ett smart knep i så fall är ju att du låter henne "råka" få reda på att du gillar lite äldre Kvinnor. Tex kan du ju kanske lite på skoj med glimten i ögat berätta att du har en profil på en dejtingsida där du söker efter en seriös relation, och sedan kanske be henne om råd angående din annons där hur du ska formulera den för att locka Kvinnor i hennes ålder… 😉

Bara en sådan sak i sig kan ju leda till mer samtal och kontakt och hon får indirekt veta av dig att du är tillgänglig ifall hon är intresserad! Fortsätt sedan att vara dig själv, öppen och ge komplimanger för saker du gillar hos henne… Så kommer det säkerligen hända saker..

Såvida inte företaget ni jobbar på har någon klausul emot dejting på jobbet förstås.. 

Märker du att du får lite gensvar så kör på. Tyvärr kanske hon själv kommer vara lite försiktig med initiativ eftersom det skulle kunna klassas som att hon utnyttjar sin position ifall hon själv står för initiativ helt etc. 

Men då måste du ju förstås ha med i beräkningen att du måste orka och kunna hantera det hela ifall det inte blir något, eller blir något och tar slut.. att fortfarande jobba där med henne som chef. En sådan tanke kan ju stoppa henne. Men om inte… tja… är man rätt för varandra så vore det ju tragiskt att låta en yrkesroll komma ivägen för relationen.

Du gör det ju förstås lättare för dig om du helt enkelt riktar in dig på andra utanför ditt jobb.

Om du börjar prata med främmande Kvinnor på tex bussen kommer kanske endel reagera med förvåning och kanske blyghet. Men garanterat kommer de allra allra flesta bli väldigt glatt överraskade och glada av att en yngre attraktiv grabb visar dem uppmärksamhet!

Absolut ett bra ställe att "ragga över tid" på om det är någon du "spanat in" som ofta åker samma bussturer som dig. Känner själv ett par som hittat varandra den vägen! De började pratas vid på bussen och sedan blev det lite mer prat varje gång de åkte samtidigt och tja.. idag är de ett par. 😉

Låt fantasin flöda! Var bara glad, dig själv och visa uppskattning och intresse för saker i deras liv hos de Kvinnor du attraheras av!

Som sagt.. jag skulle bli förvånad om du inte hade en massa tanter trånandes efter dig på rad snart!

Sedan kan ju förstås flera bromsa sig själva av tanken på åldersskillnaden. Men vad gör det om några är fegisar! Du kommer ha flera kvar att välja på ändå!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

obstitant
2014-01-14 17:01
#29

#27 Nej nej, inte chefen. Det är nästan alltid en jättedålig idé!

Gur4m1
2014-01-14 23:02
#30

Jag är 30+ och har haft killar som är 10 år yngre än mig, men har alltid haft de seriösare relationerna med killar runt 2-3 år yngre. Passar mig utmärkt. De män som jag varit med osm är äldre har varit ganska barnsliga och ungdomliga i sinnet och inga som sett ut att vara 10+ år äldre än mig utseendemässigt. Jag gillar inte gubbar, men heller inte "karlakarlar", men såklart inte heller "pojkar". Jag gillar män. Åldern har ingen betydelse, det är personkemin och energin som personen utstrålar som är avgörande.

Jag tror inte att en äldre kvinna måste vara den som är dominant och beslutsfattande i en relation med en yngre man, men hon vet nog oftare mer tydligt vad och hur hon vill ha saker än en jämnårig tjej om man är ung. Så tänker jag. Jag vet iallafall bättre idag vad jag behöver i en relation, och vill ha ut av livet än när jag var 18-25.

Jag skulle absolut kunna tänka mig en kille rån 25 och uppåt, kanske rent av 21-22 års åldern- beroende på mognad- men killar i den åldern och under 30 är väldigt …jag upplevde att killar redna vid 20 årsåldern, ryggade när de hörde att jag var 24-25. Det var väldigt tråkigt, mins jag. Men jag har haft killar i 21-22 års åldern efter mig nu när jag passerat 30-strecket som varit väldigt intressanta, om jag nu bara varit singel :) 

Tror allt handlar om mognad och vad det är man är ute efter. Tror "bara sex/seriös relation" finns i alla åldrarna. Tror en äldre kvinna uppksattar en sexig, ung, viril kille av samma anlendingar som en äldre herre uppskattar en 20årig tös :P men att där även kan finnas djupare, känslomässiga relationer….

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

DeadlyEyes
2014-01-15 20:24
#31

#28 Tjeja

Du är alltid lika härlig i dina inlägg, haha!
Haha nja, jag tycker mest att hon ser bra ut, men jag har knappt pratat med henne, är ny på jobbet nämligen. Hon verkar väldigt upptagen också..
Men till min förvåning och förskräckelse så ska hon tydligen sluta, jag fick reda på det idag. Det tycker jag är väldigt synd, hon verkar vara en sån härlig och sympatisk person.

Men det är väl som Obstitant säger #29
Det kanske ändå är väl det, kan säkert bli mycket problem. Hon var nog gift också, vet inte men tror det.

Ja precis! Tycker också det vore synd att just yrkesrollen avgör om man får vara tillsammans eller inte.

Haha åh va kul! Då kanske man får spana lite, har nämligen inte sett någon som alltid åker samma turer som mig.

Jag undrade mest eftersom det är ganska ofta som de visar intresse på just bussen, så då skulle jag känna mig lite mer självsäker att prata med dem utan att behöva oroa mig för att de inte är intresserade alls. Man har också lite mer tid att kunna lära känna varandra, verkar ganska utmärkt egentligen. :p

Vad glad jag blev av att läsa det sista du skrev, känns skönt att veta att hoppet inte är över bara för att några stycken viftar bort mig för min ålder. Haha men ännu har dem inte börjat stå på rad!

Något som har förvirrat mig länge är att jag ofta får höra att jag är snygg, men det är ingen som pratar med mig ändå. Man tycker ju att åtminstone en kunde ha gjort det på alla dessa år!
Fast nu kom jag faktiskt på en som har velat prata med mig. Men det är bara en än så länge, och hon vågade inte komma fram till mig.

De tjejer och Kvinnor som jag faktiskt har pratat mer med har inte direkt verkat vara särskilt intresserade. Får inte ihop det här med "jättesnygg" och mina erfarenheter med tjejer/kvinnor. I Gymnasiet till exempel så gick jag i en klass med i stort sett bara tjejer, det var jag och en kille till. Men han var homosexuell, så han räknas inte riktigt. :p
Haha, skoja bara, han var trevlig.
Fast visserligen, dem var ju ute och festa jämt och det gjorde inte jag.

Nåväl, som alltid så är jag innerligt tacksam för dina ambitiösa svar!
Jag verkar alltid ha funderingar kring något, och du verkar alltid ha svar på dem!😃 Kan det bli bättre? :)

Hur är det med mörk hy förresten? Jag är något mörkare i hyn. Man har ju hört att svenska tjejer/kvinnor ska gilla sånt, med det är också en grej jag inte köper.

Jag inbillar mig istället att det är hudfärgen som kan vara ett problem och är ivägen för detta.
Det är väl fel i de flest fall antar jag, men efter rasistiska erfarenheter så har jag inte riktigt velat ha mörk hudfärg och tror att det är många som dömer mig efter det.

Gur4m1
2014-01-15 20:41
#32

Mörk hy är väl som med allt annat- en smaksak. JAg älskar inte mörk hy, eller blonda killar, men har dejtat killar med bådadera. Sen med mörk hy….enar du som Afrikansk? Eller som en från mellanöstern, en Chilenare eller Latino? Det är iallafall en smaksak och nog inte många som väljer bort dig pga rasistisk tankar runt huden- men ja, kanske rädslan att du kanske inte kan svenska eller inte är svensk, rent kulturellt? Men det är ju deras förlust och inget man kan påverka.

Att man ser bra ut gör en inte automatiskt till en sockerbit, då gäller det att placera sig bland Kvinnor som vågar ta för sig, är självsäkra och järva och finner dig som just otroligt snygg.
Problemet med att vara väldigt attraktiv är kanske just att människor som du själv tycker är attraktiva- kanske inte har självförtroendet att visa intresse för dig, de kanske känner isg underlägsna eller ja, att "varför skulle han vara intresserad av mig?". Folk verkar tendera att ibland värdera folk och hur de passar ihop utifrån utseendet. "Han ser för bra ut för henne" och liknande saker.

Så du får kanske lära dig att se tecken på ett intresse hos kvinnorna, t.ex att de är lite undvikande- eller att de verkligne _tittar_ på dig. Själv blir jag väldigt blyg och vågar knappt titta på människor som jag finner som sjukt attraktiva/vackra, inte i början- sen börjar man nästan stirra/glo på dem, helst när såklart ingen annan (eller de själva) märker något. När jag och min pojkvän blev tillsammans så satt jag och stirrade på honom i mörkret när vi skulle se film- för det var min chans att "insupa" hans otroliga skönhet 🤪, han märkte inte alls att jag var intresserad av honom förrens jag sa det åt honom rakt ut- när jag märkt att han nog var det av mig med. Så… det är inte lätt alltid att veta var man har folk…Vad de ser och tycke roch tänker om det. Du får lita på de som säger att du ser bra ut och utgå från det. ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

DeadlyEyes
2014-01-15 20:53
#33

Gur4me1 #30

Va intressant!
Jag har alltid haft uppfattningen att ålder har verkligen inte med mognad att göra, många drar dem parallellerna. Det är förståeligt men trångsint.

Jag reagera en hel del på ditt inlägg och fick en del "jaha"upplevelser, och har nog många frågor kring det du har skrivit.
Först och främst… Vad är "karlakarlar" för något? :p

Sedan;

"det är personkemin och energin som personen utstrålar som är avgörande."

Det förklarar en del tror jag.
Jag lider av depression, och jag har svårt att lita på folk. Det syns kanske..
Men det förklarar inte varför mitt senaste och enda förhållande jag har haft höll i 3 år. I alla tre år så har ingen märkt annat än glädje och energi hos mig. Även idag har jag nästintill daglig kontakt med mitt ex och hela hennes familj, bland de finaste människor som finns!
Vad jag syftar till är att jag kan nog utstråla både glädje, energi och dessutom så har personkemin varit fantastisk, men inte märker jag särskilda intressen som ökar..

Jag håller nog med dig, även om det kanske inte nödvändigtvis behöver vara så. Men med erfarenhet så lär man sig nog efterhand hur man faktiskt vill ha det. Jag å andra sidan, känner mig ganska så säker ändå.

Vad underligt att dem reagerade så på din ålder på den tiden. Har du någon aning om varför?
haha jaha se där ja, nu kommer dem till dig minsann! Hoppas det inte blir något liknande för mig, haha. :)

Det har du nog helt rätt i, hoppas man bara inte förutsätter alltför ofta att mognad har med ålder att göra.

Tjeja
2014-01-15 21:04
#34

Deadly eyes, jag håller med i mycket i #32 som jag tycker skrivit väldigt bra! Kvinnorna blir nog mest blyga om du är snygg och vågar inte. Speciellt eftersom de säkerligen känner sig gamla jämfört med dig och det gör många blyga o ffa osäkra precis som du var när du började skriva här. ;-) Du vet väl att lite mörkare män generellt sätt "anses" mer attraktiva? Ungefär som att blonda tjejer generellt sätt världen över "anses" vackrare än brunetter? ;-) Skämt å sido dra nytta av att du är mer exotisk och mer spännande att titta på än trista bleka burk-sparrisar till svenska män! När du väl börjar prata o Kvinnor får lära känna dig lite så kommer din glada trevliga personlighet ge dem mer mod att prata mer med dig!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
DeadlyEyes
2014-01-15 21:09
#35

32# Gur4me1

Vad snabb du var på att svara! Vilket fint inlägg också, uppskattar det verkligen!

Nej, nej, inte alls så mörk i hyn. Min far är till och med svensk, uppväxt i bromma, min mor däremot kommer från Sri Lanka. Så jag är väl chokladmilkshake.. Lite brun bara med lite svenska karaktärsdrag här och var :p

Ja det har du faktiskt rätt i, även jag tänker så om vackra människor. Väldigt synd.. Vissa kan vara jobbigt vackra, så man knappt kan prata med dem haha.

Ursäkta språket men f*n va fint, och romantiskt.. Blir lite svartsjuk på din pojkvän som har en sån charmig flickvän. Det är lite sådana grejer jag drömmer om ibland, att någon betraktar mig i hemlighet.. Så smickrande..
Vart hittade han dig någonstans? haha 😃 ..skoja :p

Tack snälla du, det ska jag göra!
Skulle behöva lite bekräftelse dock innan jag vågar köra på hur som helst.
Men ska tänka på det du sa! :)

DeadlyEyes
2014-01-15 21:22
#36

#34 Tjeja
Alltså just nu kan jag inte sluta skratta efter ditt senaste inlägg, börjar få ont i magen haha!

Vart får du allt ifrån?
"Trista bleka burk-sparrisar till svenska män"

Jisses haha!
Ska vi inte vara alltför sådana, det går lyckligt fram för dem i förhållandena som säger att de är väldigt attraktiva!

Ja! Det var det jag syftade till, att jag har hört att mörkare män ska vara mer spännande osv. Men det har verkligen inte känts så..

Absolut, men hur drar jag nytta utav det egentligen?

Gur4m1
2014-01-16 00:25
#37

Karlakalar = Skogshuggare ;) Mukiga, muskulösa, håriga, rapande, knegarkarlar som luktar allt utom rosor. Rensar tänderna med jrntråd och lagar maten ovanpå vulkaner. Nä men bilden av hur en karl ska vara- köper jag inte. Män är ju människor, var det jag menade. Jag uppskattar inte påklistrad manlighet. Saker män allt för ofta (precis som vi kvinnor) gör för att det förväntas av oss pga vårt kön- inte för att vi känner/gillar det.

Angående energi ch perosnkemi så menade jag inte att du ska ha en viss- utan att folk dras till olika människor. Jag kan tycka att en man är otroligt vacker men efter en månad uppleva honom som otroligt ointressant och trist som person- kemin fungerar inte. Det måste finnas mer där. Är ju samma som med mognad- jag upplever att det en del ser som mognad och yngre försöker "härma", speciellt talar jag nu om tonåringar som har allt för brottom att växa upp :P - upplever jag mer som omognad ;) Man kna vara mogen när det kommer till att sköta sin ekonomi, att man besitter en självständighet, men sen vara omogen när det kommer till hur man hanterar sina relationer och ser på omgivningen, eller hur man för ett samtal eller diskuterar och resonerar. Jag tycker att mognad kommer med livserfarenhet och tyvärr får en del vara med om alldeles för mycket under ung ålder, som säkert ger en mognad (eller erfarenhet?) många kanske aldrig får?

Men mellan två svenssons där en är 20 och den andra är 40 så är det väl rätt självklart att även åldern spelar in i hur "mogen" man är, det vill säga livserfarenhetengår ju att mäta- men 20åringne är ju fortfarande förmodligne vuxen och har en hel del att erbjuda.

T.ex när en tjej som var något år yngre än mig skrattade ut mig och kallade mig för barnslig för att jag spelade gameboy under en rast på jobbet för att slappna av- så  fnös jag bort det som omognad, från hennes sida- även om det jag sysslade med sågs som något barnsligt som….barn och ungdomar oftast sysslar med. Finns så många lager.

Glad om jag var till någon hjälp alls. Lycka till!

Och ja, min pojkvän har haft tur som fått en tjej som mej! 😍

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

MeBad
2014-01-17 00:36
#38

27 det är större sannolighet att äldre Kvinnor vet vad de vill än yngre. Men det finns inget som garanterar att alla äldre Kvinnor vet vad de vill. Att de möjligen har slutat att springa fram och tillbaka i sina tankar..det är olika.

Tjeja
2014-01-21 17:29
#39

Hur går det för dig DeadlyEyes? :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DeadlyEyes
2014-01-26 17:16
#40

#39 Tjeja

Hej!
Ledsen för ett avbrott, har varit sängliggande sjuk och hade dessutom ingen internet, aldrig känt mig så handikappad tidigare haha!

Nja det har väl inte hänt något riktigt datingfronten..
Igår däremot stötte jag på ett väldigt trevligt gammalt par, från att ha varit en helt förfärlig dag, så blev det något jag säkert kommer minnas länge. Detta är en rätt dråplig historia, så gör dig bekväm när du läser det här! :)

Så.. Allt börjar med att jag går upp för att ta mig till täby centrum doktorn, jag skulle nämligen ta blodprov och skulle dessutom gå på fasta, så ingen frukost för min del.
Efter att ha väntat i kylan på den försenade bussen och äntligen kommer fram till täby centrum doktorn, så upptäcker jag (såklart) att det är stängt..
Trots att det står att dem ska ha öppet på helgerna, men nehe då..
"Då åker jag väl hem då" Tänkte jag och trodde att det skulle vara så lätt..

Det är lördag, så bussarna går inte så ofta, jag blev därför fast någon timma i Täby C.
Kunde jag köpa något att äta? Nej men naturligtvis inte! Det är ju ingen rolig historia om jag inte glömmer kontokortet hemma liggandes på skrivbordet för att jag lämnade den där sist jag gjorde ett internetköp..
Så då satt jag där, mitt i Täby Centrum, hungrig och börjar bli lite grinig.
Som tur var hade jag min bok med mig i alla fall, så då satte jag mig och läste den.
Dröjde inte länge förän en stackars bebis började gråta bakom mig, hon var ledsen för att hon inte fick någon glass.
…jag blev sugen på att berätta om min dag..

Jaja, hur som.. Snart så lämnade modern och bebisen brottsplatsen, och jag kunde sitta kvar och läsa i lugn och ro.
Efter ett tag så satte sig en gammal man bredvid mig, och lite senare så frågar han mig om vad jag läste för något. Jag visade honom min bok (E=mc^2) som handlar om Einsteins Relativitetsteori. Han svarade direkt "jag tänkte väl att det var den, kände igen ryggen!".
Han hade tydligen jobbat som maskinist på stora kryssningsfartyg, och då hade han läst den. Vi diskuterade och pratade väldigt länge, och han berättade att han och hans fru har varit nästan överallt i världen, afrika och amerika är de platser som återstodd att besöka.
Så småningom så kom dessutom hans fru, och vi alla tre umgicks tillsammans. Hon började prata om fisk, och tyckte att jag skulle pröva gädda. Jag är ju vegetarian och ser fram emot att bli vegan, men jag ville inte bryta den trevliga stämningen och uppskattade helt enkelt tipset.
Nåväl, dem var tvungen att ge sig iväg, men innan de for så sa mannen; "all heder för dig som har intressen sällsynt för din ålder".
Det kommer jag nog aldrig glömma.. Det gjorde min dag!

Jag satt och reflekterade över vad som precis hade hänt men avbröts av tanken på bussen jag skulle hinna, jag hade missat den med 5 min. Så fick vänta en ytterligare timma Täby C..
Men denna gång gjorde det verkligen inget, det var värt varje sekund!
Den är sådan historia men aldrig tror ska hända en, man hör det överallt.

Så jag är på gott humör, men i övrigt som sagt så har jag inte börjat ragga ännu haha!😉

Tjeja
2014-01-26 17:31
#41

Ujjejuj vilken historia! ha ha… Ja det låter nästan som en upplevelse taget ur en roman eller något! En olycka kommer sällan ensam heter det ju.. och inget ont som inte för något gott med sig..

Klyschor men ändå passande ord i din gårdag! 😃

Du får väl satsa på att ta dig till doktorn en vardag istället..

Men kul med det äldre paret och att det lyfte din dag så! Visst är det roligt att prata med och umgås med äldre som varit med om lite saker och har en massa spännande att berätta?!

Vad gäller dejting är det ju inget du behöver stressa med på något vis! Du är ju som sagt ung och har massor med tid framför dig! 😉👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
DeadlyEyes
2014-01-26 17:43
#42

Eller hur! Låter så overkligt..

Haha, ja jag får väl göra det. :)

Ja det var verkligen kul, hade gärna behållt kontakten med dem, det är så sällan man stötter på någon med samma intressen.

Jo, jag antar det.
Men det känns lite väl ensamt ibland, och jag vet inte varför jag känner mig stressad över det.
Men jag borde nog lyssna på dig och lugna mig lite, haha.
Tack ska du ha 🙂

Gur4m1
2014-01-26 18:56
#43

Förlåt men vad är ert gemensamma intresse? :D Einstein eller att ni läser böcker? 😛

Härlig upplevelse.

Är ofta gamlingar kommer fram och pratar med mig när man inte har så brottom- det är då saker händer som man annars lätt missar. Äldre  har dessutom en tendens att ta kontakt, det är sällan en jämnårig brukar örja prata med mig eller så. Även en gammal arabisk kvinna började samtala med mig en gång och började berätta om sitt hemland och skillnaderna till Sverige (inte minst vädermässigt).

Stannar man upp hinner världen ikapp. Älskar när saker klaffar, även om jag inte tror på ödet eller att våra vägar är förutsedda så börjar man undra ibland.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

DeadlyEyes
2014-01-26 23:20
#44

43#

Nu lärde jag inte känna honom tillräckligt mycket för att veta vad mer han var intresserad av.

Men jag syftade till mina intressen för främst facklitteratur.
Ända sen jag var 10-11 år började jag läsa neurovetenskap/-psykiatri, något jag förmodligen aldrig kommer att tröttna på.
Med åren har jag utvidgat mina intressen, som till exempel fysik, biologi, filosofi osv. Har dessvärre aldrig fastnat för skönlitteratur..
Om jag träffar en kvinna/tjej, så får hon väldigt gärna vara skönlitterärt intresserad. I mitt tidigare förhållande så fungerade det utmärkt med att vi satt i soffan tillsammans, jag läste illustrerad vetenskap och hon verklighetsbaserat skönlitterärt verk som hon senare läst åt mig.
Jag tyckte väldigt mycket om det, jag önska nämligen att jag hade ett större intresse för skönlitteratur, men fastnar som sagt aldrig.. Det fungerade jättebra, och jag lyssnade gärna på det hon hade läst om, speciellt om det var en sann historia!

Gemensamt intresse som en särskild livsfilosofi är något jag skulle uppskatta också. Någon som är klok och lever enligt sig själv men också med förnuft.

Det är sant.. Det är synd att jämnåriga så sällan tar kontakt med en.
Kanske ska man föregå som ett första exempel?

Gur4m1
2014-01-27 05:53
#45

#44 Ja, ^_^ Jag brukar ta kontakt med folk men får en känsla av att man ibland ses som något mystiskt som hoppar ut från en sopkorg :P

För random kontakt med jämnåriga så verkar det krävas en pub eller liknande i direkt anslutning till kontaktförsöket 🤪

Jag har noterat att många, främst unga män, inte verkar ha något intresse. Något som förgyller och ger glädje.

Själv har jag så många intressen så jag måste avstå en del bara för att det finns inte så mycke tid. Jag älskar att prova nya saker.

Så att försöka prata med en främling på bussen skulle jag göra om jag tyckt att det kändes lämpligt, men det gör det sällan. Människor i Sverige blir väldigt… Menar, bara grejen att alla sätter sig på varsit säte, in i det sista. Helst med väskan på en egen plats så man verkligne försäkrar sig om att få slippa sitta vid en främling.

Vi gillar vårt perosnliga utrymme och det är svårt att spräcka den bubblan, upplever jag.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

DeadlyEyes
2014-04-05 22:39
#46

Hej igen!

Nu var det länge sen. Det här med nätdejting har jag prövat och minsann givit tid, men det verkar inte vara något för mig tyvärr.. :(
Det är så svårt att få kontakt på nätet tycker jag..

Tjeja
2014-04-05 23:28
#47

Skulle endel av bekymmret på dejtingsidorna kunna bero på att du kanske blir misstrodd om din ålder?

Att kvinnorna ofta tror att du egentligen är någon annan som bara lådsas vara yngre? Många har ju falska och oseriösa identiteter osv.. det kan ta tid att vinna någons förtroende på en dejtingsite ibland. 

Jag kan tänka mig att du låter lite "för bra för att vara sann" och då tror man att du är påhittad för att driva med dem. Jag menar… de flesta har nog svårt att tro att en trevlig yngre kille faktiskt är seriöst intresserad av någon äldre liksom.

Tja, en fundering bara.. eftersom du inte alls verkar ha problem alls att få kontakt med folk här?! För här är ju ingen ute efter att hitta en partner och då vågar man kanske tro mer på det du säger?

Fungerar inte nätet så tycker jag i alla fall att du inte ska behöve känna dig nedslagen! Jag vet såå många Kvinnor som mer än gärna vill ha en  yngre man, men det är svårt att tro på att någon yngre skulle kunna vara intresserad.

Så känner jag själv i alla fall. "Vem vill ha en gammal kärring som mig?" liksom. lol… ;)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

DeadlyEyes
2014-04-06 01:10
#48

Heej Tjeja! Tänk va kul att du faktiskt svarade på samma dag! Gamle vän.. :) Vad glad jag blir! Måste fråga hur allt står till för dig?

Det stämmer nog mycket väl som du säger, att jag aldrig tänkte på det!
Jag hade ju inte heller någon profilbild undra på om det kanske är avgörande? …och så försökte jag ju låta så mogen och vuxen som möjligt av mig, men det kanske bara fick det att verka ännu mer (som du sa) som att jag är äldre än vad jag anser mig själv att vara enligt profilen.
Det är också ett problem jag stöter på, hur ska man vara egentligen?

"För bra för att vara sann".
Det låter som en bra ursäkt tycker jag, det kör vi på! :)

Det är skönt att höra att du säger det.. Då ska jag bara våga prata med dem! :)

Haha, ja du.. Du är ju charmig, har en härlig stil på så vis att det märks att du är dig själv och kan bjuda på dig själv.
Nu vet jag inte så mycket om dig, civilstatus, vilka intressen du har, hur gammal du är eller hur du ser ut.
..och som du säger så är det här ingen site som man letar efter en partner, men hade det varit det så hade jag varit väldigt nyfiken kan jag säga! ;)

Annons:
[Rumpstek]
2014-04-06 07:36
#49

Jag förstår mig inte på förhållanden där någon av parterna är väldigt äldre än den andre.

Gur4m1
2014-04-06 07:45
#50

Finns studier som visar att Kvinnor (och säkerligen även män) redan vid ett första rensande- filtrerar bort alla de utan profilbilder.

Alla filtrerar vi, speciellt på nätet där det finns så många intryck och alternativ. En kvinna får, med all säkerhet- flera som mailar och pockar på hennes uppmärksamhet. Då, i säkerligen 70% av fallen eller mer- ignoreras du, eller filtreras bort till fördel av de som har foton. SEN börjar de se till personligheter, kompatibilitet osv :P
Så fixa en profilbild.

Nästa steg är att inte ha en för kort eller för lång presentation av sig själv. Folk ska orka läsa och klara av att ta in det som står där- men står ingenting eller om det är för kortfattat (1-2 meningar) som inte lockar till frågor eller nyfikenhet så…far man vidare.

Läste lite av dina gamla inlägg nu och reagerade på en sak: Du benämner ditt läsande som "jag läser illustrerad  vetenskap medan hon läser verklighetsbaserad skönlitteratur" :D

Skönlitteratur är väl just att det är rätt mycke fantasi bakom dem, även en biografi har ju lite "extra krydda" skulle jag tro. Illustrerad vetenskap är ju om något fantasi många gånger. En tidning gjord för att vetenskap ska tilltala "normalt folk". Jag kna tycka en del artiklar är väldigt intressanta och spännande men kan sakna att "vad hände sen" eller "var det bara en teori…..?" För ibland känns den som vetenskapens "En ding ding värld".

Ge inte upp på nätdejtandet…:)

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

DeadlyEyes
2014-04-06 11:18
#51

Hej Rumpstek #49
Det är bra att du kan vara ärlig, vill du förklara varför?

Hej igen på dig med Gur4m1!

Misstänkte det, och det låter också rimligt.
Problemet är ju att jag har svårt för att lägga upp bilder på mig själv hur som helst. Jag har inte heller någon bra kamera, och blir aldrig nöjd med bilderna heller haha! Enda gången det blir bra är när någon annan tar bild på mig utan att jag vet om det.

Ja det där med presentation är något jag också har svårt för.
Tack för tipsen! Ska tänka mer på det :)

Åh va kul!
Ja, jag läste Illustrerad vetenskap, men har lämnat tidsskriften och gick över till att läsa böcker, som E=mc^2 t ex som jag också nämnde tidigare.
..och jag lämnade dessutom läsandet av precis den anledningen som du nämnde, man får inte ut tillräckligt. Nu kan jag inte leva utan bibliotek och antikvariat.
Om något är oklart för dig så kan du ju alltid leta upp det. Det är då ditt sanna intresse sätts på prov! ;)

Haha okej! Får väl ge ett försök till. Men att det ska vara så krävande..

Tackar så mycket för alla tips!

Gur4m1
2014-04-06 11:35
#52

#51 problemet är att jag har så många intressen så om jag skulle ebhöva söka upp allting så skulle jag inte ha tid med det jag älskar mest. :) *prioriteringar* ^_^

Be en vän fota dig. Att ni tar med er kamera och går ut på en promenad i skogen eller vistas i något element där du trivs och om den vännen tar foton på dig så kommer du till slut att inte tänka på det… eller kanske inte lägga lika stor vikt vid varje gång du hör att hen tar ett foto på dig. 

Sen är vi alltid ganska självkritiska när det kommer till bilder på oss själva- ta ett par bilder och låt en vän välja ut de finaste och mest representativa på just dig. För saken är ju att den du raggar upp på nätdejten kommer att se dig förr eller senare. Har man lagt upp en allt förskönad bild ur en ovanlig vinkel så är väl det inte till din fördel när ni väl träffas. Så släpp kontrollen och blygsamheten och låt en vän välja ut en eller två bra bilder på dig som du lägger upp på din profil. Jag tror att bara den förändringen kan ge annat resultat ganska snabbt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

DeadlyEyes
2014-04-06 11:53
#53

#52
Hmm.. Med "det" menar du din partner?
Jag kollade upp jättemycket i mitt förra förhållande, jag tar bara den tid som de flesta väljer att läsa skönlitteratur, spela datorspel och supa till att helt enkelt läsa. Gick alldeles utmärkt! :)
Det tyckte även mitt ex, hon älskade att berätta om vad hon hade läst, och jag älskade att lyssna på henne, jag älskade att berätta vad jag hade läst, och jag hoppas att hon älskade att lyssna på mig också haha. Om inte annat så uppskattar hon det starkt nu eftersom att jag hjälper henne med högskoleläxorna. Nu är vi ju inte ihop längre visserligen men hon är min allra bästa vän!

Det låter som en bra idé!
Förutsättningen är ju att ha vänner också, och jag är rätt självständig.
Vi får se hur det går med det nya sällskapet jag umgås med :)

Gur4m1
2014-04-06 16:14
#54

#53 haha jag kallar inte min partner för "det" ^_^ Jag är med i en idrottsförening och jag målar, jag har husdjur. Jag har två olika jobb och ett socialt umgänge- Jag är same och försöker lära mig mer om mitt språk och kulturen. Jag känner att det tar upp mycket tid även om jag lätt skulle _vilja_ göra tusen andra saker. Ibland känner jag att ett liv inte är nog…för allt jag vill lära mig, uppleva och göra.

Ah så din bsta vän är ditt ex? Jag tycker det är jättefint, en fin egenskap faktiskt. Men det finns många som skulle backa från en sådan relation- men frågar du mig ska du välja vänskap och en partner som kan acceptera alla dina vänskapsrelationer. Mitt ex är en av mina närmaste vänner, en av mina bästa skulle jag säga. De tär 6-7 år sedan vi gjorde slut men vi håller fortfarande kontakt.

Min partner tolererar vår vänskap men mitt ex fick gå igenom många relationer innan han hittade en tjej som inte känner sig hotad och obekväm av vår vänskap.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Forest]
2014-04-06 22:09
#55

Det är väl rätt vanligt att man stöter på att manen är äldre än tvärtom. Jag känner flera par där det skiljer 10-25 år på där mannen/killen är den yngre personen i förhållandet🙂 Jag har inte ett dugg svårt för att se dom som ett par. 

Jag skulle aldrig välja en gammal gubbe som har miljoner för att nå miljonerna men visst finns det andra som kan tänkas göra det. Det är inte kärlek för fem öre dom utnyttjar varandras "tillgångar" på olika sätt 😎

Annons:
Gur4m1
2014-04-07 05:41
#56

Rätt intressant när nya rön visar att även männen har "bäst före datum" på sina spermier 🤐Det verkar alltid ha varit ett av många argument till varför en man kan "vänta" och istället väljer en mycket yngre kvinna än en, låt oss säga jämnårig kvinna.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Mintassen]
2014-04-07 11:35
#57

Min kille är äldre  han är 22 och jag 17 funkar fint ❤️

Jag vill ha äldre känns tryggt så 🙂

Roamer
2014-04-07 12:45
#58

Finner det lite lustigt att många, och då speciellt Kvinnor, tycker att en äldre kvinna påvisar att hon är stark, självständig mm och det är sann kärlek mellan dem, och när det är en äldre man är första tanken "han måste vara rik". Fördomar kommer alltid existera och hur mycket man bryr sig om dem är upp till var och en. Följ det som är rätt för dig kan du inte gå fel.

Tjeja
2014-04-07 12:53
#59

#48 DeadlyEyes

Ha ha… ja du, jag är nog lite för gammal för din smak t o m ändå tror jag (är 40) och så är jag förlovad. Men jo, du gör mig glad för jag hade absolut varit intresserad av en kille som dig om jag haft ork, tid och varit ledig. ha ha..

Men vad gäller dejtingsiterna är det absolut som Gur4mi skriver! Det är oerhört viktigt med profilbild! Att inte ha en profilbild signalerar oseriositet och man tror lätt att det är någon som bara är ute efter sex eller kanske inte ens det utan bara vill fördriva tiden på nätet lite. Det är oftast bortkastad tid att svara på någon utan bild. Det kan ju vara vem som helst så att säga och en bild säger väldigt mycket om individens personlighet och utstrålning också.

Vad gäller det du skriver "hur ska man vara?" Jo det är nämligen en STOR hemlighet!!! Men jag ska avslöja den, bara för DIG! ;)

Man ska vara…. håll i dig… Sig Själv!!! Precis sådan som man är! 😃

För tänk dig själv, när du får kontakt med någon, hur skulle du känna det om det sedan visar sig att allt bara var en ansträngd mask personen visade upp och inte den personlighet som hon egentligen är och har?

Och hur kul är det att träffa någon man blivit intresserad av och sedan omöjligt kunna slappna av och vara sig själv och veta att det är sådan man är som personen gillar och är nyfiken på? 

Nej det blir bara fruktansvärt jobbigt för alla parter om man ska försöka "vara" på något visst sätt och inte kan slappna av!

Visst, man behöver inte vara grinig och otrevlig om man haft en dålig dag, man kan lyfta fram sina bättre sidor mer. Men i längden vinner man ändå på att vara bara den man är helt enkelt!

Ska du hitta någon att leva med vill du väl ändå inte slänga bort tid på någon som egentligen är annorlunda än hon utger sig för? Eller slänga bort tid på att vinna hjärtat på någon som sedan egentligen inte gillar dig när du slappnar av och är dig själv?

Så sluta försöka verka mogen! Det ser man rakt igenom ganska snabbt och det blir bara konstigt och kan bli pinsamt rent ut av. Utan var bara DU! För jag lovar att det finns Kvinnor som du attraheras av som gillar DIG så som du är.  Och du.. om de gillar dig för att du är yngre liksom, varför ska du då verka äldre? Det är ju inte dem kvinnorna du vill åt som vill ha gamla gubbar liksom (för att överdriva lite) he he 😉

Kramen

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Forest]
2014-04-07 22:12
#60

58. Hugh Hefners är väl välkänt att han har haft betydligt yngre Kvinnor omkring sig, tror du att det är av kärlek? Där det rör sig om 40-60 år åldersskillnad så har jag svårt att tro det är hållbart

Gur4m1
2014-04-07 23:07
#61

#58 då har du misstolkat det. Att man som kvinna ser en kvinna som tsark om hon har en yngre man är enbart för att man uppskattar när folk går emot typiska könsroller och sådant som är "normen". Normen och det som är väletablerat och sällan ifrågsatts öppet är t.ex mäns relationer med mycket yngre Kvinnor. Kvinnor förväntas bry sig mer om vad folk tycker. Därför ses det som starkt (Men många finner det som minst lika patetiskt, säkerligen också) när Kvinnor har relationer med 20-40 år yngre män.

Sen tror jag att sådana relationer ofta verkar se olika ut om man får generalisera. Allmänt anses det att om en man är rik så kna han se ut hur han vill och ändå få vackra, unga Kvinnor på "fall". Medans en "cougar" ska vara just "väldigt välbevarad för sin ålder" och sexig, en som lär upp sin yngre man osv. Men det är generaliseringar, precis som att alla bögar inte springer runt i råsa fjäderboa och inreder lyxvillor i New york. Ändå är det oftast dne bildne vi matas med i program, filmer och media ungefär _hela tiden_.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Nelley
2014-04-08 03:07
#62

Okej orkade inte läsa igenom allt, så har knappt läst hälften men min syster är iaf ihop med en 17 år äldre man:0. Hon är 25 och han är 42, han har ett litet barn på fem år med sitt ex, och min syster.. Ja hon har inte det. Vi tyckte det kändes lite konstigt i början men tillslut slutar man tänka på det. Jag tycker att sålänge man är lyckliga och älskar varann så är det ok.:) eller ja, egentligen tycker jag 17 år är lite för mycket men om jag hade verkligen älskat någon så hade nog åldern inte spelat någon roll.

Annons:
Gur4m1
2014-04-08 05:58
#63

För mig var smärtgränsen nådd när min far skaffade en hustru nästan lika gammal som mig (25 år mellan dem). Men jag kom över det. Även om jag är omogen så känner jag mig 100 gånger mognare än denna fru(inser att den kommentaren inte låter speciellt mogen. men om vi värderar mognad som i självständighet) och det känns som att han valt att gifta sig med ett barn, mentalt och en städtant/sexobjekt fysiskt.

Men det är deras val och de gör varandra lyckliga…på något vis. Eller helt ärligt så verkar hon inte superlycklig, hon har faktiskt lbivit ganska deprimerad sedan de gifte sig. Men det är hennes problem. Väljer man en man för trygghet och pengar så får man kanske ta den smällen och komma över det. "smell the roses" osv. I det här fallet är det inte en fråga om något jag skulle kalla för kärlek. Eller jo, i många länder är just detta "kärlek". En man med pengar och en kvinna som uppnår högre status. Kärlek baserad på ömsesidig attraktion anses som lyx.

Hon var säkert "kär" i min pappa vid någon punkt innan hennes ormantiska bilder av exotiska västerländska män totalkrossades, men hon har det säkert mycket bättre med honom på många sätt, iomed att hon är med en mer jämlik man. Hon har allt det praktiska men är som sagt inte lycklig längre. Det märks mycket tydligt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Roamer
2014-04-08 07:10
#64

#61 bs. Skulle det anses vara starkt att gå emot normen skulle jag dyrkas som en gud… men jag kan tro att Kvinnor som gillar yngre män vill inbilla sig att det är så.

Gur4m1
2014-04-08 17:26
#65

#64 Handlar väl inte vad de anser om sig själva, handlar väl om hur andra ser på _det_. Allt normbrytande mottages ju inte likvärdigt, som du säkert vet. 😎

Sen tror jag att en del helt enkelt hittar varandra, trots stor åldersskillnad och kärleks faktiskt uppstår och relationen kan fungera.
Jag utgår dock från att det allt för ofta handlar om andra saker, än vad jag själv definierar som kärlek, i många relationer där  mannen eller kvinnan är 20-30+ år äldre. Men det är som sagt utifrån min definition och det gäller inte heller alla relationer i den formen.

Men ja, det är lite finare att vara äldre kvinna och "våga ta för sig". Men som sagt, är det nog just för att det går emot gamla normer.

Vet inte hur ofta män reagerar på att andra, äldre mänd ejtar mycket yngre Kvinnor. Antar att män oftast, genrellt är imponerad av gubben, avundas gubben eller inte bryr sig om gubben.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Rhodugune]
2014-04-08 18:04
#66

Jag vet inte om jag har något att tillföra, men jag tänkte att jag kan berätta om hur det är för min kille och mig, det är bara att fråga om manundrar något.

För ett år sen började jag och en kompis flirta, en sak ledde till en annan och vi är nu tillsammans, han är 19 och jag är 35år.

Bland min familj och vänner har mitt förhållande med min kille tagits emot bra, trodde vi skulle bli ifrågasatta mycket mer, de har frågat mer om andra saker än om ålder, som hur han är som person, vad han jobbar med, vad vi har för framtidsplaner och så.
De har inte träffat honom än, eftersom han bor i England och de korta svängar vi varit hos varandra har vi velat spendera med varandra. 
De är guld värda som förstår att respektera att är ålderskillanden inte ett problem för oss så är det inget för dem att bry sig om, de är uppriktigt glada att jag träffat en kille som får mig att må bra.

För två år sen började vi lära känna varandra, blev snabbt väldigt bra kompisar, jag har alltid haft kompisar som både varit mycket äldre och yngre än mig plus/minus 20 år.

Att vi fungerar så bra ihop säger nog mer om mig, han skämtar ofta om att jag beter mig som om jag var den yngre av oss. :D
Jag vårdar barnet i mig, är en stor spelnörd och nördar gärna ned mig i böcker och film och annat, precis som honom.
Han är en otroligt varm person, så omtänksam och charmig, vi kan prata om allt, hur svårt det än är, han ser mina mina starka och svaga sidor och accepterar hela paketet, vi stöttar varandra och har så roligt ihop.
Sen är jag inte heller intresserad av att ha ett förhållande som jag ser de flesta Kvinnor i min ålder vill ha, barn, giftemål och så, vi är på samma plan helt enkelt, tar en dag i taget och mår bra tillsammans, vad framtiden bär med sig stressar jag inte upp mig för, vet bara att här och nu är det precis vad jag vill ha.
Det ända jag skulle vilja ändra på är vi kunde träffas oftare, men det har inget med ålder att göra.

Gur4m1
2014-04-08 19:34
#67

#66 Det vankas kärlek, banne mej! ;) Låter supermysigt.

Jag skulle nog kunna tänka mig en 21åring som är vuxen av sig som jag mött en gång- alltså om jag varit singel och han varit intresserad så skulle jag kanske övervägt det trots åldersskillnaden. Jag är 34 i år. Nu nöjer jag mig iofs med min 2 år yngre pojkvän. Han är suverän. Men det är ju i slutet på dagen inte åldern man blir kär i.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Rhodugune]
2014-04-08 20:26
#68

#67 Haha, visst det gör det, en massa kärlek, han är verkligen supermysig. :D

Jag gillade verkligen din sista mening, så känner jag också, det är personen jag fallit för, vem han är på insidan.
Visst funderade jag i början om det här var något jag verkligen ville, om det var något som verkligen kunde fungera.
Var inte så lite oförberedd på att det här skulle hända, har alltid innan varit tillsammans med personer där ålderskillanden inte varit mer än nåt år.
Men har aldrig varit med om något som känts så rätt och lätt trots avståndet och så. :)

[Mintassen]
2014-04-08 21:11
#69

Jag har en kille på  22 år och vi funkar jätte bra ihop inga problem alls. Mitt ena ex var 25 år och jag är 17 just nu skiljer de 5 år rätt mycket faktiskt. Han är mogen och får mej att känna mej nöjd med mej själv som jag är. Även att jag blir lite mer tonåring nära han känns naturligt att vara mer barnslig med han. Jag trivs super bra med han och han med mej han ger mej allt jag behöver i kärleks väg !. Jag kan aldrig tänka mej att bli tsm med en som är 17 år längre nä jag är vuxen i mej själv och trivs bra med mogna killar som är vuxna. Dock kan jag inte tänka mej att gå över gränsen 29 eller 30 år.  Jag älskar han och han mej❤️ kärlek kan ingen ålder komma i mellan bara andra ting 🙂

Annons:
[[Månen@]]
2014-04-09 21:03
#70

Jag blev tillsammans med en kille som var 29 när jag var 15år, jag tycker inte att det är så konstigt, jag behövde honom då och vi va i hop i 3 år sen blev jag 18 år och ville festa hela tiden. Personligheterna är det enda som betyder något, inte när man föddes! :)

Honestyisdead
2014-04-09 21:47
#71

70 Det där kallar jag pedofil/hebefil. Visst tusan spelar ålder roll när rna perten är ett barn och den andra vuxen!

Roamer
2014-04-10 06:20
#72

Skulle vilja säga att det beror lite på varför det är en relation. Är det så att man aktivt letar efter någon yngre, oavsett det är en äldre kvinna eller man, så ska man nog fråga sig vad det handlar om egentligen. Visst är äldre Kvinnor bittrare än yngre enligt min erfarenhet och kanske stämmer på män med, och därför vill man ha någon som är yngre. Är det så att man vill ha en yngre för att känna sig själv yngre bör man nog istället gå en 5 dagars intensivkurs i självkänsla. Är det så att man känner att man får mer makt om man själv är äldre över den andre så… Tja då är det väl så. Ibland träffar man någon och har ingen aning om dennes ålder och känslor uppstår, och efter en tid inser man att den andre är av annan ålder än man först uppfattade det hela och då finns absolut ingen anledning av att skämmas i mina ögon. Är personen mer lockande än åldern av denne så är det väl rätt. Antar också att det här med att de som har snyggast kroppar oftast är yngre stämmer på män med och då är det väl kanske det fysiska som är mest intressant, och det är ju inget fel att basera en relation på den. Problemet med detta är ju att alla åldras och när den person man då är med uppnår denna kritiska ålder då de förfaller, ska man då byta? 

Något jag uppfattat på Kvinnor när jag pratat med dem är att de ser ner på en relation där mannen är 40 och kvinnan 20, men det omvända går dock bra. Dubbelmoral så det skriker om det i mina ögon. Om män är omogna och outvecklade jämfört med Kvinnor, vilket de flesta Kvinnor håller med om, så borde väl en man vara mer intressant om han är äldre kan man tycka, och en mycket yngre man tyder på pedofili från kvinnan sida, eller? 🤪

Gur4m1
2014-04-10 22:15
#73

#72 ja, det är väl lika mycket "pedofili" om en 30årig kvinna ligger med en 15årig kille som andra vägenrunt. Däremot är det nog ovanligare. Du låter rätt bitter själv :P

"Är det så att man vill ha en yngre för att känna sig själv yngre bör man nog istället gå en 5 dagars intensivkurs i självkänsla. Är det så att man känner att man får mer makt om man själv är äldre över den andre så… Tja då är det väl så. "

Där funderar jag mest varför den utan barnasinnet men ändå lockas av en yngre till sinnet ska gå en kurs för självkänsla men en person som vill vara med en yngre för makt och kontroll alltså…."det bara är så". I mina ögon är en spån person i större behov av att lösa lite "problem" innan de inleder relationer med andra. Är oftast sådana män som slutar upp med en import och sitter och gnäller över Svenska, frigjorda, självständiga kvinnor…som är för galna att orka att ha att göra med. Fy fan för Kvinnor som kan ta hand om sig själva och därmed inte hamnar i beroendeställning och kan lämna en relation när den blir dålig.

För mig blir ojämställdhet ett problem- vad jämlikhet är, handlar inte om vem som gör vad, utan om vem som bestämmer i relationen och hur den ska se ut. Sådan obalans kan komma oavsett åldersskillnader eller inte men jag tror det är poängen många gånger när män väljer en mycket yngre hustru.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Roamer
2014-04-11 07:39
#74

#73 Ditt svar roar mig som vanligt. Vem säger att det är män som har detta behov? Det är du som hävdar att det slutar med import, och då undrar ju jag om det är så att svenska Kvinnor som är såna inte behöver importera för att det är så lätt att förleda en yngre man? Säger ju mer om kvinnligt förtryck isf. Går det att förändra att någon vill vara äldre och kanske därigenom ha mer makt i relationen? Vet inte, och inte tänker jag gå in på djupet där heller för det är en större tugga än det går att reda ut på ett sådant här forum, men jag gör en vild gissning att du kommer göra ett försök ändå.

Tycker mest det är du som låter bitter faktiskt, men visst stör dubbelmoral mig enormt och det gäller allt. Antingen har man en inställning och den går åt alla håll eller också är man en hycklare. I min uppfattningsvärld är det vanligt att Kvinnor över 30 blir rätt bittra och elaka, kräver ha sin "rätt" och överdrivet ska allt vara jämlikt, dock bara det som ska delas på för mannen ska ändå göra det män ska göra. Nu gäller det naturligtvis inte alla men tyvärr alltför många och kanske tar det mer på en kvinnas självkänsla att åldras än män då Kvinnor i alla former av reklam ska vara unga och yppiga, medans män framställs som mäktiga medelålders. Eller också är det så att när Kvinnor åldras så tar de med sig allt fel män har gjort emot dem och tar ut det på män de träffar. Faktum är att de sista åren har min insikt varit att Kvinnor över 30 alltid, alltid, alltid tjatar om ex och hur de har behandlat dem även när man ber dem att inte berätta. Yngre säger sällan något om andra män och jag avlastar inte mina dåliga erfarenheter om den på andra sidan bordet inte specifikt frågar. Visst är det bra att veta vad som gått snett i tidigare relationer så det inte går på samma sätt, men det går att göra på betydligt subtilare sätt än sitta i timmar och vräka ur sig vilket kräk han och han var. Ja det är synd att vissa män är kräk men det var du som valde vara med honom. Med det sagt, därför tror jag män vill ha yngre Kvinnor. De är mer positiva, roligare, ägnar inte all tid ihop att tjata om tidigare män, mer experimentella och lets face it, har oftast snyggare kroppar. Tror det sällan handlar om att de är lättare att kontrollera, för det vetifan om de faktiskt är. Möjligen mer förhandlingsbenägna. Om det är varför Kvinnor vill ha yngre män kan inte jag svara på. 

Så frågan studsar tillbaka, vem bestämmer hur en relation ska vara om kvinnan är äldre? Skulle svaret bli samma om frågan ställs till den yngre mannen och han svarar ärligt? Eftersom jag har ganska många bekanta som har fruar från andra länder och oftast yngre kan jag säga att det är inte mannen som bestämmer i hemmet, utan det är mer vanligt att kvinnan bestämmer då deras kultur är att kvinnan ansvarar för hemmet och därmed sätter reglerna, så tycker du ska glömma din fördom att män importerar Kvinnor för att få bestämma mer hemma…

pyromanen
2014-04-11 08:49
#75

Då jag var "ung" attraherades jag av killar som ungefär jämngamla eller ngr få år äldre. Efter 6-7 år tillsammans med mitt ex, dvs när jag närmade mig 30, började jag attraheras av män som var 10-20 år äldre än mig. Kände starkt att "jag vill ha en man, inte en kille". Om en man är attraktiv och intressant i mina ögon handlar om annat än ålder. Bittra människor finns i alla åldrar och otränade pösmunkar med. Dessa två kategorier går fetbort oavsett ålder. Om jag skulle byta ut min nuvarande man ( 15 år äldre än mig) skulle jag förmodligen kunna attraheras/klicka med nån i ett rätt brett åldersspann från kanske 5 år yngre till 15 år äldre. Nu när jag är äldre måste en man inte vara äldre än mig för att "vara en man, inte en kille". Sen är det lite läskigt också detdär med att vid något tillfälle övergår en mand från att vara man till att vara gubbe. När varierar ju rekält mellan individer beroende på gener, livsstil, om man har turen att hålla sig frisk o.s.v. En gubbe känner jag mig inte redo för än.

Gur4m1
2014-04-11 15:04
#76

#74 du är ju mins tlika hycklnde själv men orkar inte sitta coh peka ut allting. Kort ohc gott så LÅTEr du rätt bitter. Som du självuttrycker det, du har mött många Kvinnor som yada yada och sist men inte minst "I min uppfattningsvärld är det vanligt att Kvinnor över 30 blir rätt bittra och elaka, kräver ha sin "rätt" och överdrivet ska allt vara jämlikt," och ungefär där slutar jag lyssna för …ja.

Jag har som sagt en "import" (utan negativ btydelse, hon är familj för mig) ingift i min egen släkt och hon är inte den som bestämmer, inte heller hennes landssystrar som bor med män i samma by som henne. Att vara härskarinna över tekoppar, stekspaden och möbler ser inte jag som någon större makt i ärlighetens namn. Speciellt inte när gubben ändå är den som bestämmer om de ska köpa tekoppar eller möbler till att börja med.

Däremot har jag genom denna kvinna mött många andra Kvinnor (och som kvinna tror jag att man Kvinnor emellan får en annan kontakt) som är unga, vackra, intelligenta men hamnat med riktiga "svenska gubbslem" - men de är "nöjda" nog att stanna, för alternativet är alltid värre. Eller nästan, många Kvinnor väljer faktiskt att återvända hem när deras drömmar krossas i Sverige, ominte männen hinner göra det först. Någnstns bland dessa relationer mellan äldre män och yngrekvinnorfinns pärlor av, såklart i mina ögon, "bra relationer"där kvinnan är likvärdig och där de faktiskt bryr sig om varandra, inte bara om vad de kan ge varandra. Men nog om det.  Ville mest bara säga att Om inte en person som vill ha en yngre för maktfullkomlighet och kontroll behöver "hjälp" med sitt självförtroende så behöver nog ingen annan det heller.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Honestyisdead
2014-04-11 15:17
#77

74 Oj vad mycket strunt du fick med där. Du har verkligen fått det om bakfoten om du på allvar tror det där om Kvinnor över 30 hahahaha 😂

Roamer
2014-04-14 06:31
#78

Ni är så söta

Sk007
2014-04-14 06:51
#79

Jag upplever det som att äldre Kvinnor oftast har lite bättre självkänsla och har lättare för att se personen istället för kroppen. Dom har mindre fokus på det där med att ålder och har lättare att acceptera känslorna för vad dom är. Sen skadar det ju inte med deras mer rutinerade sexliv.

[silkesnosen]
2014-04-14 07:08
#80

#74 Hahha ja du, som en av dessa bittra äldre Kvinnor närmare 40 :O så måste jag säga att det där du beskriver nog är högst individuellt. Jag skulle nog vilja säga att Kvinnor över trettio är mer trygga i sig själva och därmed låter de inte siffror bestämma attraktion och med vem de fungerar med. Jag har en hel del livserfarenhet, men är hungrig på livet och har ett liv med full fart. Jag attraherar främst yngre män och jag blir attraherad av detsamma. Allt handlar inte om makt, med dina åsikter är något unkna mellan varven ;)

Roamer
2014-04-14 07:18
#81

#80 som tur är så finns det ju bra Kvinnor också. Jag kan ju bara säga hur min uppfattning har varit av de jag träffat för det är ju vad jag känner till. Uppfattningar bildas ju av de beteende av dem runt omkring, och jag kanske bara missat de som är så säkra i sig själv och nöjda med sin ålder som du verkar vara. 

Men, varför är det yngre som lockar dig? Det avslöjar du inte så antar att du kanske har dåliga erfarenheter av äldre män eller kanske så att du känner dig bortstött av dem då de inte lockas av dig, eller också är det köttslig lust som styr dina val då eller?

[silkesnosen]
2014-04-14 07:37
#82

#81 Varför? De är ofta hungriga på livet, vågar ta för sig, skrattar mer, vågar oftare älska det de gör till vardags. De har mer liv i sig! Visst kan jag även attraheras av det yttre med. Jag är väl helt enkelt på liknande sätt, hungrig, driven, glad, framåt! Äldre raggar på mig utan tvekan, men generellt sett så vill de att jag ska passa in i en färdig mall, fungera som avelssto, plastdocka och förevisningsobjekt, uäk…. Jag är en stark kvinna som vågar vara en person och det skrämmer har jag märkt;) Jag har verkligen försökt att dejta äldre, men jag känner mig som den livfulla lilla ponnyn bredvid den gamla bittra vagnshästen eller något hah XD

Roamer
2014-04-14 09:13
#83

#82 Så vad du egentligen säger är att vi båda gillar yngre av samma anledning, har samma åsikt om de som är äldre men du föraktar mig för att jag gör det? Tja, det är väl ok och du får gärna göra det. Kvinnor är gulliga. 😃

Annons:
Gur4m1
2014-04-14 22:21
#84

Killar som bara är ute efter att provocera (kvinnor) är dessvärre inte speciellt gölliga ;(

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

DeadlyEyes
2014-04-17 18:46
#85

Hej igen!

Min dator hade kraschat så det är därför jag har varit frånvarande.

Jag vet inte exakt vart jag ska börja, jag ser att det har blivit en tråkig stämning på denna tråd.

Jag får be om ursäkt i förväg beträffande mina korta eller otydliga svar då jag känner mig väldigt ur balans.

Gur4m1

Jag hoppas inte du tar alltför illa upp av vad Roamer säger och jag hoppas att du fortfarande vill vara aktiv på denna tråd.

Ödsla inte heller tid på sådana individer som tro sig vara analytiker.

Det var värst vad du var aktiv i mycket!

Låter väldigt trevligt :)

..och det glädjer mig att få höra att du har lyckats behålla vänskapen med ditt ex. Det är nog inte vanligt tyvärr..

Tror du att det kan bli ett problem om de får veta hur stark min relation är till mitt ex?

Skönt att höra att du inte kallar din pojkvän för "det" haha d:

Tjeja

Jag vet inte hur du lyckas få mig att skratta i precis varje inlägg, haha!

Naturligtvis ska jag vara mig själv, men det är ju som någon sa (om det inte till och med var lilla du) att jag kan låta.. "för bra"..

..och det är det jag menar med att jag inte riktigt vet hurdan jag ska vara.

..klumpigt uttryckt…

Om jag frågar så här istället, bör man dela med sig på internet att man är musiker, läst/läser 3-5 språk, är nykterist, vegetarian 22 år och vill plugga neurovetenskap och bli filmregissör osv.

Skulle jag dessutom ha en bild på mig så tror inte jag att någon skulle kunna dra paralleller till något än musiker..

Meen jag ska sluta gnälla och försöka lite till antar jag.. Känns så svårt genom internet bara.

Helt ärligt har jag svårt för att lägga upp bilder på mig på nätet.

Under hela min grundskoletid var jag mobbad.

Som jag har nämnt tidigare i tråden har många

idag

sagt att jag är snygg, väldigt snygg. Har däremot svårt att relatera till min barndom och erfarenhet i grundskolan..

Sist fick jag höra att jag liknar Jhonny Depp (haha) :p .. Många håller med om det men jag har svårt att ta åt mig.

Jag antar att det handlar om bekräftelsebehov, skulle jag lägga upp bilder men inget händer blir jag bara nedstämd..

Oj är du förlovad till och med? Gratulerar! :)

Njaa.. Tycker inte du är för gammal!

Om inte annat så är din charm och humor något att ta vara på, din blivande man har hittat en diamant! :)

Tjeja
2014-04-17 20:11
#86

Tack för dina komplimanger Deadly eyes! De värmer! 😃

Tja… jo att vara sig själv behöver ju nödvändigtvis inte betyda att man måste hänga ut HELA sig själv på en gång! Man kan ju ta lite, eller något i taget. Gör det lite mer spännande för personen man möter att upptäcka vem du är.

Av allt du gör och är intresserad av.. fundera vilka intressen du helst skulle vilja se att du fick dela med en kvinna?

Lyft kanske fram de sakerna först och främst hos dig själv när du möter någon ny, online eller vart som. OM det nu är så att du märker att ni kan mötas på de områdena förstås.

Om ni inte kan det.. kan hon verkligen vara seriöst intressant ändå i så fall? Vad har hon för plus och minus i dina ögon för att tänka i ett längre perspektiv? Vad är det hos henne som gör dig nyfiken på henne? osv..

Sluta fokusera så mycket på dig själv och hur du ska vara, bara var istället och intressera dig för vem hon är.. för du ska ju hitta någon som DU kan trivas med..

Om hon sedan hittar den hon vill är ju liksom hennes ansvar, inte ditt! ;)

Om du har mer fokus på henne,  tar reda på vem hon är och om det är en person som du kan attraheras av på flera plan i längden, istället för att tänka på hur du själv är, kommer mycket lösa sig själv tror jag!

Släpp fram din nyfiken het! Du ska "leta" inte "sälja" liksom.

Du behöver inte "sälja dig själv" för att övertyga någon om att du är rätt för henne! Du ska istället hitta någon som du vill "köpa" och inte tvärt om så att säga.

Nu är jag trött och det blir mycket upprepningar och svamligt skriver märker jag, men jag tror du fångar mina poänger ändå! 😉

Och hoppas de tankarna kan vara dig till någon hjälp!

Huruvida någon du möter kan uppleva din relation med ditt ex som negativ beror förstås både på dig men också hur trygg hon är i sig själv.

Har du läst den där tråden här där en tjej blivit så illa behandlad av sin sambo som verkade vilja leva mer med sitt ex än henne och spenderade varje helg med exet istället för sin tjej hemma?

Minns inte var den tråden var men tror den finns på detta forum någonstans.

Det finns ju liksom nyanser i allt. Många, de flesta, Kvinnor skulle nog ställa sig åtminstone avvaktande till din relation till ditt ex till att börja med. För att se vad och hur er relation verkligen ser ut och är.

Det är ju viktigt att den nya tjejen får känna sig trygg i er relation, att hon faktiskt är mer intressant och viktig för dig än ditt ex.

Sedan är det klart att en kvinna som är trygg i sig själv hanterar en sådan sak bättre och lättare än någon som är otrygg i sig själv eller svartsjuk av sig.

Jag är inte särskillt svartsjuk av mig.. jag är ju polyamorös t o m.

Men jag skulle ändå bli väldigt sårad om min sambo ville göra saker med sitt ex och jag inte var självklart välkommen att vara med..

eller rättare sagt tvärt om. Han är ju med mig, så det skulle vara vi två som bjuder in henne i så fall, eller hon bjuder in oss. Inte de två som bjuder in mig att delta i saker liksom. Går det att förstå vad jag menar?

Kram på dig snygging! Och glad påsk!

(Nu ska jag jobba Sk*ten ur mig några dagar) 

Ciao

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Gur4m1
2014-04-17 20:17
#87

Om du är vän med ditt ex så ska du vara öppen med det och självklart stå fast vid det beslutet. Så gjorde jag, och då får den man blir tillsammans med se hur det är och avgöra om de står ut med det eller inte. Men man får vara redo att det finns folk som kan tänka sig att avstå pga en sådan detalj. För mig handlar det om att man ska vara färdigmed sitt ex på ett romantiskt plan. Man ska inte behöva radera sin historia och det faktum att man kanske var ämnade att vara just bara vänner. Men ja, det är många som sagt rakt ut att jag och mitt ex är "missfoster" för vår relation :P

Vi har varit vänner i 6 år nu, aldrig varit i närheten av att "falla tillbaka" i varandra eller så- däremot är vi bland de första vi hör av oss till om något stort händer. Detaljen är ju att våra partners _alltid_ går före, men vi har aldrig accepterat att en partner inte tycker om vår relation :P

Det är viktigt att man visar att man _bara_ är vänner, som vilka vänner som helst och även bjuda in sin nya partner i denna bekantskap, tror jagär en viktig detalj. De kanske inte alls kommer överrens eller vill umgås men alla ska känna att de är välkomna och inte exkluderade, utestängda från en "hemlig" del i ens liv. När jag åker till stadne där mitt ex bor så vill jag gärna umgås med han och hans tjej. MEN jagvill äve umgås på tu man hand med honom,t.ex gå ut och äta (inte fancy fancy men äta, snacka minnen, kanske mer privata saker som man pratar om med sin bästis). Men jag tar gärna en öl med hans flickvän och vi tolererar varandra.

Hans ex tolererade inte mig men vi hade en historia som gjorde det dåligt mellan oss innan de blev ett par. JAG avskydde henne :) och ville inte alls att de skulle vara ett par me som vän fick jag svälja det och stötta relationen- vilket jag gjorde fram till att hon krossade hans hjärta. Det var nog då HAN insåg att jag fanns där som en vän, tjejer kommer och går, men vi har en annan typ av relation, som inte är ett hot mot våra kärleksrelationer.

för det krävs det att hitta en partner som accepterar detta på riktigt och tolererar det. Förmodligen en ganska självsäker partner som inte blir svartsjuk för minsta lilla. 

Jag älskar min partner men skulle han komma idag,,flera år senare och bara "du nu får inte ni umgås mer" och inte ha en jävligt bra orsak till det- så skulle jag välja min vän över min partner. Sådana krav ska man inte ställa på någon man tycker om. Min kärlek ska inte behöva testas på bekostnad av en bra vänskap, bara för att den vännen råkar vara just någon jag haft en sexuell kärleksrelation för massa herrans år sedan.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Roamer
2014-04-22 07:19
#88

#85 Be inte om ursäkt åt mina vägnar. Hon brukar kunna prata för sig själv och vi har väl i samtliga fall, utom ett, haft motstridiga åsikter i allt. 😂 Därför jag gillar att bråka med henne för hon ger sig aldrig.

"Ödsla inte heller tid på sådana individer som tro sig vara analytiker." Bra råd dock. Finns gott om dem.

För att göra en reflektion här kring detta med ex. För mig har ett ex alltid varit en person jag delat tid med, vissa stunder har varit riktigt bra och många minnen som jag håller nära hjärtat, men för mig så har relationen alltid handlat om ett partnerskap. Därför har jag åsikten att när det är över så lämnar man det därhän. Visst missar man då möjlighet att prata om det härliga minnen som hände där och då, men det känns snarare som man inte har förmågan att släppa människor när det primära som relationen handlat om är över. 

Vissa ger ett rejält intryck och de kan vara sådana man inte vill släppa, men gör inte det också att de personerna alltid finns där i bakhuvudet också om kontakten bibehålls? Även om det inte är en sexuell tanke så blir det inte en måttstock för framtida partners som de kommer prövas emot? Personligen kan jag inte greppa konceptet och nyttan/anledningen här men jag har inga problem att skiljas från människor heller, och de få gånger det stör mig är när den ena kan få ha kvar sina ex som vänner men inte tillåter den andra att ha sina. Oftast framstår det för mig som att man har kvar sitt ex av anledningen att "man hade sån underbar tid tillsammans och många fina minnen" och i mina öron är det helt befängt att då fortsätta när det är slut. Nu finns det säkert många som inte har separationsångest utan faktiskt vill vara vänner för man utvecklas inom visst intresseområde tillsammans eller liknande, men jag har inte sett något sådant än.

Gur4m1
2014-04-23 19:16
#89

#88 🤪

Jag är vän med många av mina ex men det är bara mitt senaste som varit ett problem (för andra, att greppa). Han finns inte kvar i bakhuvudet som en möjlig partner men absolut som en måttstock. Men mer åt det negativa hållet. därför är min nuvarande partner mitt ex´s raka motsats i det mesta. För mig är skillnaden mellan en vänskap och en kärleksrelation- umgänget.Både sexuellt och till vardags. Att våga eller inte våga vara nära någon som har kvar sina ex runt sig beror nog på sina egna tidigare erfarenheter och tillit till andra människor.

Som bedragen är jag försiktig och ser helst inte att min pojkvän har ex som han umgås med, men just för att jag själv är i samma sits så skulle jag aldrig kräva något av honom som jag själv inte lever efter. En person som söker en ny partner bör vara öppen med att denne är vän med ett ex, men det är kanske inte det första- eller det sista man berättar om på första dejten. Men är helt klart en ska man ska vara tydlig med "såhär är det och det är inte så speciellt egentligen".

Jag och mitt ex bor inte ens i samma kommun längre, men vi pratar om massa saker och har många gemensamma bekanta ännu idag, vi lever helt åtskilda världar men är ändå medvetna och insatta i varandras liv och vad som sker. Vi knner varandras partners och vi accepterasav dem, de excluderas inte om vi umgås "irl" osv. Vi pratar både gammalt men skapar även nytt :P Men vi sitter inte och minns saker som skulle få våra respektive att må dåligt eller känna sig obekväma, vi pratar som gamla vänner, inte som gamla älskande. vi pratar med varandra om våra andra ex, osv. Men sällan om _vårt_ gamla förhållande. Det finns inte mycket mer att säga där än det som sagts när vi gjorde slut.

För det är väl det man blir när man varit ett par länge….många besriver det ju precis som "jag lever med en kompis" "vi är som två vänner under samma tak". så…why not?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: