Annons:
Etikettförhållande
Läst 7104 ggr
Nummer18
1/17/14, 9:50 AM

Jag och mitt ex

Detta är en mycket lång och komplicerad historia som tog fart för över 10 år sedan. På gymnasiet träffade jag min första "riktiga" kärlek. Vi var tokkära och kunde inte vara ifrån varandra. Allt med henne var i mina ögon perfekt och jag lika i hennes ögon. Hennes övriga familj kom också på köpet och blev väldigt goda vänner. Innan man visste ordet av så var vi också förlovade. Men under tiden så blev mina vänner mer och mer trött på mig, jag var ju aldrig med dem längre (och jag förstår dom). Det hela ledde till att jag gjorde slut trots att jag älskade henne. Det gick inte lång tid innan vi började att träffas igen, det var ju liksom förbestämmt att det skulle vara vi. Men samma sak hände igen, mina kompisar tröttnade och jag och tjejen gjorde ett brejk. Så höll det på i nästan två år tills hon en dag började att träffa en annan. Då trillade poletten ner och jag insåg vilken idiot jag varit. (Men ung och dum har väl de flesta varit nån gång). Dock så fortsatte vi att ha en fin kontakt och jag var säker på att det skulle bli vi igen i vuxen ålder. Många gånger under den här 10 års tiden har vi kysst varandra, träffats i smyg (aldrig sex). Jag har liksom bara gått och väntat på henne (fast jag har haft flera förhållanden där i mellan). Så kom dagen då hon lämnade honom (de hade då också hunnit skaffa barn). Jag var nästan i upplösningstillstånd, nu är det verkligen våran tur, min tur att vara lycklig till 100%. Vi började att ses nästan omedelbart (men i smyg, då hennes ex är kapabel till det mesta). Men gud så lycklig jag var!! Men det gick nån månad och sen var hon som borta. När jag väl fick kontakt så visade det sig att han hotat henne och mutat med div saker för att hon skulle återvända. Hela min värld rasade samman. Men jag repade mig för 100:e gången och träffade min nuvarande sambo. Dock så har jag fortfarande kontakt med exet. Vi kan liksom inte släppa varandra. Jag orkar inte ha det såhär, alla vet om att man bara lever en gång. Vi är fortfarande dökära i varandra och jag kan släppa allt jag har för henne. Men hon är rädd och bekväm i sitt förhållande och vill inte göra deras barn besviken. Men herregud, man måste ju tänka på sig själv lite också, eller har jag fel? (dessutom slår han henne). Kort sammanfattat. Vi vill ha varandra men hon är rädd och bekväm. Känns som om jag lever mitt liv i onödan utan henne. Hennes familj önskar heller inget annat än att det skulle bli vi igen. Jag har egentligen allt i mitt liv, men kan inte njuta av det. Innut i mig gör det så himla ont. Jag hade kunnat acceptera detta om hon inte kände samma sak som mig, men problemet är att hon inte gör slag i saken, varför? Tänk om man kunde spola tillbaka 10 år, jag älskar dig så mycket att jag hatar mig!!

Annons:
Skogshumblan
1/17/14, 9:53 AM
#1

Vilken sits. Känner med dig och hoppas ni kan få varandra och leva lyckliga resten av era liv, precis som i sagorna.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[elmaek]
1/17/14, 9:59 AM
#2

För det första tycker jag det är respektlöst att gå runt i ett förhållande och sukta efter sitt ex. Om du bara suktar efter ditt ex så lev hellre själv än att ljuga för en annan människa som dessutom skulle bli sårad pga detta om hon fick reda på det. Så gör slut med din sambo och lev ensam tills du kommer över henne eller får henne, såra inte en annan människa bara pga dina handlingar! 

För det andra… ja, jag håller tummarna att det blir ni om ni känner så starkt för varandra. Lycka till!

Honestyisdead
1/17/14, 10:55 AM
#3

Har svårt att känna medlidande när du är så självisk och har en partner när det är någon annan du älskar. Stackars tjej! Mår riktigt dåligt för hennes skull.

silversol35
1/17/14, 10:55 AM
#4

Håller med föregående talare om sambobiten. Vill du hellre ha ngn annan än din sambo är det verkligen inte schysst mot denne. Sedan är jag tveksam till att hon är "rädd och bekväm". Säkert rädd men att gå tillbaka till ett misshandelsförhållande handlar sällan om bekvämlighet. Där skulle hon absolut behöva hjälp att komma loss, men kanske är det svårt för dig att hjälpa. Risken är väl att det blir värre för henne om han kommer på att ni har kontakt.

Roxy333
1/17/14, 12:39 PM
#5

Fy vad hemskt du är mot din sambo, så fruktansvärt egoistisk! Lider med henne! Du och ditt ex är vuxna människor om ni verkligen vill vara tillsammans så är det ju bara att bli det, eller hur? Varför skulle ditt ex stanna hos sin sambo som slår henne om hon nu vill vara med dig? Och säg inte att det är för barnets skull för det är ju inte att tänka på barnet att växa upp i en sådan miljö! Tänk efter istället varför ni inte är tillsammans, det verkliga skälet!

Skogshumblan
1/17/14, 12:42 PM
#6

Vilka hårda ord ni kommer med. Förstår att ni blir upprörda över att han är med en annan kvinna och bedrar men behöver man ta till så hårda ord?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[rumelle]
1/17/14, 12:47 PM
#7

Kan tänka mig att ditt ex stannar av rädsla, inte av bekvämlighet. Personer som hotar och misshandlar sina närmsta är ofta även väldigt manipulativa och experter på att trycka ner andra och få dem att tro att de har gjort sig förtjänta av stryk och att det inte finns något annat liv för dem. Om de sedan har ett barn tillsammans kan han lätt ge henne skuldkänslor för barnet också och använda det för att få henne att stanna. Om du själv inte kan hjälpa henne att ta sig ut situationen så finns det myndigheter att kontakta. 

Sen att du har skaffat sambo fastän du trånar efter en annan och inte skulle tveka med att dumpa din nuvarande för henne, det är så jävla respektlöst att jag inte finner ord för det. Här har du en person som litar på dig och litar på att du älskar henne, som har flyttat ihop med dig för att få spendera sitt liv med dig. Och så kommer du bara att kasta bort henne och allt ni har tillsammans om ditt ex skulle bli ledigt. Fy fan för sånt!

silversol35
1/17/14, 12:50 PM
#8

#6 Får väl förtydliga mig och skriva att det var #2 jag höll med om sambobiten. #3 skrevs förmodligen samtidigt som jag skrev. TS, har du förresten frågar henne varför hon inte lämnar?

Honestyisdead
1/17/14, 12:51 PM
#9

6 du tycker inläggen innan ditt var hårda? Då lever vi i olika världar. Tycker dom är väldigt milda med tanke på vad det handlar om.

Toxics
1/17/14, 2:10 PM
#10

Usch då. För de första så kanske du förtjänar att bli bränd med tanke på vad du har gjort mdd andra tjejer medans du längtar efter ditt ex. Och för de andra, om hon är rädd och inte vågar göra saker pga hennes ex så kan du nog inte göra något åt saken förän hon känner mod nog att göra något åt saken.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gur4m1
1/17/14, 2:13 PM
#11

Upplever en hel del klyshor och just "sagotänk" i trådstarten. Jag har vekrligne avrit kär men allt jag kna tänka är- Hur kär är man om man gör slut många gånger med sin tjej på grund av VÄNNERNA? Inte bara en gång utan flera.

Därför känns detta mer som en ohälsosam romantisering och längtan efter en "omöjlig saga", en "fin" efterkonstruktion om man så vill kalla det. Omtanken om exet är stort, det är så synd om tjejen som TS älskar, de som är ÄMNADe för varandra- förutom att han dumpade henne flera gånger för polare, hon skaffade barn med en annan man.

Sen säger TS att hans "käärleken som var ämnad att bli" är kvinnan han gör allt för, men tyvärr är hon feg och väljer att stanna med sitt ex.

Vad är du då TS?

Det du skriver och sedan att du är, inte bara tillsammans emd en annan tjej- utan SAMBO med en annan tjej. VAD ÄR DU DÅ?

Varför ska denna "underbara" kvinna som du behandlat sådär- dumpa sitt ena ex för att bli tillsammans med dig…som inte verkar vara ett bättre kap själv. Ursäkta hårda ord, men jag tycker att du mest verkar sitta och fantisera och drömma, romantisera och längta efter det omöjliga- kanske just för att det är så omöjligt och hon är tjejen "som kom undan".

Jättetråkigt att hon blir misshandlad osv. Men du är inte så snäll mot din sambo du heller, eller vet hon om att du skulle lämna henne i ett naffs om ditt ex bad om det?

Ditt ex förtjänar absolut att slippa sin kille men om hon är smart skiter hon även i dig och tänker på just sig själv, och sina barns bästa.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Nummer18
1/17/14, 2:58 PM
#12

Det kanske inte framgick i mitt första inlägg, men jag har aldrig rört mitt ex under tiden då jag har haft andra. Grejen är den att det stör mig så innerligt att jag aldrig har haft dom känskorna som jag och mitt ex har någonsin. Och då har jag ändå haft en del förhållanden under dom här åren. Otrogen kommer jag nog aldrig att vara, men som sagt, varför skall det vara så svårt att släppa taget om varandra? Och visst, jag har god lust att hjälpa henne med hennes sambo, men det skulle snarare göra det hela värre. Känns hårt att stå på sidan i sånt här läge. Och visst, mina tankar kan ibland vara orättvisa mot min sambo, och det skulle inte vara "lätt" att lämna henne, men samtitigt kan jag inte rå över mina känslor (då hade jag aldrig skrivit här). Egentligen vet jag inte varför jag ens skriver här, för det ändrar inget, det är som det är och bara framtiden vet vad som händer. Önskar dock att jag kunde leva fullt ut här och nu. Samtidigt kan jag inte vänta hur länge som helst, jag vill ju också kunna bilda familj och annat sånt. Förmodligen är hon och jag lika goda kålsupare båda två, men jag är så jävla rädd för att jag resten av livet skall sitta och vara arg på mig själv över ett misstag jag gjorde när jag var 19år och inte visste vad kärlek var knappt. Vad fan ska man med känslor till, dom gör ju ändå som dom vill….

Honestyisdead
1/17/14, 3:08 PM
#13

12 du kan däremot rå över dina handlingar! Att bli sambo med någon när det är en annan du vill ha är fruktansvärt fult. Du är inte all in och din sambo förtjänar att veta detta så hon kan gå vidare och hitta någon som vill ha henne på rätt sätt.

Annons:
OlgaMaria
1/17/14, 3:55 PM
#14

Håller med de andra. Men sen undrar jag också - Vet du att han slår henne. Vet du att de inte älskar varann?

Jag tänker att det kan vara en stor skillnad på verkligheten och den version hon förmedlar till dig, samt kanske den version du målar upp i ditt huvud.

Rent objektivt tänker jag att hon har valt honom. Det troliga är väl att hon vill vara med honom och tror på deras framtid? Trots vad hon sagt till dig. Handlingar talar starkare än ord.

Och du. Livet är inte slut. Hon är inte den enda du kan känna starkt för. Du kanske behöver avsluta några kapitel i ditt liv och börja om? Vi har alla gjort misstag, men ändå är framtiden som ett tomt blad som vi får fylla.

Du kanske ska bestämma dig för att älska din sambo och att du aldrig skulle lämna henne för ditt ex? DET är kärlek. Känslor är inte alltid kärlek. Men våra handlingar och våra beslut kan visa på stor kärlek.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[rosetten]
1/17/14, 5:20 PM
#15

Jag tycker du ska prata ut med ditt ex en sista gång och sedan inte ha mer kontakt, förrän ni eventuellt har fått ordning på er själva. För detta låter inte sunt.

Sålänge du är med din sambo behöver du lägga energi och fokus på henne och om du känner så enormt starkt för ditt ex tycker jag att du ska berätta det för din sambo eller göra slut och leva ensam ett tag. Hur skulle du känna dig om din sambo verkligen älskar någon annan kille över allt annat och längtar efter honom? Och fick hon chansen så skulle hon ta honom direkt och lämna dig (även om det såklart känns lite jobbigt det också).

Att prata ut hos en terapeut kanske kan hjälpa dig. Du ska inte klandra dig så för något du gjorde när du var 19 år. Därför kanske det vore bra att få hjälp med att reda ut saker för att komma vidare i livet.

Om ditt ex blir misshandlad är det naturligtvis inte bra och svårt att stå och se på vid sidan av. Men du kan inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp eller vill ta chansen att få det bättre. Säg att ditt ex älskar dig lika mycket som du älskar henne, varför ser hon då inte dig som sin Räddning? Att det är för barnen ser jag mest som förnekelse, barn lever hellre i två olika hem än i ett splittrat med våld och bråk.

Jag hoppas att du tar hjälp av någon och finner din egen lycka och kommer vidare i livet på ett eller annat sätt. Lycka till!

Skogshumblan
1/17/14, 5:58 PM
#16

Hera, ja kanske. Att svära åt andra människor, framförallt de man inte ens känner är,för mig helt ohyfsat att göra.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Sarah
1/17/14, 6:14 PM
#17

Tonårskärleken är stark. Jag kan själv känna att jag aldrig älskat ngn på det sättet som jag älskade den kille jag var med mellan jag var 18 och 22 år. Men, jag vill aldrig mer känna på det sättet för ngn, det var för destruktivt. Att sedan gå och hålla kvar i det, då ger man sig aldrig chansen att älska på ett vuxet sätt. Det var skitsvårt för mig (och för mitt ex) att gå vidare och det tog flera år att verkligen verkligen älska igen. Jag var tvungen att bryta all kontakt med exet samt förlora min nuvarande kille. Jag gjorde själv slut med killen jag är tillsammans med nu, först då, kunde jag bli helt klar i skallen med vad som var viktigt, varför jag gjort de val jag gjort osv. Dejtade en del men tillslut insåg jag att tryggheten jag känns med nuvarande killen inte var tråkig på ngt sätt och att jag saknade vår relation ngt så fruktansvärt. Vi hittade sen tillbaka till varandra och det är nu en annan typ av relation som inte kan störas av tankar på andra. 

Sen förstår du nog själv att det du gör mot din sambo inte är schysst. Du måste ta ett beslut och sen agera därefter. Du kan inte ha kakan och äta den samtidigt. Först reder du ut vad du vill med din sambo. Är du kär eller inte? Är du kär, säg upp kontakten med exet. Är du inte kär, gör slut med din sambo. Om du gör slut med sambon, då först kan du försöka få tillbaka exet. Men, exet har ju gjort ett val. Hade hon verkligen velat så tror jag att ni hade varit tillsammans igen.

Honestyisdead
1/17/14, 6:28 PM
#18

Skogshumblan; var i de fem första inläggen svär någon åt ts? Jag ser det inte.

Skogshumblan
1/17/14, 6:34 PM
#19

Hera, mitt misstag, såg att det var ta själv som svor. Men jag tycker ändå att vissa inlägg gått lite väl,hårt åt. Ber om ursäkt för att jag läst slarvigt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Toxics
1/17/14, 8:45 PM
#20

12# men du kan ju faktiskt rå för vad du gör här och nu? 
Att du väljer att vara sambo med någon fastän du har känslor för någon annan är idioti. Och fruktansvärt elakt. Och du skrev ju också att du har träffat den här tjejen i smyg utan att berätta för din sambo och bara det är en god början på otrohet. Så att du säger att du aldrig skulle vara otrogen det tror jag inte en dag på. Det är något du bara säger för jag tror visst att en sådan människa som du skulle kunna vara otrogen. 

Så om du ska fortsätta tråna efter din tonårskärlek så måste du sätta stopp mellan dig och din sambo, sen har du ju fritt fram med ditt ex. Istället för att låta det här fortgå och låta henne bli mer och mer sårad.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
[elmaek]
1/18/14, 7:59 AM
#21

#12 Du må inte varit otrogen i praktiken, men i dina tankar är du!

Vyer
1/18/14, 9:38 AM
#22

Är du kär i din sambo?


Calcifer
1/18/14, 1:04 PM
#23

Jag skulle bli knäckt om jag fick reda på att min sambo kände att de skulle kunna lämna mig ögonblickligen om någon annan blev tillgänglig. Alltså, det skulle verkligen trasa sönder mig. Och jag skulle skita fullständigt i om de hade varit otrogen eller inte, fysiskt då alltså. Nä, tycker inte det är okej alls vad du gör mot din sambo och har noll empati med dig där. Bryt med denne innan du ens funderar på vad du ska göra åt ditt ex.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[elmaek]
1/18/14, 1:15 PM
#24

Ett förhållande, TS, är mellan 2 personer (oftast) inte mellan 3.

Anna4077
1/18/14, 9:12 PM
#25

Jag tänkte på det. Du skriver att du aldrig skulle vara otrogen. Hade jag fått reda på att min sambo trånade efter en annan med känslor och väntade på henne hade det sårat mig mer än om han satte på någon på krogen. Man kan vara otrogen även om man inte rör någon. Kan lätt säga att hade jag varit din sambo hade du sårat mig något fruktansvärt mer än om du legat med någon okänd person. Jag vet faktiskt inte om jag hade litat på någon efter det. Då hade jag en kille som hade ett förhållande sidan av, med sex och allt. Trots det kunde jag gå vidare. Men vet inte om jag hade klarat det i denna situationen Man kan aldrig älska någon på samma sätt som man älskat någon annan. Jag var riktigt kär i en kille när jag va 16-19 eller något och visst finns det en del av mig som fortfarande undrar hur det varit. Trots det skulle jag aldrig bli tillsammans med honom. Jag har det jag vill ha i ett förhållande. Älskar min sambo mer än någon jag nånsin älskat men inte samma känslor som för killen jag va kär i när jag va yngre. Det är inte samma kärlek men i mina ögon så mycket bättre Det du kan göra är att 1. Ställa ett ultimatum till dig ex. Det är nu eller aldrig. Säger hon nej. Så är det 2. bryta kontakten helt och läka. Acceptera att du gjorde ett misstag och lär dig av det. Något du borde göra är att överväga varför du är med din sambo. Är det i brist på annat eller för att du älskar henne. Eller för att du borde älska henne?

Anna och taxen Max

Tjeja
1/19/14, 11:35 AM
#26

Ni som kritiserar TS så mycket:

Vad är det som säger att han inte kan älska sin sambo bara för att han fortfarande älskar sitt ex också?

Han kanske är polyamorös känslomässigt?

Själv har jag varma känslor kvar för nästan alla mina ex. Det betyder inte för den skull att jag inte älskar min nuvarande sambo. Det betyder heller inte att jag skulle dumpa min sambo och överge honom ifall något ex visade intresse igen.

Jag älskar ju min sambo! Jag vill absolut inte såra honom och kommer aldrig lämna honom för någon annan. Men känslorna för andra "försvinner" inte per automatik bara för det! 

Och hur många med lite år på nacken har inte en massa historia bakåt i sina liv med saker som man undrar över hur det skulle varit om man fått andra möjligheter eller valt andra alternativ vid tidigare tillfället i livet?

Hur många har inte saker man önskar att man ändå fick chansen till att göra om och göra annorlunda något man tidigare gjort?

Jag försvarar inte tanken att lämna sin nuvarande så fort man får chansen till "något bättre" eller "det man drömmer om". Men det är mänskligt att ha drömmar, sorger och tankar att brottas med i den riktningen.

Att TS valt att vara ärlig mot sig själv och lufta sina tankar här, trots att de är "fula" i mångas mening tycker jag är starkt gjort! Han är i alla fall ärlig mot sig själv till skillnad ifrån majoriteten självbedragande moralpampar här i livet!

Fram för ärlighet! Det är första steget mot att kunna vända om och göra rätt! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anna4077
1/19/14, 11:38 AM
#27

#26 men han är villig att lämna sin sambo för sitt ex.

Anna och taxen Max

Annons:
Tjeja
1/19/14, 11:42 AM
#28

#27 som jag skrev, jag försvarar inte den viljan och beredskapen att göra det, MEN jag försvarar mänskligheten att känna och tänka sådana saker och ärligheten och uppriktigheten i att erkänna sina tankar.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Vyer
1/19/14, 11:43 AM
#29

#26 Formuleringar som "vi är fortfarande dökära i varandra och jag kan släppa allt jag har för henne" låter ju ganska respektlöst mot sambon - polyamorös läggning eller inte. Det låter ju inte som att han vill ha en relation med båda, utan egentligen vill ha exet men "nöjer sig" med sin sambo eftersom exet inte är tillgängligt. 

Nu är det inte säkert att det är så TS menar och en ska ju inte lägga orden i någon annans mun och sådär, men det är ju knappast konstigt att människor reagerar negativt på det TS skriver?


Calcifer
1/19/14, 11:46 AM
#30

#26 Är man polyamorös känslomässigt är det ok men bara om ens nuvarande partner är medveten om det! Om hans sambo vet exakt hur han känner och accepterar det utan problem så är det en helt annan sak. Sedan är skillnaden att nu har TS sagt att han skulle lämna sin nuvarande sambo på ett ögonblick för sitt ex om chansen uppstod. Det är inte att vara ärlig. Det är att vara beredd att kasta en människa i sopkorgen i fördel för en annan människa. Det är absolut inte okej om den andra människan inte är medveten om det! Därför får TS hård kritik. Naturligtvis är det tillåtelse att ha känslor för ex, eller känna varmt om den, men bara om man är ärlig om det.

Jag var 100% ärlig med mitt ex att det var en kille jag var kär i (eller mer typ, besudlad i) när jag var 16 som jag förmodligen alltid skulle känna så kring, även om jag aldrig någonsin skulle vilja vara i ett förhållande med honom, aldrig vill vara fysisk med honom eller ens vill träffa honom igen. Hon var ok med det, för jag var ärlig, och det var ingenting som "hotade" vårat förhållande. Nu när jag dejtat har jag varit 100% ärlig med att jag har komplicerade känslor kvar för mitt ex, som jag inte vet hur jag ska handskas med och som förmodligen aldrig kommer försvinna helt. Jag skulle aldrig gå tillbaka till henne heller, dock, och känner inte som jag gjorde förut, men det fanns massor med historia mellan oss så det kommer nog aldrig bli helt känslokallt där.

Det är okej, om man är ärlig om det! Dessutom är det skillnad på att fortfarande ha varma känslor för sitt ex och att vara totalt beredd på att emotionellt sparka sin nuvarande i ansiktet och lämna dem för sitt ex.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Gur4m1
1/19/14, 11:50 AM
#31

Som polyamorös så är väl fortfarande en stor grund just tillit och öppenhet- har han avrit öppen om sina känslor och tankar inför sitt ex- mot sin sambo? Annars kna man ju kalla alla otroheter och snedsteg för polyamorösa händelser- vilket det inte är. En del är bara själviska och egoistiska och rädda för ensamhet. Detta är ju något TS gått runt och känt i tio år, till och från.

Jag tycker att varje människa som "fängslas" in i ett förhållande förtjänar sanningen- för det kräver uppoffringar att vara i en relation. Jag är inte redo att göra uppoffringen med någon som säger sig vara redo att lämna mig för sitt ex, som fortfarande har DE känslorna för sitt ex, och träffar sitt ex i smyg bakom min rygg. Där går jag och är trogen, jag kanske också vill ha känslor för andra och leva ut dem? :P Nu är jag inte en mall eller ens intresserad av TS som partner ;) men jag kände att det var lättast att skriva i den formen. Relationer kräver uppoffringar, det kräver tid och engagemang.  Vet ts tjej om att hon är sambo med en lös bomb så är väl allt lugna gatan.

Det är inte rättvist mot de tjejer so trott att han menar allvar med relationen. Att ha känlsor är en sak, men TS säger ju alltså, inte bara en gång- att detta är klvinnan i hans liv och han skulle släppa allt för att få vara med just henne- det är lite mer än att bara ha lite varma känslor för sitt ex. 

Det kan även vara otroligt sårande- om man själv inte är polyamorös och få veta att perosnen man investerat i- trånar efter sitt ex. Man går in i tron att man köpt en volvo, men får plötsligt veta att det var en porche som står i garaget. Inte ok.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
1/19/14, 3:05 PM
#32

28 vilken uppriktighet snackar du om egentligen? Den mot oss? Känns helt irrelevant att ts är ärlig mot oss när det är SAMBIN som blir bedragen när han egentligen bara vill ha sitt ex. Dina inlägg visar på att du inte läst ordentligt.

Upp till toppen
Annons: