Annons:
Etikettförhållande
Läst 1613 ggr
Hildgrim
1/19/14, 1:38 PM

Present till ex?

Mitt ex fyller snart 30 och jag vet inte om om jag ska köpa en present till honom eller ej. Och i så fall vet jag inte vilken summa som är lämplig att köpa en present för.

Vi bröt upp nyligen och bor fortfarande ihop. Vi gav varandra julklappar trots att vi inte längre var tillsammans. Att fylla 30 är ganska stort och min tanke från början (innan vi bröt upp) var att bjuda med honom på en resa. Men det fungerar ju inte längre.

Jag tycker fortfarande väldigt mycket om honom och eftersom jag fortfarande bor hos honom känns det som jag vill ge honom något.

Det bästa jag kan komma på som present är en hundbur till bil. Vi har nämligen en hund ihop och han kommer att behöva köpa en egen bil när jag sticker. Så en ordentlig bur (räknar med 2000-3000 kr) känns som en vettig present? Tycker ni det är en för dyr present till ett ex?

Annons:
Mitralis
1/19/14, 1:52 PM
#1

På tok för dyr! 😮



Hildgrim
1/19/14, 1:59 PM
#2

Jag känner kanske också lite så. Meeeen i grund och botten är ju till våran hund och inte helt och håller till honom. Så jag vet inte.

Mitralis
1/19/14, 2:01 PM
#3

Fast om du tjänar sjukt bra så blir det ju inte så mycket procentuellt sett.



fruktgumman
1/19/14, 3:18 PM
#4

För mig skulle det vara en på tok för dyr present att ge någon öht då jag inte har dom pengarna. Men har du råd så ge det om det är vad du vill ge honom

Gur4m1
1/19/14, 3:32 PM
#5

Efteroms hunden är delad mellan er så är det ju som du säger, även en present till dig. Vem vet annars hur han löser den delen när han ebhöver frakta er gemensamma hund till veteirnären, dig eller någon annanstans. Det är kanske värt för dig, om du har råd alltså, för att veta att den bitne iallafall är "covered" om du är orolig att han inte kommer att ha råd att prioritera den delen själv. Har han lön precis som dig coh så, så bord ehan väl kunna ta det ansvaret och köpa en sådan bur själv och du kan istället ge något för typ 100-150 kr :P eller i vilken prisgrupp du nu brukar ge till dina vanliga vänner.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Maria
1/19/14, 5:42 PM
#6

Jag tycker det låter som en jättebra present. Genomtänkt och användbart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: