Annons:
Etikettkänslor
Läst 2121 ggr
ringnos
1/21/14, 11:58 AM

Triangel"drama"

Jag jobbar på samma ställe som min sambo. Vi jobbar en dag i veckan tillsammans, sen diffar våra scheman. Vi har jobbat ilag tidigare och tycker att det går ganska bra, professionalitet är inget problem för oss.

MEN, det är en annan kollega som är intresserad av min sambo. Det får hon gärna vara, jag menar, jag förstår henne. Jag är också väldigt förtjust i honom. Det som stör mig dock är hur hon helt skamlöst byter pass så att hon jobbar så mycket som möjligt med honom och stöter på honom inför mig (ja, hon känner till vår relation) samtidigt som hon är "trevlig" mot mig.

Jag vet att min sambo inte är intresserad, så det oroar mig inte alls, och jag försöker inte bry mig och vara den mogna parten i detta. Men hon totalt suger mig på energi och jag vet inte vad jag ska göra åt saken, särskilt eftersom jag och min sambo båda bedyrat för vår arbetsgivare att vår relation inte ska vara ett problem i verksamheten. Jag trodde inte folk kunde vara så fräcka och falska trots vuxen ålder.

..så, några goda råd?

Annons:
Emmsan84
1/21/14, 12:21 PM
#1

Jag tycker att din sambo borde tala klarspråk med henne. Jag har varit i en liknade situation men som tur var slapp jag träffa henne så ofta. Min sambo berätta att hon flera ggr frågat ut honom och följt honom runt gymmet mm trots att hon visste att han hade mig. Tillslut hade han sagt rakt ut att han har en flickvän som han älskar och kommer inte vilja följa med ut på nån drink el vad hon nu än föreslog. Efter det så tog hon avstånd.

Honestyisdead
1/21/14, 1:01 PM
#2

Tycker också din sambo får sätta ner foten.

Toxics
1/21/14, 1:14 PM
#3

Ja. Din sambo får ju säga ifrån så att den andra kvinnan förstår. Även om ni inte skulle jobba ihop så går den där kvinnan lyssna när din sambo säger nej.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Dumpuck
1/21/14, 2:36 PM
#4

Hade det varit min sambo så hade han satt ner foten direkt och talat klarspråk med kvinnan, han är inte intresserad av någon annan än mig och det visar han väldigt klart när vi är ute och när någon pratar med honom. Med andra ord - jag tycker sin sambo ska sätta ner foten, vilket han borde gjort tidigare.

kulanturbo
1/21/14, 4:16 PM
#5

Din kille måste säga ifrån.

Praefatio
1/21/14, 5:32 PM
#6

Det är definitivt din killes ansvar att säga ifrån, och det blir nog betydligt mindre drama om han gör det än om du pratar med henne. Är hon så gränslös som du beskriver, så kommer hon säkert bara börja avsky dig och försöka få honom för sig själv i ren hämnd om du "ställer till med en scen" (vilket hon säkert kommer vilja tolka det som). En del människor fungerar så.

Dryg situation för övrigt, det ska ju inte krävas från första början…

Annons:
ringnos
1/21/14, 11:10 PM
#7

Precis efter att jag postat det här inlägget kom jag till samma insikt. Det är jag som kommer att "ställa till en scen" om jag tar upp det så jag måste be min sambo att säga ifrån nästa gång hon gör uppenbara anspråk på honom.

Jag antar att både han och jag har försökt lösa det på äkta svenskt manér, att försöka ignorera det tills det försvinner ;). Skönt att få ånga ur sig och få lite respons. Tack hörni.

Gur4m1
1/22/14, 12:37 PM
#8

#7 du har fått rba tips. Om hon fortsätter kan väl han börja byta bort de pass hon byter till sig för at tvara med honom?:P

Förstår att detta suger musten ur dig, att behöva vara kring en sådan människa, berätta hur det gick! :)

KAn säkert vara småläskigt för många att sätta ner foten också på sin arbetsplats då "lite flörtande" ofta också är ett socialt samspel mellan människor på sin arbetsplats. Så hoppas det går bra!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[GrandPa]
1/22/14, 12:41 PM
#9

Ser att du redan kommit till insikt med vad du ska göra så jag behöver nog inte skriva något om den saken. Men berätta gärna hur det gick :)

Praefatio
1/22/14, 12:58 PM
#10

Klokt av dig. Är det inte himla lustigt, det där med "om jag låtsas att det inte finns så försvinner det nog"? 😃 Känner igen det sååå väl.

Upp till toppen
Annons: