Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 10532 ggr
Dumpuck
2014-01-21 14:38

Om någon raggar

Om någon raggar på din partner, vad är din reaktion?
Skulle du lita på partnern, bli svartsjuk, gå emellan eller vad skulle du göra?

Annons:
[WickedAlly]
2014-01-21 14:40
#1

Jag litar på min partner men jag skulle nog lite diskret försöka få honom därifrån, för även om tilliten finns där så hade det nog känts lite konstigt faktiskt.

Gasoline
2014-01-21 14:41
#2

Det beror helst på hur och vem som flirtar med min partner samt min partners reaktion.

SLCH
2014-01-21 14:42
#3

Jag skulle gå fram till personen som gör det och förklara att det är min flickvän och jag finner det inte okey att han raggar på henne. Sen är det upp till honom om han går frivilligt eller bärs där ifrån ;)

Maria
2014-01-21 14:43
#4

Ha, det hade jag bjudit på😉

Nu är vi visserligen inte så unga längre, men vi har varit, och jag skulle enbart känna det smickrande att någon annan uppskattar MIN man.

Sedan får det ju inte gå hur långt som helst men ragga/flirta är helt OK. Jag litar på honom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fruktgumman
2014-01-21 14:44
#5

Jag litar på honom till 110% att han inte skulle göra något dumt. Nej jag blir inte svartsjuk. Skulle han falla för någon som raggar på honom så är han ändå inte värd mig

MsSofieG
2014-01-21 14:50
#6

Det är en sutuation som inte alls är främmande i vårat förhållande då min man ser bra ut (tydligen inte bara i mina ögon). I början var det ruskigt svårt att inte lägga sig i eller försöka få honom där ifrån men nu så har det hänt så många gånger så jag lämnar honom till att ta sig ur det själv om inte han ber mig om hjälp :)

Annons:
Dumpuck
2014-01-21 14:51
#7

Jag litar fullt på min sambo, det är omgivningen jag inte litar på. Det finns de som är så otroligt fräcka att de, trots avvisande på olika vis, går fram och försöker exempelvis hångla. Min sambo har varit ut för detta, han avvisade kvinnan ifråga totalt men det struntade hon i. Till slut så tog hon tag i ansiktet på han och försökte hångla upp han, han svarade med att knuffa ifrån henne och säga att hon var vidrig som gjorde så och att han för sista gången inte var intresserad. 

Som sagt, jag litar på min sambo. Men inte omgivningen, och han känner lika när det kommer till mig. Mig litar han på men inte de omkring, det finns idioter överallt och det får man inte glömma oavsett vad det gäller.

Som #4 sa, det finns gränser. Milt flirtande kan jag ta, men några närmanden eller liknande - det tar jag inte, då visar jag tydligt att det där är min pojkvän. Inte genom att vara otrevlig, bara genom att finnas till vid hans sida och troligen be denna att gå därifrån. Godtas inte detta, då är det som #3 tog upp att det finns två alternativ, antingen går personen ifråga därifrån självmant eller så bärs denne bort.

kulanturbo
2014-01-21 14:52
#8

Jag litar på min kille. Annars vore han inte den rätta.

Denna kommentar har tagits bort.
Vyer
2014-01-21 15:15
#10

Det beror på hur/när/var det sker, i vilket situation och varför. Men rent generellt då: Om en människa jag gillar gör det: Positivt till neutralt inställd. Om en människa jag inte gillar gör det: Negativt inställd.


Toxics
2014-01-21 15:43
#11

Jag litar på min partner till hundra. Men det hade varit ganska kul att se =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Praefatio
2014-01-21 16:03
#12

#7 Det där har hänt min kille också, ett par gånger. Ena gången var det en tjej som försökte hångla upp honom. Hon blev förvånad när han efter många och tydliga avvisanden blev riktigt förbannad och puttade bort henne och började skrika på henne att ge fan i honom… Stört hur folk tänker ibland.

Andra gången var jag själv där, och tjejen limmade rejält. Där visste jag dock att det låg mer bakom än bara oskyldigt misstag för tjejen i fråga var kompis till en annan tjej på festen, som hatar att min kille och jag är tillsammans och har försökt sabotera från dag ett. Hon hade sagt till sin kompis att hon bara pushade så skulle min kille nog ge med sig, och att hon helst skulle göra det mitt framför mig så att jag blev ledsen. Jag satt två meter bort när kompisen plötsligt tryckte in honom i ett hörn, tog hans hand och började tafsa på honom med slemmig blick och viskade något i hans öra. Det var en jävla tur för tjejen att min kille blev förbannad på en gång, för jag har aldrig varit så nära att slå en annan människa i hela mitt liv… 😃

Varken jag eller min kille utsätts dock för misstag, eftersom båda är väldigt noga med att säga ifrån. Flirtar någon med honom, så säger han ifrån. Flirtar någon med mig, så säger jag ifrån. Det är väldigt skönt att vi är så oerhört lika på den punkten, och blir obehagliga till mods om folk inte fattar att vi är upptagna. Har av den anledningen inga problem med svartsjuka vid sådana tillfällen. Jag vet att han reder sig, han behöver ingen vakthund! Däremot har det hänt att jag, om jag ser att hon är intresserad långt innan han fattar det, går fram och artigt presenterar mig för tjejen eller frågar "vill du ha något mer att dricka, älskling?" Min kille gör samma sak. Det känns bra.

kulanturbo
2014-01-21 16:13
#13

Ja det är killens sak att klargöra att han är upptagen. Hade han inte gjort det vore han iallafall inget för mig.

Annons:
Timmorn
2014-01-21 17:00
#14

#12 haha det där påminner om en historia som min mammas bästa kompis brukar berätta. När hon var gravid med sitt första barn så var hon och mannen på fest. Eftersom att hon hade foglossning så satt hon mest i ett hörn och skrattade åt det hela. En tjej följde nämligen efter och limmade på mannen och pratade om och om igen med honom, in i köket ut i vardagsrummet, och han försökte väl lite lite snyggt avsluta konversationen och gå vidare och det var inte direkt någon nyhet vem han hörde ihop med. 
Det pågår väl ett tag tills hon följer efter honom till toaletten, och hon följer fortfarande efter! Då lyfter han ut henne ur badrummet och säger att dit följer du i alla fall inte med! 

Förstår inte hur en del människor fungerar 
Om jag såg en tjej flörta med min kille så skulle jag förmodligen gå dit och säga typ "hej älskling, …..(nånting passande i sammanhanget) " 
Visa att han är min xD Och skulle hon fortsätta så är det upp till honom. Om hon går över en gräns så får han säga till, och om han själv går över gränsen så tja är det slut. Eller så behöver vi ta ett rejält snack om vad han egentligen vill, för även om han gillar uppmärksamheten så gick det över en gräns.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Praefatio
2014-01-21 17:11
#15

#14 Som sagt, folk är bra gränslösa. Det är ju en jobbig situation också, eftersom man helst inte vill ställa till med en stor scen utan föredrar att vänligt men bestämt kunna säga "tack, men nej tack!" Drygt då när folk inte lyssnar. Jag tycker dessutom att sånt är så himla avtändande. En tjatig människa som inte kan ta ett nej blir ju inte direkt mer och mer attraktiv i mina ögon… 😛

Ja, nolltolerans för att själv gå över gränsen har vi med i vårt förhållande. Återigen, en punkt han och jag är mycket lika på. Det är skönt! Har själv haft en kille som hela tiden gick liiite över gränsen för vad som är okej (mycket över gränsen om inte jag var där…), och det var jättejobbigt. I början av förhållandet med min sambo var jag därför extra snabb med att komma fram och "visa att jag fanns" om en tjej började snacka med honom på krogen, men nu har jag landat i att han inte är som mitt ex och aldrig skulle göra någonting. Det är härligt att slippa oroa sig! Svartsjuka äter upp en inifrån.

Timmorn
2014-01-21 17:27
#16

15 haha nej precis, någon som inte kan ta ett nej. I dessa tider så kan man nästan bli lite rädd. Varför skulle det vara mer OK för att en tjej som är mindre gör det? Är det en kille så är det överlag sexuella trakasserier, samma sak åt andra hållet. Ett nej är ett nej och tjat hjälper inte och är inte sexigare. 

Det är skönt att ha den känslan att man litar på sin partner och att man inte måste vara där hela tiden ifall något skulle hända. Det är så det ska vara :) För som du säger svartsjuka äter upp en inifrån :)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Praefatio
2014-01-21 17:29
#17

#16 "Varför skulle det vara mer OK för att en tjej som är mindre gör det? Är det en kille så är det överlag sexuella trakasserier, samma sak åt andra hållet." Du, det är en oerhört bra fråga. Att gång på gång hoppa på någon och försöka hångla upp den trots ett nej klassas givetvis som övergrepp och hade det varit en kille hade de åkt ut med huvudet först eller åkt på stryk, men tjejer får göra som de vill… Hm.

ChristineL
2014-01-21 17:42
#18

Om någon raggar på min man så är det klart jag litar på att han säger ifrån. Jag kan ju inte vara på honom som en hök, dessutom är vi sällan ute tillsammans.

Gur4m1
2014-01-21 17:53
#19

#9 upplever min pojkvän som din där (och många andra förresten), att min osäkerhet ligger i att jag inte litar på att min kille sätter ner foten i "rätt tid", inte att han inte skulle säga ifrån (eller skulle vara otrogen). Det är ingen jättestor oro, det är mer mitt eget ego som får sig en törn eller något. Jag brukar gå fram och visa att min kille är just min kille. Men helst önskade jag att jag kunde säga att jag kan skita i det, att han fixar det på egen hand…

men som min syster en gång sa om killar- "en del killar fattar fan inte att en tjej raggar på dem förrens de sitter med tjejen i knät med kuken halvvägs in".

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2014-01-21 17:57
#20

#19 Tyvärr har in syster rätt.

Annons:
Gasoline
2014-01-21 18:29
#21

#19 Haha, det ligger något i det din syster säger = P Tyvärr…

PennyScarlett
2014-01-21 20:21
#22

Är ju singel numera, men å andra sidan skulle jag inte orka vara i en seriös relation med någon som jag inte känner kan hantera sådana situationer utan att jag måste blanda mig i. Det är bara så…jobbigt. Känner ju rent spontant att jag har bättre saker för mig att göra än att springa och pinka revir, sen kan jag självklart bli svartsjuk. Jag är rätt svartsjuk av mig, men enbart om det finns ett gensvar från min partner som inte stämmer enligt våra överenskommelser angående våran relation. Men då är det ju min partner jag tar tag i när tillfälle ges, talar om hur jag uppfattade situationen, varför jag blir upprörd och sen är det ju upp till honom hur han väljer att hantera det. Skiter han i mig så är han singel samma kväll och då kan han bli raggad på bäst han vill..

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

pyromanen
2014-01-21 20:42
#23

Jag skulle nog finna det rätt underhållande och ha svårt att låta bli fnissa åt hur hon spillra sin energi. Skulle aldrig hålla på o övervaka honom eller lägga mig i alls, det får han fixa helt själv!

citytjejen
2014-01-21 20:55
#24

Jag skulle beskåda det hela med en road min. Svartsjuk blir jag inte och jag litar på min man till fullo.

/Christina

Intehärutandär
2014-01-21 21:06
#25

Jag har dejtat mest musiker och på köpet kommer dyngfulla pinsamma lättklädda damer som slänger sig på scenen. Skulle vara alldeles för drygt att bry mig. Sedan får jag mkt ragg också, så min tid på krog/konsert brukar gå till att slå mig fram dit jag ska gå.

Dumpuck
2014-01-22 11:37
#26

#12 Det är otroligt tröttsamt att det det ska behöva gå så långt att man blir förbannad innan den andre fattar, om de ens gör det då. Min kille lyser det verkligen om att kvinnan ifråga är oönskad i hans närhet, vilket gör det hela lite roande att titta på, och jag har väldigt svårt att förstå varför inte vissa förstår det själva utan promt ska djävlas trots tydliga - om inte övertydliga - signaler. 
Dumt folk finns alltid!

Tomteslakt
2014-01-23 08:12
#27

Beror ju på intentionen hos personen, är denne bara ute efter sex så helt ok men då är det upp till min fru att säga ifrån eller ej. Är personen dock ute efter en relation och att själv få henne som partner så skulle jag verkligen säga ifrån, om inte annat så brukar min kära fru vara rätt bra på det själv :).

Annons:
nlinds
2014-01-23 08:37
#28

Jag hade dragit på mig min "bitch please" blick, hånglat upp min pojkvän framför den som ragga på honom, tagit honom i handen och gått därifrån med stolthet, han är ju trotsallt med mig 🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[VampireGirlElvira]
2014-01-23 14:56
#29

Det är en kvinna som jag känner från min mans sida som håller på och "klänger" på honom, men han är inte intresserad av henne. Han har sagt det till henne vänligt men bestämt att han inte är intresserad, och hon har accepterat det. (Tänk nu på att jag fick reda på från min man att dom hade ett litet fling på g när dom var fulla för många år sedan). Men det hände en incident när jag och min man skulle fara till en restaurang och äta, så såg vi att hon och några andra satt vid bordet redan. Och det var ingenting som hände, förbränns kompisen hennes ville veta numret till honom, så min man gav honom det numret. Och medans han gjorde det, så satte den b***en ("hennes namn" "min mans namn") som att det var hennes man. Som ett exempel: (nämner inte deras namn) "Ellens Janne" Hon kunde fan ha skrivit " Ellens 'kompis' Janne"! Så jag blev illröd i ansiktet och ville därifrån även om jag inte hade ätit klart. Min man såg det också, och han frågade mig om vi skulle gå därifrån för att han såg mig bli upprörd. Så vi for därifrån, och han frågade mig om hur jag mådde. Han förstod att jag blev upprörd för det. Även han reagerade på det. Nu vill jag inte få några dåliga kommentarer på att 'du inte behöver reagera på det sättet', men det är det jag reagerade på. Och jag har märkt att hon är fortfarande förtjust i min man när vi t.ex hälsar på henne när vi behöver hjälp med våran dator. Så jag vet inte vad jag ska göra.

Anna4077
2014-01-23 16:06
#30

Jag blir arg om någon som vet om att vi är tillsammans raggar på min kille. Men det är inte för (ok inte bara) att jag är svartsjuk utan för att jag tycker det är respektlös att göra det medvetet. Hade vi tex varit på krogen hade jag nog inte gjort någon större grej av det. Kanske gått och "markerat mitt revir" med en lång menande kyss eller något annat tydligt för att visa att han är min och bara min.

Anna och taxen Max

[MikeW]
2014-01-23 21:35
#31

Skulle bli arg på den snubben/tjejen, men inte på min pojkvän för jag litar på honom. Men jag blir lätt svartsjuk så jag skulle gå mellan dem och säga att han är upptagen.. Fortsätter den personen så skulle jag ge hen döds blicken >:]

Fridaaaa
2014-01-23 21:50
#32

Litar på min partner men hade blivit förbannad på personen som raggat om personen visste att han är upptagen, hade förklarat annars för personen hur det ligger till.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Portie
2014-01-23 22:06
#33

Jag skulle inte göra någonting alls, litar helt och fullt på att min pojkvän skulle avvisa tjejen. Nu så har vi inte varit tillsammans så länge iofs men känner ändå att jag kan lita på honom. Senast i helgen så var det en tjej som försökte ragga på honom när jag stod jämte, kollade bara roat på henne när hon blev besviken.

Underbarn
2014-01-23 22:25
#34

#9 ungefär så tänker jag också om min sambo. Jag litar inte heller på omgivningen. En gång ryckte en äldre kvinna (30+) tag i min sambo (20) in på toaletten (på mitt jobb - bykrogen, pub) och klädde av sig naken och ville ha sex. Min sambo (som festa, jag var inte där varken för nöje eller jobb) blev helt stum, visste inte vart han skulle hålla ögonen och försökte be henne ta på sig kläderna igen varpå hon frågar om han kan gissa ålder på henne och frågar också varför han inte vill ha sex… Sen sätter hon sig och kissar, tar på sig kläderna och de går ut… Jag skrattar mest åt det hela haha. Jag litade på min sambo förr, mest av allt och trodde aldrig något annat. Men pga en hel del händelser, otrohet, uppbrott och gått fram och tillbaka till varandra - inte vetat hur vi har velat haft det. Så litar jag inte på han längre fullt ut men det jobbar vi på och det är på väg framåt. Jag har varit med om andra tjejer som försökt "flirta" men aldrig framför mig, bara på sms.

Annons:
obstitant
2014-01-23 22:42
#35

Om någon skulle ragga på min man skulle jag inte göra någonting alls, och definitivt inte börja pinka revir eller demonstrera att han är min. Gör jag det har jag ju på nåt sätt accepterat att det är en maktkamp mellan henne och mig. Men min man är ingen Ken-docka som jag och någon annan brud ska göra upp om. Han är en egen individ som bestämmer över sig själv och hur han beter sig med andra.

Så om någon kommer fram och raggar får han välja själv hur han ska svara. Är det hans val att nappa och börja hångla med nån annan får han väl göra det, jag tänker inte hindra honom - däremot skulle jag förmodligen gå hem och börja packa hans saker. Men det är mellan honom och mig, inte mellan mig och någon "konkurrent".

Lyckligtvis litar jag fullständigt på att han är lika bestämd som jag med att vara monogam och att han kommer att sätta gränser mot andra som försöker flirta. Det behöver inte jag göra åt honom.

youandyou
2014-01-24 01:49
#36

Om jag sett en brud raggat på min kille hade jag gått fram oh presenterat mig.- Hej "mitt namn" jag är hans flickvän. Oh bara visa att jag e där.

[Thiah]
2014-01-24 06:51
#37

Inte alls läst tråden men jag skulle bli smickrad. Jag har en skitsnygg sambo och jag förstår att tjejer vill flirta med honom. Jag litar på honom till 1000% och blir inte alls irriterad eller orolig. Vet att flickor flirtar med honom när han är ute på krogen för han berättar det när han kommer hem. Är vi ute tillsammans och någon raggar på mig så  har han kommit fram och sagt att han förstår mycket väl varför de raggar på mig och att de som raggar har all orsak att vara avis på honom.  😃

Game
2014-01-24 13:21
#38

Man kan inte lita på något till 100% .. man vet aldrig. Det kan hända, dock är det sunt att ha tillit till sin partner, annars kommer det inte att hålla. 

Men håller med föregående "talare" ,.. Man kan inte lita på omgivningen utan man kan lita på sin partner. Oftast är det faktiskt tjejer som flyger på killar fast dom inte vill.. dom gillar den där "kicken".. nu säger ja inte att det bara är tjejer, killar gör väl så också.. men tjejer gör det ännu mer.. 

Hade en tjejkompis till och med som flashade tutten framför min flirt.. Inte så där jätte roligt, men vad ska man göra?

Men skulle någon flyga på min kille och jag skulle vara i närheten och se det, skulle jag gå fram, LE mot tjejen och hångla upp min karl. Skulle inte det funka så skulle jag be henne dra och säga att hon får leta åt sig en egen för detta är min MAN och rör du så dör du! :) hehe .. man måste visa gränser.. tjejer är så dumma att dom förstår inte "det självklara" .. ;)

[VampireGirlElvira]
2014-01-24 15:01
#39

Håller med #38. Vissa Kvinnor vet inte vars gränsen går. Jag la märke till det med mitt ex (när vi var ihop med varandra), så tog hans ex kontakt med varandra. Och dom var vänner och så till en början, och sedan så blev hon "konstig". Hon sms:ade honom mitt i nätterna, och mms:ade bilder på hennes tuttar, och till och med så gick det så långt med att hon ringde till honom och stönade i luren. Jag tänkte att det var droppen. Jag gick ur det förhållandet efter nästan sju år (och jag hade inte det bästa förhållandet med honom heller med tanke på den psykiska mobbningen som jag fick ta emot från honom, och att han var så avundsjuk på mig för att jag ville gå till mina föräldrar som bodde i närheten. Och att han ringde mig konstant och frågade var jag var och vad jag gjorde.) Jag är så glad över om att jag for bort ifrån honom. Och att jag tänkte "nu kan b****en ta honom" för att jag är fri från den grymheten som han gjorde mot mig. Den tyngd som jag hade föll från mina axlar när jag blev tillsammans med min nuvarande man. Och det är tur att jag har en sån snäll och omtänksam make.

[MyCassie]
2014-01-25 15:01
#40

Jag har en gång stött på en tjej som börja allmänprata med mig om ditten och datten. Efter ett tag börja hon prata om en kille hon observerat på sitt jobb men aldrig pratat med som jag så väl kände igen och hon börja säga "honom skulle man lära känna mer och komma närmare, hur gör man sådant tror du?" osv. Jag lyssna på det hon sa och satt och småflina åt henne när jag till sist sa "jadu, jag tror inte du kommer någon vart eftersom det är min man du pratar om". 

Hon blev skit paff och höll nästan på att svimma då hon inte ens visste vem jag var eller att han var gift men i det ögonblicket visste hon det. 

Det var kul tyckte jag, sätta en person på plats. 

Jag vet att om en tjej försöker närma sig min man så blir han spydig och får de att vända på klacken med hat mot honom inombords istället, han är en fena på att ge svar på tal, ignorera personer och få folk att känna sig illa till mods.  

Är oftast tjejer i 18-21 års åldern som försöker stöta på min man utan att det går någe vidare bra. Slutar alltid med att tjejen blir skit sur pga sitt misslyckande och kallar min man för otrevlig och ohyfsad. 😃

[elmaek]
2014-01-25 17:28
#41

Hade det skett när jag var i närheten hade jag snyggt glidit in och ''Hej älskling *kyss*.. och vem är detta? *leende*'' 😎

Annons:
[Forest]
2014-05-20 23:28
#42

Min man kan vara blind trög när Kvinnor flörtar med honom. Jag är svartsjuk men jag litar på honom och tycker det kan vara lite kul o se hur dom verkligen försöker :D  Det bästa är när han vänder på klacken o fjantar efter mig då har flörtande personen försökt få hans uppmärksamhet på både det ena o andra sättet utan att han tänker på hur dom åmat sig. 😎

Andra flörtar med mig, och han säger att jag är blind o trög med men det är väl så kanske är man inte intresserad så ser man inte detta…

Kalli
2014-05-21 09:48
#43

#40: Ja, som du beskriver honom låter han onekligen otrevlig och ohyfsad. Varför inte testa ett: Nej tack jag är inte intresserad istället för att gå in för att få folk att känna sig illa till mods? Fast kaka söker väl maka, förstår inte vad man får ut av att sätta någon på plats för att de är intresserad av någon. Är det något man borde straffas för?

Gur4m1
2014-05-21 14:43
#44

#43 tänkte något liknande, jag hade blivit smickrad om rn person som börjar prata med mig om min pojkjvän  för hon vet ju uppenbart inte om att han är min pojkvän. så det skulle kännas skönt att säga att "den där killen du pratat dig hög om är min". Om det är så hon menar kanske. Men det skulle faktiskt mest bli lite pinsamt, om en trevlig person komemr och man snackar lite och plötsligt hamnar man i den sitsen…

Så att "sätta dit nån" tycker jag mest blir otrevligt, alltså. Man har ju egentligen inget otalt. Annat är det med tjejer som VET att ens kille är upptagen och de ska ändå kladda och slaffsa och ha sig.

Jag tycker situationen hade varit lite pinsam, speciellt om man kanske gillade personen som började prata med en om ens kille  ^_^ "Typ oj..hur ska det här INTE bli akward?" För tjejen skämdes nog rejält när hon förstod sambandet…och den reaktionen glädjer kanske vissa.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Forest]
2014-05-21 20:44
#45

35 mycket bra tänkt så är det att pinka revir har jag med lagt ner det var mer när man var yngre och osäker som man gjorde det. Jag tycker man gör egna val här i livet och man får stå för sina val man väljer.

jen
2015-03-11 12:06
#46

Jag skulle kolla först hur min partner reagerar… är det gensvar från honom skulle ja reagera kraftigt. Men om han skulle nobba och säga att han har mig skulle jag inte reagera alls

[Torpedtass]
2015-03-11 17:09
#47

Skulle någon försöka ragga på min man, trots att han är gift, så kommer den personen inte långt och mina tankar skulle vara… "Försök du, för min man kommer käka upp dig och du ska vara glad om du lyckas gå ifrån honom med gott humör för han kommer spela på ditt självförtroende."  😎

Afturelding
2015-03-11 17:23
#48

Det gör inget.  Men hade han sett väldigt obekväm ut så hade jag ju hjälp honom därifrån 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Skogsraah
2015-03-11 17:26
#49

Skulle tveklöst lita på min fästman. Eftersom varken jag eller han gillar att bli raggade på, eftersom vi är förlovade, finns det inga problem. Väldigt enkelt att säga att man är upptagen ifall det skulle inträffa 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Gur4m1
2015-03-12 22:33
#50

#47 vad trevlig din man verkar vara då. Borde inte en person som blir raggad på, ta det som en komplimang och sedan avböja- Varför behöver man "sätta dit" någon för att man attraherat någon att försöka våga ta en chans?  

Mitt ex hade jag mest tyckt "lycka till". Min nuvarande pojkvän som ajg bara varit med i några veckor, skulle jag nog mest skratta. Eller ja, det är redan en tjej som försökte ragga upp honom, men hon visste ju inte att han var tagen, hur skulle hon vetat det? Men när han berättade det, och jag vet ju vem hon är,  så kunde jag bara skratta åt det, sen tyckte jag lite synd om henne. Att bli nobbad är inte kul. Varför måste man nobba någon på ett elakt sätt förstår jag inte. Såvida människan inte skall envisas och verkligen inte fattar vinken första gången man avböjer uppvaktning.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Torpedtass]
2015-03-12 23:13
#51

#50 Om folk ändå kunde läsa vad jag skriver så skulle det underlätta en del, får nog sluta skriva här inne snart. 😎

Frågan var hur jag skulle reagera ifall någon ragga på min man, jag skrev att "mina tankar skulle vara". Sen vid ett skede är det väl självklart han avfärdar först men mina tankar hade fortfarande varit den samma för jag vet att det är vad som sker om en tjej ihärdigt ändå försöker ragga upp honom trots att han redan avfärdat henne.

Han har ingen skyldighet att acceptera fortsatta försök efter att han avfärdat en tjej eller kille (det har hänt) och då får personen nästan skylla sig själv om den inte kan acceptera ett "nej". 😉

Gur4m1
2015-03-13 05:28
#52

#51 dina tankar reflekterar väl ändå hur din man alltså brukar/förväntas bete sig, dvs "min man kommer käka upp dig och du ska vara glad om du lyckas gå ifrån honom med gott humör för han kommer spela på ditt självförtroende" . Haha…jag kna läsa men det där lät som någon riktigt jävlig. Helt ok om någon är ihärdig och inte fattar ett nej.

Jag har blivit raggad på av lesbiska, ser inget märkligt i att man kan bli utsatt för det, ibland kan man råka sända ut helt fel vibbar, helt enkelt ;)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Torpedtass]
2015-03-13 11:48
#53

#52 Det är som sagt mina tankar och säger inget om hur min man bemöter en som raggar i första skedet. Mina tankar är alltid den samma oavsett ihärdiga försök eller inte från en som raggar på honom.

 Det kändes bara lite fel att du förutsatte att min man är otrevlig bara för att jag reagerar med ett visst tankesätt om någon raggar på honom, frågan var ändå hur jag skulle reagera och inte hur min man skulle agera. ;)

Inte heller sagt att det är märkligt med att personer av samma kön raggar på en, hänt även mig. ;)

Gur4m1
2015-03-13 15:20
#54

#53 Då gjorde du det svårt för oss andra att tolka. För mig är det helt ologiskt att du skulle "tänka" dig ett helt otänkbart scenario runt din man i en sådan situation. Var mest det,  Blr lite OT så jag ska lägga ner, säger dock inte att din man ÄR otrevlig, men han framstår ju inte som trevlig om du "tänker" dig ett sådant scenario. Mest det jag reagerar på. Att någon alls skulle börja "spela på mitt dåliga självförtroende" när någon väl tagit modet till sig att ge en stöt- vore hemskt elakt, tycker jag själv.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Torpedtass]
2015-03-13 19:35
#55

#54 Jag vet inte hur svårt det är att tolka meningen "mina tankar skulle vara" innan själva tanke-texten iom att frågan i #0 var hur jag som partner skulle reagera, vilket inte säger någon större helhet om hur min man agerar. 😉

Men nog om det, jag ska nog inte delta så mycket här inne framöver då alla inlägg slutar i samma stuk och jag vill inte vara den som skulle bidra till massa OT då jag inte kan skriva tydligare än vad jag redan gör. 😎🤗

Annons:
Ria74
2015-03-14 16:20
#56

Jag litar fullt ut på gubben så jag bryr mig inte nämnvärt. Har varit med om att en tjej försökte ragga på honom lite smått och han märkte det inte ens 😂

Raggar hon väldigt uppenbart fast hon vet att han och jag hör ihop tycker jag mest det är respektlöst från hennes sida. Men jag lägger ingen energi på det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: