Annons:
Etikettfamilj
Läst 3243 ggr
[MyCassie]
1/21/14, 10:47 PM

äcklad

Vet inte varför men den senaste tiden har min far börjat prata om sex med mig och nu menar jag inte detta klassiska far och dotter snacket utan det är hans eget sexliv han pratar om. Han går in i minsta detalj om hur han är i säng, hur stor hans är, hur han gör tjejer mm. Jag kräks nästan varje gång och säger till han att jag absolut inte vill veta. Sen kan han fråga hur min man ger det till mig, om jag får orgasm mm. Alltså… Usch. Säger åt han att han inte har med det att göra och då blir det "då är han inte bra då… du får dra en handdrilla på honom emellanåt…" Osv Alltså fan, jag vill inte lyssna på sådana konversationsämnen och bilden av hur min far har sex som han så detaljerat målet upp för mig vill jag sudda ut. Det knäcker mig. Är det inte det ena så är det de andra när det gäller honom men detta tog mig psykiskt med en stor smäll. Har nu sagt till honom att jag inte vill prata med honom så ofta längre och det acceptera hem tydligen, frågan är hur länge. Men hur i helvete får jag bort bilderna i huvudet som till och med påverkat mitt eget sexliv?

Annons:
Timmorn
1/21/14, 11:13 PM
#1

Usch usch usch. Jag fick en gång frågan av min farmor att hon hade en pådriven beundrare som bara ville ha sex när han kom hem till henne, vad skulle hon göra det var ju knappt trevligt längre när han kom, för hon fick säga till på skarpen hela tiden och han förväntade sig massa saker. 
Höll på och dö av det och sa åt henne att be honom dra åt helvete och att hon får säga nej. Men usch usch usch skulle någon äldre släkting eller mina föräldrar börja prata om sitt sexliv så detaljerat USCH NEJ FY. 
Jag vet tyvärr inte vad man kan göra. Min egen far har börjat säga mer sexistiska saker mer åren eller om jag bara börjat märka det. Han är i 50årsålder och vette tusan om han är i någon slags kris. Sist sa jag åt honom att det är gubbigt, snuskigt, otrevligt och faktiskt jäkligt avtändande för Kvinnor att man säger saker som fasiken att hon inte hade en finare klänning på sig idag. (mer urringning)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[MyCassie]
1/21/14, 11:21 PM
#2

Säkert någon kris min far har också, han är snart 58. Men jag vill inte få de bilderna för det.

obstitant
1/22/14, 10:21 AM
#3

Nej för helvete! Det är ytterst få människor man bör berätta så detaljerat om sitt sexliv för, typ gynekologen/andrologen och möjligen någon man har en kinky relation med där båda går igång på att berätta för varann om saker de gör med andra. Alltså, de flesta parterapeuter vill inte ens ha fullt så detaljerade redovisningar! Och säga sånt till sina barn, nej nej. Eller fråga detaljerat om deras sexliv.

När man är tonåring är det adekvat för föräldrar att påminna om att man måste skydda sig, och möjligen kolla så att man inte blir illa behandlad. Möjligen vid behov påpeka att det inte är så trevligt för andra att höra en när man håller på. Där går gränsen.

Hade du vetat vad din pappa var på väg att säga hade du förstås kunnat sätta ner foten direkt när han trampade första centimetern över gränsen och säga ifrån att det faktiskt inte är ok att vräka såna detaljer över sitt barn och att du inte är intresserad av hans sexliv. Nu har du fått bilderna mot din vilja, och jag tycker du ska vara tydlig med att han har gått långt över en gräns och att du är förbannad över det.

kulanturbo
1/22/14, 12:12 PM
#4

Usch! Sådant vill man verkligen inte höra om. Vet inte hur man får väck sådant från hjärnan.

Gur4m1
1/22/14, 12:20 PM
#5

hhaha…ja gär väl udda då för jag talar om mitt sexliv med både min mor och syster och de med mig- nemas problemes. Däremot vill min syster inte höra om vår mors sexliv. Skulle min far yppa ett  or dom sitt så skulle jag bli smickrad för han är så tillsluten om allt annat i vörigt. Är något som är magiskt (som i magiska enhörningar som spyr daggmaskar) med föräldrar/barn och sex. Tabu för många.

En fråga TS känner du samma sak inför ALL typ av sexsnack- även om det , låt oss säga, var en kompis som sa dessa saker? Som vill ha råd om sitt underliv, en sexställning eller sextörst?

Tänker…om man är okej med vänners sexsnack så har jag själv inga problem med mina föräldrars, efftersom jag ser dem som just vän-relationer. De tar inte längre hand om mig som ett barn, jag bor int ehemma, de är inga föräldrar i mina ögon längre- de är individer, vuxna med egna liv och såklart samma behov som jag har. Så det är mitt enda tips..

Försök applicera samma känslor och bildhanteringssätt som du gör mot dina vänner när de talar om sex- som när din far gör det.

Jag fantiserar sällan om mina vänner att de har sex, när de berättar om det. Sådant blockerar jag ut. Så försök lära dig att inte låta dessa "läskiga" bilder poppa upp inför dig när det kommer till sex + din far.

Försök sedan approacha det i egenskap som en vän, inte som hans dotter. Men jag har en käsnla av att du ogillar dne här typen av samtal i överlag, vän eller förälder så då duger det väl att be honom sluta prata om det. Rent allmänt tycker jag att han låter som en härlig pappa som ändå vågar prata om det med dig, eller så har han så få andra att prata ut om det med, eller vill få en kvinnas input. Vilket som, så är han inte sjuk eller märklig för att han pratar om detta med dig, ni är ju båda vuxna- men han bör absolut respektera att du inte vill prata om det. Precis som att vissa inte vill prata om sin avföring, bilder på döda eller se på youtubeklipp om inälvsparasiter….(typ jag dårå).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[GrandPa]
1/22/14, 12:21 PM
#6

Nej men din stackare. Det kan vara så att din pappa går igenom någon form av kris, men det ger honom inte rätten att prata så om du verkligen inte vil. Det bästa vore väl om du markerade ordentligt för honom att du inte gillar det, om han ändå inte lyssnar så får du göra så som du tänkt, sluta umgås med honom ett tag så kanske han lär sig. 
Lycka till :)

Annons:
[MyCassie]
1/22/14, 1:02 PM
#7

#5 Inga problem med mina vänner men de håller ämnet på en samtalsvänlig nivå med frågor och simpla förklaringar utan att trampa över en tröskel. Min far går in som om det vore pporrfilm, i princip väl detaljerat om minsta lilla beröring mm. Han skryter också väldigt mycket om att han är bra i sängen, att han vet hur man får en tjej våt och tusan vet allt. Han kan i princip bara ringa mig rätt upp och ner och fråga om jag blivit våt något idag eller dyligt. Han har heller inga problem att ta med telefon in på toalätten med mig i andra änden och kissa samtidigt som han säger "jag har långa rör, stor pott" mm. Vidrigt.

Praefatio
1/22/14, 1:10 PM
#8

#7 Det där kallas sexuella trakasserier 🤮 Fy fan, jag orkar inte, vad äckligt!

Jag har INGA problem att prata om sex med vänner men vill verkligen inte veta något från mina föräldrar. Hade min mamma eller pappa börjat sådär hade jag… jag vet inte vad jag hade gjort.

[MyCassie]
1/22/14, 1:16 PM
#9

#8 Skit jobbigt att behöva höra sånt. Men någon kris måste han ju ha, han har bl.a köpt en sportbil och sladdar runt med den som om han vore tonåring.

Praefatio
1/22/14, 1:17 PM
#10

#9 Då kan han ju ha sin kris för sig själv, istället för att snuska sig med sitt barn? 😡

[MyCassie]
1/22/14, 1:18 PM
#11

#10 Tycker jag också.

[Rumpstek]
1/22/14, 2:07 PM
#12

Eh, jag tycker du ska be honom uppsöka psykiatrin. Att säga sådant till sin dotter är inte normalt.

Gur4m1
1/22/14, 2:11 PM
#13

#7 ja en kris låter det möjligen som. Dricker han mycket? Han var 50 eller? Kan ju även vara start på demens eller ja, om han dricker mycket- så kan man bli lite konstigt, förlora vissa gränser som man normalt har osv. Så upplever jag iallafall när jag umgåtts med äldre som börjat få demens eller druckit mycket under sitt liv. Dåligt omdöme i allmänhet.

Däremot kissa när man är på telen, där gör ju folk olika. Jag kunde inte bry mig om personen på andra änden satt å sket- men börja personen kommentera sin skit, eller kiss och kön…så…mja. Låter väldigt märkligt, bara att sätta ner foten och säga att det inte är okej och sen konsekvent undvika honom om han fortsätter.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
kulanturbo
1/22/14, 3:50 PM
#14

Jag hade sagt upp all kontakt tills han ändrar sig. Kan vara alkohol relaterad demens om han druckit mycket. Det är ju en helt annan sak att prata sen med kompisar.

SLCH
1/22/14, 4:05 PM
#15

Min bästa polare och jag kan ha ganska så sjuka samtal om de flesta saker. Men dock är vi väldigt frispråkiga och öppna för varandra och vet alltid det finns en stor klick ironi i det hela.

Men det låter som denne man är värre än oss bägge bakom 4 väggar.

Vet inte vad du ska göra, kan bara säga att det låter fruktansvärt :(

[MyCassie]
1/22/14, 4:10 PM
#16

Druckit har han gjort så länge jag kan minnas, dock inte varje dag men det sker ändå ofta enligt mitt tycke.

Honestyisdead
1/22/14, 6:37 PM
#17

Hade det varit min pappa som snackade så perverst mot mig trots att jag sagt till hade jag anmält honom för sexuellt ofredande.

[TheMiko]
1/22/14, 11:29 PM
#18

I och med hans ålder kan det vara en frontallobsdemens vilket ger sexsnack som en biverkning. Hur verkar han för övrigt? Inga andra tecken på glömska eller så?

[MyCassie]
1/23/14, 10:13 AM
#19

#18 Han glömmer alltid var han lagt saker, namn på personer, tider, vilken dag det är, vilken månad, hur gammal han är mm. Annars är han som vanligt.

Gur4m1
1/23/14, 11:51 AM
#20

#19 Att ebhövatänka till hur gammal man är och ta fel på ett år hit eller dit, när man börjar komma upp i åldern är ju inte märkligt- men att glömma vilken månad det är, vilken dag det är, namnen på människor som man bör känna till namnen på- låter likt min släkting. Han glömde namnen först på nyare människor, mot slutet på sin dödsbädd mindes han inte ens sina egna barns ansikten, de var främlingar för honom.

Grejen är att han tappade alla gränser. Kunde stå och kissa inför människor utan att förstå det olämpliga i det. Från det till att han inte längre kunde ta hand om sig själv förflöt 15-20 år eller så. Han hade inte många som ville umgå med honom mot slutet, och enligt mig är det synd att han hann göra sig ovän med så många innan man förstod att han faktiskt var sjuk, tynade bort.

Vore det lättare för dig att tolerera hans beteende om du visste att det sker pga en sjukdom. Att det är lite utomhans kontroll, även om det är obehagligt för dig?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[MyCassie]
1/23/14, 12:26 PM
#21

#20 Det är inte något år han tar fel på i sin ålder utan några. Han tror oftast han är 50-51 trots att han snart är 58. Han har svårt att minnas hur gammal jag är eller när min födelsedag är också. På din fråga, ingen aning. Han skulle dock aldrig gå till en läkare eller psykolog. Han tvärvägrar vård vilket han alltid gjort. Han gick inte till sjukhuset när han bröt benet, den satte han stöd på själv. Han gick inte till sjukhuset när han hade en böld på kroppen, han tog kniven själv. Så få honom innanför sjukhusdörrar är omöjligt.

fruktgumman
1/23/14, 12:29 PM
#22

Jag tycker det är uppenbart att han har någon sjukdom som bör utredas inom vården. Förmodligen någon form av demens. Dock vet jag inte hur man gör med människor som vägrar inse att de behöver hjälp

Eftermiddag
1/23/14, 12:32 PM
#23

Jag tror också att det kan vara någon form av demenssjukdom. Om det upptäcks tidigt och man får rätt hjälp och mediciner kan man sakta ner sjukdomsförloppet. Finns det några fler anhöriga du kan ta hjälp av? Han kanske kan övertalas om ni är flera som uttrycker oro?

[GrandPa]
1/23/14, 12:49 PM
#24

I det här fallet så kanske du inte borde oroa dig så mycket om att han pratar om sex, själv klart är det högt olämpligt och upprörande. Men han är faktiskt sjuk och behöver hjälp. Hoppas att du hittar något sätt att få honom till en läkare. Om du kanske inte kan få en läkare att komma till honom ?

[Bettanbop]
1/23/14, 2:04 PM
#25

Män kommer också in i klimakteriet, så som vi Kvinnor gör när vi närmar oss en viss ålder. Ofta går deras klimakterie besvär under benämningen "Gubbsjuk".

Sök på nätet och skriv ut det. Sen lägger du det framför honom på ett bestämt och markerande sätt och "beordrar" honom att söka hjälp.

kulanturbo
1/23/14, 3:21 PM
#26

Jag tycker också ni ska tvinga honom att söka hjälp. Det är ju helt ohållbart att han pratar på det viset. Pinsamt som dan om någon hör det med. Är han sjuk så är det synd om honom. Hur var han när han var yngre?

Maria
1/23/14, 3:46 PM
#27

Han behöver ju inte vara sjuk, han kan vara helt omdömeslös ändå.

I vilket fall som helst så är det helt förskräckligt men han har ju tydligen accepterat tillsägelsen och man får bara hoppas att det håller i sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
0utstanding
1/23/14, 3:58 PM
#28

Eftersom han börjat bete sig så på senare tid så tror jag att det har andra orsaker än att han "bara" är omdömeslös. Något måste ju hänt då tänker jag?

Jag fattade det som att han inte alltid varit sådan som person.

Maria
1/23/14, 4:14 PM
#29

Någon bisarr ålderskris kanske? Han har ju köpt sportbil och kör omkring som en dåre också.

Det är ju i alla fall helt oacceptabelt

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gur4m1
1/25/14, 2:07 PM
#30

JAg som kvinna har aldrig hört om någon "kärringsjuka", att komma in i klimakteriet har man hört men det är nog ganska olika för Kvinnor även där. Att säga att män går in i "gubbsjuka" i en viss ålder kändes nästan "rasistiskt" mot män. Alltså ett rkänkand eoch nedvärderande sätt att tala om män.  Ser int eheller att en ålderskris gör att en far börjar tala omdömeslös snusk med sin egen dotter- ej heller gubbsjuka. Vi är inne på incest nu.

Ålderskris och gubbsjuka kopplar jag ihop med- impulsiva köp/beslut som inte är lämpliga eller gneomtänkta för en person i dne åldern. inledande av relationer av samma sort. Eller behovet av att återuppleva sin ungdom och inte förstå att man inte längre är 20. Därför känns detta mer som demens-relaterat än som kris/gubbslemmande.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[MyCassie]
1/25/14, 2:16 PM
#31

Finns tyvärr ingen släkting som bryr sig om honom, han är i ständigt krig med sina bröder vilket de varit hela deras liv så där finns inget att hämta. 

Sportbilen klassar jag som någon ålderskris men detta sexsnack vetitusan vart det kommer ifrån. Men eftersom han börjat dricka mer och mer alkohol sen jag flytta hemifrån så kanske det har med det att göra?

När jag bodde hemma styrde jag hans alkoholvanor genom att hälla ut alkohol i slasken när jag fick nog, det gjorde jag sen jag var 6 år gammal tills fyllda 19 när jag flytta hemifrån. Förbannad blev han men det sket jag i.

Nu finns ingen som styr och jag tänker inte jaga hans flaskor längre, det orkar jag inte, så nu är det ju mer fritt fram för honom.

Han dricker sig redigt full var och varannan vecka med dagar emellan då han är nykter.

Gur4m1
1/25/14, 2:27 PM
#32

#31 alkis med andra ord. man måste inte vara städnigt berusad/dricka varje dag för att vara alkoholmissbrukare (eller få skador av det) och en som missbrukar alkohol går ganska ofta in i en "demens" tidigare än många- många äldre blir ju dementa först när de är 70-80 plus, att förlora minnet en del är ju normalt med åldern. Kan han ta hand om sig själv då?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

MeBad
1/25/14, 2:31 PM
#33

Men visst är det remarkab elt att människor som uttrycker sig annorlunda, ses som paria..

[MyCassie]
1/25/14, 2:41 PM
#34

#32 Jodå, han kan ta hand om sig själv.

Annons:
Gur4m1
1/25/14, 6:01 PM
#35

#33 jo bland visst umgänge krävs det väldigt litet för att man ska bli utkastad med huvudet före och få veta att man inte är önskad. Där får man försöka styrka sig själv med att felet ligger oftare hos andra än hos en själv ;) (får en att må bättre iallafall) och att det alltid finns någonstans där man blir accepterad och är önskad.

Är väl lite så vi gör med våra gamlingar idag? De börjar bli lite jobbiga, då kör vi in dem till ålderdomshemmet och kör stilen "det vi inte hör/ser, mår vi inte dåligt av" :)

(detta meddelande var inte riktat mot TS).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: