Annons:
Etikettsex
Läst 7742 ggr
nyanvändare
2014-01-22 19:57

sexchatt otrohet varför?

Nyfiken fråga :)

Ni som ser enbart sexchatt som otrohet varför gör ni det?

Nu menar jag som sagt enbart sexchatt utan att på något sätt avslöja sin identitet och utan att visa bilder på sig själv eller visa i webcamera utan bara via skrift, chatta anonymt, kansske säga sin ålder, kön hårfärg beskriva sin kropp på ett ungefär  och lite sånt. Men inte berätta andra personliga saker om sitt förhållande osv, ja ni förstår :)

Och inte heller att prata via skype/tele osv utan bara det skrivna ordet och på så sätt "prata sex" och "sexchatta"

Ni som ser det som otrohet varför gör ni det?

Jag respekterar absolut att en del (eller många?) ser det som otrohet jag bara är nyfiken på varför om ni ville förklara :)

Hoppas ingen blir upprörd eller arg för jag menar inte att provocera eller se ner på de som inte har samma syn som jag har, är bara nyfiken som sagt :)

Annons:
Gimbergsson
2014-01-22 20:01
#1

Jag anser att det inte ska behövas om man verkligen är lycklig i sitt förhållande, både sexuellt och i andra sammanhang. 

Jag tror inte jag behöver förklara mer, det är så jag känner. Om man är lycklig med sin partner ska man inte behöva söka sig till någon annan för att få sexuell uppmärksamhet. Om man inte bestämt att sådant är okej i förhållandet etc.

Cahira
2014-01-22 20:05
#2

Jag tycker det är en respektsak, att man gör inte sånt mot sin partner ur respektsynpunkt, om inte båda parter är okej med det.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

nyanvändare
2014-01-22 20:10
#3

#1. Ja jag menar ju absolut att man måste komma överens med sin partner om att det är tillåtet att sexchatta ibland. Det håller jag med om :)

Jag och min partner är helt överens om att sexchatt är okej men det måste stanna vid bara chatt. Den gränsen får vi aldrig passera. Sen så måste vi inte tala om för varann när det sker. Men att vi vet att den andra kanske sexchattar med nån ibland om vi tex är ifrån varann långa perioder, en har mindre sexlust en period, ja orsakerna kan vara många.

Sen händer det inte ofta heller, absolut inte varje vecka. Men nån gång ibland sådär. Kanske varannan månad för mig i snitt :)

lkmf
2014-01-22 20:15
#4

Tycker för min del att sex är nått man delar enbart med sin partner. Även om man bara använder ord när man sexchatattar så är det förfarande en väldig intim situation du delar med en annan människa.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Gur4m1
2014-01-22 20:19
#5

Om min kille, utan intentionen att möta personen- och inte på något sätt avslöjar sin identitet, skickar bilder/cammar, så skulle jag inte räkna det som otrohet. Men eftersom mana ldrigkna garantera det, det är internet…. så skulle jag ogilla det. Det är ett så lätt och litet steg att ge sitt nummer, eller liknande, eller planera en riktig träff. det är en helt annan sak när det kommer till att titta på t.ex porrfilm, där de medverkande oftast är anonyma eller onåbar på andra sätt om man inte är värsta stalkern/detektiven eller besatt/har de rätta kontakterna antar jag.

Aldrig varit med om någon som försökt sexchatta med mig- eller min pojkvän, som inte också vill blanda in bilder/cam eller på något sätt är bekant/inte helt anonym.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
2014-01-22 20:19
#6

För att jag antar att om min man sexchattade med någon annan så skulle han inte berätta det för mig. Då har han gått bakom ryggen på mig och det ser jag som otrohet. Det är inte så mycket själva handlingen utan att något medvetet undanhålls för mig.

Annons:
mimåne
2014-01-22 20:27
#7

Ursch jag skulle bli äcklad om jag visste att min sambo sexchattade med någon. Känns lika äckligt och svekfullt som om fysisk otrohet och detta är vi fullt överens om. Porr däremot är ju en helt annan sak och absolut okej. 

Allt sexuellt vill vi hålla med varandra, vi är ett par. Hamnar det tillsammans med någon annan så tycker jag inte vi uppfyller Att vara ett par längre. Otrohet med andra ord.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

nyanvändare
2014-01-22 20:29
#8

#5 Det är sant att det finns många som vill ha bilder och camma men det är absolut inte ok för mig. Jag skulle se det (kanske inte som otrohet) men ett svek ifall min partner skickade bilder på sitt kön och/eller tilttade på nakna tjejer i cam. Det känns för intimt på något sätt.

[GrandPa]
2014-01-22 20:44
#9

jag skulle nog se det som otrohet främst för att man fatiserar om sex med någon annan, tillsammans med någon annan ( Den man chattar med). Fantasier är okej så länge man inte delar dem med någon annan. 

Om och som en annan här i tråden skriver så blir de otrohet när han går bakom ryggen.

obstitant
2014-01-22 21:49
#10

Jag tycker det finns en tydlig distinktion mellan att titta på porr som är gjord utan någon specifik mottagare i åtanke, och att ha en ömsesidig direktkontakt med en annan person.

Sen kan man ju i ett par göra vilka överenskommelser man vill om vad som är ok att göra med andra. Men jag skulle inte tycka det var ok att sitta och kåta upp sig tillsammans med någon annan.

Anna4077
2014-01-23 17:33
#11

Jag skulle inte gilla att det var en verklig person han pratade med. Det skulle störa mig. Om han nu måste sexchatta finns jag gärna vill hands på både telefon och i text. Sex är något vi delar tillsammans. Porr sure men inte något med en annan verklig person. Sen om några andra par vill köra på det, kul för dom. Men det är attityden vi har till det hela.

Anna och taxen Max

Portie
2014-01-23 17:38
#12

Jag tycker inte att man gör så av respekt för varandra. Varför ska man behöva hålla på så när man är tillsammans med någon? Klarar man inte av att hålla sig till den man är tillsammans med så ska man nog vara singel enligt mig (om man inte har ett öppet förhållande då vill säga). Mitt ex sexchattade mycket med andra tjejer, bad om bilder osv och det tyckte inte jag var okej och blev riktigt sårad. Han förstod dock inte varför och fortsatte. Ser det kanske inte riktigt illa som otrohet men ser det ändå som ett stort svek eftersom han vet att jag blir sårad av det.

nyanvändare
2014-01-23 18:26
#13

#12 Ja självklart är det jättefel att göra så om ens partner blir sårad av det. Man måste vara överens om att båda tycker det är okej :) Men man måste inte ha ett öppet förhållande för att tillåta varandra att sexchatta. Det är (för mig) ett stort steg från att bara sexchatta anonymt utan att visa sig, till att verkligen träffa någon och ha sex med honom eller henne.

Annons:
Portie
2014-01-23 19:55
#14

#13 Nej menade inte att man behöver ha ett öppet förhållande för att få sexchatta, kanske lät lite konstigt nu när jag läste i efterhand.

LinaLj
2014-01-23 22:18
#15

För mig handlar det nog snarare om ärligheten eller bristen där av. Är min partner öppen med att han sexchattar och vill fortsätta med det så skulle jag kanske vara helt okej med det. Jag skulle i alla fall få möjligheten att ta ställning.

Döljer min partner att han sexchattar med andra så visar det för mig att han anser att han gör något fel och då skulle jag ha svårare för att anse att det var okej.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: