Annons:
Etikettfosterbarn
Läst 2119 ggr
Corneliaae
2014-01-29 09:21

Välja jourhem

Hej! 

JAg är 17år snart och pratat med soc osv. De funderar på ett jourhem/familjehem till mig, då är min fråga om jag kan välja det själv. Då min pojkväns familj är det enda stället jag känner mig tryggt o säkert på! 

Skulle behöva eran hjälp och era tips!

Annons:
[GrandPa]
2014-01-29 10:36
#1

Får man fråga varför du ska bo på jourhem? 

Det är lättare att besvara dina andra frågor om man vet svaret på den. Om det är en väldigt allvarlig situation hemma så borde du nöja dig bara du kommer därifrån vart du än hamnar. :)

Men jag tror inte att man får välja själv.

IdaKw
2014-01-29 12:26
#2

Jag valde familjehem själv. Eller ja, jag kom ju med förslag (kände ju familjen sen innan) men kanske beror på situationen.

Honestyisdead
2014-01-29 14:34
#3

Jag är tveksam till att man får bo hos en familj vars son man är tillsammans med. Det kan skapa problem.

Corneliaae
2014-01-29 16:58
#4

kan ej bo hos mamma pga hennes man psykiskt misshandlar mig, vill ej bo hos pappa då jag ej trivs här och mår dåligt av att bo här, pga konstigt beetende från deras sida! #1 #2 #3

Sevgi
2014-01-29 19:26
#5

Min bästa barndomsvän flyttade hemifrån efter misshandel från hennes mamma och syster, hon fick bo hos sin pojkvän i ca 1 år och nu bor hon själv. Så fråga! Det skadar ju aldrig.

Gur4m1
2014-01-29 21:30
#6

Att bo hos sin pojkvän är en dum ide (tycker jag, både för er relation men även för din fmailjetrygghets skull- var ett par, njut av det, flytta ihop när ni är redo för det), och borde de inte heller tillåta då det som redan nämnts- kan orsaka problem, på så många sätt. Det är kortsiktigt en bra lösning, men inte långsiktigt. Vet inte om man får välja hem. det får du ju fråga dem som ska hjälpa dig? :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[SophD]
2014-01-31 19:53
#7

Har en vän som "önskade" en familj. Så som jag förstår det så "undersökte" soc familjen, sedan var det klartecken på att hon fick flytta dit. Dock så var det inte hennes pojkvän hon flyttade till, så det kan jag inte svara på

Upp till toppen
Annons: