Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2220 ggr
[[Månen@]]
2014-02-07 14:07

Hur ska jag göra?

Jag och min pojkvän har precis flyttat ihop, han är aldrig hemma, kan åker inte hem efter jobbet och sen när han kommer hem äter han sen drar han igen. Han håller också på med olagliga saker som jag inte gillar men han är väl beroende och vägrar sluta. På helgerna drar han iväg och super och säger att han ska komma hem men kommer hem sent dagen efter. Han ljuger och kommer inte hem… Jag sitter här och bara väntar och väntar.. jag mår dåligt och vill inte leva så här, men han är den bästa pojkvän jag någonsin haft och vi passar så bra ihop. Det är bara det att han inte är så mogen. Känns som han tar mig för givet, att jag finns här alltid. Han tycker att vi umgås.. ja vi äter, ligger och sover ihop, det ska väl vara mer än så? Han tycker att jag vill ändra honom för att jag inte vill att han är borta i huvudet några gånger i veckan och skiter i att komma hem

Annons:
[rumelle]
2014-02-07 14:18
#1

Beklagar verkligen att han är den bästa du har haft för ärligt talat verkar han inte vara mycket att skryta med. Han verkar alldeles för upptagen med sig själv för att kunna hantera allt vad ett förhållande innebär. Tänk dig att eran vardag fortsätter att vara såhär, hur tror du att du kommer att må om fem år, eller tio? 
Man måste inte ha en pojkvän för att ha ett bra liv. Och man har definitivt ett bättre liv ensam än med någon som inte uppskattar och respekterar en och som ljuger och inte håller sina löften! Om han sysslar smått med olagliga saker nu och inte har någon tanke på att sluta finns det nog en överhängande risk att det blir grövre och grövre saker i framtiden. 
Mitt råd är att du bryter upp med den här killen. Kanske att han kommer att mogna någon dag och att ni då kan bygga upp ett förhållande igen, men som det verkar i dagsläget är han inte mogen för ett seriöst förhållande.

ChristineL
2014-02-07 14:21
#2

Han låter faktiskt inte som någon bra pojkvän. Och det låter inte som att ni passar ihop.

Vad är det som är bra med någon som ljuger, inte lyssnar, är missbrukare, kriminell, inte vill träffa dig?

InkaAthilea
2014-02-07 14:24
#3

Kunde inte sagt det bättre själv än vad #1 gjort.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

[[Månen@]]
2014-02-07 14:49
#4

Ja förutom allt det så är han perfekt men jag antar att de dåliga överväger:( Ja jag känner mig inte prioriterad.. Som jag ser på det och vill ha det är Typ : 40% på arbete 40% på sin partner och sitt hem/familj Och 20% på kompisar och hobby Är det för mycket begärt? Just nu känner jag mig som de där 20% av hans tid

Malinolsn
2014-02-07 14:51
#5

#4 Tycker tyvärr inte att det känns som att du är ens 20% av hans tid.. 😕

[[Månen@]]
2014-02-07 14:57
#6

Igår kom han hem kl 15 och åkte en kvart 20 min senare för att köra en kompis och sa att han kommer snart och sen fick jag ett sms om att han skulle hem till en annan kompis på vägen men då blev jag sur och då kom han hem iaf men skit sur då va kl 17.00 sen åt vi och halv åtta åkte han för att köpa cigg och byta ett däck hos sin mamma som bor några meter här i från och klockan 21.00 fick jag ett sms om att han va hos en annan kompis för att "umgås" och han kom hem klockan halv tolv och skulle upp klockan 04.00 för att åka till jobbet. .. Ska det vara så här? ? Jag sitter bara här och väntar på honom

Annons:
[[Månen@]]
2014-02-07 15:09
#7

Ja va blir det ca 2 timmar och 50min på en hel dag

Sarah
2014-02-07 15:35
#8

Bästa killen som du passar så bra ihop med… ok, höj din standard lite. Sen borde du väl skaffa dig egna saker att göra om du absolut ska stanna hos honom. Du måste ju ha ett eget liv och inte bygga upp allt runt honom. Skit i killen och skaffa dig ett eget liv är mitt bästa råd.

[[Månen@]]
2014-02-07 15:51
#9

Ja men om jag hade haft ett jobb så hade jag inte fått mer tid med honom iaf. Sen så vill jag inte göra en massa saker för att han inte är hemma? Jag vill komma hem så är man hemma och någon dag i veckan så kan man ha sin hobby tid och på helgen

[[Månen@]]
2014-02-07 15:53
#10

Jag har inget liv utan en partner. När jag har vart singel har jag vart deppig och har inte haft något att göra… min partner och jag får ju ett liv ihop

Honestyisdead
2014-02-07 16:11
#11

Det är oroande att han är den bästa du har haft. vad är bra? Sedan valde du själv att flytta tillsammans med honom trots olagligheter. När du skriver beroende misstänker jag ju droger. Enmänniska som knarkar kommer aldrig prioritera dig.

Wide Awake Dreamer
2014-02-07 16:16
#12

Låter som att du är rädd för att bli ensam. Och det är väl rätt förståeligt i och med att du mått dåligt tidigare när du varit singel. Men det här låter, baserat på din beskrivning, som en kille du inte skall ha något att göra med. Särskilt inte om han håller på med olagliga saker. Tänk på att du kan själv råka illa ut. Det är aldrig bra att stanna i ett dåligt förhållande för att man inte vill vara ensam. Det här är ett tillfälle när du skall lyssna på ditt förnuft och följa det. Du är värd bättre än såhär.

[[Månen@]]
2014-02-07 16:17
#13

Det är ingen farlig drog men det påverkar vårt liv då alllllllllt precis alllllllllt kretsar kring det och han har inga vänner som inte håller på med det. Jag vill ha en kille som är klar i skallen och som skulle kunna skita i det för att vara med mig

Annons:
Honestyisdead
2014-02-07 16:18
#14

13 alla droger är farliga.

[[Månen@]]
2014-02-07 16:20
#15

Nja den drogen är typ lika farlig som att äta e ämnen. Cigg är farligare

Honestyisdead
2014-02-07 16:35
#16

15 vilken drog är det då?

[elmaek]
2014-02-07 16:40
#17

Är det Marijuana du talar om så jo, det är en farlig drog som i slutändan gör människan psykiskt störd. Människan kan heller inte efter ett tag ta beslut eller förstå sig på andra, att kommunicera blir ett problem också. Minnesförlust kommer också med Marijuana. FORSKARE HAR KOMMIT FRAM TILL DETTA. 

Alla droger förstör hjärnan, likaså alkohol! Cigaretter är heller inte bra nej. MEN ALLA DROGER FÖRSTÖR HJÄRNAN SÅ DET SKRIKER OM DET.

Gå inte på detta skit. Mitt ex som brukar Marijuana, LSD, svamp och ecstasy visade mig dokumentärer om Marijuana och LSD, allt för att jag skulle acceptera detta. I dessa dokumentärer så hyllade dom Marijuana och LSD, såklart dom inte vill visa baksidan när dom vill sätta människor i skiten och skapa mer beroenden? Tjäna pengar också.
Jag gick på detta men innerst inne kunde jag inte acceptera det.. en dag fick jag nog (när mitt ex kompis skulle börja odla egen svamp) och jag stack och sa upp kontakten. Knarkare vill jag aldrig ha i mitt liv.
Har till och med sett på mitt ex att han är dummare, med handen på hjärtat. Han är inte klipsk, inte smart. Han frågade på FB vad finnen på ryggen kunde vara för nåt. Bara det säger sitt och är en i mängden av alla korkade uttal han gjort. Han hänger inte med, han är segare och han har missbrukat droger i något år nu med jämna mellanrum. 
Mitt ex valde marijuanan framför mig när jag var på sjukhuset för prover… som sagt, en narkoman kommer ALDRIG prioritera annat än droger. Så fort drogerna ligger framför näsan på dom så finns INGET annat i världen. Att få bli hög och få komma bort från verkligheten är allt dom strävar efter.

Det är upp till det hur du vill göra och jag hoppas du tar rätt beslut. Lämna killen. Narkomaner ska man inte beblanda sig med. Snart kommer du dras in i skiten (jag var nära att dras in i det, som dom tjatade på mig) och då är det försent. Så fly medans du kan! SPRING!

Honestyisdead
2014-02-07 16:49
#18

Jag hoppas inte det är röka som TS jämför med e ämnen.

[elmaek]
2014-02-07 16:58
#19

#15 Om drogen är lika farlig som E-ämnen, varför är drogen olaglig och inte E-ämnen? Varför blir du hög av drogen men inte E-ämnen? Varför blir du helt borta i skallen av drogen men inte E-ämnen? 

Droger är droger, inkl. alkohol. Går inte att jämföras med annat.

Portie
2014-02-07 19:25
#20

Jag hade flyttat ut för vet själv att jag inte hade orkat ha det så, skulle inte vilja slösa min tid på det sättet. Lyssnar han inte så får han skylla sig själv. Hade nog testat att flytta ut ett par dagar utan hans vetskap och se hur han skulle reagera.

Annons:
Sarah
2014-02-07 20:36
#21

Du ser ju själv, allt kretsar runt drogen. Det kommer aldrig ändras. Du vill ha en kille som prioriterar dig. Det kommer den här killen aldrig göra. Du har att välja på att må dåligt i en relation där du kommer tryckas ner ännu mer, eller så kan du må dåligt som singel ett tag och har chansen att ta dig upp och stå på egna ben. Låter som att du upprepar hans ord så du säger att drogen inte är farlig. Knappast din åsikt att det är ok.

obstitant
2014-02-07 21:16
#22

Du har räknat upp en massa saker som är väldigt, väldigt dåliga, och sen säger du att han är perfekt, men du har inte sagt en enda sak som är bra med honom? Vad är det som är SÅ fantastiskt bra att det väger upp alla de väldigt allvarliga brister han har som pojkvän?

Eller handlar det mer om din rädsla för att vara ensam? För i så fall är det den du måste ta tag i. Är man rädd för att vara ensam blir man väldigt sårbar och hamnar lätt i situationer där man står ut med nästan vad som helst så länge man har någon att vara ihop med. Undvik den fällan!

Gur4m1
2014-02-07 23:12
#23

Reagerar på att du vill att han ska vara hemma, för du anser att man kommer hem fårn jobbet och är hemma- sen kanske ägnar sig åt hobby någon dag i veckan och helgen. Vad gör ni när han är hemma?

JAg är själv en sådna som gillar att ha min partner hos mig men han får gärna göra annat än att hänga på mig- om att göra saker.Jag har itne ro att sitta hemma och se på tv hela kvällarna.

Att han tar droger och hela tidne måste umgås med sina vänner, han verkar rastlös.

Som andra redan nämnt så ser inte jag hur du kan kalla den här killen för underbar, du måste ha en väldigt låg ribba. Du klagar på saker som du visste när ni flyttade ihop- ni har nyss flyttat ihop- Flytta isär då!! :) Det kommer inte att förändras.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

OlgaMaria
2014-02-07 23:59
#24

Han verkar vara långt ifrån ett kap. Men nu har ni flyttat ihop och av det du skriver får jag anta att du inte är så stark heller som person och att du inte vill vara singel. Om det är för jobbigt att göra stora förändringar (göra slut, flytta ut osv) så gör små förändringar. Du behöver må bättre. Du behöver ta tag i ditt liv. Gör saker för din skull. Skapa dig ett eget liv. Träffa vänner. Läs böcker. Träna. Utveckla hobbies och intressen. Skriv dagbok.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

MeBad
2014-02-08 01:12
#25

Många bra råd, från olika håll. DU är värd att ANDRA ska tänka på dig. Du har tänkt färdigt på killen. (Vem är du. Och. Vad vill du?)

pyromanen
2014-02-08 09:26
#26

Låter hemskt destruktivt faktiskt att du vill ha en relation med en sådan person. Var rädd om dig, och håll dig från personer som är besatta av missbruk, gör olagliga saker och inte går att lita på annars kommer du bara att må sämre o sämre! Du har inte nämnt en enda bra sak om honom.

Upp till toppen
Annons: