Annons:
Etikettförhållande
Läst 968 ggr
[rosetten]
2/7/14, 6:30 PM

Ex, nuvarande pojkvän, framtida pojkvän?

På Internet läser jag väldigt ofta att man skriver min "nuvarande" pojkvän.

Jag brukar då automatiskt undra om man bara tänkte ha honom ett tag. :P Förstår att det är den pojkvän man har nu, men jag brukar bara skriva "min kille" eller "min pojkvän".

Ex är ex. Min pojkvän/kille/sambo/man är just nu och förhoppningsvis för lång tid framöver.

Hur brukar du skriva? :)

Annons:
Portie
2/7/14, 7:20 PM
#1

Har inte riktigt tänkt på det, men tror jag skriver "nuvarande" men oftast skriver jag bara "pojkvän". Självklart vill jag ha kvar min nuvarande så länge som möjligt 😉 Blir nog bara att man skriver nuvarande.

MsSofieG
2/7/14, 8:02 PM
#2

Jag brukar bara skriva "min pojkvän" eller "min sambo" :) 

Har inte gett uttrycket nuvarande pojkvän så mycket tanke faktiskt. Men det är ju faktiskt lite interessant ^^

Gur4m1
2/7/14, 8:31 PM
#3

Jag har haft många pojkvänner och jag skriver nuvarande för att det kanske inte är så om 10 år. Men jag har ingen tanke på att det inte är min pojkvän innom en snar framtid, det är ju precis som det sägs- Nuvarande. Min pojkvän, nu. Så det blir bara lite hårklyverier att dilla om det är rätt eller fel att skriva "nuvarande" eller bara "pojkvän" det blir detsamma vilket som.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
2/7/14, 8:38 PM
#4

Haha, jag har också tänkt på det! "Nuvarande", ja det låter som att det bara är temporärt, i väntan på nåt bättre typ :P

sisela
2/7/14, 8:58 PM
#5

Jag har mer tænkt at folk använder det för att skilja på ex och den just nuvarande :). Inte att det skulle handla om framtidenmen mer det som har varit. Jag använder bara pojkvän för jag har bara haft en riktig och räknar med att behålla honom alltid.

Maria
2/7/14, 9:10 PM
#6

Håller med om att det är ett märkligt uttryck.

Man säger ju knappast "min nuvarande man"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anna4077
2/7/14, 9:11 PM
#7

Ibland skriver jag nuvarande även om det inte blir någon framtida :) ibland blir det lättare när man skriver om många olika.

Anna och taxen Max

Honestyisdead
2/7/14, 9:40 PM
#8

Tror jag skriver nuvarande ibland. Hade jag haft exmän hade jag skrivit nuvarande man. Ser inget konstigt med det. Det är ju inte dåvarande.

JustMySelf
2/7/14, 10:32 PM
#9

Jag skriver nuvarande ibland när jag i samma inlägg sagt något om en tidigare pojkvän, bara för att betona lite att det är två olika personer liksom. Men i övrigt håller jag med om att det är konstigt! ^^

Upp till toppen
Annons: