Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1381 ggr
_Fisken
2014-02-08 14:55

Katt ska jag ha

Nu är det nog. Jag ska bli sambo med en katt. Jajamänsan. En katt ska det bli.

Annons:
[VampireGirlElvira]
2014-02-08 15:07
#1

Roligt att du ska skaffa dig en katt. :D Gillar. ^-^

ChristineL
2014-02-08 15:12
#2

Det är katten som har dig som inneboende ;)

_Fisken
2014-02-08 15:15
#3

Ja, det får det gärna bli. Katten bryr sig inte om, om jag träffar mina barn eller åker på klubben. Frihetens vingar ska fästas på min rygg och jag ska använda dem till att flyga.

Gur4m1
2014-02-09 21:51
#4

Kan bara säga grattis :)

Om du har en soffa är ett tips att välja kattfärg utifrån det. T.ex om du har en svart soffa- skaffa INTe en vit katt ;D Det fick jag lära mig dne hårda vägen (har dessutom en SVARTVIT katt). Katter löser hår och vill man inte behöva dammsuga två gånger om dagen så får man va lite smart  ;D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

_Fisken
2014-02-10 00:44
#5

Det ska jag tänka på. Det är bra om det liksom smälter in i tyget……. Latheten är uppfinningarnas moder.

Omorika
2014-02-10 09:14
#6

Kolla inne på katter iFokus finns mycket kunnigt folk där och mycket att lära sig innan lillkissen flyttar hem till dig. Själv har jag en 7 månaders Devon rex och att skaffa henne är bland det bästa jag gjort.

Annons:
[Thiah]
2014-02-10 12:51
#7

Ta en titt på katthemmen och adoptera en stackare därifrån som vill uppleva kärlekens värme.  Bättre och tacksammare sambo än så är svårt att få. 😍

Bine93
2014-02-10 14:13
#8

Grattis! Har självt två katter och de är underbara :) Tipsar också om katter iFokus. Du kan få reda på i princip allt du behöver där, iallafall fick jag det :)

Gur4m1
2014-02-10 15:31
#9

Jag blev adopterad av en övergiven utekatt, och köpte min andra katt för 12 år sedan av ett ungt par som inte hade kastrerat sin hona och fick 5 små överraskningar som de behövde bli av med. Man måste inte köpa en rskatt men jag uppmanar att köpa en katt från något katthem eller från någon som bryr sig om sina katter och att de får ett bra hem. gå inte på alla"panik, jag måste bli av med min katt och ger bort den till ungefär vem som helst- eller så avlivas den". För detär i mina ögon…inte en ansvarsfull ägare eller ett bra sätt att kränga iväg en katt på.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Maria
2014-02-10 15:55
#10

#7 Många katthem adopterar bara två katter eller också är kravet att man har en innan. Bra att kolla upp det först.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Dumpuck
2014-02-10 15:56
#11

Jag har två katter, bland det bästa jag gjort. De dömer mig inte, skriker inte på mig, de ljuger inte och de är alltid där!
Mina två kommer ifrån katthemmet/djurskyddet och är skyggisar, jag valde de framför helt tama och kelsjuka katter, faktiskt något jag rekommenderar. Har du tid och tålamod att ta hand om en skyggis så kommer du till slut att ha en katt som verkligen tyr sig till dig, de bygger upp sitt förtroende till dig på ett helt annat vis.

Självklart får du förtroende och en otrolig vän oavsett om du väljer en skyggis eller en tam, min personliga erfarenhet är däremot att de skygga tyr sig på ett helt annat vis till en. De har en helt annan tillit än vad en tam katt har.

Men oavsett ditt val av personlighet så rekommenderar jag dig att välja ifrån ett katthem, de har alla sorters katter. Skaffa dig en otrolig vän och samtidigt stödjer du inte all oseriös avel som sker =) Såvida du inte vill ha stamtavlekatt, det finns många olika raser som du kan välja emellan =)

AnnaMariaK
2014-02-10 20:27
#12

Bra idé! Jag har adopterat 3 katter, två kommer från vårt katthem, den tredje är en tidigare hemlös katt. Jag bor i ett lugnt villaområde med en liten skog till granne. Jag har kattlucka och kattrappa, så mina katter har obegränsad frihet att komma och gå som de vill. De älskar att bo här. Det syns på deras ögon och de är så tacksamma. När jag kommer hem så kommer någon av dem alltid och möter mig i hallen. Maten står framme så det är inte för maten jag blir välkomnad.

Jag önskar dig lycka till!

_Fisken
2014-02-10 20:39
#13

Tack! Egentligen är katten det minsta problemet just nu. Jag är mitt i ett relationsdrama nu. SEN ska jag skaffa katt. :-)

Annons:
Sabbekatt
2014-02-12 19:26
#14

Jag fick ensam vårdnad om våra 3 katter när jag och min fd sambo separerade för 10 år sedan.
I samma veva började jag engagera mig i ett katthem, som volontär. Ångrar mig inte ett dugg🙂.

2 av de 3 katter som vi hade tillsammans för 10 år sedan lever tyvärr inte längre, men de har fått 2 nya efterföljare.
Jag byter inte bort mina katter mot någonting ❤️.

Upp till toppen
Annons: