Annons:
Etikettsex
Läst 2095 ggr
m4rkus93
2/8/14, 6:48 PM

vem kan svara på detta?

Hej allihopa här inne. Nu har jag ocj min tjej haft en stor diskussion och har inte kommit så mycket längre än så som vi började. Det e nämligen så att vi diskuterar varför killar ofta gillar att se 2 tjejer kyssas och ha sex med mera, om ni förstår… men tjejer gillar inte att se 2 killar ha det . Vad är det som är skillnaden tror ni? Min tjej säger själv att hon anser att det e sexigare med 2 tjejer, än med 2 killar. Vad är det i samhället som har fått det att bli såhär? Sätt igång och diskutera ;)

Annons:
imsuchadiva
2/8/14, 7:02 PM
#1

För att killar är mer perversa än tjejer.

Crucio
2/8/14, 7:03 PM
#2

hm, jag vill nog mest dementera påståendet att tjejer inte tycker det är hett med två killar. det finns fruktansvärt mycket tjejer som tycker det är hett när män hånglar/har sex. det finns en hel subkultur eller vad jag ska kalla det med tjejer/kvinnor som parar ihop fiktionella män från serier och böcker och skriver egna historier om dem och ritar bilder där de har homosexuella relationer. detta är ett jättestort fenomen men ofta okänt för oinvigda.

exempel:
https://www.google.se/search?q=slash&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=uXD2UtrmJIjiywO9woKQBg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=920#q=destiel+manip&safe=off&tbm=isch


Sajtvärd på Skrivlust

m4rkus93
2/8/14, 7:16 PM
#3

#1 onödig kommentar och jag vet flera tjejer som tycker samma som killarna…. #2 spännande aldrig hört faktiskt men jag upplever att fler från båda könen av någon anledning "gillar" 2 tjejer men jag kan ha fel oxå….

Crucio
2/8/14, 7:17 PM
#4

#1 haha, so not true. tjejer har bara lärt sig att vara mer diskreta med sin sexualitet eftersom samhället uppfostrar oss att kvinnlig sexualitet är lite skamligt och något som ska hyschhyschas kring. enligt min erfarenhet är tjejer inte bara lika sexuella som killar, utan har dessutom fler ovanligare kinks och fetischer och ofta mer utstuderade och kinky sexfantasier. :)


Sajtvärd på Skrivlust

rosablomma
2/8/14, 7:18 PM
#5

Hmm, svårt att säga men jag kan tänka mig att det anses vara äckligt med 2 män eftersom de har analsex. Många tycker att analen är till för att saker ska komma ut inte in, om ni förstår hur jag menar. Så tycker min man iaf. Jag själv tycker att det är lika fint med 2 Kvinnor och med 2 män, och blir kåt av att titta på både och. Men jag föredrar nog att titta på 2 Kvinnor för att det är sensuellare sex, sex mellan 2 män ser mer hårdare ut.

Crucio
2/8/14, 7:25 PM
#6

nä som sagt 'outsiders' vet ofta inte om det men fenomenet att skriva historier om män som har relationer och sex och att rita bilder osv är enormt på internet (och görs nästan uteslutande av tjejer). kan även tillägga att sexet de har i dessa historier ofta är av en sådan art att en människa som enbart tittat på mainstreamporr i sitt liv skulle rodna. :)

sedan att även tjejer ofta tycker det är hett med två tjejer handlar nog mycket om att Kvinnor är mycket mer sexualiserade än män i allmänhet. alltså tjejers kroppar kopplas mer direkt ihop med sex än mäns gör. som du säger så tycker även ofta straighta tjejer att tanken är nice. straighta tjejer tycker ju också att tjejer kan vara attraktiva i mycket större utsträckning än straighta män gör om andra män. så två tjejer blir ju då extra sensuellt osv. har inte alls svårt att förstå att det är så. i största allmänhet är det ju mycket mer okej för en tjej att säga att en annan tjej är attraktiv t.ex., på grund av porrindustrin har ju just sex mellan två tjejer osv. fått en slags status som något attraktivt medan manlig homosexualitet fortfarande är mycket mer tabu.


Sajtvärd på Skrivlust

Annons:
[VampireGirlElvira]
2/8/14, 7:47 PM
#7

Jag vill inte låta fördomsfull, men jag tycker att i porrfilmer t.ex så är det bättre för mig att se på två killar än att två Kvinnor har sex med varandra. Sorry om det låter konstigt, men jag vill inte vara dum eller så. :(

Lavendelnos
2/8/14, 7:57 PM
#8

Det är för stt samhället ständigt sexualiserar och objektifierar Kvinnor. Sedan har homofobin mot män varit större än mot Kvinnor genom historien. Man har inte sett Kvinnor eller brytt sig om dem, de har mest suttit hemma och inte haft med samhället att göra och därför brydde man sig inte lila mycket vad de höll på med med varandra. Tex så har det funnits lagar som kriminaliserat bögar men inte flator.

Och vi är produkter av historien och därför ör det än idag mer okej med homosexuella akter hos Kvinnor än hos män.

Scorpio97
2/8/14, 8:48 PM
#9

Rent allmänt så är väl den kvinnliga kroppen mer estetiskt tilltalande (har jag hört i alla fall, själv tycker jag inte det). Dessutom är det mer socialt acceptabelt att en tjej gillar andra tjejer, än att som kille gilla andra killar. Jag ser rätt ofta bilder på Facebook på tjejkompisar som pussar varandra, men det är inte lika ofta man ser två killkompisar göra det, exempelvis.

Själv kan jag tycka att två tjejer är fint, men jag blir inte tänd av det. Och jag kan tycka att en tjej är vacker, men jag blir inte attraherad. Två killar kan jag dock tända på. 

Sen tycker inte jag att det är så vanligt att en tjej gillar att se två tjejer tillsammans, åtminstonde har inte jag fått den uppfattningen bland dom tjejer jag träffat. Däremot är det nog vanligare att som tjej gilla att se tjejer, än att som kille gilla att se killar (åtminstonde öppet, sen vet man ju inte hur många som döljer det).


//Jessie

[Devya]
2/8/14, 8:59 PM
#10

http://www.youtube.com/watch?v=LJszXkYkpXk

Det där varierar från person till person och orsaken varierar väl också. Jag tror dock att vi har blivit väldigt påverkad av media. Det är ju jämt så att vi har fått se vackra sexiga Kvinnor - som blir objektifierade. Svårt att inte bli påverkad av det här. Men mannen brukar oftast målas upp som en komisk figur istället för sexig, ta bara och se hur två homosexuella män blir framställd i komedier - fjantiga och roliga - inte det minst sexiga. Sen då det är två lesbiska tjejer som dyker upp i bilden så blir det helt plötsligt en annan femma. Varför det är så? Kan det ha något att göra med porr?

Honestyisdead
2/8/14, 9:20 PM
#11

#1 Jag hoppas du skämtade.

TS; många tjejer gillar bögsex. Många tjejer gillar lesbisk sex. Många killar gillar bögsex. Många killar gillar lesbisk sex.

Sedan kanske det talas mindre om att killar gillar att se killar, för av någon anledning ses det inte som lika OK som att tjejer gillar tjejer.

ChristineL
2/9/14, 9:46 AM
#12

Snacka om att dra alla över en kam! När ska folk lära sig att det inte handlar om kön?

Jag är kvinna som hellre ser bögporr än heteroporr. Är jag konstig? Borde jag ta in på anstalt?

[Forest]
2/9/14, 10:49 AM
#13

Det beror helt på vad killarna pysslar med jag kan gilla när en kille suger en annan kille. Jag skulle även kunna ha tjejsex det är inget som är skamligt med det men jag föredrar se hur en man blir upphetsad av se/tänka på mig mer.

Annons:
imsuchadiva
2/9/14, 12:19 PM
#14

#3&4 ni verkar ha missat att man skulle skriva sin egna åsikt :)

Honestyisdead
2/9/14, 3:10 PM
#15

14 det du skrev är inte en åsikt. Det är ett felaktigt påstående som saknar verklighetsförankring.

Gur4m1
2/9/14, 3:36 PM
#16

Crucio tar upp det rätt bra, jag känner till tjejer som älskar man on man action i alla dess former- och absolut inte är bisexuella/homosexuella själva. Själv har jag inte förstått något av det där, då jag känner mig exkluderad ur situationen och då tappar jag intresset.

En kille med två homosexuella tjejer har ju inte en chans där. Och en tjej med två homosexuella killar….jag kan inte ens relatera till manlig sexualitet på det viset. Jag gillar varken eller, tycker om annat, men har funderat kring liknande saker som TS tar upp- eller oftast mäns ignorans runt kvinnlig sexualitet och det faktum att vi är minst lika perversa som män, precis som det finns män som inte uppskattar girl on girl alls! :D

Samma ska med män som älskar tanken att ha två systrar, helst tvillingar- samtidigt. Det är gode perverst tycker jag och inte riktigt gneomtänkt…..

tänk själv att ha sex med en tjej, samtidigt osm din BROR? Incest är iaf någonting otroligt avtändande för min egen del. Som heterotjej är girl on girl int eheller speciellt intressant men man on man finner jag som ännu mindre intressant- förutom att de killarna oftast är väldigt snygga. Bögporr är den bästa porren om man vill se snygga killar i sexuella sammanhang. I mainstreamporr tycker jag att man aldrig får se männens ansikten, och man ska avra tacksam om de inte ser ut som håriga apmän med "rejäl pondus". /förlåt, håriga män ä ockå sexigt men…jag gillar det inte//

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Dumpuck
2/10/14, 3:47 PM
#17

Kvinnor är ses mer som sexobjekt än vad män gör.

På en krog ställer sig männen och mer eller mindre hejjar när två tjejer hånglar, oavsett om de gör det bara för att eller om de är ihop.
Många tjejer utnyttjar även detta för att få status, blickar och uppmärksamhet.
Det är hett helt enkelt.
Ställer sig två killar och hånglar så åker iaf den ena väldigt snart på stryk, oavsett om de gör det bara för att eller om de är ihop. Männen drar sig för att visa det öppet, de riskerar att bli utsatta för otrevligheter.
Det är äckligt helt enkelt.

Dagens synsätt i ett nötskal, tragiskt nog.

Tycker det är otroligt tragiskt att man som bi/homosexuell inte kan få vara sig själv i dagens samhälle utan att få en massa blickar på sig, ord kastade, man blir slagen eller hejjad på.

Jag är själv bi och har blivit hejjad på i stan för att jag kysste en annan tjej och för att vi höll hand och för att jag höll handen strax över hennes bakficka. Jag har hittills inte fått vara mig själv på stan utan att det ställer sig killar (tjejer kan glo och peka men hejjar ej) och glor, blir tända och hejjar. Otroligt jobbigt och faktiskt även förnedrande, jag vill inte vara något sexobjekt, kysser jag min nuvarande pojkvän så är det ingen som bryr sig. Men en kompis till mig som är homo, han får hot och allt efter sig om han kysser sin kille.
Min bror som är hetero har hånglat öppet med sin killkompis, som också är hetero, och de har fått höra diverse otrevligheter.

Ett vrickat synsätt är vad det är, handlar inte om könen i sig utan det handlar om dagens syn på saker och ting. Kvinnor har i alla år setts som sexobjekt och därefter har det även varit mer accepterat med kvinnliga bi/homos än med manliga då det anses vara "omanligt", "osmakligt" och "onormalt".

Varför kan man inte bara få vara sig själv utan att råka ut för diverse saker?

Gur4m1
2/12/14, 10:06 PM
#18

#17 ja, att bli bedömd och hela tidne uppmärksammas på vad man gör, av omgivningne (och speciellt män) är jobbigt- även om många män verkar anse att deras "uppmuntran" och "uppskattning" i olika former- ska ses som komplimanger och mottagas med glädje. Att få in i deras skallar att två lesbiska tjejer inte är ett sexobjekt som finns till för deras sexuella njutning och fantasiers skull- att männen är exkluderade existerar inte hos en del män-_-

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Dumpuck
2/13/14, 11:21 AM
#19

#18 Precis.

Själv blir jag, helt ärligt, irriterad på de som tänder på två tjejer just på grund av dagens syn - sexobjekt. Sedan att det finns tjejer som utnyttjar detta, det tycker jag är tragiskt och ett desperat beteende.

Apropå två tjejer.
Min pojkvän tände på två tjejer, jag ifrågasatte faktiskt detta och frågade varför varpå han inte kunde komma med ett bra svar. Det bara var så. Efter en diskussion så har han ändrat åsikt, han hade inte tänkt på det att det faktiskt finns de som är tillsammans också och att det delvis även handlar om respekt - han skulle aldrig tända om ena tjejen var hans vän, men två främmande tjejer skulle han tända på. Varför? Bland annat för att han har respekten för sin kompis. De andra två, de är bara "heta". Men han skulle bli äcklad av två killar. 
Jag tog med mig själv i diskussionen - jag vill bara vara mig själv, varför får jag inte vara det utan att det ska stå ett gäng kåtbockar där?

Efter detta har han ändrat åsikt lite, han har bland annat mer respekt och tänker till.

Honestyisdead
2/13/14, 11:35 AM
#20

#19 Blir du irriterad över att en del tänder på två tjejer? Det är faktiskt en smaksak också.

Jag kan inte helelr förklara varför jag tänder på de saker jag tänder på. Jag bara gör det. Anser inte att man ska behöva förklara det.

Annons:
Crucio
2/14/14, 1:27 AM
#21

#20 håller med. att inte stirra, vissla eller kommentera är en respektfråga och även en fråga om ren social kompetens, om man är normal ropar man ju inte grejer efter främlingar vanligtvis heller. inte heller stirrar man även om man vill ibland.

men däremot att tända på det i sig kan man inte direkt hjälpa. de flesta kinks och andra grejer man tänder på har ju underliggande anledningar, ibland vet man dem ibland inte, men ofta kan man ju inte ändra på det. jag tänder som sagt på två män som hånglar och det i sig ser inte jag som respektlöst, däremot måste jag ju bete mig på ett vettigt sätt om det händer i min närhet. däremot verkar Kvinnor fatta detta mer än män som tycker Kvinnor alltid ska mottaga deras uppmärksamhet som komplimanger oavsett situation.


Sajtvärd på Skrivlust

Gur4m1
2/14/14, 6:02 AM
#22

Jag ser inte det som något sexistiskt att tända på girl on girl- däremot bör de flesta män se detta som en sefantasi och inte ett krav på din flickvän ;) precis som med allt annat- analsex, trekanter, BDSM- det är inget man kan kräva av sin partner, och om man absolut vill detta så kaske man ska söka en partner som också delar det intresset. Men fantasier, eller ATT man TÄNDER på tanken och fantasin ska ingen….INGEN behöva be om ursäkt eller känna skam för. Sexualitet och ens fantasier är om något ens egendom- inte sin partners eller någon annans- helt sin egen. Så tycker jag. Därför förstår inte jag heller riktigt inlägg #19.

Det kna vara kul att ifrågasätta andras och sitt eget tankesätt ibland men att få någon att skämmas och förkasta sina fantasier för att få lite husfrid ( ;) Jo, folk tenderar att hålla med sin partner istället för att bråka om skitsaker) tycker jag är märkligt och hänsynslöst.

Jag och mitt ex hade olika åsikter om prostitution, men på slutet på dagen handlade det egentligen om att ingen av oss skulle utnytja en prostituerad (så vi var båda nöjda). Våra åsikter var helt skilda utom på dne punkten. Dvs åsikter måste man väl få ha olika? Detta är samma sak: En pojvän kan uppskatta  girl on girl, men ändå bete sig respektfullt och aldrig kräva att få stirra, vissla efter eller uppmuntra flickvän att göra sånt?

Men ja, att män antar att jag som kvinna ska uppskatta hans uppmärksamhet är åt helvete, det blir oftast bara pinsamt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Dumpuck
2/14/14, 8:37 AM
#23

#20 Syftade mer på att de som ska hålla på och vissla, stirra och verkligen göra sak av det bara för att någon tjej råkar kyssa sin flickvän - det irriterar jag mig på. Då man öppet tänder på det och ska göra sak av det. Uttryckte mig klumpigt.

#22 Jag ifrågasatte för kul. Sedan kan man alltid diskutera saker och ting, och han kom på sig själv att han hade ingen vidare respekt för två tjejer, därav ändrade han sin åsikt och syn lite. Han tänkte, bland annat, inte på att det är de som också är tillsammans, som bara vill vara sig själva och detta skämdes han lite över. 
Ingenting som jag tvingade på honom.

Det är många som inte tänker på det att det lika gärna kan vara två tjejer som är tillsammans och bara är sig själva, att det sedan finns tjejer som utnyttjar detta för att "få status" gör inte synen på kvinnorna bättre. Är bara ett desperat beteende tycker jag, att man absolut ska tråna efter status, uppmärksamhet och sexuell bekräftelse. Om det är rätt eller fel bekräftelse är väl upp till var och en att avgöra.

Gur4m1
2/14/14, 1:13 PM
#24

#23 i vissa sammanhang vill ju kvinnan vara ett sexuellt objekt, det vill ju även mannen vara och ja, där får vi tycka olika ^_^ Vi eggas av olika saker- Jag kysste inte andra tjejer för att få en viss status- men jag gjorde det absolut för att få en viss killes uppmärksamhet, plantera fantasier och egga honom :P Och det skäms jag inte över och jag känner inte heller att jag dragit någon skam eller försämrat läget för de homosexuella tjejernas del. Att kyssa tjejer är sexigt och mysigt men jag är inte homosexuell eller bi. Man får skilja på olika saker. Det borde vara ganksa uppenbart när två tjejer hånglar för åtrå till varandra- eller för att egga det manliga könet. Så tänker jag.

Att söka sexuell bekräftelse är väl inte fel så länge man inte gör något man inte kan stå för? Jag är inte bi, men jag mår inte dåligt eller skäms för att jag har hånglat med andra tjejer, en del av dem bisexuella. Däremot förstår jag att tjejer som faktiskt inte är intresserade av killar kan uppleva det obehagligt om deras närvaro behandlas som en sexakt för att egga män- och att män, visslar, kommenterar och öppet visar vad de tycker om saken. Men att kalla tjejer som vill egga män på olika sätt för desperata är att gå för långt anser jag :P 

Trodde vi klargjore ganska tidigt att folk tänder på olika saker? Sen kan man visa respekt och hänsyn trots att man eggas av en sak.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: