Annons:
Etikettdejting
Läst 1697 ggr
miinoo
2/11/14, 12:45 AM

Ska man, eller ska man inte?

Jag har börjat snacka med en kille på nätet. Vi har snackat i någon månad nu. Vi snackar i skype dagligen, vi har även camat lite. Vi har alltid roligt när vi pratar, samtidigt som vi kan snacka om mer allvarliga saker också. 

Vi har tagit upp det lite om att träffas, då båda verkar rätt sugna på att träffa varandra. Då tänker jag 10 gånger om och verkligen försöker att hitta alla fel som man bara kan hitta, för att han inte ska vara han. Jag har lyssnat väldigt noga på vad han har sagt och vad han säger, och det upprepas alltid saker och jag kan verkligen komma på något som han har sagt olikt någon gång. 

När vi snackar känns allt verkligen så enkelt och ta inte detta fel nu, men är han den han säger att han är så är jag helt kär. Vill bara snacka med honom hela tiden.. 

Men är det värt att träffa honom?

Annons:
Disturbed-Angel
2/11/14, 12:52 AM
#1

Jag träffade min kille på nätet för snart 8 år sedan och det har funkat väldigt bra. Det finns bara ett sätt att ta reda på om någon verkligen är den han säger och det är att lära känna personen. Ett bra tips är att träffas ute bland folk de första gångerna.

[Rhodugune]
2/11/14, 3:08 AM
#2

Här är en till som också har lärt känna sin kille online, via ett spel, känner att många tycks glömma att man bör vara like rädd om sig hur man än lärt känna dem, falska männsiskor och inte drar sig för att utnyttja andra finns överallt tyvärr.

Några frågor bara, hur gammal är du, och hur gammal är han?
Hur länge har ni pratat?
Jag undrar bara för att din ålder spelar in på hur jag skulle råda dig att göra. :)
Tycker man inte ska behöva vara rädd för att träffa någon som man lärt känna på det här sättet, men att åldern kan spela in på hur bra man kan läsa andra, om det här människan verkligen är den den utger sig för att vara.

# 1 Tycker som Disturbed-Angel , se till att träffas ute bland folk först, kan vara skönt också att kanske träffas för att bara fika och så för att känna om det känns lika bra som att prata via nätet, så behöver man inte umgås längre än nödvändigt om det inte skulle klicka. 

Lycka till och berätta hur det går. :)
Jag har inte ångrat en dag att jag åkte till England och träffade min kille.

miinoo
2/11/14, 7:46 AM
#3

#2 

Vi har snackat i typ två månader :) han är 23 och jag är 17, så det är ju några års skillnad.. 

Ja jag har snackat lite med kompisar osv. och de vill verkligen att jag ska träffa honom eftersom att nästan alla tycker han verkar som en riktigt trevlig kille! :)

Ja det lovar jag att göra!

Åsa S
2/11/14, 8:35 AM
#4

Glöm bara inte att ses på allmän plats och inte följa med nån hem som du faktiskt inte känner, det finns som sagt en hel del fula fiskar bakom datorn som är bra på att mäla upp en bild av sig som inte stämmer i verkligheten.

Själv träffade jag flera knäppgökar via datorn, tills jag träffade min sambo via datorn.

Buspejfli
2/11/14, 10:18 AM
#5

Bor han långt bort? För då kan det ju bli lite problem med det här att inte följa med någon hem.. Men jag tycker också ni borde träffas på ett neutralt ställe som på ett fik eller gå o spela biljard eller något sådant bara för o vara på den säkra sidan :)

Eftermiddag
2/11/14, 4:25 PM
#6

Träffa honom bland folk första gången och bestäm tillsammans innan lite förhållningsregler, typ att ni inte ska åka hem till någon eller så. Så att båda vet vad som gäller.

Annons:
mimåne
2/11/14, 5:51 PM
#7

Ja! Träffa honom! Jag träffade min sambo på samma vis, har aldrig ångrat det en sekund. Hade däremot ångrat det tusen gånger om, om jag aldrig hade vågat ta steget.

Men gör det när ni känner er redo och möt upp på en allmän plats.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: