Annons:
Etikettotrohet
Läst 4454 ggr
Gallskriket
2014-02-12 20:58

Sambo letar efter sexuella kontakter på internet

Jag och min sambo har varit ett par i snart 3 år, bor ihop och har en hund ihop. Vi har till och från haft ett väldigt bra förhållande, men i perioder så känns det som att han mer eller mindre struntar i mig.

Förra året så fick jag en känsla av att han bara var med mig för bekvämlighetens skull och gick igenom hans facebook+sms på mobilen och fann konversationer med andra tjejer. Det kunde innehålla tex: "du är så himla söt", "om jag inte hade haft en tjej hade jag satsat på dig" mm. Jag konfronterade honom och det löste sig och förhållandet fungerade bra.

I helgen så har jag varit hemma hos familj och kom hem sent i måndags kväll och han lovade att möta mig påvägen ifrån tåget då jag hade mycket grejer och vår gemensamma hund med mig. 600 m ifrån vår gemensamma lägenhet möts vi och det väckte samma känsla hos mig som då. Idag så kollade jag på internethistoriken på vår gemensamma dator och upptäckte att han varit väldigt aktiv på gruiser ett gaykommunity, som är mer eller mindre känt som en sida att hitta sexuella kontakter via.

Så jag gick in på hans profil och i hans meddelanden läser jag att han pratat med en kille som bor några 100 m ifrån oss om att ev träffas för sex. Min sambo skriver helt ärligt till honom att han har en sambo och därför är väldigt diskret..

I andra meddelanden har han skrivit till både killar och tjejer att de är snygga osv, men det var just det först meddelandet som verkligen gjorde mig ledsen.

Ska jag konfrontera honom ännu en gång? vet inte hur jag ska hantera detta och hur jag berättar för honom att jag ännu en gång gått igenom hans privata saker. Men uppenbarligen är det ju något som inte är bra… hjälp?

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

Annons:
Leon1973
2014-02-12 21:00
#1

Mina 50 öre?

Lämna omgående, det är ett beteende som inte kommer ändras, han kommer bara bli bättre på att dölja det.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Honestyisdead
2014-02-12 21:06
#2

Tycker definitivt att du ska ta upp det. Det är inte ok någon stans!

Giniz
2014-02-12 21:10
#3

Hade inte riktigt liknande problem men mitt ex flörtade med massor utav tjejer på qx, kramrat och emocore. Smsade skumma sms med sin tjejkompis i skolan. Varje gång jag höra mig för bråkade vi, men vi löste det. Tills nästa gång. Jag tror absolut inte på något sånt förhållande! Jag är så glad att jag dumpade honom.

Jag tror du kommer må bättre av att hitta någon annan som förtjänar dig. Älskar man någon, letar man heller inte efter någonannan. Om man nu inte är i ett sånt öppet förhållande. Du förtjänar så mycket mer, mer ärlig, öppen och seriös kille/tjej. Stå på dig!

Man accepterar kärleken man tror man förtjänar.

ChristineL
2014-02-13 08:42
#4

Jag skulle lämnat på en gång!

[Forest]
2014-02-13 10:42
#5

Sätt krav. Antingen så pratar ni och så anser jag att FB förstör ofta förhållanden så även det ska funderas på kan man "leva utan fb"? Kraven ska ju vara att ni får det bra att ni hittar tillbaka. Att säga jag lämnar dig är inte alltid så lätt, du låter som du inte vill det. Men du måste ha krav, vad vill du? Vill du att han slipper undan detta? Nej det tror jag inte, men han verkar ju inte ta detta på allvar. Är han rädd för att förlora dig så är han även redo på att arbeta på det ni har. Ställ han mot väggen ha krav, nu är det dags att han bygger upp ditt förtroende och tilliten som är helt borta antar jag. 

Jag hoppas att det löser sig du behöver en stor kram så ger dig en 🤗

deppigastivärlden
2014-02-13 11:43
#6

Min fd sambo sökte också på nätet. Nu har han flyttat hem till sin nätflirt. Lämna honom innan han lämnar dig är mitt råd.

Annons:
Skogshumblan
2014-02-13 11:55
#7

Att skriva att du ska gå är så lätt för oss, men jag skulle faktiskt välja att gå om jag var i din sits. Han är inte värd dig och din vilja att få det att funka!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Forest]
2014-02-13 11:59
#8

6 Vad är fördelen med lämna förhållandet före sin sambo väljer göra det?

deppigastivärlden
2014-02-13 12:00
#9

det känns mindre förnedrande

[rosetten]
2014-02-13 12:03
#10

Lämna, det är inte värt det. Han har gjort detta flera gånger och blir bara bättre på att dölja det. Det är svårt att få tillbaka tillit och det kommer krävas mycket jobb från bådas sida och jag tror inte du kommer kunna känna fullt ut att han är pålitlig. Du är värd bättre.

mimåne
2014-02-13 21:11
#11

Ursch så jobbigt.. Även om det är jobbigt så är detta ingenting som kan glömmas bort och sopas under mattan. Du behöver absolut prata med honom. Jag tycker inte att du förtjänar detta och absolut inte det här sveket! Det har ju redan hänt en gång och ni har gått igenom det, men han har fortsatt. Glöm inte att du är värd mer respekt och kärlek.🌺

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Gallskriket
2014-02-15 17:49
#12

Jag har konfronterat sambon och Han har raderat profilen. Han säger att han är villig att jobba på förhållandet och detta är sista chansen han får av mig! Gav han ett ultimatum; minsta snedsteg till och jag lämnar honom. Han sa också att han har problem med ett stort bekräftelsebehov utöver de andra psykiska problem han har, detta är nytt för mig och han har lovat att ta itu med alla problem hos en psykiatrier. Jag vill tro att han ska ändra sig och vill att det ska funka eftersom vi ändå varit ihop såpass länge.

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

mimåne
2014-02-15 21:31
#13

Bra gjort av dig att ta upp det med honom och ställa ultimatum på det viset! Hurra för dig!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
[Forest]
2014-02-16 00:11
#14

12, Bra gjort. :) Jag hoppas att ni nu kan prata att inte låta det går illa igen han måste prata när han känner att du kanske missunnar han och sen ett bra tips som vi kör med här. Vi har valt varsin dag jag ons min man lördagar då ska vi planera att göra något för den andre, jag valde att massera och ge min ansiktsbehandling. Mycket uppskattat på detta sätt så berör man samt att man visar uppskattning för den andre. Bara ett tips så man inte låter saker rinna ur och vardagen bara går. Jag håller tummarna för att han tar sig i kragen o ser vilken fin tjej han har, gräset är långt i från grönare på andra sidan 😉

Upp till toppen
Annons: