Annons:
Etikettkriser
Läst 3129 ggr
deppigastivärlden
2/13/14, 11:01 AM

34 och dumpad på soptippen

Usch vad jag deppar just nu. Livet blev inte som jag tänkt mig och jag har svårt att se hur jag ska kunna få ett bra liv igen.

Min sambo sedan nio år har dumpat mig. Jag känner mig fruktansvärt gammal och ratad. Han har träffat en ny, en som är 25 år ung och säkert  snygg. och nu ska han leva ett liv med henne istället. han tog sitt pick och pack helt enkelt och flyttade in till henne. så enkelt var det. Och här sitter jag och vet inte vad jag ska göra.

I slutet av vårt förhållande började jag längta efter familj och barn. Intet ont anande om att han hade helt andra planer. att lämna. Han hade blivit kär i HENNE.

Nu hade jag tagit det här lite lugnare om jag inte vore så "gammal" Som jag sa så började jag längta efter barn. Och hur ska det bli nu tror ni. Jag har inte ens lust att börja dejta så här direkt. Jag måste läka mina sår. Och även den dag jag vill börja dejta igen så är det inte så jättelätt att hitta rätt direkt. Och den dgen jag hittat rätt så vill jag inte försöka bli med barn redan efter 1-2 månader. Nej jag vill ju bo ihop ett tag och se att ett långsiktigt förhållande verkar funka.

Och hur gammal tror ni jag är då??

Jag vet att folk skaffar barn vid 40 men jag tycker det är för gammalt.  Många risker för barnet och jag vill inte vara en så gammal mamma i vilkjet fall. Så jag kommer helt enkelt inte att hinna med det här med familjebiten.

Man kan såklart få ett bra liv även utan barn men jag hade inte tänkt mig mitt liv så.

Är det någon som blivit dumpad efter 30 och hur hanterade ni det?

Annons:
[silkesnosen]
2/13/14, 11:05 AM
#1

Vet du vad jag är 35 plus och jag har inte barn. Visst kan man ha panik över att ej ha funnit kärleken, men den tiden finns ju faktiskt fortfarande.

Lev ditt liv så som du önskar, så får du finna dein väg och dina lösningar. Mer kan du ju faktiskt inte göra.

Sjöstjärna
2/13/14, 11:07 AM
#2

Jag beklagar din jobbiga situation. Om barn är så viktigt för dig så finns ju alltid möjligheten att skaffa barn på egen hand.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Skogshumblan
2/13/14, 11:09 AM
#3

Håller med #1. Lev här och nu. Läk och lev! Om du vill ha barn kan du göra det själv. Att vara ensamstående är ett alternativ. Varm kram!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

linnease
2/13/14, 11:19 AM
#4

Tänk om det är så att det är ett steg på vägen till det du faktiskt vill? Att längtan efter familj och barn inte var vad din sambo innerst inne ville just nu? Eller att han inte var rätt person för familjen du vill skapa? Så att du nu kan hitta helt rätt istället?❤️

Bara en möjlighet, en tanke som kan kännas hoppfullare, ifall du kan tänka den..

Jag är 37 och har precis börjat drömma seriöst om familj och barn 🤗 Träffade mitt livs kärlek för snart två år sedan, efter att det runnit ut i sanden med dåvarande sambon sedan flera år. M bor i Kanada och vi har inte lyckats få till det att bo på samma plats permanent än, men snart så! Till hösten kanske 🤗

Så du har tre år på mig :) ;) Att läka och hitta din väg igen. Kram!

Gur4m1
2/13/14, 11:22 AM
#5

Du kanske möter kärleken imorgon, det vet man aldrig och du verkar tänka otrolgit negativa tankar just nu :) Få inte panik! Tänk såhär- du måste itne dejta en kille i 9 år för att kunna skaffa barn med honom. Det finns ett mellanläge av 1-2 månade roch den långa relationen du och ditt ex hade.

Beklagar ditt ex, men han blev kär i någon annan- sånt händer, hur vacke roch ung du själv än varit så kunde det hända ändå, så slå inte ner på dig själv som något sämre - som han valde bort.

Jag tycker inte att man idag behöver vara så rädd att skaffa barn runt 40. Vi har en annan teknik och lever andra liv. Att kaffa barn runt 30 eller senare börjar snarare vara otroligt vanligt. Var istället glad över att ni inte hann skaffa barn innan han drog iväg med ett annat fruntimmer!

Kärleken komemr du säkert att möta igen, när du vill eller kanske minst anar det. Men få inte panik och gräv inte ner dig. Sörj förlusten men ta inte ut i förskott att dne framtid du ville ha nu är förlorad med ditt ex, för så måste det ju inte alls vara!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Madde
2/14/14, 3:40 PM
#6

Jag blev precis dumpad strax innan jag skulle fylla 30 och då hade vi varit tillsammans i 3,5 år. 

Nu har det gått nästan 3 år och jag har äntligen hittat mig själv igen. Har äntligen träffat en kille som jag tycker om och kan tänka mig en framtid med. 

Så visst tror jag att det finns en möjlighet för dig att hitta en framtida kille som du kan skaffa barn med. 

Det du måste göra nu är att få tid att läka och vara ensam en period så du kan hitta dig själv och bli hel igen. Efter det så kommer du hitta någon att dela ditt liv med.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Annons:
pyromanen
2/14/14, 4:34 PM
#7

34 år ung och resten deitt liv framför dig. Självklart mänskligt att deppa en stund när man bli dumpat - men sen innebär detta mya möjligheter och nya bekantskaper och upplevelse du hadde missat om gamla killen varit kvar. Och när man är ganska så mogen för att skaffa barn kan det gå klart fortare. Själv separerade jag från exet när jag var 32. Sa till alla att jag inte skulle ha någon man men gärna barn. Ett år senare hade jag ny man och bäbis i magen.

Upp till toppen
Annons: