Annons:
Etikettfamilj
Läst 1467 ggr
jejjja
2014-02-15 11:19

Vet inte in eller ut längre vad jag ska göra tycka

Nu har det börjar bli riktigt jobbigt. Jag och mitt ex flyttade isär för ett år sedan och skilsmässan gick igenom den 6 december förra året.

 Jag lovade att vi skulle vara särbo och skiljas som vänner. Men sen jag flyttade så har han bara klagat och frågat vad jag gör på datan och att det plingar för mycket på min mobil och han blir nyfiken och ska ha reda på vem det är.

 Nu försöker han göra så att jag inte vågar göra annat än att lyssna på vad han har att säga. Våran son på 9 vill inte bo hos mig har han sagt för det finns inget att göra och att det är tråkigt här. Jag vet att jag har snackat en massa skit om honom som inte stämmer får att jag ville komma där ifrån vilket var jävligt dumt gjort som han kommer att tala om för alla som vi känner och då kan jag flytta från orten. Men har fått nog och sagt till att jag  inte vill ha med honom att göra längre

Annons:
mimåne
2014-02-15 11:23
#1

Snackat skit om din 9 åriga son och inte vill ha med honom att göra?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

dejtbar
2014-02-15 11:33
#2

#1, Snackat skit om sitt ex förmodar jag. Inför sonen kanske?

Honestyisdead
2014-02-15 11:39
#3

Snackade du skit om ditt ex till ditt barn? Jäkligt dumt! Sedan är det strunt samma vad han försöker. Du bestämmer själv om du ska lyssna eller inte. Men du borde verkligen fundera på varför ditt barn inte vill vara hos dig.

jejjja
2014-02-15 12:10
#4

Nä men han har ju hört vad exet har sagt om mig när han har skrikit och kallat mig saker.

Honestyisdead
2014-02-15 12:26
#5

Du skriver ju " jag vet att jag har snackat en massa skit om honom"

Gur4m1
2014-02-15 13:05
#6

TS kanske har svårt att uttrycka sig i text, så vi ska kanske inte märka ordne i trådstartenutan lyssna på det hon skriver när hon förklara fårgorna vi ställer, istället? :)

TS: Strunta i ditt ex och fokusera på dig och din sons relation. Du har RÄTTEN att ha din son hos dig, oavsett vad ditt ex säger och tycker. Du får visa din son att det hans pappa säger inte stämer om dig- snacka inte skitom varandra inför ert gemensamma barn. Barnet förtjänar att få älska och känna sig älskad och trygg med er båda.

När din son är hos dig kanke du inte ska sitta så mycket framför datorn eller sms:a med de som ditt ex stör sig så mycket på. Din son berättar kanske om detta för sin far + att ni förlorar mycke tid som ni kanske ska umgås på?

Om ditt expratar skit, låt honom- eller säg åt honom, men börja inte prata skit tillbaka, ställ dig inte och förklara för er son att "pappa är dum", han är inte så mycket bättre" osv. Visa istället bara att det pappa säger om mamma inte är sant. Barn är lättmanipulerade kan man tro men de har ögon och öron precis som oss vuxna och på slutet av dagen så är de svåra att lura. 

Sen kan den ena föräldern säga saker för att såra den andra. Din son vill säkert umgås MED DIG, men kanke tycker att det är tårkigt att vara hos dig, eller tråkigt att behöva åka mellan två hem, ni har ju inte varit separerade någon lång tid ännu.

Lycka till med den här tråkiga situationen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Honestyisdead
2014-02-15 13:09
#7

6 är det att märka ord när man ifrågasätter ett svar som inte stämmer överens med huvudinlägget? Jag anser att det är högst relevant om ts snackat skit om fadern framför barnet.

mimåne
2014-02-15 13:15
#8

#6 Anledningen till #1 var att jag inte förstod vad ts menade helt enkelt. För att kunna hjälpa på rätt sätt och inte förutsäga situationen vad jag tvungen att fråga.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maria
2014-02-15 13:39
#9

Hur kan han höra att det plingar för mycket i din mobil när ni inte bor ihop?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

jejjja
2014-02-15 16:11
#10

De gånger som vi var under samma tak

Maria
2014-02-15 16:20
#11

Ok

Men du vill inte ha med honom att göra längre och det kan ju bli ganska svårt när ni har en son ihop.

Jag kan tycka att sonen har rätt till båda sina föräldrar utan att den ene eller andre smutskastar varandra.

Har man barn så får man ju se till att barnen drabbas så lite som möjligt av en separation.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mimåne
2014-02-15 17:06
#12

Har du problem med att stå ut med ditt ex som du har barn ihop är det en klurig situation men ni bör göra erat yttersta båda två för eran sons skull. Att ni har problem är inte sonens fel. Kan ni inte träffas och prata igenom situationen ensamma så kanske ni behöver träffa någon medlare som kan hjälpa er att kommunicera? Ni behöver inte vara bästa vänner men heller inte bråka. Att hålla god min och gott uppförande är viktigt.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Gur4m1
2014-02-15 17:42
#13

Han måste kanske också förstå att ni skilt er- att vara vänner betyder inte att han ska bestämma vem du umgås med på din egen tid (däremot tycker jag att som förälder får man tycka till- runt vem ens partner umgås med när barnet är där- att det är en trygg situation för barnet). Som #12 säger, skaffa någon som medlar mellan er om ni två inte kan prata med varandra utan att det blir bråk och osämja.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
OlgaMaria
2014-02-15 18:18
#14

Den enda vägen vidare är att försöka värna om en så god relation som möjligt. 

Att någon annan snackar skit om en är inte ursäkt för att själv göra detsamma. Och att säga förlåt är inte heller så dumt. Så länge som du och ditt ex har ett krig med varandra kommer saker vara jobbiga för er son. 

Om du säger förlåt för att du talat illa och varit elak, och säger att du inte kommer agera så mer, så tror jag också att han lugnar sig mycket och blir betydligt snällare.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Forest]
2014-02-16 10:25
#15

För det första ska han skita i vad som föregår i din mobil. Han har ingen rätt att snoka i den, jag hade väl svarat det är väl något viktigt punkt. 

Att din son anser ni har det tråkigt dr har du rätt ändå att din son är hos dig, vet inte hur ni delat upp boendet men det är väldigt vanligt med varannan vecka är det så så ska han bo hos dig. 

Att snacka skit om sitt ex inför sitt barn sluta med det, det ger ingen vinning alls, tvärtom så kan det skapa dålig rullning på bollen.

Jag vill slå ett slag för gå på rådgivning även när man är skilda kan det vara bra att få ett avslut som är bra för barnets skull. Har vänner som slutat nästan kaos men gått på äktenskapsrådgivning och fått ett bra avslut där ska du våga säga ditt du får en som kan bolla och få ditt ex att lyssna o tvärtom.

Upp till toppen
Annons: