Annons:
Etikettsingel
Läst 2129 ggr
Tintin82
2014-02-15 16:44

Singel!

varit singel i 7 år är 31 idag och vill väldigt gärna träffa någon. Jag försöker sluta röka har hållit uppe i två dagar jobbar och står i och har lätt att umgås och speciellt prata med människor..har en diagnos ADD/As men jag träffar aldrig någon. Man blir lite bekväm av sig när man varit singel så länge som jag men råd snälla:)

Annons:
mimåne
2014-02-15 17:02
#1

Fundera över hur du känner dig trygg att dejta och träffa nya människor. Känns det som att du skulle kunna fånga upp någon på stan, på krogen, vänners vänner eller vill du nätdejta?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

ChristineL
2014-02-15 17:59
#2

Nätdejta tycker jag låter som en bra början :) Bara du är beredd på att sålla bort ett gäng nötter först, var kräsen, ha kontakt länge innan du bestämmer träff med någon.

mimåne
2014-02-15 21:30
#3

#2 Varför ska man vara kräsen? Då hittar man väl aldrig någon… Finns ju så mycket mer innanför ytan.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[silkesnosen]
2014-02-16 09:27
#4

#3 Klart att man ska vara kräsen! Man söker ju inte bara någon, utan någon man klickar med på flera plan, någon som gör det värt att vara i ett förhållande.

[Forest]
2014-02-16 10:13
#5

Jag säger nätdejta. Där finns dom som tröttnat på hänga på krogen, dom som letar efter någon att dela mer med. Visst får man sålla bort en drös som 2 säger nötter finns det även där ;)

ChristineL
2014-02-16 10:18
#6

#3 - Ja, det är klart att man ska vara kräsen! Är man ute efter att ligga är det ju bara att hoppa på vem som helst. Men är man ute efter ett långsiktigt förhållande så nog tusan tar man inte vem som helst då?

Annons:
Gur4m1
2014-02-16 11:22
#7

#3 Du lägger in ett värde i ordet "kräsen" som inte övriga gör i tråden . :) Kräsen handlar inte om utseende, kräsen handlar om att inte vara desperat och ta första bästa, att faktiskt våga vänta och se vad som händer, att inte ta det för snabbt osv. Att faktiskt inte bli ihop me dnågon bara för att denne är tillgänglig- utan för att man passar ihop på många plan. Har alltså ingenting med ytlighet att göra när man säger "var kräsen".

Nu verkar inte kräsenhet vara TS problem för om hon inte varit kräsen så skulle hon inte varit singel i så många år, tror jag. :) en kräsen ska man kunna vara, men visst, börjar man sålla bort folk på grund av fel ögonfärg eller klädstil så kan jag tycka att det går för långt.

Nätdejta, sök kontakt med folk som du delar intressen med- man måste inte gå direkt till källan (män) för att hitta en duglig man- man kan träffas via vänner, på tåget, på facebook, på ett forum (som här) eller på en chat, eller på ett föreningsmöte. Finns massor med ställen som inte är krogen där man kan träffa någon.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

mimåne
2014-02-16 11:43
#8

Nä nu håller jag inte alls med här 😛.. För det första så har jag inte alls denna syn ni beskriver på vad kräsen innebär. Att inte vara kräsen betyder ju inte att man nöjer sig med allting och ligger runt? Förstår inte vart det kommer ifrån.. Att vara kräsen = Att ha högre krav.

"Okej, han var 4 år yngre/äldre än mig så det fungerar inte" Hade man bara inte varit så kräsen och gett människan en chans så kanske det sist och slutligen visat sig att man klickar jätte bra tillsammans och att personen har en underbar personlighet. Det hade man ju aldrig fått veta om man var kräsen och ratade allt i sin väg som inte var perfekt. För perfekt är ju ingen.

"Han var för kort, han var för lång, han klädde sig inte bra, han kunde inte laga mat blablabla"

Ska man vara så kräsen och ha höga krav så hade vi väl alla varit singlar kan jag tycka… Och varför ska det handla om att ligga med alla? Man kan ju faktiskt bara prata. Ligga kommer väl efter att tycke uppstått🤔

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[silkesnosen]
2014-02-16 12:03
#9

#8nFör mig handlar kräsen om att helt enkelt leta tills att man finner en person som gör att det är bättre att vara i ett förhållande än singel. Jag söker ju mer än ett snällt sällskap..då kan jag skaffa en dvärgkanin;)

Gur4m1
2014-02-16 13:36
#10

#8 fast ingne har nämnt, inte ens ts, att någon ratat någon pga "kräsenhet". Men kräsens ka man vara, och det är ju mycket som ingår i det. Att ha krav, och ha FÖR höga krav…finns ju ett mellanläge menar jag.

"han slår mig iallafall inte" är att ha rätt låga krav som ett exempel.

Att välja bort någon enbart baserat på ålder är att ha för höga krav enligt mig (Men ofta skyller vi på sådant för att det helt enkelt inte kändes rätt i överlag). Precis som det finns ett mellanläge mellan att "knual runt med allt som rör sig" och att "inte ligga innan man dejtat i 6 månader" ^_^ Sex är ju inte = tillsammasn alltid.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

mimåne
2014-02-16 13:43
#11

#10 Men är man kräsen så då blir det ju till att man ratar de flesta. Jo jag tycker också det finns ett mellanläge. Men kräsen är av högsta grad enligt mig. Mellan läget är väl det normala. Att nöja sig med någon som inte är bra för en som ditt exempel "Han slår mig iallafall inte" ligger nog i botten. Det tycker jag däremot inte har någonting att göra med att vara kräsen utan snarare självförtroende och hur man värderar sig själv.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
2014-02-16 13:44
#12

#9 Men hur ska man kunna finna den personen om man är kräsen :P

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Forest]
2014-02-16 13:52
#13

12. Man lär märka av när någon kliver in o tar den platsen. Jag anser även man ska vara kräsen varför nöja sig med bara sällskap när man kan få hela kittet?  😎

Annons:
Gur4m1
2014-02-16 15:23
#14

#11 blir lite OT nu. Men en väninna till mig anklagade en annan väninna  för att vara "för kräsen" för att hon gjorde slut med en snäll, snygg kille - "bara för" att han var urdålig på att prata med henne och ge henne bekräftelse. De höll ihop i många år men till slut mådde hon så dåligt av att inte få bli bekräftad på det sätt hon behövde, så hon gjorde slut. Men väninnan som klagade lever själv i ett långt förhållande och nöjer sig med att få höra "jag älskar dig" en gång om året- hon tycte att den som gjorde slut med en "fin kille" på grund av en sådna sak var "för kräsen". Själv tycker jag att vi alla har våra behov.

Att vara kräsen är att tacka nej åt sådant man inte vill ha för det passar inte. Man är svår att tillfredställa, sparsmakad, petnoga. Det finns sådana som ändå får en partner men självklart begränsar det urvalet enormt!  :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

mimåne
2014-02-16 21:50
#15

#13 "Kliver in och tar den platsen".. Jag har den åsikten att: Vill man få något gjort, får man ju göra det själv och inte förvänta sig att andra ska komma till en med allt. :)

#13 Att inte vara kräsen tycker jag inte innebär att man nöjer sig med bara sällskap när man kan få hela kittet. Hela kittet kan man söka ändå utan att vara kräsen och ha höga krav. Ibland kan något se ut att inte vara mycket för världen, men när det öppnas kan hela synen förändras och bli perfekt ändå.

Även om vi alla här vet vad ordet Kräsen är, så tycks det finnas helt olika gränser och tycke om ordet också. Det är ju okej att vi är olika men själv blev jag lite "uppretad" när jag hörde att man ska vara kräsen, då det är något mycket negativt i sökandet enligt mig :) Jag hoppas att Ts tar det här på rätt sätt och att vi nu kan fokusera på Ts och komma med hjälp istället för det här :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: