Annons:
Etikettpsykologi
Läst 2813 ggr
znook
2/16/14, 11:59 PM

Sagan har ni hört förut, han e min Romeo

Hej. Nu är jag klyshig. Och orkar ej att diskutera med vänner kring mitt kärleks liv. Jag träffade mrX i sommras o vart smått intresserade och börja få kontakt i sept o vart ihop med varann i oktober dumpad av han i januari… det vart stormigt jag kär över öronen och ansåg att han var den rätta i alla väder! Jag tog bokstavligt hand om han med hela mitt hjärta o vart förkrossad som ny kär. När han lämna mig ville han sj gråta! För att ingen älskat han som jag, enligt han.! Tror att hqn var ej redo för förhållande tanke på hans livstil heller. Iaf vi har ej hörts lr sett varann sen han lämna mig gråtandes i mitt kök. Ja får också tyvärr reda på att han sms:at en tjej några dagar efter att han dumpa mig om d ska ligga kl 03 på natten. Varför d? Han kunde ha ringt mig? NU TILL DET ABSURDA Jag träffa han igår på en klubb här i gbg. Och han hälsa knappt. Sen kom han fram o krama mig o prata en hel del. Han vän från sthlm små ragga på mig. O så splittrades alla och jag hamna med hNs vänner på en klubb. Dena ena vännen gapar att jag e dum för att han är kär i mig o vågar ej säga d.. ångrar sig för att dumpad mig o vet inte vad han gör… jag tror ej på han!!! Ja har så svårt att tro på hans vän. Folk snackar när de är fulla. Sen tar den andra vännen o sätter .ig i hans knä o pratar.. han var tänd på mig men jag vill ha mr X. O han anser att ja tillhör hans vän dvs mr x. Jag får ett sms helt plötsligt det första sms ha n skickar på en månad.. även när jag vart dum o hört av mig nån gg på fyllan. Sällan. 1gg. " det var kul att se dig. Jag åker hem" Ok vad skulle jag tolka det infot som? Ja skrev kl05 att jag var med hans vän o tog hand om han som min egen vän på festen.. kl12 skriver. Jaha vad gjorde ni då? Vaaaaad menas och vad vill han..ni anar inte jag är blint kär i han. Ni vet när någon får det att sprudla i hela kroppen. Vet inte ens om.ja vill ha tbx han för han tog em del av mig o fick den att bli mörk o dyster. Kanske såg han mitt gamla jag… den glada frmåtgående humoristiska bruden? Är detta typiskt i en katt o råtta spel i kärlek. De har bara gått 5 vvecor sen han gjorde slut.

Annons:
Honestyisdead
2/17/14, 6:34 AM
#1

Ser ingenting från ditt ex sida som påminner om någon katt och råttalek. att hans kompisar påstår något skulle jag inte lyssna på. Det är trots allt det ditt ex gör som spelar roll.

drika
2/17/14, 11:22 AM
#2

Om du undrar fråga honom annars släpp honom.

Hälsningar

Fredrika

Sarah
2/17/14, 4:55 PM
#3

Ser inte heller ngn jakt i det du säger. Han tänkte väl bara snäll och skickade ett mess. Vill killen ha dig så säger han det och han verkar gjort det klart att han inte vill. Vad vännerna säger är inte intressant.

znook
2/17/14, 6:38 PM
#4

Nej. Ja släpper han.. de lika bra. Men samtidigt d är så onödigt att kpntakta mig på plats innan han går. O sen dagen efter..då d vart slut i 5 veckor. O jag vet att han hör av sig tar emot mycket i han..kag vågar inte fråga om ngt. Jag vart så bränd. Jag mår nog fortfarande ej bra o skiter i han ..jag är viktigare att tänka på

Sarah
2/17/14, 8:43 PM
#5

Tycker väl snarare att det är ren artighet att säga hej till ngn man känner om man råkar se den.

FjantYoda
2/18/14, 2:21 AM
#6

Är han intresserad så kommer han till DIG och säger det, till dess - släpp!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Annons:
Gur4m1
2/18/14, 5:58 AM
#7

Är ingen ide att gå runt och hoppas, atthan kanske fick et tinfall av nostalgi när ni träffades kan hända, men det är inte kärlek. Saknad är inte kärlek. Ni kanske nyligne gjort slut men ni var heller inte tillsammans så länge. Hans vän har kanske rätt men det kan också bara ha avrit skitsnack-

precis som vänner kan snacka skit med sina vänner utan att det betyder något egentligen. Vet att mitt ex sa en massa skit till sina kompisar för att få bekräftelse, medömkan osv- när HAN dumpat mig :P

Så fokusera på att komma över honom istället, även om du är så kär- det är ingen anledning att vänta runt på någon som inte är det tillbaka. Man gör inte lsut med någon om man tycker om den personen, det är en klysha om något.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

znook
2/18/14, 2:32 PM
#8

Vi har sms:at o prata igår lite. Ska hämta mina saker. Jag orkar inte bry mig. Märker att jag har förmycket agg mot honom..hur kan jag vilja ha ngn som hade sån brist på respekt. Det ni ej vet heller det är hur komplicerad han är. Enda dagen e han kär o ej andra. Har aldrig enligt han upplevt lycka. Han har något mellan bipolär och manodepp.. fy fan nu när man själv ser svaren så undrar man.

Gur4m1
2/18/14, 3:35 PM
#9

#8 du kan få bättre och han kommer säkert till någn typ av insikt som gör att han kanske någon vacker dag kan finna lyckan och få en relation att fungera också.

Sköt om dig 🌈

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
2/18/14, 3:44 PM
#10

Inte så mycket till romeo :P

znook
2/18/14, 4:38 PM
#11

Jag vet. Och d smärtar mest att jag börjar fatta efter ett halvår att han ej var värd detta. Mina känslor som han behandla som skit. Jag är egentligen befriad. Han såg att ja mådde bra o d tände till ngt. Men ja ska skita att träffa han imorrn. De var dock ja som ville ses för jag vill ha mina saker.

FunkyShrimp
2/21/14, 9:08 PM
#12

#3 åh nej nej nej… :P Du skulle bara veta hur majoriteten av killar funkar. ;)

#1 Jag tycker man självklart ska kämpa för det man vill ha om man känner att h*n är verkligen det bästa någonsin!

Fick du förresten någon förklaring till varför han gjorde slut?

Ett tips också, som kan vara svårt, men det är värt det.
Du ska tala om ordagrannt precis vad du känner, både ilska, sorg, glädje och kärlek. Berätta vad han betyder för dig!
Även om ni inte blir tillsammans igen så har du fått prata ut om dina känslor med personen det rör.

Det är extremt smärtsamt att inte få en förklaring eller få prata av sig med hur man känner. Jag lover, i vilket fall så kommer det kännas mycket bättre. Du kan ju inte förlora något på det, eller hur? :)

Honestyisdead
2/21/14, 9:52 PM
#13

#12 Hur menar du att "majoriteten" av killar fungerar?

Annons:
Gur4m1
2/22/14, 11:53 AM
#14

#13 läs "the game" om du inte tredan är bekant med den. Innom vissa skikt så är detta hur man anser att "relationen" mellan Kvinnor och män ser ut.

Dvs är en lek.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

znook
2/23/14, 2:29 AM
#15

#12 Han " gav sin förklaring. Men d kändes mer för att han ville va fri. Han såg att jag gick i bitar samtidigt som vi var tillsammans. Min självkänsla gck under. Han kunde påpeka hur självgod jag var lr att jag alltid fick som jag ville d vs van. Och det komiska var att jag aldrig stöllde krav på han lr bad han att göra ngt för mig. Han är väll omogen o osäker i sig själv. Jag mår dåligt än idag för jag fattar inte från att jag var den underbaraste till att vara något han sket i slutet. När han kom dagen för att dumpa mig så var det sorgligt som tusan. Han satt sj med tårar i ögonen och ham är inte den som visar känslor. Jag hoppas innerligt att han ångrar sig. Jag kvinnan som han sa att han ej förtjänade en gg i tiden. Sist vi prata med varann så tyvärr pika jag han om d jag fått höra..hur han den sista helgen av vårt förhållande var med ngn annan tjej. Han svek mitt förtroende. Två dagar efter som vi prata skulle ja hämta saker som är mina. Han totalt ignorerade mitt sms. Men samtidigt så skrev jag att jag skulle komma en tid lr så kan han höra av sig nästa gg han kom till min stad. Samt kanske lämna dem på en plats jag kan plocka upp dem. Just för att han ej skulle tro att det handla om att bara få träffa han. Enmigt en vän så var d böst att jag neka han så han känner sig lite dissad och att han säkert hör av sig en dag. Men d börjar kännas att det är skit samma. Jag måste vidare med mitt liv jag har stannat upp för jag vart så knäckt. O är. För jag har ALDRIG älskat ngn med så mycket passion på så kort tid. Han har aldrig vart kär. Kommer aldrig att vara det han e så avtrubbad o har egna besvär. Jag skulle göra allt för att få tbx han där vi var för vi hade det så kul och jag tyckte att han var den bästa. Han är yngre än jago var ej redo. Om han ör d om 1 år vem vet.då kanske jag är den han förlora. ? D vet vi ej nu. Så vad tycker du att jag ska göra nu? Han visste allt jag kände. Jag neka han aldrig min kärlek. Mitt problem var att jag spelade aldrig jag var ärlig hela tiden..d nu jag börjar spela o jag vet inte om d bara borde vara en gameover. :-(

znook
2/23/14, 2:56 AM
#16

De känns som att om jag hör av mig mer så förlorar jag mer stolhet. O gör mig mer illa av att ej få respons av han. O jag dissa han med att be han lämna sakerna där jag kan plocka upp dem. Ni förstår. . Nånstans såg jag en jätte fin kille.. en kille som jaga pondus en kille som förlorar sitt liv just nu för han går ner sig mer o mer. O jag förlorar mitt sinne för jag e förkrossad. Mina studier går åt skogen för alt jag gör är lappa ihop mig. O hur kan man bli så skadad av en person? Jag burkade se på han o säga att han var den vackraste i världen. Han svar va nej d är jag inte. Jag kunde då känna hans osäkerhet. .. jag är inge kött bit som ett lejon ska jaga. För hur länge ska man leka i ett förhållande ? Jag hade ett förhållande i 8 år och de var aldrig nå liknande spel. Men jag har heller aldrig älskat ngn på så kort tid. Jag känner mig helt sinnes sjuk o vem blir ej d efter att blivit sviken. :-(

Gur4m1
2/23/14, 8:11 AM
#17

#16 Försök att släppa det, lättare sagt än gjort. Tillåt dig att sörja men undvik honom och lägg inte över det på dig själv. Ni gjorde säkrt misstag i relationen båda två och fundera på vad som gick fel men gå inte ner i det. Ibland är det så att den andre partnenr helt enkelt är för trasig och inte KAN ha en sund relation. Så det är kanske inte alls ditt fel och därför tjänar du ingenting på att tänka tills hjärnan slår knut på sig själv och du känner dig "sinnesstörd".

Tänk istället att du har et längre förhållande bakom dig, du har haft relationer innan den här mannen- som varit fungerande en tid. Problemet är förmodligen att ni inte kunde ge varandra det ni behövde. Han var för osäker och kunde inte satsa på en relation seriöst?

Fundera på vad du kan förbättra eller hindra,  för att inte hamna med en likadan kille igen, men slå som sagt inte knut på dig själv. Framfrallt, lyssna inte på elaka saker han säger till dig. Osäkra personer lägger gärna över skulden på andra, säger saker bara för att få en reaktion, det är iallafall min erfarenhet.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: