Annons:
Etikettförhållande
Läst 1908 ggr
Ellen89
2014-02-17 05:35

Visa tillgivenhet...

Vem gor det mest i ditt förhållande?

Jag vet att vi alskar varandra men ibland kanns det jobbigt for jag visar det mer… Ar det vanligt att Kvinnor vill visa/ha mer tillgivenhet? Eller beror det mer pa indvid…?

Annons:
Tjeja
2014-02-17 06:01
#1

Jag tror i slutänden faktiskt att det är individuellt, och väldigt mycket en del utav ens uppfostran och hur man växte upp.

Kommer man från en kelig familj är det mer naturligt att visa tillgivenhet.

Jag och min sambo är precis lika, möjligen att han är lite mer än mig t o m.

Jag har haft partners som är både mer och mindre. Dock bara en som verkligen var mindre kelen och gosig än mig.  Då är jag själv ganska "klängig" och kelen av mig med stort behov av att gosa, kramas och pussas, ta i varandra, vara nära, vara go osv.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Honestyisdead
2014-02-17 06:29
#2

Jag är definitivt mer kelen och visar känslor/uttrycker mer känslor. Men han har under åren börjat visa mer. Många säger ju att män är mindre sådana, men jag vet inte om det stämmer. På jobbet verkar det dock så :)

Sarah
2014-02-17 12:12
#3

Min kille visar mest.

mimåne
2014-02-17 12:18
#4

Jag är också den som visar mer i mitt förhållande. Jag förstår din känsla om att det kan kännas jobbigt ibland. Jag tror att när man själv behöver få den där uppmärksamheten och bekräftelsen så blir det att lätt att man ger sin partner det i hopp om att få det tillbaka. Jag har märkt att så fungerar det inte hos oss, jag stillar bara min sambos behov istället.

Nu kör jag helt enkelt så att jag säger det åt honom. "Kom så myser vi, jag vill att du är gullig med mig" Han förstår direkt att det är nu han ska visa tillgivenhet, pussa mig på pannan och säga hur mycket han älskar mig. Det fungerar för oss.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

KittyBean
2014-02-17 12:51
#5

I vårt förhållande är det min sambo som vill kramas mest. Jag tycker mest att hans ständiga beröring och invaderande av min sfär är jobbig. =/ 

Och att han brukar ligga på soffan i vardagsrummet och ropa för att jag ska komma dit och klappa och pussa på honom. Eftersom jag hatar att bli avbruten "mitt i" så vill jag alltid avsluta först innan jag går iväg och då ligger han där och ropar och ropar och ropar… 

Han vill ha närhet en gång i kvarten och för mig räcker det varannan timme. Så vi har lite olika bekräftelsebehov.. 

Däremot är det jag som visar mer känslor och han är lite mer stoneface..

[Forest]
2014-02-17 17:04
#6

Det där är olika. Här har jag vart dålig på visa så som jag har vart tills min man påpeka att han saknar min närhet. Jag tänkte på att även jag har saknat den så nu är vi kramgoa och lite klängiga igen :) Ömhet tror jag båda vill ha, det är ett sätt att visa man älskar den andre. Här kramar vi inte varje timma utan ligger tätt o sover, kramas lite då o då och ger varandra pussar. Jag älskar när han kommer o lägger armarna runt mig bakifrån och gungar lite pussar mig på halsen. Det är så mysigt ❤️

I din fråga jag är nog den som ger mer men min man är inte den som tackar nej heller och även han ger mig bekräftelse som jag vill ha :)

Annons:
[Thiah]
2014-02-18 13:45
#7

Min sambo är väldigt kärleksfull och visar sina känslor tydligt. Han och jag har nog en ganska lika nivå på närhetsbehover.

citytjejen
2014-02-18 15:57
#8

Vi visar tillgivenhet och kärlek ungefär lika mycket till varandra. Har inte träffat på någon man som är mer kärleksfull och visar det lika mycket som min man gör.

/Christina

Ellen89
2014-02-19 06:38
#9

Kul att veta att jag inte ar ensam! :)

[Tuulikki]
2014-02-19 12:53
#10

Här är det han som är keligast och så, men jag GÖR mest. Tex gör saker han inte bett om, det är lättare för mig än att säga gulliga saker eller kela :)

Upp till toppen
Annons: