Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 2830 ggr
Niklas
2014-02-18 20:01

Hur är du?

Vad uppfattar du dig själv mest som?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Alex
2014-02-18 20:07
#1

Jag brukar se mig själv som realist, men lite åt det optimistiska hållet. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jetaime
2014-02-18 20:10
#2

Beror lite grann på. Är väldigt optimistisk och ser på allt väldigt positivt när det gälla alla och allt utom när det handlar om mig själv.. så jag vet inte riktigt hur man ska säga där.

Stallmima
2014-02-18 20:14
#3

Just nu är jag mest neutral åt det pessimistiska hållet, det är mycket som händer eller mest ingenting. Inte det som skulle vara bra eller bättre än nu i allafall. Det var några är sedan saker gick åt det optimistiska hållet men nu pja känner mig bara som en "flatline"

Wide Awake Dreamer
2014-02-18 20:47
#4

Jag svarade optimist. Det är så jag försöker se på tillvaron. Men det kommer inte naturligt. Jag får verkligen vända ut och in på mig själv ibland för att hitta något positivt i vissa situationer. Jag har en tendens att gå igenom alla möjliga scenarier i mitt huvud. Tyvärr har lättast för att fastna för de negativa scenarierna, det är de jag tänker på mest. Men i slutändan så vet man ju ändå inte vad som kommer att hända förrän det händer, så jag brukar resonera som så att man lika gärna kan vara lätt optimistisk. Så i själva verket är jag väl egentligen rätt neutral, med en dragning åt det pessimistiska hållet. Däremot försöker jag tvinga mig själv över åt det optimistiska hållet. Det funkar dock inte alltid.

Maria
2014-02-18 20:49
#5

Jag är en obotlig optimist😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tavern
2014-02-18 21:03
#6

Räknar alltid med att saker kommer gå åt h*lvete på ett sett eller ett annat, men att det inte gör något… Vad är man då? 😂

Annons:
Honestyisdead
2014-02-18 21:19
#7

Det är olika. Optimist i vissa situationer och pessimist i andra. är jag mätt är jag oftast optimist. Är jah hungrig är jag verkligen pessimist :)

ramm5tein_
2014-02-18 21:55
#8

Mest optimist. Bortsett från att jag kan ha rejäla humörsvängningar någon gång i månaden som kanske jämnar ut det litegrann!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Cireea
2014-02-18 21:56
#9

Jag är för det mesta pessimist då jag lärt mig att när mitt liv går för bra så går alltid något åt helvete. Allt från att ett klädesplagg går sönder till att mobilen slutar funka eller skolan som ballar ur. Ja..något är det ju alltid så på grund av det så har jag blivit pessimistisk.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

citytjejen
2014-02-18 21:58
#10

Jag är helt klart optimist! Tänker nästan alltid positivt och det gör stor skillnad i tillvaron. Är oftast glad och på bra humör!

/Christina

Gur4m1
2014-02-18 21:58
#11

Kan inte välja något av dem så blev annat. Jag tenderar att bli optimisten/pessimisten om perosnen jag umgås är det motsatta i överdrift- för jag vill balanera upp galna ideér eller muntra upp vänner som tänker negativt. Oftast är jag nog mest optimistisk eller neutral… Sånt där varierar lika mycket som mina sockor en tvättdag…

Sen tänker jag lite tvärt om, när saker går åt helvete så vet jag att ngot bra snart kommer runt hörnet. Typ något oväntat- att bussen blev försenad precis som mig så jag hann komma med den, trots att jag försov mig på morgonen och svurit över det.🌊 I normala fall hade jag ju svurit över att bussen var försenad. Men kanske just den dagen fick ett plus i kanten för att de bjöd på semlor på jobbet- osv osv. Kan kalla det för "flyt". Jag upplever att jag har en jämn ström av flyt och …mindre flyt. Jag mins mest när jag har flyt och det är bra så…🌈

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Tuulikki]
2014-02-18 23:28
#12

Ingen aning :)

[Eleya]
2014-02-19 12:59
#13

Du glömde Realist.. ;)
Det skulle jag uppfatta mig som..

Annons:
ChristineL
2014-02-19 13:02
#14

En realistisk optimist :)

fruktgumman
2014-02-19 14:52
#15

Det varierar väldigt beroende på vad det gäller så jag svarade neutral

Kalle-B
2014-02-19 15:25
#16

Svarade "annat alternativ" eftersom det växlar oerhört fort från den ena dan till den andra. Är i grunden optimist, men minsta negativa tanke kan förvandla mig till pessimist på ett par minuter.

obstitant
2014-02-19 15:30
#17

Jag tänker på det här med att man ofta tänker på optimister som positiva och pessimister som negativa. Inte så säkert att det är så!

Själv föredrar jag positiva överraskningar framför negativa, så jag brukar ofta utgå från att saker inte kommer att gå som jag helst önskar MEN att det kommer att bli jättebra med det sämre alternativet. Så min utgångspunkt är ju att allt kommer att gå bra, oavsett vad som händer. Jag gör t.ex. en lite pessimistisk budget där jag beräknar inkomsten lite lågt och utgifterna lite högt, sen lever jag (gott) efter det och när det sen visar sig att jag har lite pengar över - woohoo!

Min man å andra sidan tar gärna ut saker i förskott och räknar med att det mest gynnsamma alternativet kommer att slå in. Och det är väl fint att kunna glädjas åt möjligheter som skulle kunna hända. Problemet är att han blir på ett genomuselt humör om det sen inte blir så. Då upplever han det som en förlust av något han trodde att han hade.

Så, jag skulle säga att jag kanske är pessimist (fast jag svarade neutral eftersom jag oftast snarare är väldigt realistisk), men jag är nästan alltid glad! Jag är nöjd med det jag har och blir det ännu bättre så är det en glad överraskning. Jag är alltså inte pessimistisk i den bemärkelsen att jag sitter och deppar över att allt förmodligen kommer att gå åt helvete ändå.

soundtrack
2014-02-19 17:11
#18

Jag är en sann pessimist med ett stort katastroftänkande. Jag tror alltid att allt ska gå åt skogen, många gånger vågar jag inte ens hoppas på att saker ska gå bra. Min inställning är att "det alltid är bättre att tro det värsta, då slipper man bli besviken" ;)

pyromanen
2014-02-19 17:45
#19

Helt klart är jag optimist. Riktigt svåra nästintill omöjliga utmaningar triggar mig att lyckas med även det.  När något går åt pipsvängen, för det händer ju faktiskt ibland i livet så dras jag inte ner i något träsk av det någon lång stund utan ser istället ljuset i tunneln.

MjauMu
2014-02-19 18:16
#20

Tyvärr är jag pessimist. Jag kan inte låta bli att deppa på söndagar av att helgen snart är över och att tycka att det är skit när hösten kommer och det bara blir mörkare för var dag. Min sambo är likadan så vi "drar ner" varann lite där

Annons:
Afturelding
2014-02-20 09:41
#21

Optimist. Lite för mycket till och med, jag kan sällan tro att saker kommer gå dåligt och det går min man på nerverna 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Forest]
2014-02-20 11:39
#22

Optimist-tror helt klart på se saker på bästa sätt att tro det löser sig och kämpar för att det ska göra det.

Annette
2014-02-20 23:13
#23

Realist.

Hurris
2014-03-21 18:25
#24

Positiv realist.

Niklas
2014-03-21 18:57
#25

Herrejösses, vad många svar! Lustigt att det är precis lika många optimister och pessimister.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ria74
2014-03-21 19:45
#26

Jag är optimist. Man får ta det som det kommer, det ordnar sig alltid på något vis 😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

mayolica
2014-03-21 20:16
#27

Realist-optimist

~ mayolica ~

Annons:
cirrun
2014-03-21 20:18
#28

Jag är i grunden optimist, som ändå har en kontrollbehovsbaserad katastrofkänsla som ger  samma vinst som #18 av soundtrack skrev om:

"det alltid är bättre att tro det värsta, då slipper man bli besviken"

😎

Vetgirig_
2014-06-04 19:04
#29

Jag har en tendens att se det värsta i olika situationer. Jag inbillar mig att jag skyddat mig själv från en allt för stor besvikelse. Om det i slutändan blir en positiv utveckling är det en bonus. Tyvärr är det nått som jag måste jobba på. Det känns Inte så hälsosamt att gå och oroa sig och se det värsta i saker och ting. Hoppas få bukt på det med tiden.

Cahira
2014-06-05 08:16
#30

Jag brukade vara jättepessimistisk. Men jag tränade om min hjärna att se det positiva istället.

Så när min dator nyligen förlorade ALLT jag hade på den (300-900 bilder i veckan i 1½ år bland annat) så tog det inte många minuter förrän jag började mantra "huset brann inte ned, ingen dog, det är bara ettor och nollor" tills det kändes bättre igen.

Och precis så känner jag nu. Det är bara ettor och nollor, det kunde varit så otroligt mycket värre. 

Så jag svarade optimist. Det går att träna upp sig att leva ett positivare liv med tid och arbete.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: