Annons:
Etikettförhållande
Läst 2212 ggr
[gosedjur3]
2014-02-20 22:04

Det skrämmer mej!

Hej hallå!

Nu undrar jag såklart om det är någon som känner likadant eller bara kan ge lite konstruktiv kritik :)

Det är så att jag och min pojkvän varit tsm nu i snart tre-fyra månader och vi har redan börjat prata om en framtid tsm?! Vi är båda 18 och han går ut skolan i sommar och jag har ett extra år efter det ev. 2. Och redan nu vill han flytta ner till mej i Skåne när han är klar med skolan och jobba ett år här (han bor i Sthlm nu och jag bodde tidigare där också). Men till själva poängen med alltihopa, han har redan börjat prata om att skaffa barn och flytta tbx till Sthlm när vi har pengar och allt det där! Ibland skrämmer tanken mej men ju mer jag tänker på det och när jag ser dom söta små barnen blir jag bara helt sjuk i huvet och önskar jag hade ett eget! Är jag helt knasig nu eller? Jag har sagt till min pojkvän att jag inte vill ha barn men det lyser igenom när vi pratar om det längre stunder ;) Trots att jag inte vill ha barn innan jag förlovat mej känns det som det är rätt på ngt sätt trots att jag självklart tänker logiskt och vill ha ett jobb och sådär innan så jag kan försörja mej. Men ännu mer viktigt nu, någon som känt samma eller bara vill kommentera? :) Ja menar jag älskar verkligen min pojkvän och från dagen vi träffades känns allt så bra trots att jag trodde på att jag skulle vara singel resten av tiden men det blev inte så :)

// Kramar från Elin och min fluffiga hamster

Tackar för svar :)

Annons:
tlover
2014-02-20 22:15
#1

Jag var väl 17 då jag började vara i "vill ha bebis med min pojkvän" tankar. Det gick för mig i perioder, ibland tyckte man att man såg gravidmagar och barnvagnar hela tiden och man började nästan gråta av längtan ibland brydde man sig inte så mycket.

Men även om min man (då pojkvän) velat ha egna barn sen han var 6 år så väntade vi litet, vi ville blandannat ha hus före (det är kanske inte viktigt för alla men för oss är det viktigt) och jag ville vara gift först. Så vi började försöka först vid 24 års ålder (eller ja typ 23 och 10 månader), Så kan man stå ut ett tag.

Det kan ju vara värt att tänka efter om det är nått man riktigt vill (tex du ville ju förlova dig) och låta det ta den tid det tar, då hinner också förhållandet "testas" innan.

Jag och min man var däremot helt öppna om att vi både ville ha barn, ville leva med varandra resten av livet, flytta till hus m.m ända från början av dom tankarna (dom kom ganska tidigt hon oss, en månad in i förhållandet kanske).

Så ja du är i alla fall inte ensam.

l'm back

[Forest]
2014-02-21 00:10
#2

Jag var 20 år när jag fick mitt första barn, det var inte planerat och pappan till honom visa sig var inget att hålla i när det blåste ute. Hur som helst att prata barn det hör nog till att drömma men jag vill säga att försök ändå ha stadigt jobb och få några år tillsammans innan ni så ni ser att det var ni som skulle skaffa familj. Planera även hin hur man ser på fostran och allt sånt det är inte helt ovanligt att det blir knas när det gäller fostran, jag har alltid vart snäll givmild och ja jag skämmer gärna bort barnen :) Få regler och dom får ändå hjälpa till i hemmet med olika sysslor. 

Det låter bara att ni drömmer om framtiden tillsammans och jag hoppas att era drömmar slår in.

[gosedjur3]
2014-02-21 08:14
#3

Tack för alla kommentarer:) ska nog tänka igenom allt nu:) // kramar från Elin och fluff hamster

Eftermiddag
2014-02-21 09:15
#4

Jag tycker det verkar bra att ni pratar om framtiden och är öppna med vad ni vill. Man behöver ju inte genomföra alla planer genast, men man vet vad som på sikt är viktigt för den andra.

The_pearl
2014-02-21 22:22
#5

Klart ni ska prata om framtiden, men tänk också på dig själv så du inte går med på något som du inte vill! Flytta inte ihop om du inte vill. Fundera inte på barn om det inte är aktuellt för dig. Där e det ju viktigt att ni pratar igenom ordentligt. Det kan vara rätt skönt att bara släppa alla måsten o istället njuta av varandra. Alltså slippa stressa om för stora saker i framtiden. Det kommer väl i sinom tid! :) Hitta på saker å lär känna varandra riktigt innan ni tar ett för stort steg. Upptäck saker å res tillsammans. Ni har inte varit tillsammans så länge. Var unga å ha kul tillsammans. Bestäm sen vilka steg ni ska ta :)

Upp till toppen
Annons: