Annons:
Etikettallmänt
Läst 2145 ggr
Jix
2014-02-24 01:09

Är detta okej?

Min pojkvän och hans bästa väns tjej/fru (dom är gifta) åkte med färjan för ett par dagar sedan för att köpa billig sprit/dricka/annat. Han smsade mej när dom var tillbaka och sa att tjejen hade mått riktigt dåligt. (Hon och hennes kille, vännen, har det jobbigt just nu) Han sa då att han hade tröstat henne, inget konstigt med det.. självklart får man trösta en vän om han/hon mår dåligt.. men att dom sedan hade somnat i samma säng och sovit tillsammans. Han lovade mej att dom inte hade gjort något mer. Jag kanske är löjlig nu men jag mår riktigt dåligt. Många gånger när jag mår dåligt eller är ledsen heter det "Måste du vara så ledsen hela tiden" eller "Jag orkar inte med, kan du inte vara glad istället". (Jag har det riktigt svårt just nu så jag kan förstå om han tycker det är jobbigt att jag nästan aldrig är glad eller mår bra) Att jag har extremt dåligt självförtroende och att hon ser bättre ut än mej gör ju inte saken bättre.. Han tycker inte att han har gjort fel. Är detta okej eller är jag bara löjlig? 😕

Annons:
[Melizza]
2014-02-24 03:27
#1

Det är upp till dig om du tycker att det var okej eller inte. Men personligen hade jag inte tyckt de var det, verkligen inte. Skulle kännas väldigt fel om min fästman sovit i samma säng som en annan kvinna, även fast hon mådde dåligt..

Gur4m1
2014-02-24 05:52
#2

Jag skulle bli rätt arg på båda två för jag antar att även du möjligne har någont relation med den här kvinnan om det är din pojkväns bästa väns fru?

Men ja, jag skulle också må dåligt över en sådan händelse och om min pojkvän behandlade min sorg på det där sättet. MEN…ofta är det av någon anledning för många- lättare att trösta andra än den som står närmast. För i ditt fall kanske han känner skuld och har svårt att ta till sig din nedstämdhet för på något sätt kanske han känner att han bliren del av den för han är ju en stor del av ditt liv?

Den här tjejen däremot är en vän, som dessutom har problem med hans bästa vän, de var kanske även fulla. Så jag skulle ge honom en chans men göra tydligt att det inte var okej alls, då får han själv tycka vad han vill men upprepas det så vill du kanske inte fortsätta med honom?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2014-02-24 06:25
#3

Det hade absolut inte varit ok för mig! Dels är det inte ok i min värld att dela säng sådär och dels hade jag aldrig accepterat att han kunde trösta någon annan men inte din partner.

_Fisken
2014-02-24 06:26
#4

Tala om för honom hur du känner dig. Sen kan du väl förlåta honom? Vi gör alla dumheter som man ångrar efteråt vilket han visade genom att han ringde dig.

Honestyisdead
2014-02-24 06:29
#5

4 Alla gör dock inte dumheter med andra. Sedan är det olika vad man som person ka acceptera och inte.

pyromanen
2014-02-24 07:38
#6

Eftersom det gör dig ledsen o bekymrat så är det inte OK det han gjort. Det är ju hur du tycker o känner som är viktigt här, inte hur andra skulle tyckt i samma situation.

Jag tycker trösta är något sympatiskt och skulle absolut inte tagit illa upp om min man tröstat någon ledsen kompis. Sova ihop däremot låter lite konstigt, speciellt om man inte är 100% säker på att han inte också är attraherad.

Annons:
Calcifer
2014-02-24 10:18
#7

Jag har faktiskt inga problem själv med dela säng med en vän biten. Jag har sovit i samma säng som en killkompis som hade flickvän - hon visste om det, hon brydde sig inte heller, för han var 100% bara en vän och vi låg knappast nära varandra eller myste eller pysslade med något som helst sexuellt. Det var som att sova i samma säng med ett syskon eller en förälder.

MEN. Jag skulle störa mig på att han inte kunde trösta mig. Det är den delen jag skulle bli arg på, och ta upp med honom. Men andra biten skulle inte störa mig som så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Gur4m1
2014-02-24 11:14
#8

#5 visst, men nu står det i rubriken "Är detta okej" så då får man anta att TS är ute efter att höra just andras åsikter? :) Jag tror TS vill få bekräftat att det hon känner är okej, och det är det ju, självklart!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

vallhund
2014-02-24 12:27
#9

#7 Skulle inte heller bry mig om sov/sängarrangemangen.

Kärlek o/e sex har inget med utseende att göra, dvs att hon i dina ögon är mer attraktiv än dig handlar bara om din självkänsla. Man kan ju tycka att din kille borde vara lyhörd för dina behov, vilket han verkar vara, men…..

……i en relation bör man inte vara ständig kurator/psykolog/terapeut för sin partner. Vill du vårda er relation så uppsöker du någon som kan hjälpa dig på ett professionellt sätt, Ungdomsmottagningen kan vara en bra början.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gur4m1
2014-02-24 12:31
#10

#9 Nu beskriver iofs TS att hon är ofta ledsne och mår dåligt som jag förstod det, men jag upplever också att TS knner att hon sällan får tröst? :) TRÖST ska man väl kunna få om man är ledsen eller upprörd? :) Eller ska man numera behöva fixa psykologer till precis allt…utöver sex, intellektuella samtal och sensuell massage? ^_^

…tröst ska man kunna få, eller mer såhär- det är något man inte ska behöva kräva eller förvänta sig, det är något man helt enkelt GER åt någon man tycker om? (vänner, familj, sin partner?).

Att ligga i sängne och hålla om någon är ju tröst…tydligen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Calcifer
2014-02-24 12:35
#11

#9 Fast jag fick inte intryck av att hon vill ha en kurator, men att hon vill ha stöttning. Jag skulle inte klara av att vara tillsammans med någon som jag inte upplever stöttar mig eller tröstar mig om jag är ledsen. Sen handlar det absolut inte om att jag söker någon som ska fixa mina problem eller måste vara tålmodig i femton år medan jag gråter varje dag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vallhund
2014-02-24 13:00
#12

#10 + #11

Självklart har ni rätt om tröst o stöd. Själv är jag förmodligen yrkesskadad, ser alltför många destruktiva förhållanden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Calcifer
2014-02-24 13:02
#13

#12 Jag förstår absolut vad du menar dock, jag har själv haft bekanta som varit deprimerade och nästan krävt att deras partner skulle ställa upp som psykolog eller "fixa" dem. Det är ingenting som kan fungera i längden. Jag fick inte sådana vibbar från TS, utan mer att det handlade om normal stöttning. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Sarah
2014-02-24 17:59
#14

Om han inte vill trösta dig är det problematiskt, men att han somnat i samma säng skulle jag inte bry mig om. Ser inte alls problemet med det.

Jix
2014-02-24 19:59
#15

Ber om ursäkt om folk inte riktigt förstår.. Jag har extremt svårt att uttrycka mej i text.. så svårt att det tog mej dagar att skriva inlägget. Men.. tack för svaren. Nej, jag kräver inte att min kille ska vara någon typ av psykolog. Jag förstår bara inte hur han kan trösta en vän men aldrig mej. Han vet att mitt liv är ett helvete just nu men jag får inget stöd alls. Det värsta är att han är den enda personen jag känner. Jag har inga vänner alls och har inte haft på över 10 år. Så om det är något så pratar ju jag med honom och jag kan förstå om han tycker att det är jobbigt att behöva lyssna på allt.. men jag har ju ingen annat att prata med.. Och bara för att folk inte ska behöver undra, ja, jag har pratat med psykolog.. eller jag har försökt i ett par år nu. Psyk vill inte veta av mej. Skulle bli glad om det fanns möjlighet att ta bort tråden eller så. Ångrar att jag skrev här. Känns bara pinsamt😐

Calcifer
2014-02-24 20:03
#16

#15 Tycker absolut inte du ska känna att det är pinsamt! Jag är askass på att uttrycka mig i text också, folk brukar ofta uppfatta mig som barsk fast jag inte alls menar det så t:ex.

Jag förstår absolut hur du menar, tror absolut inte du söker en psykolog i din pojkvän, utan mer vardagsstöd, speciellt nu när du har det riktigt tufft. Tycker inte det är okej att han inte kan stötta dig när du behöver det men lätt kan stötta en vän. Sen hennes kön är ju egentligen irrelevant, poängen är ju att han stöttade någon annan men inte finns där för dig. Har du provat att prata med honom om det?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2014-02-24 20:17
#17

#15 Du har inget att be om ursäkt för.

_Fisken
2014-02-24 20:20
#18

Jix. Skriv på!

Jix
2014-02-24 20:22
#19

Jo, det är klart jag har pratat med honom. Han tycker inte att han har gjort fel. Självklart får man trösta en kompis som mår dåligt. Men jag tycker ju att han kunde flyttat på sej och sovit i en egen säng när han hade "tröstat klart". Sängarna på färjan är ju inte så stora. Minns att vi (jag och killen) försökte dela på en sån förra året då vi var 5 pers på en hytt med 4 sängar. Gick sådär. Han låg så långt in han kunde och var tvungen att hålla i mej så att jag inte skulle ramla ut. Så det betyder ju att dom måste ha gjort samma sak. Jag vet inte.. men det känns inte helt ok.

Calcifer
2014-02-24 20:32
#20

#19 Jag tycker inte du ska fokusera på att de delade säng. Jag förstår att naturligtvis tycker människor olika angående vad som är okej och inte. Men fokus borde ligga på att han kunde trösta en annan person men inte dig. Om du provar att prata med honom från den vinkeln kanske han har lättare att förstå vart det största problemet ligger?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
2014-02-24 20:34
#21

#20 Fast om man har talat om att sådant inte är ok i ett förhållande ser jag även det som ett väldigt stort problem.

[rosetten]
2014-02-24 23:36
#22

Tycker det var fel av dom att dela säng. Trösta ok, men det kan man göra på många andra sätt än att sova tillsammans :O

Sedan är det inte okej att han har så lätt för att trösta andra, men inte sin egen partner.

Inget av ovanstående är okej för mig. Det som är bra var ändå att han berättade det för dig.

[Devya]
2014-02-25 16:39
#23

Jag måste erkänna att jag skulle aldrig acceptera att min kille sov i samma säng som hans tjejkompis. Jag skulle också tagit väldigt illa upp om han tröstade sin vän men aldrig tog sig tid att trösta mig. Det skulle känts väldigt bakvänt.

Sen hur jag skulle hantera det är en annan sak. Låter som en svår situation.

OlgaMaria
2014-02-25 17:31
#24

Jag hade också blivit väldigt sårad om min man hade gjort något sådant.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
2014-02-26 13:30
#25

Du måste ju dock separera de två sakerna. Att han inte finns för dig är dåligt. Men det ar inte med sovandet att göra. Hade du tyckt att det var jobbigt att han somnade så om er relation varit bättre och han brukade trösta dig?

Upp till toppen
Annons: