Annons:
Etikettkänslor
Läst 1419 ggr
Tösen91
2014-02-24 01:09

Kärlek

Jag älskar och saknar en människa som det tog slut med för flera år sedan, fast jag haft andra partners har jag alltid tänkt på den andra och saknat. Denna människa känner exakt likadant, fast vi knappt träffat varandra dessa år. Är detta vad äkta kärlek är tros? Eller är det fel på oss båda? Någon som varit med om liknande eller vill säga något? För jag blir galen är det normalt att älska en efter så lång tid eller behöver jag en psykolog?

Annons:
JohannaEkroth
2014-02-24 01:16
#1

Den som älskat,  kan ej glömma. Den som glömt, ej älskat har. Den som älskade, men glömde, visste ej vad kärlek var.

😛

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Honestyisdead
2014-02-24 06:21
#2

Om denna människa känner lika dant, varför är ni inte tillsammans då?

[Rhodugune]
2014-02-24 12:45
#3

Mina tankar går sä här, tror inte att det finns någon kärlek som är mer äkta än någon annan, hur man känner och älskar beror på hur man är som person och hur den andra är och hur relationen fungerar och ibland är det helt enkelt inte möjligt att vara tillsammans fast man älskar varandra.

Undrar som Hera varför ni inte är tillsammans längre fast ni båda säger att ni älskar varandra?

Jag tycker inte att det är konstigt att du fortfarande känner så starkt, brukar säga att vad man än känner så är det aldrig fel eller konstigt, men att man ibland kan behöva hjälp och stöd att reda ut ens tankar, när de börjar påverka en negativt, om det hindrar dig från att må bra, ha ett liv och en vardag som fungerar och ger dig livskvalité.

Tösen91
2014-02-24 14:55
#4

Jag kan inte säga varför vi inte kan vara tillsammans men det går inte nu.

Jag mår dåligt i perioder, just nu är det en dålig period. Tycker det känns så hemskt att jag alltid kommer sakna men troligen aldrig få.

Malin688
2014-02-24 15:48
#5

Du säger att det inte går just nu, då är ju min fråga om hur kommer det se ut sen?

Vill du ge upp, eller är det värt att kämpa för? Finns kärleken finns viljan.

Blandad kompott är en bra kompott :)

Maria
2014-02-24 17:13
#6

Om ni vill ha varandra båda två så är det väl bara att tuta och köra…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tösen91
2014-02-24 17:18
#7

Jag hoppas att vi kanske kan ses senare i livet men inte säkert, för just nu går det bara inte. Det är hemskt att det är så, men vill mest veta så jag inte är galen för det känns så ibland, sjukt att man kan sakna någon när det gått så lång tid!

Maria
2014-02-24 17:19
#8

Varför går det inte?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tösen91
2014-02-24 17:33
#9

Det kan jag tyvärr inte säga här! Men det går inte nu.

Sarah
2014-02-24 18:01
#10

Jag och ett ex kände länge så. Vi försökte aldrig igen av den enkla anledningen att vi hade en allt för destruktiv relation och att vi gick och tänkte på människor som eg inte fanns längre. Hans bild av mig fem år efter uppbrottet var en person som jag inte var längre. Jag hängde upp mig för att vi inte fick ett bra slut. Det hade inte funkat att försöka igen.

Bjallstal
2014-02-24 18:50
#11

Så hade jag det med min första pojkvän, vi var tillsammans i 2,5 år innan vi skildes åt som vänner och han flyttade till Luleå för att plugga. Vi träffade andra, mer eller mindre seriösa, men efter 1,5 år så gick det inte mer, och nu har vi varit tillsammans 1,5 år till och are going strong ;)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: