Annons:
Etikettkänslor
Läst 1154 ggr
Saaara
2014-02-25 20:49

viktökning av pstav?

Satte för en vecka sedan in pstav. Jag har ju gått upp i vikt sen jag började med ppiller (7kg) Och är nu rädd att gå upp ännu mer i vikt av pstaven då jag hört dom som gått upp kanske 10 - 20 kg… :( Har jätte mycket ångest över dehär nu.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
Saaara
2014-02-25 20:53
#1

Dessutom tränade jag 5 dagar i veckan i 3 månader så svetten bara ran men inte ett gram försvan.. var noga med vad ja åt också.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

ChristineL
2014-02-25 20:57
#2

Ja, man kan gå upp i vikt, men finns inget som säger att du kommer göra det.

Sjöstjärna
2014-02-25 20:58
#3

Alla former av hormonella preventivmedel ger ökad östrogennivå vilket kan ge viktökning, så risken finns tyvärr. Om du är rädd för att gå upp mer kan du prova att lägga om kosten och ta bort allt med socker och mjöl, det borde göra skillnad, speciellt om du samtidigt fortsätter att träna.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

MsSofieG
2014-02-25 20:59
#4

När jag hade p-stav gick jag inte upp ett gram så det är nog väldigt individuellt :)

[TheMiko]
2014-02-26 01:18
#5

Gick inte heller upp något med P-stavar, snarare tvärtom. Så måla inte f-n på väggen. 🙂

[silkesnosen]
2014-02-26 07:09
#6

Det beror kanske även på i vilken ålder du är. Det kan ju hända att du är i tonåren eller de tidiga tjugo, dådu får former. Visst kan man få något kilo, men sju….då undrar jag om det kan ha naturliga orsaker. Du nämner även att du tränat extremt mycket, då kan det ju bero på att du fått mycket nya muskler. Sluta väga dig och titta i em spegel istället. Jag skulle tro att du är fin, muskulös och frisk:)

Annons:
Saaara
2014-02-26 16:46
#7

Jag är 19 år fyller 20 om ett par månader. Jag är 154cm och innan jag började med ppiller i våras vägde jag runt 50 kg. Nu vägde jag mej och väger för sjutton 59 kg. Allt fett lägger sej på röv, lår å mage! Mår riktigt dåligt över dehär. Men nu ska jag börja äta mindre och nyttigt då får vi se om jag går ner annars byter jag preventivmedel.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Bjallstal
2014-02-27 08:57
#8

Ibland går man upp i vikt av hormonerna i dessa preparat, ibland inte. Men oftast är det för att dem ger ett ökat sötsug som man går upp, inte av själva pillret/staven Jag minns att jag själv skyllde på mina P-piller, för jag märkte inte att jag stoppade i mig mer skit. Men nu när jag lagt om kosten så tappar jag vikten ganska fort igen. Så är helt övertygad om att mina piller (gått på både P och mini) som gett mig ett ökat sug som jag gett efter för utan att märka av det.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: