Annons:
Etikettsingel
Läst 2179 ggr
Calcifer
2/27/14, 1:37 PM

Det här med att dejta...

Jag är inte bra på att dejta, det ska jag väl säga först och främst. Det är störigt och jobbigt och känslosamt och man måste ha snygga kläder och duscha en massa och man vet aldrig vad den andra tänker och så måste man antingen fråga eller slita ut håret med rötterna av frustration. Sen att jag vägt 150 kilo och känt mig lika attraktiv som en gris med hjul gör ju inte saken bättre.

Men. 

Nu bor jag i Japan och har faktiskt get dejtandet ett försök. Framförallt via internet dejting. Nu ska jag bara tillägga först dock att jag vet allt det där med att man ska vara försiktig och bara ses publikt och så vidare to infinity. Det är inget som oroar mig, jag är ALLTID försiktig. Och noga med vilken information jag ger ut, osv.

Jag dejtar en kille nu, och det är väl typ… femte personen från dejtingsidan som jag träffat. Med de andra har det mest slutat med att vi tyckt den andra varit trevlig, men meh. Ni vet, ingen romantik. Det är lugnt för min del. Jag är bara stolt som f*n för att jag vågar dejta nu när jag gått ner 60 kilo och bor på andra sidan jordklotet osv.

Men ja, jag vet inte, med denna killen är det annorlunda. Första kvällen slutade med att vi hängde i centrala Tokyo till sex på morgonen och sen åkte hem och sov hos mig i några timmar. Den dejten varade i 22 timmar. Andra gången vi sågs var i tisdags och den slutade med sex. Någon som för övrigt var första gången på fyra år för mig sedan jag blev sexuellt utnyttjad av ett ex. Det visste denna killen om, det var mitt val, det kändes bra.

MEN. Till problemet.

När vi ses så är det stelt i början, vilket är förståeligt, men sen så öh, ja, tydligen så är det inte stelt. Men när vi chattar via skype (dagligen, för övrigt) så är det väldigt skämtsamt, vänskapligt, och inte alls något som tyder på något.

Jag är medveten om att vi bara setts två gånger och chattat i typ två veckor eller nåt. Jag har inga som helst förväntningar på något jättedjupt. JAG känner inte ens något sånt än. Överhuvudtaget. Men det vore väl trevligt åtminstone att veta om han typ tänker "ah, en vän jag kan ha sex med ibland som är trevlig" eller "åh, en tjej som jag kanske om ett långt tag kan tänkas gilla rätt mycket". För jag är väl någonstans där alltså. Typ, jag har ingen aning om vad jag kommer känna för honom, men jag är väl i en position där jag tänker att det skulle vara trevligt att ta reda på det. Typ ses fler gånger och se om det kan leda till nåt medans man har kul och whatever. Jag är inte intresserad av att bara ha sex och ingenting annat.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, helt enkelt. Fråga är det första ni kommer säga, men jag vet inte om jag vågar. Eller vill. Jag har fått intrycket av att han är typ "äh, men vadå, du märker väl vad jag vill" typ, men jag gör inte det. Jag har asperger och kan fan inte avläsa sånt. Jag är inte intresserad av en massa romantik och bryr mig egentligen inte sådär stenhårt om saker folk "brukar" bry sig om. Men det vore trevligt om man efter att ha haft sex med någon får veta rakt ut om de förväntar sig mer av samma vara och skiter i allt annat eller om de kanske vill ha något mer.

Suck. Jag vet inte ens varför jag skapar tråden. Skriva av mig säkert. Har ni några tips så får ni gärna komma med dem. Lägger tråden under singel då jag definitivt fortfarande är 100% singel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
2/27/14, 1:42 PM
#1

Behövs ingen AS för att sådant ska vara svårt att gissa sig till. Sådant måste man prata om. Så fråga rakt ut.

Calcifer
2/27/14, 1:52 PM
#2

#1 Visserligen, men jag måste typ nästan ha det skriftligt och rejält ordentligt eller i 100% klartext annars fattar jag inte. Att vara söt och hinta till saker fungerar inte alls. Och jag vill helst inte fråga rakt ut, för jag har ju liksom… jag vet inte. Jag är ju inte säker själv på vad jag vill alls.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sarah
2/27/14, 1:55 PM
#3

Först, låt det gå lite tid och försök slappna av :) 

Visserligen är det nervöst att dejta i början, men går man in i det med inställningen att "det här är jag och jag duger precis som jag är" så kan det gå bättre att slappna av. Visst att det är trevligt att klä upp sig lite osv, men många av mina trevligaste dejter har varit då jag kommit i trasiga skor och en lite skitig tröja för att ta en promenad :) 

Sen är det generellt så att vill folk träffa en som kommer de se till att det händer. Har man det i bakhuvudet kanske man inte behöver stressa upp sig lika mycket. Vill han träffa dig så säger han det. Kanske måste man inte gå på och fråga direkt efter bara två veckors prat.

Calcifer
2/27/14, 1:57 PM
#4

#3 I vanliga fall skulle jag hålla med. Jag tror det faktum att våra två första dejter gick som de gick gör att jag inte tycker det skulle skada med typ "föresten, jag tycker du är trevlig" eller "föresten, det var kul att ses"…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2/27/14, 3:30 PM
#5

Jag känner inte många Kvinnor som inte kän känner likadant i början av dating. Men om inte du heller vet vad du vill kan du inte vänta digatt han gör det. Som ovan skrev, ge det tid. När det kommer till känslor och förhållanden fungerar det inte alltid med hintar. Ibland måste även nt vara raka.

Calcifer
2/27/14, 3:31 PM
#6

Ja såklart är det så. Tyvärr tror jag han är typen av kille som inte kommer säga något längre fram heller. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Sarah
2/27/14, 3:44 PM
#7

Är man trygg i sig själv kanske inte orden behövs så ofta. Då räcker handlingar ganska långt. Min kille säger mycet mer saker nu än han gjorde i början. Jag frågade honom ngn gång om han fortfarande älskade mig eftersom han inte sagt ngt. Svaret var, jag har ju sagt det en gång då gäller det tills jag eventuellt känner ngt annat :)

Calcifer
2/27/14, 3:45 PM
#8

Ja du har säkert rätt du med. xD

När det gäller dejting erkänner jag att jag är TOTALT tappad bakom en vagn. Verkligen noll koll överhuvudtaget. Jag och känslor, hah!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2/27/14, 3:49 PM
#9

8 Minns att jag var likadan när jag träffade min sambo :)

Calcifer
2/27/14, 3:51 PM
#10

Tur att man inte är ensam i alla fall. Jag tror jag ger det några dagar, har han inte sagt ett ord om att ses igen då så, nä.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2/27/14, 3:54 PM
#11

10 tänk om han tänker som du? :)

Sarah
2/27/14, 3:54 PM
#12

Han kanske är likadan som du och går och väntar på att du ska säga ngt :)

Calcifer
2/27/14, 3:56 PM
#13

Jag var drivande förra gången dock, alltså den som fick tisdagsdejten att hända. Jag tycker nog jag har gjort det rätt klart att jag vill ses igen osv. Sen kanske jag har fel, men å andra sidan ska det ju inte bara vara jag som driver heller. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
3/1/14, 3:30 AM
#14

Jag kan ha, på fyllan igår, sagt typ att han måste säga vad han vill för jag kan knappast läsa av en person som är en stängd bok. xD

Han sa typ att han jättegärna vill ses igen osv, och jag sa väl typ "alltså, ligger man med någon och sen inte hör av sig känner dom sig rätt dumma", så då bad han om ursäkt och jag sa att han inte behövde be om ursäkt, det räcker väl med att han säger att det vore kul att ses igen. xD

Såatteh, han ska tydligen hit idag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anna4077
3/1/14, 11:31 PM
#15

Men åh varför kunde inte du höra av dig till honom? Du låg väl med honom lika mycket som han låg med dig? Du måste ju visa ditt intresse precis som han ska? Varför måste killen ta första steget? Vill du ha honom eller fortsätta träffa honom är det ju lika mycket ditt ansvar som hans. Han kan ju inte läsa dig heller.

Anna och taxen Max

[TheMiko]
3/2/14, 12:36 AM
#16

Jag har fått lära mig att tolka min man tvärtom så att säga.

Han är inte heller typen som säger något det är i princip ALLTID jag som börjar. -Jag älskar dig… han svarar detsamma. osv

Likaså sa han inte mycket i början när vi träffades men jag förstod ändå på honom att han ville fortsätta träffas. Så i min värld har hans att inte säga något blivit min bekräftelse. Han sa aldrig att han inte ville träffas och var alltid på när jag föreslog något.

Så länge han inte säger -Jag vill skiljas. Ja då vill han ju vara med mig.

Calcifer
3/2/14, 5:35 AM
#17

#15 För att jag hörde av mig till honom efter det…………


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
3/2/14, 10:31 AM
#18

Nu spelar det dock ingen roll då han erkänt att sure han vill gärna träffas igen men han är bara intresserad av sex. Det respekterar jag, alla söker vi olika saker, men jag är inte intresserad av det så svårare än så är det inte. :)

Livet fortsätter, jag hittar kanske rätt nästa gång, vem vet!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: