Annons:
Etikettförhållande
Läst 6065 ggr
Malin688
2014-02-28 09:25

Hur träffades ni?

Är lite nyfiken på att höra hur ni träffade er partner? :) Tycker sånt är intressant ;) Själv träffade jag min sambo Christoffer över nätet på en dejtingsida som heter Badoo, ingen av oss vet hur vi blev medlem där dock :P Pratade ett tag sen skulle han till min hemstad och besöka vänner, vi passade på att ses och han åkte inte hem igen :P Vi träffades i februari, blev tillsammans i mars och flyttade ihop väldigt fort. Hämtade hans grejer i Skåne i juni och blev officiellt sambos :) Han flyttade 60 mil för min skull :) Den 24 mars har vi 2 år, och vi pratar om förlovning :D

Blandad kompott är en bra kompott :)

Annons:
Vyer
2014-02-28 09:30
#1

Träffade sambon via ett forum, vi hade gemensamma internetbekantskaper och började chatta. Träffade pojkvän via sambon.


tlover
2014-02-28 09:32
#2

Min man råkade armbåga mig hårt i bröstet på karaten, det var så vi började prata (eller ja jag hade tappat all luft så det var mest han som pratade).

Efter det så började vi se film ihop och snart blev vi ihop och det är över 9 år sedan (9 år 1 månad och 1 vecka ikväll).

Nu är vi gift sen ca 2½ år sen och förlovad sen ca 5 år sen.

l'm back

[rumelle]
2014-02-28 10:29
#3

Min sambo addade mig på msn 2004, efter att han sett några teckningar jag lagt upp i min msn-grupp. En månad senare ansåg vi oss ett par. Två år efter det sågs vi "på riktigt" för första gången. Vi förlovade oss 2009, flyttade ihop 2010 och nu till sommaren gifter vi oss. :)

Intehärutandär
2014-02-28 11:26
#4

Badoo är en sida som snor uppgifter från ditt facebook-konto. Har själv blivit tillagd utan att bett om det. Gick att ta bort tack och lov, såg många av mina upptagna/gifta vänner som ovetandes hade en sida där. 

Jag träffade min karl via en vän för 5 år sedan. Hade ett kort passionerat kk-förhållande som tog slut lika snabbt som det startade. Förra året tog vi upp kontakten igen och blev tillsammans.

oh-la
2014-02-28 11:40
#5

jag och  min sambo gick i parallellklasser på gymnasiet, blev ett par strax efter studenten och är det än, 8 år i juni och förlovade sedan 3 år.

Sarah
2014-02-28 12:48
#6

Gemensamma kompisar.

Annons:
fruktgumman
2014-02-28 12:56
#7

Vi träffades via nätet. Chattade, mailade, pratade i tel och träffades första gången på riktigt två månader senare och fikade. Sen dess är vi ett par.

Portie
2014-02-28 12:58
#8

Vi började prata på skype i slutet av november förra året, hade precis gjort slut med min dåvarande sambo så var inte ute efter ett förhållande eller något sådant direkt. Dock så pratade vi mer och mer och allt kändes bara så rätt så när jag flyttade till egen lägenhet i mitten av december så träffades vi. Han kom upp till mig och sov över här. Efter det fortsatte vi träffas regelbundet och i slutet av december blev vi tillsammans så nu har vi varit tillsammans i ca 2 månader men det känns som flera år.

[Tuulikki]
2014-02-28 13:07
#9

Läste engelska ihop andra året på gymnasiet där han "beundrat mig på avstånd". Han vågade dock aldrig prata med mig och jag hade pojkvän då och var inte intresserad alls. Sedan fick jag nya kompisar förra våren och de var tydligen vän med honom redan. Efter mååånga kvällar med kompisgänget bestämde vi oss för att ses ensamma :)

Blodfot
2014-02-28 13:27
#10

vi började prata via facebook, vi var med i samma grupp. Han såg att jag blev mobbad och ville bli vän med mig. Första gången vi sågs var på medeltidsveckan när jag boffrades med barn :P Vi har snart varit ihop ett år!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Thiah]
2014-02-28 13:40
#11

Träffades på gemensamma jobbet i början på Augusti. Flyttade ihop i januari då jag samtidigt separerade och inte hade någonstans att bo. Blev väl officiellt tillsammans några veckor senare men har sedan den januari för 3 år sedan bott tillsammans. Ska nu ha barn i april och är förlovade. ❤️

Fridaaaa
2014-02-28 13:44
#12

Gymnasiet 🙂 Började prata mycket och sedan när båda blivit singlar, så blev vi tillsammans

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

semenius95
2014-02-28 14:09
#13

Haha via badoo. Efter två dagar träffades vi. Vi träffades och jag sov över där med min hund. 11 dagar senare var vi tillsammans. Och i februari förlovade vi oss. Vi har varit tillsammans lite mer än 3 månader. Vi sover tillsammans varje natt. Antingen hemma hos honom elöer hos mig. Vi både bor hemma fortfarande."

Annons:
ChristineL
2014-02-28 14:41
#14

Krogen, jag var dock absolut inte ute efter att träffa nån då utan var helnöjd som singel.

MsSofieG
2014-02-28 14:53
#15

Träffades på en gemansam väns födelsedagstillställning första gången. Klickade stenhårt men jag hade då pojkvän så det blev inget. Men träffades av slumpen ett år senare och klickade fortfarande lika hårt så vi lät strömmen ta oss vidare, nu är vi sambos och ska flytta till Skottland i sommar :)

Honestyisdead
2014-02-28 15:41
#16

Träffades hemma hos en gemensam väninna.

Jetaime
2014-02-28 16:32
#17

Badoo här också, lite tråkigt kanske, meeen så är det.

Jag blev medlem för att min syster tyckte att jag skulle bli medlem, så testade på det även jag. Mest snuskgubbar och konstiga personer där.. Men så hittade jag Pierre! Inte varit inne sen dess…

Det är dock fortfarande nytt och vi har pratat på internet/sms i ca fem månader och det är 4 månader sen snart, sen vi träffades första gången.

Mona22
2014-02-28 16:59
#18

Lunarstorm . År 2002 började vi prata där och blev tillsammans efter några månader.

Ellenor123
2014-02-28 18:51
#19

Klockan 2.55 på krogen för 4,5 år sedan 😃

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

lkmf
2014-02-28 19:18
#20

På en festival där vi båda jobbade inom samma område..:)

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Annons:
Miniland
2014-02-28 21:33
#21

Vi träffades på gymnasiet. Vi går i samma klass och tar studenten till sommaren :) I mer än 1 år har vi varit tillsammans!

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Svarttusch
2014-02-28 21:35
#22

Min make och jag är med i samma politiska ungdomsförbund, jag hade precis gått med och skulle på en introduktionsutbildning i Uppsala med en efterföljande resa till bryssel. Han var en av de som planerade själva utbildningen och vi småpratade lite under helgen. Han har sagt att det första han tänkte när han såg mig var att jag såg bra ut, kan säga att det var det första jag tänkte när jag såg honom med ;). Han var dock så nervös över att ordna allt med utbildningen att han inte ens minns att vi pratade något under första dagen. 

Sen la han till alla vi som var med på utbildningen på facebook och sen hamnade vi i en skypekanal också. Helgen efter utbildningen så var jag med min äldsta son (då nästan tre år) i Göteborg och sov på vandrarhem. När sonen sov underhöll jag mig med att skriva på skype i gruppen och då började vi prata massor. Vi fortsatte sen att prata privat, oftast 2-6 timmar om dagen. En månad efter det åkte jag och hälsade på honom i en helg och då blev vi ihop. 

En månad efter att jag varit där insåg jag att jag var gravid (hade ingen koll på min mens så jag gjorde test 2 veckor efter mensen skulle komma). Det var i slutet av Juni. Under sommaren kom han och hälsade på hos mig i två veckor, sen var jag en vecka hos honom också. Under hösten kom han en helg för det var ultraljud. Den 24 november förrförra året gick hans flyttlass hit (45 mil fick han flytta) och innan vi lämnade hans stad passade vi på att gifta oss borgerligt. Snart fyller vår son 1 år :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Melissa V
2014-02-28 21:52
#23

Vi träffades på gamla hederliga lunarstorm 😂

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


[Forest]
2014-02-28 23:31
#24

Vi visste vem den andre var innan och jag flörta inte med honom alls eftersom jag visste om vem han träffade mm, men ja han vart singel jag passa väl på lite då o se hur läget var efter en tid.  Men jag tog kontakt med honom via spraydate som jag fick nys om att även han hängde på ;)

Anibaz
2014-03-01 00:23
#25

Chatroulette. Pratade därefter på Skype varje kväll i 4 månader innan han flög hit för att träffa mig. Så IRL träffades vi första gången på Arlanda. Firade 1 år den 18 feb.

Åsa S
2014-03-01 08:47
#26

Happy pancake träffades vi på jag hade tänkt lägga ner mitt konto där eftersom jag tyckted et var mest bara knäppgökar där som kom med konstiga förslag men beslöt ta en sista chans eftersom han skickade ett sånt trevligt meddelande och sedan blev vi vänner och såsmåningom blev vi ihop.

tlover
2014-03-01 09:43
#27

oj vad många som träffats via nätet 😮jag vet inte om nått par som träffats via nätet IRL

l'm back

Annons:
obstitant
2014-03-01 10:50
#28

Vi träffades också på nätet. Jag känner flera som gjort det, men de flesta är ju då kompisar från samma nätsida (har ett flertal som jag umgås med IRL nu). ☝️

Honestyisdead
2014-03-01 12:28
#29

27 Har samma erfarenhet som du.

JustMySelf
2014-03-01 12:35
#30

Jag och min pojkvän träffades på internet, dock ingen i min familj/släkt som vet om det. De har träffat honom flera gånger och så men har sagt typ "via gemensamma kompisar" när folk frågat…

Niini
2014-03-01 12:37
#31

En vän skulle träffa honom efter att de chattat via msn några dagar. Jag följde med som stöd, han kunde ju vara en yxmördare eller vad som helst! Nåjaa.. min vän hade inget intresse, jag däremot började chatta med honom via msn och på den vägen är det.. Nu sitter vi här snart 10 år senare och är gifta, har hund och barn och ska börja bygga hus i sommar 😎

IdaT
2014-03-01 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Jag träffade min sambo på en fest hemma hos honom. Han är barndomsvän med min väns fästman, så min vän drog ut mig på festen med en liten baktanke… Jag hade dock fått se bild på honom innan och tyckte att han inte var något för mig. När jag såg honom på riktigt var jag fast. Jag spanade in honom större delen av kvällen och när jag och kompisen tog ett bad och jag "kom på" honom med att kolla in mig sa jag till min kompis att något intresse finns det nog i alla fall. När festen började ta slut insåg jag att om jag skulle åka hem skulle vi troligen inte träffas igen och det ville jag absolut göra, så jag stannade. Vi satte oss på en klippa utanför bastun där vi var och kollade på solnedgången, drack vin och pratade, en helt magisk sommarkväll!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

ozzybozzysmatte
2014-03-01 13:24
#33

jag och min pojkvän träffades också på badoo!

Buspejfli
2014-03-01 17:32
#34

Min flickvän hade lagt märke till mig under vårat första år på gymnasiet, men jag var lite av en "player" på den tiden och visste inte ens vem hon var, sedan träffade hon en kille som hon blev tillsammans med. 

I tvåan började vi läsa kemi och biologi tillsammans och hon bestämde sig för att skriva till mig på facebook. Normalt svarar jag aldrig när någon främmande skriver men hade extremt tråkigt den här kvällen så vi började skriva med varandra. Det fortsatte i 2 veckor och jag var alldeles för blyg för att prata med henne i skolan. Men sen så hade jag slut på pengar och var jätte sugen på att fika så jag tvingade en kille att ringa till henne och frågade om hon kunde bjuda mig på en kaffe (ja jag är jätte blyg) 😇. Så jag hade med mig min saftey guard och en escape plan om hon skulle visa sig vara super tråkig. Det slutade med att hon och jag blev ensamma kvar och pratade i över 4 h. Visste då att det här är tjejen jag ville ha!

Nästa dag tog vi en till fika och efter 2 veckor blev vi tillsammans. Idag har vi varit tillsammans 1,5 år och jag kunde inte vara lyckligare! ❤️

Annons:
Honestyisdead
2014-03-01 17:41
#35

34 haha det var ett annorlunda sätt att få till en dejt. Be någon annan ringa och fråga om tjejen kan bjuda dig på kaffe ;)

KittyBean
2014-03-01 18:34
#36

Jag blev ihop med en kompis D lillebror, vi tog dock omvägen över nätet. 

Då vi båda skulle jobba på samma konvent tyckte jag att jag ville känna någon mer än min kompis D & eftersom hennes bror skulle jobba där tyckte jag att vi skulle lära känna varandra lite innan. Min vän D hade även sweet-talkat honom innan och var helt "ni borde träffas, ni skulle passa varandra" Jag hade inte träffat honom sen han var 15 år och urtöntig (som man lätt är när man är 15) Så jag tog kontakt över nätet och han (som så många andra killar) trodde att jag stötte på honom. För tjejer och killar kan tydligen INTE bara vara vänner. =p 

Jag fattade inte att han trodde det så när han föreslog att vi skulle ses och umgås tänkte jag inte särskilt mycket på det. Förrns han skrev att han ville fylla mig med ost och kärlek. 

Jag var helt "errrh, what?" men tänkte väl inte mer på det. Sen sågs vi och han kom bara närmare och närmare under kvällen och till slut kysste han mig. Nu har vi snart varit ihop i 4 år, bott ihop i 3 och jag ångrar bara lite att jag bytte min katt mot en allergisk pojkvän. (saknar min katt jättejättejättemycket, men jag älskar ju min sambo också)

Buspejfli
2014-03-01 19:22
#37

#35 Haha kanske inte den bästa 😇 men det funka den här gången i alla fall men skulle nog göra annorlunda om det var idag 😉

Honestyisdead
2014-03-01 20:07
#38

37 Alla sätt är bra, utom dom dåliga ;) Ganska kul historia faktiskt :)

silverhuldra
2014-03-02 09:44
#39

Tja hur ska jag förklara det här så att det blir rätt och ingen missförstår någonting 🙂 

Vi möttes första gången på jobbet och blev kompisar, efter ett tag så slutade jag där och gick vidare i livet. Sommaren kom och jag separerade från min man…. jag och min kompis fortsatte att hålla kontakten och han var ett stort stöd under separationen. Hösten kom och han separerade från sin partner…. och var efter månaderna gick kom vi varandra närmare och närmare å nu sitter vi här 🙂

Mvh. Silverhuldra

citytjejen
2014-03-02 12:42
#40

Jag och min man träffades på dejtingsidan mötesplatsen.se. För fem år sen så fick vi kontakt där och blev bra vänner. Han var intresserad av mig sen start men jag såg honom "bara" som en väldigt bra kompis. Hade inte alls trott att det skulle bli vi, men 2,5 år senare så började jag få känslor för honom. Nu har vi varit ihop i 2,5 år och gifta i nästan 1,5 år. Han är verkligen mitt livs kärlek, och vice versa❤️

/Christina

ramm5tein_
2014-03-02 21:13
#41

Jag och min sambo träffades genom vårt band för prick ett år sedan 🙂

En gemensam kontakt hörde på olika håll ifall vi var sugna på att starta ett band, och det ville vi. Jag sjunger och sambon spelar trummor. Redan då vi träffades första gången vi skulle spana in replokalen kände jag att det fanns "potential", men han hade flickvän i några månader till. Under den tiden blev vi jättebra vänner, och sedan en kväll efter utgång på krogen somnade vi tillsammans i en liten soffa min kompis hade. Jag hade haft en lite tråkig kväll så Martin höll om mig och strök mig över håret och ryggen hela natten… Efter det gick det inte att förneka att det fanns mer mellan oss :)

Känns fantastiskt att ha både bandet, den starka vänskapen och nu mer än så!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
Elsa
2014-03-02 22:51
#42

Började prata med min sambo på Badoo i mars 2012, men började inte prata "på riktigt" dvs varje dag förrän i början av april. Eftersom han då bodde 30 mil ifrån mig så tog det ett tag innan vi sågs, men i slutet av april kom han hit och sen dess har han stannat :) hihi.


Malin688
2014-03-03 07:42
#43

Roligt att många precis som jag och min sambo träffades på badoo! :D

Blandad kompott är en bra kompott :)

EternalWinter
2014-03-04 11:11
#44

Träffade min sambo på ett sätt jag inte förväntat mig, på en fest. Jag hade nyligen kommit ur ett trassligt förhållande och min kompis tyckte det var dags att jag kom ut och gjorde något kul. Så vi gick på fest hos hans kompis kompis. Jag klev in i vardagsrummet och där satt han, la märke till honom först av allt och jag viskade till min kompis att "honom ska jag ha" lite skämtsamt sådär. Jag satte mig i en soffa med några som jag kände (han satt i soffan mittemot) alla skrattade och pratade och han va där med några av sina kompisar men det kändes som att vi satt och tittade på varandra i smyg hela tiden. Efter ett tag gick jag ut till balkongen och pratade med folk och vi drack endel. Efter ett tag kom han ut och började berätta om något och jag flirtade med honom lite grann och han liksom tittade lite osäkert på mig och fortsatte prata, senare sa han och hans kompisar skulle ut på krogen och frågade om någon skulle med, ingen av mina kompisar ville ut så jag stannade kvar och han stack.

Tänkte att han va väl inte intresserad då men kom hem framåt morgonen en aning berusad och vågad, gick in på facebook och la till honom. (För mig är det en big deal då jag aldrig tagit första steget sådär)

På förmiddagen skrev han till mig, bjöd ut mig på en liten date. Vi åkte ut med hans båt och satte oss på en ö och pratade i flera fleeera timmar. Det bara sa klick och nu snart två år senare är vi sambos och livet är underbart.

Fick sedan veta att han inte vågat flirta med mig på festen för att han trodde att killen jag kom med (som då var min rumskompis) var min pojkvän. Förklarade läget att vi är bästa kompisar och att han är lagd åt andra hållet men att folk ofta tror att vi är tillsammans.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Fizzy
2014-03-06 11:04
#45

Jag la till henne lite random genom Facebook genom en jag redan hade på Facebook. Vi snackade ett bra tag. Och träffades efter 7 månader. Helgen gick inte som planerat och jag trodde det va över. Men en dag skrev hon hej igen på Facebook och efter några timmar fråga jag om hon vill besöka min hemstad. Hon tacka ja och vi hade en supermysig helg. Nästa gång sågs vi hos henne igen och vi tyckte det kändes officiellt. Så efter lite mer än ett år av pratande över internet och 3 träffar blev vi ihop. Notera att vi bodde 2 timmar bort från varandra med tåg så att träffas en vardag var inte att prata om.

Efter ett år ihop blev jag klar med mina studier och flytta in hos henne. Snart är hon också klar och vi ska flytta tillbaka till min hemstad för att studera vidare.

Vi firar även 2 år i April :) Aldrig varit lyckligare och säkrare på ett förhållande förr :)

May the Gerbils be with you :3

Cireea
2014-03-06 22:20
#46

Jag träffade min nuvarande på Åsele marknad 2011. Mina föräldrar bor i Åsele, jag kommer själv ursprungligen från Åsele också.. så det var en självklarhet att vara där på marknaden! 

Christoffer, som min sambo heter, var hemma hos oss och hade en sovplats där eftersom han var vän med min pappas kompis son. Den här sonen, Marcus, är även en vän till mig och hans pappa, Tjonge, är som en farbror så det var som en självklarhet att alla var där. 

Jag hade aldrig träffat Christoffer förut trots att jag umgåtts med Marcus flera gånger när vi hälsade på dom i Övik. Från början tyckte jag att Christoffer inte var något för mig men så.. två veckor efter marknaden när hela min familj var i Övik under en veckas tid för att bara umgås med Tjonge och hans familj så var även Christoffer där, SÅKLART! ;) 

Vi blev tillsammans 29:e juli 2011 och 2012 flyttade jag in hos honom i hans lilla studentrum. Nu bor vi tillsammans i en tvåa :) Förlovade i 1 år och 6 månader nu den 29:e mars! ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Iceland
2014-03-07 20:14
#47

Jag  träffade min sambo på den bästa platsen på jorden High Chaparral! 😃 

Det var mitt första år som personal där ute och han hade jobbat två säsonger innan. På introduktions dagen möttes vi första gången och då jag var otroligt förvirrad så hjälpte han mig runt och fixade. Redan då fattade jag intresse för denna snubben. 

Sen började jobbet, han fortsatte dra runt mig, såg till att jag lärde känna folk och liknande. Slutet på sommaren kom och vi hade ihop det en natt. Något som ingen fick reda på (chockerande nog då alla vet allt där..), men säsongen slutade och hösten kom. 

Vi sågs en gång i September, då ett gäng åkte till liseberg, men då raggade han på min vän och jag sket i de. 

Jag flyttade sedan till samma stad som honom och igen så var han där och ville hjälpa till och fixa och liknande. Vi spenderade massvis med tid tillsammans och satt uppe och pratade hela nätter. 

Nu föll jag stenhårt för honom, men han var interesserad av min bästa vän som inte ville va med han. 

Dock lyckades jag få honom på andra tankar. Så jag fick min egna Cowboy! 😍

http://isabellarun.weebly.com/

Yen-Chan
2014-03-07 21:00
#48

vad kan man säga? :3

Jag har känt min pojkvän sen kanske 6års ålder?
Vi har gått på samma skola/klass (grundskola) i hela 10år, och det var i slutet - i 9an som det plötsligt klickade :)

Nu har det gått 3år… :D

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Annons:
Kazince
2014-03-10 14:08
#49

Han skickade en vänförfrågan på Fb, vi började prata lite smått och eftersom vi bor i samma stad så bestämde vi att ses. (Nåja, gans intiativ. Jag var lite skeptisk) Första gången vi träffades gick jag runt febrig, snorig och hostig. Trots det så var det kärlek vid första ögonkastet, haha. Några veckor efter det vart vi tillsammans, nu är det inte långt kvar tills vi har 1 år ihop. Hoppas på att kunna flytta ihop innan årets slut och i och med det kunna skaffa hund nästa vår/sommar. :)

teezan
2014-03-10 16:25
#50

tror jag skrivit detta förut, i en annan tråd för längesen, men är ju alltid kul att tänka tillbaka på ;) 

det är liite svårt att fatta det kort, men försöker. vi träffades första gången 2003, men då hade han flickvän och egentligen var vi två bara med som "täckmantel" då vi hade varsin kompis som skulle träffas för första gången. sen sågs vi fyra tillsammans några gånger. det tog slut med hans tjej och vi träffades en gång ensamma men sen dog det liksom ut. vi var bara 14-15 då så jag hade liksom ingen erfarenhet av killar och tyckte det var lite läskigt.

vi började sen på samma gymnasium hösten 2005 och hälsade i korridorerna om vi träffades där. en kväll hade min klasskompis glömt sitt leg när vi skulle gå ut på en 16-årsklubb och då hamnade vi utanför ingången. tur var väl det, för där blev jag sedan haffad av min kille och vi hängde ihop hela kvällen. det var inget seriöst egentligen, men vi blev officiellt ett par en vecka senare. vi hade en liten paus efter typ åtta månader ihop, vi var ju så unga och blev nog båda lite rädda, men sedan vi insåg att vi ville fortsätta ihop har det bara fortsatt. vi flyttade ihop efter att vi slutat gymnasiet, skaffade hund efter 6 år och förlovade oss efter 7. 

i november har vi varit ett par i 9 år! helt sjukt, för det känns absolut inte som så länge. när man träffas så ung som vid 16 års ålder växer man ju lite "ihop", och det är ju väldigt lätt att man glider ifrån varandra, men på något vis har vi lyckats anpassa oss, även om vi självklart haft våra ups and downs genom åren.

Jgef
2014-03-10 18:51
#51

Det hela började med att min fästmö la till mig på Facebook, jag har alltid varit skeptisk till när personer som inte känner mig lägger till mig, men jag brukar alltid acceptera och fråga efter vad personerna vill eller varför dom lagt till mig. Jag frågade vem hon var och hon svarade bara att hon tyckte jag var "intressant" och ville ta reda på vem jag var, jag var väldigt skeptisk men tyckte hon var så jävla snygg och hade sån personlighet så jag fortsatte skriva med henne i säkert 3-4 timmar konstant från det att hon la till mig (klockan var väl runt 12-1 på natten från det att hon la till mig). Vi slutade skriva för vi båda skulle lägga oss och vi gick med på att vi ville fortsätta chatten dagen efter. För varje dag som gick så skrev vi med varandra mer och mer och det blev mer flörtande än vänskapligt i skriveriet, hon tyckte att jag såg så himla bra ut och jag fattade ganska snabbt stort intresse för henne då jag tyckte samma om henne och tog beslutet att vi skulle träffas. Två veckor av konstant smsande och chattande så tog jag bilen till henne och vi gick ut o tog en promenad på flera timmar i staden och runt sjön. Jag kände direkt vid första daten att det var någonting speciellt hos denna tjej. Jag var orolig att vi inte skulle kunna prata om någonting då vi hade skrivit så jäkla mycket de två veckorna innan, men det var bara så himla enkelt att vara mig själv runt henne och vi pratade om allt mellan himmel och jord (eller snarare jag som pratade mest då hon nyligen hade gjort en halsmandelsoperation hehe). Jag var verkligen riktigt nervös runt henne för jag hade aldrig sett någon så snygg, söt och vacker person men samtidigt kände jag att jag inte alls hade några problem att vara mig själv. Kvällen slutade upp med att vi såg på en film i hennes rum och jag gav henne lite massage då jag vet jag är väldigt duktig på det (absolut inget sexuellt), jag tog mig sedan mod till att fråga henne om jag fick kyssa henne och det fick jag utan tveksamhet från hennes sida. Jag for hem med leende på läpparna och en känsla som var obeskrivlig då jag aldrig trott att jag kunde känna mig så intresserad av en person, jag trodde jag var nöjd med mitt "pojkaktiga" fest liv, men oj vad jag hade fel.. Vi fortsatta skriva och umgås och var med varandra nästan varje dag och nu sitter vi här 1,5 år senare med ringar på fingret och två hundar. Visst har vi haft våra upp och nedgångar tillsammans men jag känner fortfarande att jag älskar henne lika mycket som i början av vårat förhållande om inte mer för varje dag som går!

Toxics
2014-03-10 20:32
#52

Vi träffades på fest.  Vi hade gemensamma vänner från börajn och så vart det så att vi umgicks mycket. Det var från början bara en engångsgrej var vi båda överrrens om. 
Men så här nu fem år senare så kan jag säga med skinn på näsan att han är det bästa som har hänt mig.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

skotty
2014-03-10 21:00
#53

Vi träffades också på badoo, varit tillsammans i snart 4 månader🙂

Clementinbarn
2014-03-10 22:44
#54

Träffade min nuvarande sambo för första gången 2007 när han och min syster började i samma klass på gymnasiet. 😛
Sen 2009 var jag, mina vänner, han, hans och min systers klasskompisar (som förövrigt var mina vänner också vid detta laget) på samma lilla "festival" här och helt plötsligt så tog jag hans hand när vi alla gick till Mcdonalds för att äta! Sedan la han till mig på MSN, vi utbytte mobilnummer och började smsa massa, han gjorde slut med sin flickvän som jag inte visste att han hade o.s.v. 
Jag skulle kunna skriva hur långt som helst om det här men jag slutar nog nu! För från första gången jag hälsade på honom 2007 tills vi verkligen ingick i ett stabilt förhållande utan några "pauser" maj 2011 så har det hänt väldigt mycket! 🥵
Skönt att förhållandet har hållit sig fint och bra nu i snart 3 år 😊❤️

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[AnnaRen]
2014-03-11 17:40
#55

När jag träffade min partner så var det något inom mig som började att bubbla. Han stod utanför en bar i ett litet samhälle där jag kommer ifrån. Han stod där och pratade med en bekant till mig och jag tog steget och gick fram. Stod dock där och bara glodde på den vackra varelsen som stod framför mig. Tänkte för mig själv, åh gud vart är denna varelsen ifrån, som en ängel från ovan (på riktigt). Han visade inget större intresse så jag tyckte nog att det var för bra för att vara sant, sa dock till mina väninnor när jag gick in att jag tyckte att han såg intressant ut. Min ena väninna gick fram till denna man och berättade att jag var intresserad och han berättade i sin tur att han tyckte att jag såg snygg ut. När hon berättade detta till mig rusade jag fram, vad hade jag att förlora? Vi satt och pratade en stund och han kändes så otroligt rätt på något lustigt sätt. Min ena väninna började ragga på honom men jag försökte att få honom ändå. Brukar vara den som ger upp men det var något i mig som bara sa fortsätt. 

Till slut beslöt vi oss för att gå hem tillsammans. Vi pratade och pratade om det ena och det andra. Det klickade på en gång .. och det kändes så rätt. Har aldrig upplevt något liknande men jag var rädd eftersom jag hade just nästan blivit singel och var rädd för att skaffa mig en ny så fort. Men jag tog ändå chansen och jag är så glad att jag gjorde det för jag har hittat min drömpartner och han är helt perfekt. 

Han är min rätta. Det vet jag! Nu är det bara att hålla honom kvar.. vi får se vad ödet visar längre fram. Men jag är lycklig, har nog aldrig varit så här lycklig som jag är nu! <3

Annons:
[III]
2014-03-11 23:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Första året i gymnasiet, jag blev totalt nerkärad i honom, han detsamma, fast han var i en relation då, dom hade varit tillsammans 2 månader och hon bodde 60 mil ifrån honom. Dom gjorde slut rätt fort och vi blev tillsammans. Detta är snart 7 år sedan, vi har snart varit gifta i 1 år :)

( Ska tillägga att jag idag aldrig skulle ragga på en man i en relation, men man var 16 år, ung och dum, men det slutade lyckligt också för henne :)

VeronicaKahlbäck
2014-03-12 09:19
#57

Lång historia som är svår att få rätt i skrift men alla skrattar och skäms med mej när jag berättar den, kortfattat var det på en rockkryssning där det klyschigt nog bara kändes rätt direkt - pojkvännen var inget jag kunde tänka mej själv att falla för, helt olik min inre bild och tidigare pojkvänner.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Medda
2014-03-17 17:38
#58

Vi träffades via jobb 🙂

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Aleya
2015-01-26 22:07
#59

Vi träffades i trean på gymnasiet. Han satt och drack kaffe och surrade. Varken jag eller den jag satt med då visste vem han var. Men tillslut fick jag reda på det. Denna mannen skulle hjälpa mig Med att få en träff med hans kompis. Det sket sig. Vi blev tillsammans ett tag. Men vi gjorde slut och behöll kontak. Det var först 10 år senare vi skulle bli ett par.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

moawist
2015-01-27 03:25
#60

Skäms över att ens berätta detta för min pojkvän… Men han var en av "skolans rebeller" när vi båda gick på högstadiet, minns att första dagen i sjuan så kände jag liksom att "shit bad snygg han är". När jag gick i åttan blev tillsammans med min dåvarande bästavän och jag blev helt förkrossad. Dom gjorde dock slut bara efter någon vecka och jag insåg att det bara var en puppy love. Vi brukade hänga på samma fritidsgård och jag försökte flörta lite lätt, gick inte sådär jätte bra då jag nu inser hur töntig jag var. Ni vet man sitter och skrattar åt allt killen säger och ger honom den där besatta blicken.. Men sen kom den där dagen då vi fick kontakt på riktigt. Jag fick höra om saker som hade hänt samma vecka och jag blev orolig. Jag ville verkligen inte att någon skulle bli skadad eller att någon skulle göra något dumt. Så jag skickade iväg ett meddelande till honom, skrev att ifall det var något så fick han gärna prata med mig och det gjorde han. Vi skrev en hel del men varje gång vi sågs fick ingen av oss fram ett ord. Det var så pinsamt, men vi kom jätte bra överens. Han lyckades till och med få med mig på kuddkrig och jag minns att bag tyckte det var så grymt genant och pinsamt.. Den snygga killen, vill ha kuddkrig.. Hur reagerar man på det. Kort därefter skrev jag till honom. Kort bara att "jag tycker om dig mer än som en vän". Jag var så fruktansvärt nervös. Han läste det. Men jag fick inget svar. Han gick då första året i gymnasiet och jag slutet av nian och dom hade lunch samtidigt som oss. Men dum som jag var tänkte jag inte på det. Gick in i matsalen med hastiga steg, han satt vid bordet rakt över matsalen och helt av reflex sprang jag ut därifrån.. Visst såg han mina fåniga bambiskutt för han skrev kort och gott strax efter "jag gillar dig med" och "vi pratar ikväll på UG" (ungdomsgården). Pratade vi? Nej. Han bara tog min hand, höll den hela kvällen och kysste mig spontant, senare samma kväll gick han med mig hela vägen hem och kysste mig godnatt (: och han blev min första pojkvän någonsin Nu har vi varit tillsammans i 1,5 år och han är inte alls den rebellen jag trodde han var, men jag har defenetivt fått en bästavän för livet.

Gaara
2015-01-30 11:23
#61

Vår historia börjar långt innan vad jag egentligen hänger med på. XD För snart 8 år sedan så fick jag mitt första jobb samt lägenheten jag än idag bor i. Jag flyttade in i den med min första pojkvän. (pojkvännen jag har nu är min tredje)

Den pojkvän jag har nu var då 15 år gammal och skulle åka med tåget. På perrongen ser han den sötaste/vackraste/snyggaste tjej han någonsin sett och han kommer på sig själv med att glo lite för mycket och är glad att hon inte sett honom. Han bedömer att hon nog är i hans ålder. Han hade fel. ;) Tjejen är så klart jag och jag är hela 6 år äldre. Men det syns inte. XD I ett års tid så ser han mig varje vardag då han åker med samma tåg som jag tar till jobbet. Han hälsar aldrig och han vet att jag har pojkvän.

Döm om hans förvåning den dagen i juli 2012 när hans drömmars tjej kliver in på lagret han jobbar på. Han hälsade superglatt på mig och jag tänkte att han var väldigt trevlig och charmig, jag visste ju inte att han kände igen mig från vår hemort. XD Vi hälsade alltid glatt på varandra och jag vet att jag tänkte att om jag varit singel så hade jag tillåtit mig att bli förälskad i honom. Men jag var tillsammans med pojkvän nummer 2 sedan 3 år tillbaka då.

Vi skulle hinna jobba ihop i 2 år innan vi fann varandra på riktigt. Jag är en rätt social person men samtidigt väldigt tillbakadragen, vill inte vara till besvär, vara i vägen eller störa. Så jag brukar hålla mig på min kant. Den 27 juni fick jag veta att det skulle vara en after work, Jag sa att jag inte visste om jag skulle komma eftersom jag jobbade kväll och slutade mycket senare än de andra. Men min kille och en annan kollega sa att de antagligen skulle vara kvar när jag slutade.

Tillslut så bestämde jag mig ändå för att kolla om de var kvar. Jag hade haft en total helvetesvecka på jobbet som tack och lov rett upp sig på slutet och jag hade ändå inga planer då jag inte orkade åka till min dåvarande pojkvän då jag var jävligt trött på det lönlösa förhållandet. Tänkte det kunde vara kul att socialisera sig lite med kollegorna och kanske få några nya vänner. Ingen hade trott att jag skulle komma så alla blev jätte glada och förvånade.

Hur som helst så drogs vi till varandra. :) Och vi pratade hela kvällen. Och jag vet att jag funderade över om han fortfarande hade sitt distansförhållande jag hade hört talas om från en annan kollega förut. Men så strök han sitt finger på min hand och jag tänkte "Åh! Han vill hålla min hand!" Så jag tog hans hand, och sedan dess har vi knappt släppt varandra. XD Vi stod och kramades jätte länge där också och jag kände att det var dumt då jag redan hade kille och vem som helst kunde se mig där. Men jag hade inte känt sådan värme och närhet på länge så jag tyckte det var värt det även om det skulle bli problem senare. 

Eftersom vi bodde på samma ort så åkte vi hem samtidigt och efter att ha pratat mestadels om jobb utanför min port så gav vi varandra världens längsta kram. Kändes som att den aldrig skulle ta slut, och jag kläckte ur mig orden "Jag släpper aldrig taget." Dessa ord kom att bli våra ledord och vi ska leva för dem. Även om vi i framtiden separerar så ska vi alltid vara vänner. För det var så det började.

Vi hade båda ett varsitt 5 år långt förhållande. Lite läskigt nästan. XD Våra förhållanden hade börjat i samma månad till och med. :P Hur som helst så tog hans förhållande slut i juli på hennes initiativ. Men han blev inte ledsen direkt för han visste att han hade mitt stöd. Och så slapp han den kostsamma distansen. Jag gjorde slut på mitt lidande i augusti. Det fanns verkligen ingen framtid med min dåvarande kille, egentligen borde jag gjort slut på det för längesedan. Så fram tills dess så förnekade vi våra känslor för varandra och var bara vänner… Vi försökte i alla fall intala oss och alla andra det. ;) Men efter det var det fritt fram. Vi blev dock inte officiellt tillsammans förrän den första snön föll här den 6 november. Men det känns som att vi alltid känt varandra och alltid varit tillsammans. Vi är sjukt lika varandra och där vi är olika så kompletterar vi varandra. Jag ÄLSKAR att jag fått en pojkvän som är lika romantiskt lagd som jag och som har samma mål och drömmar för framtiden. :') Är så sjukt lycklig med honom. <3 En lång story blev det. XD

Ria74
2015-01-30 11:34
#62

Vi träffades av en slump på aftonbladets chatt när den fanns. Jag hade gått in där för att se vad det var och vi började prata. Mailade ett tag innan vi bestämde oss för att träffas och på den vägen är det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Spöket
2015-01-30 23:36
#63

Vi träffades via "Heta Linjen" för 23 år sen ☺️🙂

Jag ringde dit för att störa mig men efter ett tag tröttnade jag och skulle precis lägga på när jag hörde Hans  röst , blev nyfiken så jag skärpte till mig  .. så gick det till.

Multi vad?

Honestyisdead
2015-01-31 10:03
#64

#63 "störa dig"? vad betyder det?

[Nettan120]
2015-02-01 00:51
#65

Min sambo hittade  mej via mitt ex sida och skrev hej sen samma kväll blev det vi stört kära och är det än. Nu även förlovade sen några dagar tillbaka 🙂

[Torpedtass]
2015-02-01 22:24
#66

Hitta han av ren slump på MSN Space, som inte existerar längre. Han gick på ena gymnasieskolan i staden vi bodde i och jag på andra. Stämde träff via MSN messenger, han kom till min skola, leta upp mig och på den vägen är det sen.

Idag snart 10 år senare, två barn och gifta.

[Nettan120]
2015-02-02 06:59
#67

Min sambo hittade mej via Facebook via mitt ex sida min sambo skrev hej och sen skrev vi samma fras ingen vill ha mej. Så klok som jag var så skrev jag ta mej och det lede till att jag ringde. Hade en stor klump i magen sen lede det att vi sågs samma kväll. Han fick några dagar reda på att dom ska sanera en lägenhet i hans trapp hus så stannade tre veckor blev vi på stört. Flyttade in kort efter typ en vecka. Sen nu för en vecka sen förlovade vi oss. Är lika dö kära än och det är han jag letat efter en som är min tvilling själ och han det samma.

EternalWinter
2015-03-16 17:49
#68

Underbart roligt att läsa allas historier om hur de träffat sin partner😍

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Thotis90
2015-03-16 20:34
#69

Vi träffades på e-kontakt i mellandagarna -11. Jag skickade en flirt till honom och han svarade genom att skicka en chatförfrågan. Vi chattade i 1,5 vecka, träffades, flyttade ihop efter 4 veckor (p.g.a. långdistansförhållande som gjorde att vi inte hade råd att åka till varandra) och nu 3,5 år senare planerar vi vår förlovning :)

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
tootiis
2015-03-16 22:35
#70

Vi träffades hos en kompis till oss båda (hans granne, min klasskompis), på en fest. Första fyllan för mig, och jaa man mådde ju inte så himla bra ;) Kommer dock inte ihåg så jättemycket, men vi satt iallafall i soffan å pratade, och fick för oss att gå över till honom och kolla på hans pappas lastbilar. När vi är påväg tillbaka till festen, vinglar jag till och lägger armen om honom och han lägger armen om mig. Därefter satt vi med varann resten av kvällen, och han tog hand om mig när jag inte mådde så bra :) klickade direkt, känt varann i ca 6 veckor, blev vi två för 5 veckor sen. Känns som om vi känt varann betydligt längre. Ångrar absolut ingenting! Han är det bästa som hänt mig :D

// MT ♥

[Missmini]
2015-03-23 21:34
#71

Vi var grannar. Var först kk med honom men sen blev vi tillsammans när han berättade att han hade fått känslor för mig. Känt varann ca 2 år. Varit tillsammans 1år o 3 månader och är idag sambos.

Upp till toppen
Annons: