Annons:
Etikettallmänt
Läst 657 ggr
jejjja
3/8/14, 9:01 AM

Vet vad jag ska göra. nu är det jobbigt !!!!!!!

Hej

Jag och mitt ex har inte bott ihop på ett år,för att det har varit strul och kan inte komma översenns.

Vi har fyra barn på 23,20,17,9. när jag flyttade så sa jag att vi kunde se om vi kunde hitta tillbaka, och skulle vara särbo. Vilket inte blev för det blev bara mer bråk för jag drog ut på det och det hände inget för jag ville ju vara själv.

I januari så träffade jag en kille och det är inte axeptabelt att ha en ny kille innan vi har löst våra problem säger han och vill att jag ska göra slut med honom, vilket jag inte vill.

Och gör inte jag det så kommer han gå till familjerätten och försöka få ensamvårdnad om sonen. Jag har sagt till att jag ska göra slut med honom men kan inte,för jag vet ju vad han tycket om mig.

För mitt ex tycker att han har lagt i sig för mycket,  och min nya kille har sagt att man inte kan vara vänner för barnens skull, men det är ju inte lätt när han inte har egna barn. Och har sagt att det är mitt ex som vänt min son mot mig för han inte vill vara hos mig och trivs inte hos mig.

 Jag har inte själv fått sagt till min son att jag har träffat en annan för det har ju mitt ex gjort och visat han på bf, och min son sa att han såg ful ut och han skulle skriva ett brev till honom för att det skulle bli slut mellan oss. Och så har aldrig min son varit innan.

Annons:
PennyScarlett
3/8/14, 9:55 AM
#1

För det första. Ditt ex har ingen rätt att kräva att du gör slut med din kille, förutsatt att han inte har dåligt inflytande på barnen. Men då ska det ju också vara av den anledningen som ditt ex protesterar och inte för att han minsann ska ha dig kvar. 

För det andra. Jo, man försöker banne mig hålla minen inför barnen. Man behöver inte vara bästa vänner,men faktum kvarstår att ni alltid kommer vara en del av varandras liv eftersom ni faktiskt har fyra barn ihop. Dom stora klarar sig ju nog, men den lille ska inte behöva bli lidande bara för att vuxna inte har förmågan att bete sig som vuxna. 

Det var jättefel utav ditt ex att dra upp det här med din nya kille för sonen. Svårt att bedöma dock hur dåligt det var eftersom man inte vet hur situationen såg ut. Men din sons reaktion kan du inte klandra honom för. Han är 9 år och det kan vara en jätteomställning att mamma eller pappa hittar nya partners. Vem vet vad som pågår i hans huvud? Han kanske inget hellre önskar än att mamma och pappa ska vara lyckliga med varandra igen. Då blir en ny partner ett hot. Du får nog tyvärr räkna med känslostormar, eventuellt också hos dom äldre. 

Dom ska givetvis inte få lov att bete sig hur som helst. Uppföra sig ska man göra överför alla, men du får ha förståelse för att det blir reaktioner hos barnen.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

jejjja
3/8/14, 1:22 PM
#2

ja jag har sagt till sonen att vill han inte träffa honom i början så behöver han inte, så det skulle jag inte tvinga honom till. Mina två yngre döttrar har träffat honom och det tycker om honom. tror att det hade varit bättre att fått tala om det för honom själv.

Upp till toppen
Annons: