Annons:
Etikettförhållande
Läst 1720 ggr
Alexandra-S
3/8/14, 4:42 PM

Att kunna lita på sin partner igen

Jag vet att jag är långt ifrån ensam om att ha blivit dåligt behandlad i ett förhållande här så jag tänkte höra hur ni har gjort för att hitta tillbaka till er själva. 

Mitt ex var väldigt elak mot mig och tryckte ner mig så fort han fick tillfälle. Detta kom i perioder och när vi hade ett par bra dagar så överöste han mig med kärlek och gulliga ord - något som tyvärr släckts ut totalt hos mig nu. När jag tillslut avslutade förhållandet så rörde det honom inte i ryggen även fast han dagen innan berättat hur mycket han tyckte om mig etc.

Det här påverkar mitt förhållande med min nuvarande pojkvän väldigt mycket.. Jag vet att han älskar mig för det säger han väldigt ofta men jag kan inte riktigt slappna av ändå och lita på hans känslor utan oroar mig hela tiden för att något ska gå fel. 
Min pojkvän vet om hur jag känner och bekräftar mig hela tiden och det blir bättre allt eftersom men det är fortfarande jobbigt att tro att känslor förändras från dag till dag vilket jag ju egentligen vet inte är sant. Jag vet ju att han älskar mig nu men det som gör att jag inte kan slappna av är att jag inbillar mig att det ska förändras över en natt.

Hur har ni gjort för att kunna lita på vad er nya partner känner för er efter nått sånt här?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Annons:
Mona22
3/9/14, 8:12 AM
#1

Du måste försöka lita på hans ord även om det är svårt. I hans situation kan det också vara jobbigt då han säger hur mycket han tycker om dig men du inte tror det. Har han gjort något som får dig att undra om det är lögn?. Om inte så tro det han säger. Det är sant. Du själv kommer må dåligt om du ska gå och vara osäker på vad han tycker om dig. Jag själv varit i samma situation (pappa tyckte inte om mig) och har svårt att tro att någon gör det. Men min man bevisar set varje dag och jag tror på honom.

[Devya]
3/9/14, 9:08 AM
#2

Jag har tyvärr inget bra svar. Jag själv märkte för någon dag sedan att mina känslor för min kille har plötsligt försvunnit och jag vet inte ens hur det är möjligt. Jag får bara vänta tålmodigt och se om känslorna dyker upp igen. Oberoende så tänker jag inte vara elak mot honom om det är så att mina känslor inte kommer tillbaka. Så det tycks vara så för mig att känslorna kan försvinna över en natt. Men i mitt fall tror jag att det beror på att jag har varit med om en hel del. Det är svårt för mig att avgöra vad som är äkta och vad som inte är det.

Jag tror också det hela kan bero på att min kille har inte varit särskilt närvarande under hela vårt förhållande. Känslorna kan dö om man inte tar hand om varandra.

Alexandra-S
3/9/14, 10:50 AM
#3

#1 Det som jag är rädd för är att hans känslor ska försvinna precis som #2 säger.. Det var precis så som det gick till med mitt ex och det att jag inte kan slappna av utan bara väntar på den dagen det ska hända.
Och jag har precis som du problem med min pappa, han stack helt plötsligt en dag utan förvarning vilket bara gör dom här känslorna ännu svårare att komma över. 

Jag vet att jag är väldigt orättvis för min pojkvän är en helt annan människa än mitt ex och han är underbar. Han har aldrig gjort något som gör att jag borde tvivla på honom. Däremot så pratar jag inte så mycket om det här med honom, just för att han inte ska tycka att det blir jobbigt, och jag har nämnt det nån enstaka gång i början av vårt förhållande bara.

#2 Det är precis det som jag är rädd för ska hända. Jag vet att han älskar mig nu, men jag väntar bara på den dagen som det du beskriver ska hända..
Å andra sidan har vi ett väldigt bra förhållande och vi är väldigt noga med att rå om varandra.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[Devya]
3/9/14, 10:57 AM
#4

Hur länge har ni varit tillsammans?

Om ni är snälla mot varandra och ser till att vara omtänksamma så tror jag att det kommer att gå bra för er. Det kanske dock tar tid för dig innan du kan slappna av och lita på honom, men ge det tid och fortsätt bara i samma takt. Det är bra att du inte yppar om det här för honom för mycket för det kan förstöra mer än vad det skulle hjälpa.

Alexandra-S
3/9/14, 11:14 AM
#5

#4 Några månader så det är ju inte jättelänge. Jag försöker att inte tänka så mycket på det och att jag ska slappna av istället men det är inte alltid det fungerar.. 
Men precis som du säger tror jag att det blir bättre ju längre det går :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[Devya]
3/9/14, 11:48 AM
#6

#5 Ah, det är ju inte länge alls. :) Så upp med humöret och ha tålamod. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: