Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2237 ggr
Honestyisdead
3/8/14, 10:16 PM

Melodifestivalen 2014

Då är vinnaren korad.

Rätt eller fel låt?

Annons:
TjockaBerta
3/8/14, 10:17 PM
#1

Fel.

>>>Malum domesticum<<<

Maria
3/8/14, 10:20 PM
#2

Fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ChristineL
3/8/14, 10:20 PM
#3

Fel!

Jag har gillat hennes låtar tidigare, särskilt Empty Rooms men i år blev det helt fel. Hon kändes platt tyckte jag.

Honestyisdead
3/8/14, 10:20 PM
#4

Tyckte inte någon låt var tillräckligt bra egentligen.  Men av det kassa utbud som fanns var Sanna bäst.

Är överlycklig att inte skabblåten Ace framförde vann. Hade skämts enormt om.hon skulle representera Sverige med den.Sjunga om att man är lat kan man göra i duschen.

Maria
3/8/14, 10:22 PM
#5

Haha, roligt att smaken kan vara så olika. Empty room var ju rent deprimerande tycker jag😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GrandPa]
3/8/14, 11:30 PM
#6

Jag tycker det var duktigt av Linus att ta sig så lång ändå för att vara första gången han medverkar. Jag hade dock svårt att relatera till hans låt.

Annons:
Malin688
3/9/14, 1:28 AM
#7

Jag gillade Linus eller Alcazar, Sanna känns lite fel tycker jag. Hon är en jätteduktig artist, men inte för att representera Sverige i Eurovision..

Blandad kompott är en bra kompott :)

Gimbergsson
3/9/14, 11:50 AM
#8

Jag tyckte att Ace skulle vunnit, den sätter sig på hjärnan direkt! :) Sanna är en otroligt duktig sångerska och låten var väldigt fin, men den passar inte riktigt i eurovision. Men vi får se hur det går, brukar inte vara särskilt insatt i mello, och röstar man inte så får man inte klaga ;)

Niini
3/9/14, 12:14 PM
#9

Jag finner det otroligt intressant att ingen tycks gilla låten som svenska folket (och proffsen) röstat fram till vinnare 😎

[Thiah]
3/9/14, 4:03 PM
#10

Jag gillar Sannas låt men vet inte om jag tror på den i eurovision. 

Däremot tycker jag att hela årets mello varit åt skogen. Kassa bidrag (vad gör herr Kempe där hela tiden?!), Oscar Zia och den där Anton var ju likadana, kasst manus med mera.  Tycker att förr om åren har man kunnat njuta av mellanakterna, lite dålig svensk humor (sånt gillar jag) samt någon bra låt i varje deltävling. Sen fick jag nästan migrän när de visade blinkande bilder på artisterna precis innan de skulle sjunga och hörde knappats texten för musiken var så högt mixad…. 

Jösses sån gnällfia jag är i år 🤪

lisora
3/9/14, 4:19 PM
#11

Jag trodde hon Ace var typ 17 år, fick en chock när jag såg att hon var 31!!!

Bjallstal
3/9/14, 6:22 PM
#12

#11 haha ungefär som att Sanna Nielsen inte ens har fyllt trettio än, hon har varit med så länge nu att jag inbillar mig att hon är mycket äldre ;)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Thiah]
3/9/14, 7:07 PM
#13

#12 va?? hur gammal är hon?

Annons:
Honestyisdead
3/9/14, 7:08 PM
#14

13 Fyller 30 i år. Född 84.

Bjallstal
3/9/14, 7:08 PM
#15

Hon fyller 30 i november ;) slog igenom som 11-åring

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Thiah]
3/9/14, 7:10 PM
#16

Nämen jösses pannkaka. Jag är äldre än henne? detta kommer ta tid att smälta :p

Honestyisdead
3/9/14, 7:11 PM
#17

16 Jag är också äldre, det trodde jag verkligen inte 🙂

cinajo
3/9/14, 7:12 PM
#18

Är det bara jag som höll en tumme för Helena Paparizio (hur det nu stavas)? Jag tyckte den låten var minst dålig iaf, men ingen låt var bra direkt.

ChristineL
3/9/14, 7:21 PM
#19

#18 - Hellre hon än Sanna tycker jag iaf. Tyckte den låten blev bättre ju mer jag hörde den.

[WickedAlly]
3/9/14, 9:58 PM
#20

Mannen frågade om Sanna hunnit fylla 50 än, haha 😂

Jag tycker att alla var dåliga i år, förutom Linus möjligtvis men hans låt passar inte alls i Eurovision. Ingen låt kändes liksom rätt på något sätt men jag tror att det kommer gå okej för Sanna.

Annons:
sisela
3/10/14, 1:49 AM
#21

Nu har jag också sett, men reprisen:) Jag gillar sällan nån låt i mello men tyckte faktiskt att Undo var helt okej. Har aldrig tyckt Sanna har haft nån bra låt med förut. Det gäller ju att sångerskan är helt extraordinär i en powerballad. Så ofta har det stått nån i en jätteklänning och vindmaskin och bara vrålat jättefalskt i Eurovision festivalen. Panetoz var roliga och glada men sjöng rätt falskt. Melodin försvann ganska mycket. Ace Wilder var bra också och hade massor av attityd. Hon funkade bra på scenen. Dock måste jag hålla med Hera om att budskapet var lite sådär.

Honestyisdead
3/10/14, 6:21 AM
#22

21 Jag tyckte hon var hemsk på scen. Hemska scenkläder som i te alls passar sig i e  såda  tävling. Dansstegen eller vad vi ska kalla dom var löjligt enkla och få.

Tycker faktiskt hon ska hålla sig borta från scener och låtskrivande om detta är det bästa hon kan.

OlgaMaria
3/10/14, 8:22 AM
#23

#22 Men hjälp vad elakt sagt! 🤪

Jag tycker Sannas låt blir bättre och bättre. Man tänkte typ först när man såg henne "åh nej, inte Sanna", men hon hade en riktigt bra låt och framförde den mycket bra. Go Sanna!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Thiah]
3/10/14, 8:24 AM
#24

Tyvärr är det ju så att låten som vinner borde ha genomslagskraft på ett uppträdande då vi väl måste kvala. Så det hjälper inte att den blir bättre efter att ha hört den en massa gånger. 

Jag vet inte hur det ska gå i eurovision men jag är glad för att jag bor i finland. De har ett rockigt bidrag i år 🙂

Niini
3/10/14, 8:35 AM
#25

#24 Är det bra? Har ingen aning om vad vi ska skicka i år faktiskt :P Är det förresten bara jag som tycker Sannas bidrag påminner om fjolårets vinnarbidrag i början?

cinajo
3/10/14, 8:47 AM
#26

Jag tror inte att en pampig klänning hade passat sig till Ace´s bidrag heller :)

[Thiah]
3/10/14, 8:59 AM
#27

#25 jo dom är helt okej, bättre än på länge. Låter väldigt likt annan modern rock nu och låten passar bra in på X3m… 🤪

Annons:
cykelpumpen
3/10/14, 4:02 PM
#28

"Bröder" då?

Honestyisdead
3/10/14, 4:27 PM
#29

28 Vad är det du undrar om den?

cykelpumpen
3/10/14, 4:28 PM
#30

Om ni tyckte den var bra?

Honestyisdead
3/10/14, 4:34 PM
#31

Bröder var inte alls bra enligt mig. Och jag ogillar att man spelar på folks medlidande. 

Men rent musik och sångmässigt var den dålig.

[Thiah]
3/10/14, 4:44 PM
#32

Jag kan se mig själv nynna med till Bröder när den spelas på radion. Kanske t.o.m ha den på en playlist ett litet tag men jag tycker inte den har nått att göra i eurovision.

sisela
3/10/14, 6:03 PM
#33

För mig som inte sett några alls av delfinalerna var Oscar zia, helena paparizou och bröder-sången helt osynliga. Jag kände inte ens igen låtarna i snabbgenomgången. De gjorde inget intryck alls på mig.

Duvethon
3/10/14, 6:55 PM
#34

Av Sanna och Ace tyckte jag att Ace skulle vunnit, tror att hon har betydligt större chans i Eurovision.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
lisora
3/10/14, 8:59 PM
#35

tyckte bröder var så sjukt konstigt… nästan lite obehagligt? det är schlagerfestivalen liksom, så ska han "hylla sin döda bror".. nej, kändes helt fel och malplacerat. vill man hedra sin döda bror finns det bättre ställen att göra det på än i melodifestivalen

sisela
3/10/14, 11:33 PM
#36

Kan hälsa att Danmarks bidrag är en popsång med "skubidubidubidup baby I Love you" refräng. Jag är inte jätteförtjust direkt.

Honestyisdead
3/10/14, 11:51 PM
#37

Det är en sån salig blandning var år så det är för mig som  en lek  att    vinna och ,ömjligt att gissa vad som går och inte.

[neptunens]
3/11/14, 12:56 PM
#38

Fel. Tyckte att låten var en enda stor snarkning. Försöker dock trösta mig med att nu har hon varit med 7 gånger och äntligen fått vinna, så nu kanske vi kan slippa henne i mello framöver.

/Positiva klubben 😉

jiithra
3/12/14, 7:22 PM
#39

Om det ändå snackas mellot ;)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

jagga-ewe
3/13/14, 9:11 PM
#40

Hörde den där parodin i #39 idag o den tar på pricken det jag tycker om vinnarlåten! Denna fruktansvärda wail över två toner, jag kan inte låta bli att driva med den var gång jag hör den. Det är nåt pupertetssvajigt över den, hela tiden.

Men det klart, ska det mot förmodan vara en smäktande ballad i år så funkar den nog. Fast i min värld är den så trist att färgen skyndar sig att torka och börjar flagna.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: