Annons:
Etikettsex
Läst 1700 ggr
akittehmonster
3/17/14, 9:16 PM

Gravid? Hjälp?

Så min pojkvän och jag sov över, vi båda går i 1an på gymnasiet och han skulle egentligen varit 98:a men kom ut för tidigt så vi är lika gamla. Det hettade till och vi ville båda ha sex, alltid när vi har sex så har vi kondom så han satte på den. Vi provade massa olika ställningar och tillslut kom han, jag lade mig bredvid honom och då sa han dom ord jag fruktade mest "Var är kondomen?". 

först tänkte jag, den kanske är i mig? Så stoppade fingrarna i mig själv och kände bara klet. Så hitta vi den på madrassen, förvirrad som jag var sprang jag ner på toa och de rann ur sperma ur mig. Jag hade ingen tillgång till dagen efter piller och nu är det för sent att ta ett. 

Vad ska jag göra? Min största rädsla är att vara gravid!

Annons:
Lia
3/18/14, 1:00 AM
#1

Varför tog du inte pillret i tid? Det enda du kan göra nu är att vänta tills några dagar efter att du skulle fått din mens och ta ett test. Om du då inte får mensen så klart. Har du regelbunden mens? Då kanske du kan räkna ut när du borde ha din ägglossning.

Lycka till i alla fall!! 🙂

akittehmonster
3/18/14, 6:22 AM
#2

Det var över en helg o då var allt stängt, så kunde inte ta ett piller?  och har oregelbunden mens. :/

viktoria91
3/18/14, 7:36 AM
#3

Gå till ungdomsmottagningen och prata med dem.

akittehmonster
3/18/14, 7:38 AM
#4

Jag skrev till skolsyster istället, och ska vänta 2 veckor sen göra graviditetstest :)

[Forest]
3/18/14, 7:56 AM
#5

Ett bra tips till dig är att alltid ha ett dagen-efter-piller hemma men du ska inte utnyttja den i onödan det är "kris-piller". 

Bra att du kontakta skolsyster och får den hjälpen därigenom är det så att det känns tungt och du kan prata med din mamma så gör det. Har du annars en mycket bra nära kompis så tycker jag man ska prata med henne om detta så du har någon som kan stötta dig genom detta. Det var mycket otur detta men tyvärr kan det ske. Håller tummarna för att mensen bara är sen.

akittehmonster
3/18/14, 8:15 AM
#6

#5 Jo jag ska skaffa det, och den 9 nästa månad så ska jag sätta in P-stav. Jag vill inte prata med min mamma om detta, hon skulle bli så besviken så jag tog ut det med en kompis! :) Tack för stödet!

Annons:
Lia
3/18/14, 2:17 PM
#7

Hoppas verkligen att det löser sig. Men bra att veta är att oavsett om det är så tidigt som fredagskvällen när apoteket stängt så hinner man ta tabletten på måndagen eftersom det är 72 timmar som gäller 🙂

Upp till toppen
Annons: