Annons:
Etikettförhållande
Läst 1713 ggr
lizzplace
2014-03-20 00:26

Han är konstig.

Okej jag har ett litet dilemma. Jag träffade en kille innan sommaren, vi pratade varje dag och sågs lite då o då. Sen när det började bli seriöst så slutade han höra av sig. Om jag ska va ärlig så brydde jag mig inte så mycket just då. hade fullt upp med studenten o bråvalla. 

Sen hörde han av sig i typ.. september o bad om ursäkt, då va han på g med en tjej. två dagar efter vi fick kontakt hade hon dissat han på samma sätt - bara sagt att hon inte ville utan anledning o sen slutat svara. då satt han till mig o beklagade sig, jag var lite smådryg o tyckte han fick skylla sig själv. 

När han tjatar i tre månader gick jag med på att börja träffa honom igen. jag fick snabbt upp känslorna igen, han är en fantastisk person som matchar mig och jag är ändå rätt kräsen. Sen var vi ute på krogen ihop och han sa att han tyckte om mig. En timma senare ignorerade han mig och dansade med en annan tjej. Till slut tröttnade jag och drog hem. Jag skrev till han att han inte behövde höra av sig mer.

det tog tre veckor innan han kontaktade mig igen, bad om ursäkt men jag förlät han inte. sen fortsatte han att höra av sig o be om ursäkt. Till slut förlät jag han men var ändå kort mot honom för jag var sårad.

Nu är han precis som dom andra gångerna att han skriver massa gulliga saker, att han vill träffa mig, att han vill att vi ska dejta osv. Förut skickade han en screenshot på sin bakgrund i mobilen - en bild på mig. 

Han undviker att svara när jag frågar varför han behandlat mig illa o försöker prata bort det. Jag tror inte han är medveten om att jag märkt hans mönster men slänger in små pikar emellanåt om hur dåligt han behandlat mig.

Nu står jag i valet o kvalet om jag ska ge honom en sista chans eller om jag ska bryta här. Jag vet inte om jag orkar att bli sårad igen men samtidigt kan det ju faktiskt bli något bra av det här. Vad tänker ni? behöver åsikter från utomstående om ni ser något jag inte ser…

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Annons:
_Alicia_
2014-03-20 00:31
#1

Jag tycker absolut inte att du ska ge honom en sista chans, i såna fall tycker jag att du ska göra samma sak som han gjorde.

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com


lizzplace
2014-03-20 00:34
#2

#1 jag är inte en sån som kan sjunka till samma nivå. visserligen är jag en hämndlysten person men jag kan inte vara så elak. däremot har jag gjort klart för honom att han gjort väldigt fel. När jag försöker tänka ut vad jag ska göra känner jag att jag vill ge honom en chans samtidigt som jag vill be honom att dra åt skogen typ…

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

monstermash
2014-03-20 00:36
#3

Vad får dig att tro att det kommer bli bra egentligen? Skit i honom.

lizzplace
2014-03-20 00:39
#4

#3 ae jag vet inte egentligen. har väl egentligen aldrig riktigt gett honom en ärlig chans så ligger nog typ lika mycket på mig. Jag håller mig på min vakt o drar ut på o träffa honom tills jag är säker på vad jag vill.

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Calcifer
2014-03-20 00:41
#5

Tycker inte du ska ge honom någon chans. Han har ju visat klart och tydligt att han inte respekterar dig alls och inte har dig som någon prioritet överhuvudtaget. Att ha en bild på dig som sin bakgrund är ingenting som kräver något arbete så det betyder faktiskt ingenting. Låter som om han tycker det är kul att jaga för jagandets skull.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anema
2014-03-20 00:42
#6

Jag tror inte att det kommer hålla mellan er om du bestämmer dig för att ge honom en ny chans. I och med det här mönstret som utspelat sig. Men det är bara du känner till hans kvaliteter respektive kvantiteter. Tycker du att verkligen att det är 100% värt att ge honom en ny chans? Annars tycker jag att du ska bryta det helt. Han har trots allt redan fått 2 chanser. Stå på dig!

Annons:
lizzplace
2014-03-20 00:43
#7

#5 det kan du faktiskt ha rätt i, inte tänkt på det innan. jag uppfattar honom som väldigt konstig. han svarar bara på det som passar honom o ibland känns det som att jag behåller kontakten enbart för o typ komma fram till vad det är som gör att en människa funkar så… Jag kommer nog inte gå vidare med det här. Jag tror jag är värd bättre..

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Calcifer
2014-03-20 00:44
#8

#7 Och jag vet att du är värd bättre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lizzplace
2014-03-20 00:48
#9

#6 jag tror nog inte att det nånsin kommer bli bra. jag tror jag är lite självdestruktiv. jag har bara haft dåliga förhållanden så har liksom vant mig vid problemkillar o nöjt mig med det typ. aldrig känt att jag varit värd något bra men nu har jag tröttnat o har därför varit fri från killar väldigt länge. ja förutom den här snubben lite fram o tillbaka. 

#8 Tack för din fina uppmuntran <3

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Honestyisdead
2014-03-20 01:08
#10

Radera honom ur ditt liv. Han har redan visat vad han går för (inte går för) två gånger.

[Forest]
2014-03-20 09:08
#11

Om du är kräsen av dig så undrar jag vad du menar? Han har behandlar dig gång på gång som luft du säger du är kräsen!. 🤔 Helt ärligt har du läst ditt första inlägg? 

Du undrar om du ska ge han en chans till mitt svar NEJ, och sen gäller det att sätta ribban efter även hur andra behandlar dig att komma på andra o tredje plats hela tiden kan man snart räkna med att bli bedragen och sårad.

obstitant
2014-03-20 09:21
#12

Dr Phil brukar säga att "The best predictor of future behavior is past behavior". Han har visat dig två gånger redan hur han gör i en relation. Finns det något som tyder på att han verkligen är dramatiskt annorlunda den här gången? Har han medgett att han betedde sig illa, gett en godtagbar förklaring varför han gjorde så, och demonstrerat på vilket sätt omständigheterna nu har förändrats så att han är och tänker på ett annat sätt än han gjorde då?

Annars, förklara att hans beteende är sjukt osexigt och har fått dig att tappa intresset. Du vill ha nån som klarar av relationer och vet hur man uppför sig. Och han är uppenbarligen inte kompetent.

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Fool me three times - nä, don't even go there.

Maria
2014-03-20 09:29
#13

Hans chanser har redan passerat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Toxics
2014-03-20 09:59
#14

Haha, lite roligt att läsa ditt inlägg, du skriver att du är kräsen men funderar ändå på att gå tillbaka till någon som redan sårat dig två gånger? Det är knappast kräset. 

men jag amtar att du menar utseendemässigt? =) 

Men jag tycker inte att han förtjänar någon mer chans faktiskt. Det finns bättre karlar :)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

lizzplace
2014-03-20 10:52
#15

det ja.-

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

lizzplace
2014-03-20 11:08
#16

(blev något fel..) Det jag egentligen menar är att jag vanligtvis är kräsen men för honom är jag svag men kul att ni tycker min situation är rolig. Jag har i alla fall bestämt mig för att inte fortsätta träffa honom.

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Toxics
2014-03-20 12:10
#17

16# Situationen är inte roligt, bara uttrycket =) 

Ja det är lika bra, det finns bättre karlar, man ska inte stanna hos någon som inte lägger fokus på en själv så att man får samma tillbaka.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

mytolino
2014-03-20 13:54
#18

Du förtjänar någon som behandlar dig mycket bättre och det finns där ute. Han har redan visat vad han går för och det får dig sårad.

[EmmiieErixon]
2014-03-20 18:08
#19

bajs på honom säger jag :) hitta någon som kan ge dig mer glädje tillbaka och som faktiskt finns där utan att bara försvinna när han känner för det, han tar dig för givet verkar det som. Stå på dig och gör kloka val, underbara killar finns därute det kan jag lova och en av dem är menad för dig :)

lizzplace
2014-03-20 22:16
#20

Tack alla :) jag ska nu bryta helt med honom och känner mig starkare :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Annons:
Upp till toppen
Annons: