Annons:
Etikettkriser
Läst 1353 ggr
parize
2014-03-21 08:51

börjar dö i relationen

min kille tar inte tag i att ses, det är pga mig vi ens ses, vill jag gör nåt  då är det han som blir trött, vil bara vara o sitta i soffan o se tv, frågar inte ens mig om jag vill se det han sappar till….han frågar inget i veckorna utan nästan planerar för sig sj.. jag har tagit upp detta då han säger han ska bli bättre på det, nu är han i en situation där han håller sig från alkoholen han tatt till o blivit full 2-3 dagar i veckan i flera år, men för det ska inte jag komma sist o tippa på tå som jag ofta känner att jag gör…

jag känner mig ivägen, o det är ofta jag som vill prata, han kan sitta o ta upp tvspelet o han pratar inte, han är bara där fysiskt… han är inte så där glad direkt att ses, känns ofta som att ok jag har en flickvän bör väl träffa henne kan ju vara en bra ide typ…

jag vet snart inte hur det ska vara, kännas… det verkar som jag ger o ger o vill angagera mig med han men han ger inget, visar inte så mycket vilja.. det finns inte så bra kontakt, han är bara … kommer jag med olika förslag så skrattar han till o lix jasså ska vi gör adet ??? det är nej eller nja kanske

Annons:
Mooniq
2014-03-21 08:55
#1

känner igen mig från förr, tyvärr!

Du ska tänka på dig själv, eftersom ingen annan gör det.

Du ska leva ditt liv och skita i en dålig relation, det skadar dig bara. Svårt när man har känslor för någon men du ska inte "dö" för att någon annan tar dig för given.. Inget bra.. Så sätt ner foten, slå näven i bordet och säg - jag har tröttnat, du är så tråkig och enkelriktad..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Sjöstjärna
2014-03-21 08:59
#2

Dumpa honom! Han är inte intresserad av dig och du förtjänar någon som är tillsammans med dig för att han vill vara det, inte bara för att han inte har något bättre för sig.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

parize
2014-03-21 09:00
#3

tack för svar… tänker på att ja har ett bra jobb framför mig och en del saker som satts igång som ger mig nåt, känns som att komma hem till han, bli ofta nere, få höra det första ja gör när jag ser han hemme är åhhh ja är så trött, känns som att du ja är inte så värst intresserad av att umgås med dig men okej kom in då…

funderar på att säga när han hör av sig idag att du ja ska fokusera på en dl här hemma o saker som gör mig glad känns som du behöver fundera om du ens vill ha en flickvän o va du kan ge mig för nåt

Sjöstjärna
2014-03-21 09:03
#4

Det tycker jag låter som en klok idé! Låt inte honom dra ner dig och få dig att må dåligt utan fokusera på allt som är bra i ditt liv! 🤗

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Mooniq
2014-03-21 09:06
#5

Bra! skickar massor av pepp o jävlar anamma!! 🙂 Man ska känna sig efterlängtad, hörd, sedd , omtyckt, uppskattad i ett förhållande -gäller åt båda håll såklart. - gör man inte det ska man satsa på sig själv och sin egen tid och framtid.. 

Jag har haft några riktigt dåliga förhållanden så jag vet vad jag pratar om.. det finns fina själar, dags att satsa på dig själv och när du har landat/sörjt klart det här så är det dags att kolla efter en fin själ 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

parize
2014-03-21 09:11
#6

tack!! jag tror det gått så långt att det onormala blivit normalt, känns som jag tappat hur en normal relation ska se ut… tänkte jag skulle beskriva lite hur det ser ut…

vi äter inte tillsammans, tex igår när han visste ja skulle komma på kvällen så frågar han inte, frågar jag som jag gör ibland får jag meeen jag är inte hungrig ja äter sen, så jag tappar intresset av att ens fråga om det, känns som jag van mig vid att ok alla relationer är olika ursäktar ja det med.

.. frågar ja om en proemand så nej det är tråkigt säger han ( han ser inte saker som att vara, prata, ses, utan bara att nej det är tråkigt) nu har han planerat 2 träffar med våra gemensamma vänner, en resa till stockholm, o en annan, vi har ALDRIG gjort nåt sånt, när jag tog upp det i nästan i tårar så sa han men gumman det här va  planerat sen 2 år tillbaka o blir av nu, jag är seg när det gäller att ta tag i saker. kommer han hem till mig, tar han kontrollen o zappar, pratar inte med mig, tittar på mig flinar ler, pussar o sen ser på tv

Annons:
Mooniq
2014-03-21 09:13
#7

han kan fortsätta sitt tråkiga liv själv, tycker jag!

du ska satsa på allt det andra - promenera, umgås, vara social med vänner, jobba, söka dig utåt, resa..  😃 det livet är mycket roligare o bättre.. och på köpet får du bättre självförtroende oxå..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

parize
2014-03-21 09:17
#8

ja det finns ju människor som är så där, tycker om mig kan han göra men det räcker inte, det händer ju inget, jag vill leva o ta tag i den tid vi har på planeten… vill glädjas åt sånt vi har omkring oss, prata, dela med sig av saker …

många av de gånger ja känt glädje av att se han sänks jag bara av att se han…han är tråkig, tjurig för det mesta o vill bara sitta i soffan o se tv o spela… är jag glad för nåt o vill dela med mig av det ser det ut som han inte ens lyssnar… tittar på tvn o jag känner att ja inte blir sedd….

OlgaMaria
2014-03-21 09:25
#9

Det är inte nödvändigt att du försöker vara lite elak och hämnas, och ger honom samma behandling tillbaka. Förklara bara att du inte får ut det du vill ha av en relation och att det nog är bäst att ni går skilda vägar. Det tjänar inget till alls att vara elak. Du inser ju att det här inte fungerar, det är bara att förklara det och gå vidare.

Man behöver inte bli arg på den andre för att den inte lever upp till ens förväntingar. Det är ju bara så det är. Alla personer går inte ihop. Alla personer är inte redo för en relation samtidigt. Det är egentligen inget att bli arg över. Det enda man kan göra är att ta ansvar för sitt eget liv och själv välja vad man ställer upp på och inte. Det är ju ditt val att vara med honom eller inte. Du kan inte klandra honom för att han inte är rätt för dig nu. Det är ditt och inte hans ansvar att styra ditt liv. :)

Varför inte bara gå vidare och önska honom det bästa för framtiden? :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
2014-03-21 09:27
#10

Varför är du tillsammans med honom?

parize
2014-03-21 09:30
#11

det jag blir arg över är att jag märker saker, men när jag tar upp det så blir han arg på mig o säger ja vill visst umgås, men sen när det ska till o umgås tar han inte tag i det o tjurar…de är som jag ser saker o skulle säkert hjälpa han med att gå ifrån han men då blir jag förvirrad av det han säger…

parize
2014-03-21 09:31
#12

jag är tillsammans med honom för att jag vill få det att funka

OlgaMaria
2014-03-21 09:41
#13

Vi vill väl alla alltid att det ska funka, men jag tror du märkt nu att det inte funkar? Han kan uppenbarligen inte ge dig det du vill ha. Att fortsätta försöka kommer bara bryta ner er båda.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
obstitant
2014-03-21 11:13
#14

Är han deprimerad? I så fall behöver han söka hjälp för det.

Om han inte är deprimerad utan bara tråkig, eller om han inte vill göra något åt en ev. depression, då får han helt enkelt räkna med att du tröttnar och drar. För ingen kan begära att du ska stanna kvar i en relation som får dig att känna så här, om du har påtalat problemet och att det inte funkar för dig, och han inte gör något för att bättra sig.

parize
2014-03-21 13:05
#15

Han har levt i en gråzon länge, inte velat umgåtts, drar sig undan och jag är den som får komma till han, han är i en fas där ja ser att det är nåt, han verkar inte lycklig, sover illa, o tar inte hand om varken sig, hemmet eller speciellt relationen. för mig känns det som han inte orkar med nåt annat än sig sj… det är hela tiden ont i rygg, halsen, han är trött, vill inte göra nåt, osv osv.. 

han suckar mest hela tiden…. o det går licksom inte att han ringer o säger åhh ska vi ses imorn…eller ska vi äta tillsammans… går inte iväg tillsammans o gör nåt som vanliga par gör… vet inte varför han vill ha mig i huvudtaget. det har kommit på tal några gånger att vi ska laga mat tillsammans.. han slutar jobbet, kliver in genom dörren o stönar o ser allmänt uttrkad, hängig, trött o olustig ut… det slutar med att hela kvällen blir som han vill ligger där ser de han vill, han äter när han vill , han lägger sig när han vill… inget av det ja sett fram emot blir av. allt som de flesta gör i en sund relation finns inte här alls…

det ända som händer är att när vi ses, liggs det i en soffa tvn är på, han ska surfa på plattan, tar sitt tv spel vi sover har sex nån gång o sen nästa gång ser det lika dant ut, men att han gett mig förväntningar på annat o sen stryps det pga hur han mår. eftersom han mår dåligt då ursäktas allt, tills jag tänker men nästa vecka är han bättre o sen är det samma sak igen, om jag skulle konfrontera detta säger han bara men jag va dålig den helgen.. ja orkade inte, du ska inte ta det så, du ska inte känna jag inte vill va med dig… redan i måndags sa han ojoj det är hockey hela veckan= jag tar det att ok han vill se det o inte planera nåt med mig, han har redan nu gett sken av att må dåligt, det gör han varje gång vi sagt vi ska ses.. det verkar som han gör detta för o styra det som han vill.. istället för att va ärlig, du jag vill inte ses för jag har annat för mig

nickiee
2014-03-21 13:56
#16

tycker du ska göra slut innan du blir så nedtryckt att du ej har ork till å göra saker du vill ..+ å va som du är som person .verkar som du är en som vill ge mycket kärlek + mys + m m  men får noll tillbaka du förtjänar en bättre kille..

han har tröttnat helt klart eller så är han intresserad av någon annan tyvärr .

gör slut å lev för det du gillar å hålla på med .Blomma

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[GunMol]
2014-03-21 17:13
#17

Du skall omedelbart bryta kontakten med denna egoistiska människa. Han kommer enbart att göra dig olycklig. Jag är 72 år och levde 22 år i ett äktenskap innan jag äntligen för barnens skull kunde skilja mig. Jag fick alltid bara ge, ge, ge ,ge och aldrig fick något igen.

Han är psykopat och du kan aldrig vinna över en psykopat. Han bara förstör allt omkring sig.

parize
2014-03-21 17:26
#18

psykopat har slagit mig många gånger, det känns när jag går in till han så är det en känsla i magen som inte känns okej, det är som att ibland är det som han lever i ett spel, det ska va på nåt sätt för då funkar det, inte för han känner för det eller vill… som att empatin är låg…

 berättar jag nåt som är roligt för mig o jag vill dela med mig av det så lyssnar han inte hela sig, han har hört vad ja sagt men inte med intresse, många gånger har ja sagt hallå hör du, ja ja jag hör dig du sa så här, en dag sa han du jag lyssnar inte på dig nu.. o sen garvade han bara, 

han vart arg när jag för nån dag sedan sa åt han att va fan ska du bestämma i mitt hem för, du kliver in tar tv kontrollen zappar som du är själv, då vart han arg på mig… han tog det som kritik, o började gapa om att jaha nu gjorde ja fel igen,

[Forest]
2014-03-21 20:45
#19

Har det alltid vart så här?

Jag har kompis där killen vart deprimerad och tog inte tag i det, hon stanna flera år sen insåg hon att det var ohållbart. Det var väl lite vändningen för honom med han tog efter 1 år tag i sitt problem och lever idag betydligt gladare på sätt o vis. 

Men en sak ska du veta att du aldrig kan tvinga honom att gå för prata med någon. Det är du som får välja ska du stanna eller ska du välja gå? Sätt en gräns det är bra nu gå vidare eller om du ger han en tid för skärpa sig. 

Det är jätte lätt att hamna i trygghetsförhållande att man itne saknar varandra man tar varandra för givet, dagarna går åren går o vips så inser man vart man kommit i livet. Man har blivit en helt annan person och den andre åt ett annat håll. Man måste ta vara på varandra mer och visa att man bryr sig.

MichelleLindh
2014-03-21 21:28
#20

Jag reagerade också på att han blir full 2-3 gr i veckan. Det är inte bra att bli full en gång varje vecka heller. På föreläsningar jag haft i skolan så säger dom att om man dricker varje helg så räknas man som helg alkoholist. 

Stå på dig iallafall! :)

/ Michelle 

Annons:
vallhund
2014-03-22 06:41
#21

Inte ens utbildade psykiatriker/psykologer ställer diagnoser utifrån knapphändiga fakta på ett forum.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cazzos
2014-03-22 09:47
#22

Hoppas att det löser sig för dig TS 🙂

Följer tråden ☀️


parize
2014-03-24 12:11
#23

tack :)

Sarah
2014-03-24 12:18
#24

#18 så han slår dig? Då utökar jag min fråga, varför är du med den här personen och varför vill du att det ska fungera?????

Honestyisdead
2014-03-24 12:30
#25

24 Var fick du det från?

parize
2014-03-24 17:11
#26

Nej det gör han inte!

uppdaterar… jag kom på en sak nu i helgen, det är så att 2 saker som gått vädligt bra nu o tagit mig framåt o kommit fram till de mål på min livsväg så att säga.många av mina vänner har grattat mig,  o uppskattat det jag gjort, glada helt enkelt för MIN skull. det kändes obetydligt att ens berätta för min kille, han reagerade knappt, licksom det bara gled förbi, kändes HELT onödigt att ens visa min glädje… idag fick ja en av dem målet bekräfftat o han visste ja skulle på ett möte, tror ni han fråga nåt om det? nej det gjorde han inte,  ja kände mig glad o stolt innan han ringde …

vill inte sänkas av det här men ifrågasätter mig själv ändå… ska han bli glad för min skull,( de är väl sunt?) kräver ja för mycket är det ofta så här? (ehhh japp ) det är väl ändå inte meningen att jag ska sänkas av ett samtal av han????( borde inte va så) jag vägrar känna så här, kanske lika bra att börja vara tyst o inte visa va ja gör i mitt liv.. vilket kommer sakta leda till att jag går ifrån han sen

OlgaMaria
2014-03-24 18:49
#27

Jag tycker inte du är snäll mot varken dig själv eller honom. Varför behöver du älta det här mer? Är det inte uppenbart att han inte kan ge dig det du vill och ha och behöver nu. Du bara skadar honom om du ska vara tillsammans med honom och samtidigt vara besviken hela tiden.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
parize
2014-03-24 21:01
#28

Älta? Är de det jag gör hmmm

Sarah
2014-03-24 21:09
#29

Det stod i #18 "psykopat har slagit mig många gånger, det känns när jag går in till han så är det en känsla i magen som inte känns okej,"

Men, bra att jag missförstod.

Upp till toppen
Annons: