Annons:
Etikettsex
Läst 3620 ggr
citronmelissa
2014-03-25 11:13

ska man ljuga?

Min kille frågade mig om han är den jag haft bäst sex med och jag svarade ja. Men helt ärligt; jag HADE bättre sex med mitt ex, även om det var annat som alls inte funkade med honom.

Så generellt är ju såklart min kille bäst då vi har det bra på alla plan men specifikt sex som han ju frågade efter, nej då har jag haft bättre sex i mina dar.

Skulle ni varit ärliga mot er partner även om ni skulle haft bättre sex med någon tidigare dejt?

Annons:
[Devya]
2014-03-25 11:19
#1

Nej, jag skulle inte vara ärlig i den frågan.

Lexiia
2014-03-25 11:20
#2

Jag ljuger om samma sak! har haft bättre sex med andra men sammanlagt är han bäst.

Jag ljuger om detta för dels att slippa skapa en het diskussion om en onödig sak å dels så kan ja inte med å säga, näää, du är inte den som är bäst då ja vet vilket helvete han har vart igenom med sitt ex.


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


obstitant
2014-03-25 11:33
#3

Oj oj, han borde ha vett att inte ställa den frågan. Det finns ju alltid en överhängande risk att man inte gillar det uppriktiga svaret på den!

Och om sexet nu skulle råka vara det bästa man nånsin haft är det väl bättre att man själv får tala om det spontant, utan att den andre behöver fiska efter komplimanger? Jag skulle i alla fall inte hålla inne med den informationen om det var så.

Angelfish
2014-03-25 12:33
#4

Jag skulle vara ärlig.

Fast jag skulle ha gjort klart innan att jag svarar ärligt på frågor (och jag vill att andra ska svara ärligt på frågor jag ställer).

Vill man inte veta svaret får man låta bli att fråga eller säga innan att man vill ha en lögn om svaret skulle vara ofördelaktigt för en.

Saaara
2014-03-25 12:34
#5

Jag har vart ärlig när min kille frågat ^^

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Gur4m1
2014-03-25 13:10
#6

Helt ok att itne avsar aärligt på dne frågan kan jag tycka… det är dumt att ställa en sådan fråga till att börja med, vad vill man få ut av det? Nu är ju sexlivet något man alltid kna förbättra och jobba på om det inte är bra redan :) *hint hint*

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
ChristineL
2014-03-25 13:43
#7

Lite väl känsligt att fråga om en sån sak tycker jag, men jag skulle också ljuga. Skulle ju kännas piss att säga "Nej, jag hade bättre sex med ett ex/kk/ons/dejt…"

citronmelissa
2014-03-25 13:54
#8

Min nya kille är ganska osäker av sig känns det som. Han har haft en sexpartner före mig och jag har haft… några fler och han frågar ofta om dem och om dom var snyggare/bättre/roligare/ osv osv.  Jag vet inte om han skulle palla om jag var helt ärlig på hans fråga. Han har för dåligt självförtroende.

[tralala Livi]
2014-03-25 14:05
#9

Jag skulle ljuga. Det skulle nog knäcka vem som helst att höra att man inte "räckte till"/"var bra nog"

citronmelissa
2014-03-25 14:11
#10

#9 det är klart att han räcker till och är bra nog. Men han ville veta om han var bästa nånsin

Namiko
2014-03-25 18:42
#11

Jag svarar ärligt om någon ställer en sån fråga, jag tycker inte om att ljuga och ser ingen anledning till att göra det heller. Kan man inte ta "fel" svar så bör man inte ställa frågan.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[elmaek]
2014-03-25 20:07
#12

Jag skulle svarat ''Du är bra på ditt sätt absolut, och nu när vi ändå pratar om det så kan vi inte testa blablabla?'' … han får lite bekräftelse och samtidigt lägger man in snyggt vad man vill testa/förbättra. Man ljuger inte heller 😛 Sen om killen prompt ville ha ett ''ja'' eller ''nej'' hade jag i så fall sagt att ingen varit klart bäst utan ALLA varit bra på sina sätt. Då ljuger jag ju inte.. haha.

Ria74
2014-03-25 22:01
#13

Jag hade ljugit om en sån sak. Nu har inte sambon frågat och jag skulle inte fråga honom eftersom jag inte hade velat veta svaret om det hade varit hans ex som varit bättre ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Djurälskaren87
2014-03-25 22:41
#14

Min nuvarande har aldrig ställt frågan och kommer inte göra hellr men hade han gjort de så hade jag ljugit. Mitt ex sa till mig att jag var den bästa han haft sex med och sen frågade han är jag din? Och jag sa ja men jag ljög inte för de va han ;)

Anna4077
2014-03-25 22:45
#15

Hade han frågat hade och jag inte tyckte det (vilket jag utan tvekan faktiskt gör) hade jag nog ljugit eller sagt något som att det inte går att jämföra. Sen kan jag tillägga att sex blir bättre med tiden. Tror det tog oss två år av olika anledningar till att få "ordning" på sexet.

Anna och taxen Max

Portie
2014-03-25 23:21
#16

Hade faktiskt inte ljugit om det. Har redan fått den frågan och svarade ärligt att han var helt klart den bästa. Och jag är tydligen hans bästa, om nu inte han ljuger 😛

Gia91an
2014-03-28 01:34
#17

Jag skulle inte ljugit. Har inget problem med att tala om ifall något inte passar mig. Hur ska karlarna annars veta vad jag vill ha liksom.

VeronicaKahlbäck
2014-03-28 10:57
#18

Jag har det så bra så att jag kan ärligt svara att han är den bästa killen jag haft på alla plan, slår de flesta i det mesta med hästlängder. Det är på en helt annan nivå.

Skulle jag vara i ett förhållande som jag tänkt mej vara för livet och sexet var bra men inte det bästa så skulle jag absolut ljuga, finns fortfarande utrymme för förnyelse och förbättringar även om det är det bästa.

I andra fall skulle jag svara ärligt.

Jag kan tycka att alla varit bra på något och att man är olika kompatibla men även att det finns olika sätt att definiera bra sex.
Sex med eller utan kärlek är för mej helt olika saker och svåra att jämföra exempelvis.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Honestyisdead
2014-03-28 11:24
#19

Hade min partner ställt den frågan och jag inte hade tyckt att han var bäst, hade jag dragit en vit lögn. Finns ingen anledning till att såra självkänslan hos sin partner. Kommer inget gott ur att säga att någon annan var bättre.

Vill man att sexet ska bli bättre kan man ju föreslå ändringar ändå, utan att dra ned sin partner.

citronmelissa
2014-03-28 11:30
#20

#17. Jag menade ju givetvis inte att undanhålla hur man önskar att ha det. Det pratar man ju såklart om med sin partner men man behöver inte säga "Jag hade bättre sex med ett ex än jag har med dig" för det. Det bara sårar,

Annons:
Gia91an
2014-03-28 11:46
#21

20# jag skulle fortfarande inte ljugit. Hade inte heller dragit till med en vit lögn. Men jag skulle istället sagt vad jag vill ha, varför det inte var bra för mig.

Honestyisdead
2014-03-28 12:15
#22

21 om du får direkt fråga. Är jag den bösta du har haft i sängen måste man ju svara

Gia91an
2014-03-28 12:22
#23

22# hade han inte varit det så hade jag svarat nej.🙂

obstitant
2014-03-28 12:41
#24

#22 Nej, man måste inte svara på frågan! Man kan t.ex. ställa en motfråga ("är du alldeles, alldeles säker på att du vill ställa den frågan?"), säga något annat som egentligen inte är ett svar ("det finns ingen jag hellre skulle vilja ha sex med än du") osv. Men ja, risken är förstås att partnern tolkar det som ett nej då.

Men jag skulle nog starta en diskussion om själva frågan. Vad är syftet med att ställa den, fiskar hen efter en egoboost eller är det genuin nyfikenhet (t.ex. att få veta vad det var som ev. gjorde sex med någon annan bättre, om det finns något att lära sig av det), hur man tänker kring att jämföra olika sexpartners osv.

Lyckligtvis tror jag inte min man skulle vara dum nog att ställa en sån fråga.

"Är du nöjd" och "finns det något jag kan göra bättre" är väl bättre frågor att ställa i så fall!

citronmelissa
2014-03-28 12:52
#25

Att undvika att fråga, ställa motfråga eller byta ämne skulle jag definitivt tolka som ett nej. Men jag tycker det var dumt av honom att fråga så när han inte gör det av ren nyfikenhet, vilket jag inte tolkar det som då han är ganska osäker sexuellt, rädd att inte duga osv. Han har ju frågat om antal sexpartners också och verkar tycka det är jobbigt att jag haft ett antal fler och han haft en före mig.

Honestyisdead
2014-03-28 13:04
#26

24 undviker man att svara blir det ett svar ändå ;)

Jetaime
2014-03-29 10:47
#27

Jag har haft bäst sex med min nuvarande, men även om jag skulle haft bättre med någon annan, så skulle jag nog inte säga det till honom för han är ändå bäst på alla sätt och vis. Fast jag är en väldigt ärlig människa, så hade nog försökt svara på något annat vis för att inte såra honom.

Annons:
[Outlawly]
2014-05-03 13:25
#28

Om man nu tycker att man hade bättre sex innan kan man väl säga till sin nuvarande att han/hon borde göra på detta sätt istället.

 Om min kille skulle frågat hade jag sagt "ja, har inte så mycket annat att jämföra med" Har bara haft en gång före honom och då va jag tokpackad.

Toxics
2014-05-04 11:09
#29

Alltså, jag hade svarat min partner ärligt eftersom han är den bästa. 

Men om vi nu skulle säga att han inte är det så skulle jag ljuga.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Upp till toppen
Annons: