Annons:
Etikettkänslor
Läst 1191 ggr
Ambrose
2014-03-26 04:48

Tvetydig kille online

Hej

Jag undrar lite saker om en kille som jag spelar med en del online. Han ger mig väldigt delade intryck och jag har inte så stor erfarenhet av hur jag ska tolka dem.

Han är från England och vi har känt varandra i ett par månader och kan ibland sitta uppe sent och prata om väldigt personliga saker. Jag vet att han egentligen är rätt blyg och att han dessutom har social fobi.

Det som gör mig förvirrad är att han ibland inte säger ett ord till mig och att jag är den som startar de mesta samtal, men när vi säger godnatt så har han börjat säga "Good night hun", "Good night darling" och de senaste dagarna "Good night beautiful". Dock så vet jag att det är ganska vanlig att man kallar tjejkompisar i England för hun och darling. Dessutom när jag för några dagar sedan nämnde att, eftersom jag inte direkt är "relationship material" pga. vissa svårigheter jag har, så hade jag i värsta fall passat riktigt bra som en "Crazy cat lady" så sa han "You are a smart, pretty and caring girl, any guy would be lucky to have you and the right one will work through your issues with you"

Så å ena sidan så länns det som att han verkar se mig mer som bara en vän.  Å andra sidan känns det som att jag bara tränger mig på eftersom jag alltid är den som startar samtal och han ofta i de fallen är ganska kortfattad…

Någon som kan mer än mig om sådant här? xD

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Honestyisdead
2014-03-26 06:20
#1

Behöver inte betyda något mer än att han är snäll. För som du säger är det inget ovanligt att man kallar folk detta. Att han ger komplimanger behöver inte betyda mer än att han är en snäll människa det heller och. 

Men det är du som pratar med honom. Endast du kan känna eventuella vibbar. Lättast är att fråga.

Gur4m1
2014-03-27 15:40
#2

Han kan tycka om dig och stötta dig utan att det behöver vara mer- sen en tänkvärd sak- om ni båda har era "issues" och dessutom bor i olika länder- hur skulle det fungera att lösa rent praktiskt OM det visar sig finnas känslor som ni vill utforska?

Men ja, det du skrivit är saker som tyder på vänskap, inte mycket mer, men så säger du också att han är blyg så han skulle nog tänka lite som dig och inte "tränga sig på". Tyvärr krävs det lite mod och ärlighet för att två personer ska bli mer, då man inte är tankeläsare. Frågan är om du VILL att det ska vara mer för att du tycker om honom, eller om du tycker om honom för att du tror att han vill mer. Om du vill att det ska vara mer och att du tycker om honom- så våga och se hur det går. Men är vänskapen viktig för dig och det inte är så viktigt, mest bara smickrande att en man visar dig den uppmärksamheten så är det ju lite sak samma tänker jag.

Pratar ni om att vilja besöka varandra tillexempelt?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Ambrose
2014-03-28 01:05
#3

#2 Nä, vi har inte pratat om något sådant. Det har mest bara varit lite småprat.. och sedan när man suttit uppe länge på kvällarna så har det handlat om lite mer alvarliga saker. Jag tycker att han är en väldigt trevlig kille tror att jag tycker om honom lite mer, men jag är ganska reserverad med sådana känslor för jag har blivit sårad lite för många gånger, men vi har liksom aldrig snackat som om vi var mer än vänner, förrän han började säga de sakerna han gör nu. 

Men det gör mig så väldigt förvirrad när han säger sådant två dar i rad och sedan inte ett knyst dagarna efteråt. iofs så kanske det är för att han är blyg, jag vet inte, har ingen erfarenhet av jätteblyga männskor xD

#1 Och när det gäller att fråga honom så är det inget jag vågar. I värsta fall så misuppfattar jag ju allt och då blir situationen väldigt pinsam och det vill jag inte :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

[Rhodugune]
2014-03-28 11:42
#4

#3 Det är inte konstigt att det gör dig förvirrad, när han är lite varm och kall om vart annat, jag kan tänka mig att det beror på att han är blyg.

I kombination med att han tycker om dig, på vilket vis kan jag inte säga, men är han introvert och har dåligt självförtroende kan det vara hans sätt att känna sig för vad du känner för honom, att han inte vågar mer än så.

Det blir att han säger en sak och sen drar sig tilbaka för att inte säga för mycket och bli sårad för han är osäker vad du känner och vill honom

Så fråga, var ärlig, tycker du borde säga vad du tycker om honom, så kanske han vågar säga vad han känner för dig också.

Säg att du uppskattar era samtal, att det är alltid kul när ni pratar lite mer om saker utanför spelet att ni säkert skulle ha blivit bra kompisar om ni bott på samma ställe, sådana saker om det stämmer.

Sen håller jag också med Gur4m1, vad känner du för honom?

Visst kan det vara en mysig kittlande känsla att någon gillar en, men han verkar vara en fin och känslig kille så om du inte känner samma sak eller inte vet vad du känner var tydlig med det,

Långdistansförhållanden kan fungera, jag är i ett sen 1år tillbax, men det är inte lätt att leva i olika länder.

Hur gamla är ni båda är jag också nyfiken på?
Beroende på det skulle mina råd se lite olika ut.
Är ni yngre, under 18år skulle jag råda att du njuter av att ni har en fin kontakt, ja det är väl ett råd jag skulle ge oavsätt ålder, glöm bara inte bort dig själv i det här, vad spelar det för roll om han har varmare känslor för dig om du inte har det för honom, då är det inte rätt att försöka få honom att öpnna sg på det viset för dig, utan då måste du vara tydlig med att du tycker om honom som vän och spelkompis och inget annat, var rädd om hnom, känns som han är en person som kan bli väldigt djupt sårad.

Lycka till och berätta gärna hur det går och var rädd om varandra, det är bra fantastiskt att man kan stötta på personer över hela världen som man klickar med, som kan bli en del i ens liv. :)

Sarah
2014-04-02 13:07
#5

Tror att det är vänskapligt av honom men inte mer. Hade det varit mer tror jag att han tagit mer initiativ.

Ambrose
2014-04-02 14:23
#6

Han är 21 och jag är 24, men det är väll kanske tyvärr så att han bara är trevlig och vänskaplig. Så jag kommer nog inte berätta hur jag känner, utan låta det vara som det är nu… :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Roamer
2014-04-03 12:05
#7

Oftast när jag inte är initiativtagare men svarar när någon kvinna tar kontakt och för samtal så är det för att jag tänker att hon är en "kanske", och de flesta skulle inte vilja bara vara det så du gör nog rätt som lägger det åt sidan och ser det som en trevlig person att föra konversation med. Är man riktigt intresserad, bortsett från första månaden, så hör man av sig och uppvaktar.

Upp till toppen
Annons: