Annons:
Etikettförhållande
Läst 2012 ggr
Revolt
2014-03-28 16:14

Göra slut eller inte?

Hej!

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i några månader och jag tror jag har förlorat känslorna för honom :/

Det låter jättekonstigt, men jag har börjat blivit intresserad av en annan kille som går i min paralellklass. 

Jag, min bästavän, hennes pojkvän och den killen brukar vara, vi åker samma buss hem så vi sitter alltid tillsammans på bussen och på busshållplatserna.

Det känns verkligen som att han gillar mig, för han tittar på mig helatiden, pratar med mig och frågar om saker i skolan, typ läxor osv. (jag och han brukar inte umgås och prata i skolan) och typ kramar mig (jag kramar inte tillbaka), frågar efter mig hela tiden till de andra tre om jag ska åka buss (när jag inte är där) och ja han håller på o retas o så med mig hela tiden.

Jag börjar bli intresserad av han och börjar tänka på hur det skulle vara tillsammans med honom och vill åka buss varje dag och blir typ jättebesviken när han inte åker buss. Jag vill typ gå omvägar i skolan så jag kan gå förbi honom osv.

Tänker på honom ofta och ja.

Jag gillar min pojkvän, men jag är nog inte kär i honom.

På ett sätt vill jag fortsätta vara tillsammans med min pojkvän, men på ett sätt vill jag göra slut för jag vill ändå ha den andra killen.

Jag vet egentligen att jag borde göra slut, och jag ska verkligen försöka göra det snart, men jag ville bara skriva av mig.

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Annons:
Emmetem
2014-03-28 16:20
#1

Som man säger: "Om du är i ett förhållande och blir kär i en annan, välj den andra. För hade du varit tillräckligt kär i den första hade aldrig den andra varit på tal."🙂

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Honestyisdead
2014-03-28 16:31
#2

För mig är det väldigt tydligt att du inte känner alls kärlek för den du har nu. Sluta dra ut på det och släpp honom fri så han kan träffa någon som älskar honom.

Vyer
2014-03-28 16:32
#3

#1 Eller så är en inte monoamorös…  😉

Men TS, om du inte är kär i din partner så bör du nog göra slut ja.


ChristineL
2014-03-28 16:33
#4

Var ärlig mot dig själv och din pojkvän säger jag!

Honestyisdead
2014-03-28 16:34
#5

3 fast i detta fallet verkar det gälla att ts helt enkelt inte har rätt känslor.

[::Vera::]
2014-03-28 18:22
#6

TS. Dina känslor är nog inte tillräckligt starka för din pojkvän eftersom du ofta har en annan kille i tankarna. Kan vara jobbigt att behöva göra din pojkvän ledsen och du tycker ju om honom på ett sätt. Förstår det. Men det är inte schyst att dra ut på att göra slut, om du vet att du inte är kär längre. Din pojkvän känner dessutom kanske av att du har någon annan i tankarna. Risken finns då att ju längre tiden går innan han får sin känsla bekräftad från dig, desto mer sårad kommer han att bli när du väl gör slut. Just pga att du inte har varit ärlig. Och du mår inte heller bra av att ha det så här.

Annons:
Facie
2014-03-28 19:41
#7

Jag tycker verkligen du ska göra slut med din pojkvän om du tappat känslorna, ju mer du drar ut på det desto jobbigare kommer det bli!

Pretty wise //

Gur4m1
2014-03-28 20:21
#8

Håller inte med i #1 i allmänhet… (alltså talesättet menar jag) men just i detta sammanhang verkar TS vara rätt ung och då skulle jag säga: Gör slut och bli tillsammans med den här andra som du känner sådär för. Finns egentligen aldrig någon orsak att stanna med någon man inte har känlsor för- bara för att vara snäll, men för äldre, kan relationer gå upp och ner, relationer kan ha sina prövningar genom åren och många kanabsolut ha känslor, starka, verkliga känslor som man slits mellan- för mer än en person- men tvinga sig till att vara monogam för det är så relationer förväntas vara idag.

Men är man ung och bara varit tillsammans i några månader och redan känner såhär- så skulle mitt råd vara att faktiskt gå vidare. Man ska vara KÄR och njuta av det, inte känna tvivel och lockas av andra. Du skulle kunna vara kär i båda två men det beskrivs inte som så…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Forest]
2014-03-29 20:16
#9

Gör slut men hoppa inte in i nytt förhållande för snabbt är mitt tips

Revolt
2014-03-30 17:13
#10

Jag ska ju som jag redan skrivit, göra slut. Ville bara skriva av mig då detta ger mig väldigt dåligt samvete..ska försöka få det gjort i veckan:(

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Inaarah
2014-03-31 06:57
#11

Försök att inte ha dåligt samvete. Så länge du är ärlig och inte går bakom ryggen på din pojkvän tycker jag inte du behöver ha dåligt samvete. Det kommer ju vara lika jobbigt när du än ska säga det, så då är det lika bra att få det gjort med en gång. Kram på dig!

Upp till toppen
Annons: