Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1450 ggr
Herrman
2014-04-02 11:24

otrevliga pm

Jag undrar om jag kan få hjälp med hur jag kan blockera en person från att skicka pm till mig. Det hjälper mig inte i min situation att någon skickar otrevliga meddelanden till mig om vad den personen tycker om mig.

Kan jag förhindra detta?

Annons:
SuperLimm
2014-04-02 11:26
#1

Det borde gå att blockera eller iallafall anmäla personen men jag vet inte hur :/

Mvh Linn

LinaLj
2014-04-02 11:27
#2

Du kan spärra en användare genom att gå in på Inställningar uppe till höger under titt användarnamn. Sedan i menyn till vänster tror jag det finns en rubrik som heter spärrade användare. Där kan du skriva in namnet på personen. Då kan h*n inte skicka fler PM till dig. 

Se till att även anmäla de PMen.

Gronstedt
2014-04-02 11:27
#3

Ja, det går. Får du inte svar här, så ställ din fråga på support.ifokus

JazzBass
2014-04-02 11:30
#4

Klicka på "Inställningar" uppe i högerspalten, och sedan på länken "spärrade användare" i vänsterspalten. Skriv in användarnamnet för personen du vill spärra och tryck på Spara.

(Edit: Andra hann före…)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Herrman
2014-04-02 11:38
#5

Tack vad snällt. Nu är det fixat

Gur4m1
2014-04-02 12:46
#6

Jag blev utsatt på liknande sätt av en ilsken person som inte höll med mig i en tråd där vi båda skrev. Enda svaret då var att blockera personen. När man sitter såhär på internet får man vara glad om man bara får en ilsken person som orkar börja skicka hatiska meddelanden över PM- och då ska man även ignorera dem. Trist att folk väljer att göra så, förmodligen just för att sådana påhopp som kan ske i PM skulle göra att de blev bannade från forumet om det skrevs öppet, skulle jag gissa?

Sådana PM är fegt och dåligt hyffs. Bara att blockera och lämna bakom sig :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[Forest]
2014-04-03 00:27
#7

Du ska kunna blocka detta inne på dina inställningar, sen tycker jag man kan vända sig till suporten om det är mycket otrevliga PM du fått.

Honestyisdead
2014-04-03 05:33
#8

7 Tyvärr kan supporten inte hjälpa eftersom pm är privata. Så det man får göra är attblockera personen från att kontakta en. FFörekommer det lagbrott får man kontakta polis.

[Forest]
2014-04-03 10:43
#9

8 Tackar för info :)

Upp till toppen
Annons: