Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1675 ggr
Honestyisdead
4/5/14, 10:30 PM

Vad har du för drömmar?

Vad drömmer du om här i livet?

Annons:
[rumelle]
4/5/14, 10:35 PM
#1

Lite "cheesy" men jag drömmer om att få gifta mig med min första kärlek och leva resten av mitt liv med honom. Drömmer också om att ha hyfsat med pengar. Behöver inte betyda att jag är rik men det vore trevligt att kunna spontanköpa något man vill ha utan att man måste tänka "behöver jag verkligen det här?". Annars vill jag bara vara lycklig och må bra.

Melissa V
4/5/14, 10:36 PM
#2

Olika från gång till gång och vart jag står. 
Men just nu är det större boende längre ut på landet med egen uteplats, fristående villa där närmsta granne är en gran (tall och andra träd funkar också) de närmaste km. 

Efter de är nog drömmarna nåt annat men jag ser alltid till att uppfylla de drömmar jag har :)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


FjantYoda
4/5/14, 10:52 PM
#3

Att få bo på en fin gård gärna med ridhus och närhet till vatten och ha fler hundar och så några hästar, att få bilda familj och gifta mig med min sambo… och att få ordning på mina ledproblem!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

oh-la
4/5/14, 10:56 PM
#4

hus och barn. börjar känna pressen nu när vännerna skaffar hus en etter en :) får nöja mig med större lägenhet i september, men sedan blir det huv på västkusten, nära havet.

Honestyisdead
4/5/14, 11:03 PM
#5

Jag drömmer om att få gifta mig med min sambo och få bli gammal tillsammans med honom.  Om att vi en dag äger en sommarstuga vid en sjö. Om att vi en dag blir ekonomiskt oberoende.  😃

MsSofieG
4/6/14, 3:09 AM
#6

Jag längtar efter att jag och min underbara sambo skaffar gård och sedan (eller innan) gifter oss. Finns inte mycket som skulle betyda mer än det för mig!

Annons:
Maria
4/6/14, 8:34 AM
#7

Nu är jag ju 52 och många drömmar har slagit in.

Jag är gift, har en son på 30, har haft sommarstuga i många år, har gjort underbara resor osv.

Nu när jag är lite äldre så är drömmarna annorlunda. Jag önskar att få vara frisk och få behålla det liv jag har nu i många år till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pyromanen
4/6/14, 8:46 AM
#8

Är 46 och känner likt bombleboo att de flesta drömmar blivt verklighet. Är tacksam för det. Gift och 3 barn varav två utflugna. Reste av mig i 18-25 års åldern och är ganska så mätt o nöjd på det. Utveckade min keramikhobby till ett företag och gick ner på halvtid på vanliga jobbet. Bor i pippilångstrump- kråkslott i skogen i en 9000 kvadrat gammal uppvuxen trädgård med många fruktträd och blommor högt och med milsvud utsikt och de stora renoveringsprojekten är överstökade. har faktiskt svårt att hitta något att drömma om annat än att det inte ska få ta slut för snabbt. Att jag ska få behålla hälsan och kunna ta en joggingrunda på skogsbilvägen så många år till som möjligt. Sen kan jag drömma på mina barns vägnar. Att de ska hitta bra vägar i sina liv och trivas och må bra.

fruktgumman
4/6/14, 9:03 AM
#9

Jag drömmer om att få leva ett långt liv och att få ha det precis så bra som jag har det nu med många djur omkring mig och en sambo som älskar mig.

Gur4m1
4/6/14, 9:23 AM
#10

Att ha råd att ha en stuga uppe i fjällen, där jag hör hemma ^_^ Att på något sätt kunna kombinera storstadslivet så som jag är nu, med mina rötter och själens behov av naturen och vildmarken. Att kunna ge mina barn den uppväxt och trygghet och självklara plats i världen som jag själv fick i den miljön, men samtidigt göra deras liv mindre begränsade- genom att även kunna leva i "staden" med allt vad det innebär- utbildningar, arbete, nöjen.

Jag drömmer även om att ha en ateljé där jag kan slappna av och komma och gå som jag vill, gärna ihop med vänner som man kan inspirera/inspireras av och peppa varandra till utveckling.

Att bara lämna allt och resa… Släppa alla måste och tingens behag och bli fri och leva nomadlivet. Elelr bara ta en charter till Canarieöarna, what ever, liksom ;)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

himalaya27
4/6/14, 1:29 PM
#11

Att bli accepterad för den jag är och bli behandlad med respekt av min närmaste släkt.

Praefatio
4/6/14, 2:25 PM
#12

Många av mina drömmar har slagit eller är på väg att slå in: jag har träffat min livspartner och skaffat min drömhund, ska få gifta mig med livspartnern i sommar och föda vårt första barn i höst.

En av mina stora livsdrömmar slog in men togs ifrån mig: Var hästägare i sex år men fick avliva min älskling i höstas. Nu har hästägandet återgått till att vara en livsdröm, som jag hoppas och tror ska kunna slå in igen när barnet i magen blivit något år.

Ett ständigt pågående mål är att lära känna mig själv och därmed hitta ett sätt att leva som gör min sjukdomsbild mycket mindre påtaglig.

Mitt stora livsmål är att vi allihop ska kunna köpa oss vår drömgård och kunna bli hyfsat självförsörjande. Att få arbeta med djuren, hjälpa till att bevara våra lantraser och leva ett lugnt och stillsamt liv i samklang med naturen. Den drömmen kommer slå in, det ska vi se till, men det dröjer nog några år. Helt okej för mig, det är ett härligt mål att jobba mot!

[melowi]
4/7/14, 9:11 PM
#13

Drömmer om att jag en dag kommer äga en Dodge Ram och ha ett jobb jag älskar och trivs med. Är dock på väg in i en eventuell sjukskrivning, så båda delarna får vänta 😡😕

Annons:
Nelley
4/8/14, 3:28 AM
#14

Kanske öppna ett katthem:) äga hus på landet, få högst fyra barn och minst två hehe:) men jag är bara fjorton *flinar* man vet aldrig vad som kommer härnäst.

[elmaek]
4/8/14, 7:13 AM
#15

Leva ett harmoniskt liv utan tjafs och gräl, ha mycket glädje i livet. Också få plugga till psykolog och öppna eget inom den kategorin (får se hur det blir med det).
Ha hundar i mitt liv tills jag dör, helst att Molly skulle kunna leva så länge 😛

Upp till toppen
Annons: