Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1132 ggr
[melowi]
4/7/14, 9:33 PM

När kan en person kalla sig bisexuell?

Har en nyfiken fråga:
När anser du att en person kan kalla sig bisexuell?

Förklara hur du tänker 🙂

Annons:
Morphogenesis
4/7/14, 9:34 PM
#1

När personen identifierar sig som bisexuell.

ChristineL
4/7/14, 9:35 PM
#2

Jag svarade annat för jag tror inte på att sätta sig själv eller andra i fack.

Vyer
4/7/14, 9:45 PM
#3

Röstade på annat och resonerar på samma sätt som #1.


obstitant
4/7/14, 9:46 PM
#4

När den själv tycker att den är det.

Och om den tycker det är viktigt att sätta en etikett på sig själv.

Svarsalternativen handlar förresten bara om ev. erfarenheter med personer av samma kön, är det underförstått att en självklart har haft erfarenheter med/känt dragning till personer av ett annat kön? Annars framstår det ju snarare som kriterier för homosexualitet.

Lia
4/7/14, 9:57 PM
#5

Jag anser att man är bisexuell om man känner/har känt sexuell attraktion för både en man och en kvinna (självklart inte nödvändigtvis samtidigt 😃). Detsamma gäller då för biromantisk, fast utan det sexuella. (Det var med hjälp av detta jag svarade på frågan, även om det inte hörde till ämnet ^^)

[Tuulikki]
4/7/14, 11:09 PM
#6

Svarade annat.

Man vet det precis lika enkelt/tydligt som andra vet att de är straight, homo eller vad som helst🙂

Annons:
[melowi]
4/7/14, 11:21 PM
#7

#1 Vad är det då som gör att man kan identifiera sig som bisexuell enligt dig? 🙂

#6 Jag vet att jag blir attraherad av både killar och tjejer, men vet ändå inte om jag kan kalla mig bisexuell. Har aldrig haft känslor för en tjej till exempel, men sen har det aldrig funnits någon direkt chans att jag skulle få det. Så jag vet inte riktigt vad jag är haha 😐
Min fästman däremot är helt säker på att han är hetero, för att han ej känner attraktion, känslor eller i överhuvudtaget fattar intresse sexuellt för män.

Morphogenesis
4/7/14, 11:24 PM
#8

#7. Jag ser inte meningen i att bestämma vad som gör att andra identifierar sig med sin sexualitet. Det är upp till var och en.

[Tuulikki]
4/7/14, 11:31 PM
#9

#7 Man måste inte sätta etikett på sig själv om man inte vill👍 Jag är bisexuell. Jag bara är det, och jag bara vet det🙂 Förstår dock känslan av att inte vara säker.

[melowi]
4/7/14, 11:35 PM
#10

#9 Nej absolut inte, men jag hade gärna velat veta bara 🤪

Gur4m1
4/7/14, 11:46 PM
#11

Mycke fokus på sex, men var kommer känslorna in? :d

Jag kan tycka att en kvinna har en vacker kropp, däremot ä jag inte seuellt dragen men enligt en bekant så räknade han mgi som bisexuell pga detta. Själv tycker jag att det behöver finnas känslor där också. En vilja att vara nära. Att jag kan tänka mig suga på ett par bröst gör mig inte bisexuell anser jag själv. Det är inte bara sexet som är avgörande tycker jag. Känslor för motsatta/samma kön måste finnas där, attraktion för personen och könet. 

Men är inne på #1 definition. Definierar man sig själv som bisexuell så är man det om man nu känner det behovet.

Jag kanske är bisexuell, enligt vissa, vem vet, men jag har bara intresse av att ha relationer med killar. Så jag definierar mig som heterosexuell. Jag har aldrig varit kär i någon av samma kön.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
4/7/14, 11:50 PM
#12

För att jag skulle kunna se mig som bisexuell skulle jag både behöca attraheras av och kunna få känslor för båda könen. 

Nu har jag aldrig varken attraherats av eller haft känslor för Kvinnor så jag känner mig säker i min heterosexualitet.

Hur andra väljer att definiera sig bryr jag mig inte om.

[::Vera::]
4/8/14, 12:14 AM
#13

Om personen vill ha en sådan definition, så är det ingen annan än personen själv som ska bestämma den, tycker jag. Människor är så mycket mer komplexa än att alla skulle kunna inrymmas inom de fem svarsalternativen.

(Jag kan tänka mig att definiera mig som sexuell människa, eller bara människa för tillfället. Kärlek kan jag känna för både män och Kvinnor. Men hittills så har jag inte velat dela mitt liv med en man…Men så länge som jag lever så finns alla möjligheter, även om sannolikheten är liten)

Annons:
[Rhodugune]
4/8/14, 2:25 AM
#14

Det blir väldigt knasigt att resonera så, prova att vända på frågeställnignen, när kan man kalla sig hetrosexuell?
När man är kär eller när man är sexuellt dragen till en av motsatt kön osv?
Enligt mig så vet man antingen det, av högst personliga skäl eller så är man inte bisexuell, homosexuell, hetrosexuell, pansexuell, listan kan göras lång.

Upp till toppen
Annons: