Annons:
Etikettkänslor
Läst 2830 ggr
[mr_mac]
4/11/14, 3:52 PM

Känner mig så äcklig och ful!

Jag har sambo och har haft länge vill pointera detta! Jag känner mig enormt ful och äcklig vad jag än gör hur jag än klär mig! Jag tränAr 3 gånger i veckan! Känner mig kraftigt överviktig:( Är 1.73 väger 74 på tok för mycket:( har mans bröst:( borde jag lixom ge upp allt? Inget funkar för mig:(

Annons:
Fridaaaa
4/11/14, 3:56 PM
#1

74 kg är inte på tok för mycket till 173 cm lång kropp, speciellt inte eftersom du tränar med. 

Låter som att du behöver bygga upp ditt självförtroende bland annat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
4/11/14, 4:01 PM
#2

Du är inte kraftigt överviktig. 

Tror du skulle behöva gå till en kurator.

motherangel
4/11/14, 4:07 PM
#3

Gå och prata med någon!

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

[mr_mac]
4/11/14, 4:42 PM
#4

De kostar jag är fattig o ovärd hjälp O du hera du vet de

Honestyisdead
4/11/14, 4:43 PM
#5

4 Vad vet jag?

Tycker du ska slänga av dig offekoftan.

[mr_mac]
4/11/14, 4:45 PM
#6

Har försökt i flera år jag vet ju vad ja saknar o behöver Men vad hjälper de när de ej finns att tillgå

Annons:
Fridaaaa
4/11/14, 4:48 PM
#7

#6 Fast att vara otrogen mot sin partner hjälper ju ingenting och är inte rätt mot din partner heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Becka889]
4/11/14, 4:50 PM
#8

Låter som tidigare nämnts som att du behöver hjälp med att få ett bättre självförtroende kring ditt utseende.

Du är INTE kraftigt överviktig utan fullt normal enligt dina mått.

Träna ska man göra för att må bra, för att bli starkare, uthålligare och friskare, inte för att "gå ner i vikt".

Om du vill ha resultat i träningen är det först och främst kosten man bör se över, det gäller att äta bra, varierad, mat med långsamma kolhydrater. Mycket grönt och frukt, nyttiga fetter som tex olivolja, nötter, avokado och magert kött som tex kyckling och fisk, men även fetare fiskar som lax bör man få i sig.

Du bör också se över när och hur mycket du äter, man bör äta mellan 4-5ggr/dag, mindre portioner men mättande. Räkna ut din Kcal förbrukning i vila, de dagarna du tränar lägger du till den förbrukningen på din totala Kcal förbrukning den dagen. Finns bra hjälpmedel för detta om du googlar. Om du vill minska i fett procent men öka i muskler så bör du inte ligga på mer än -500kcal/dag av din totala kcal förbrukning den dagen. Dvs om du förbränner ca 2500kcal/dag så bör du äta för ca 2000kcal/dag.

Det är även viktigt att du får i dig tillräckligt med proteiner för att få nytta av din träning. För detta kan det vara bra att ta tillskott som ex proteinpulver eller BCAA's före/efter träning.

Sen gäller det även att se över uppläget av träningen. Enligt din längd/vikt skulle jag rekommendera näst intill enbart styrketräning. Du behöver inte köra cardio (ex löpning) annat än om du vill ha bättre kondition. Hård cardio träning främjar inte muskel tillväxt utan motverkar snarare uppbyggnaden av musklerna.

Man bör inte köra igenom en muskelgrupp mer än en gång/vecka. Detta för att det tar tid för muskeln att byggas upp igen och resultatet försämras om den slits sönder igen innan den fått tid att byggas upp, tvärt emot vad många tror.

Ett vanligt upplägg kan se ut som följande:

Dag 1 - Axlar & Biceps (här bör man ligga på ca 3övningar per muskelgrupp med set om 3 x 8-12reps i varje, där man precis ska orka med sista rep. och sen inget mer)

Dag 2 - Rygg (Marklyft är den absolut bästa övningen, som tar hela ryggen, men ska man ge sig på detta MÅSTE man först bli instruerad av någon som vet hur det ska utföras på rätt sätt, skaderisken är annars VÄLDIGT hög!) här bör man ligga på ca 4 övningar med 3 x 10reps i varje.

Dag 3 - Bröst & Triceps (samma som Dag 1)

Dag 4 - Ben (Utfall med vikter samt squats är väldigt givande övningar) här kan man ligga på 4-5 olika övningar med 3 x 10reps i varje.

Ovanstående är en bra bas att utgå ifrån som man sedan kan modifiera allt efter som ens mål med träningen utvecklas. Jag rekommenderar alltid att man tar kontakt med någon (antingen privat eller professionell) som vet HUR övningarna ska utföras på rätt sätt så man inte skadar sig vid styrketräning. Sen är det bara till att köra på!

Focus on the journey, not the destination. Joy is found not in finishing an activity but in doing it.
- Greg Anderson

Honestyisdead
4/11/14, 4:55 PM
#9

6 Då är det kanske dags att gå skilda vägar.

[mr_mac]
4/11/14, 4:56 PM
#10

Nej jag förtjänR nog bara mig själv som jag beter mig tack för ni talar mig till rätta och tack hera för du tog bort mina söka vänner inlägg de var inte mera än rätt!

motherangel
4/11/14, 5:29 PM
#11

Fast nu känns det mer som om du bara vill att folk ska tycka synd im dig? Du har fått jättebra råd av flera, men tar du till dig dom råd du får? Det finns bara En person som kan ändra ditt liv och det är du själv! Efter tunga perioder blir det bättre, men du måste vilja det själv

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

[mr_mac]
4/11/14, 5:30 PM
#12

otroheten var textlig

Fridaaaa
4/11/14, 5:31 PM
#13

#12 Spelar ingen roll. Illa ändå. Man gör inte så om man verkligen älskar sin partner. Du behöver ändra ditt tänk och ditt liv, se det från en annan synvinkel och bygga upp ditt självförtroende.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[mr_mac]
4/11/14, 5:33 PM
#14

önskar jag haft en bass något att bygga på

Fridaaaa
4/11/14, 5:35 PM
#15

#14 Ibland kan man behöva någon som kan hjälpa en med det och därför har flera sagt att du behöver prata med någon som kan hjälpa dig med det 🙂 Ibland behöver man det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mr_mac]
4/11/14, 5:40 PM
#16

jobbigt värre..

Fridaaaa
4/11/14, 5:47 PM
#17

#16 Vissa saker måste man göra trots att de är jobbiga, tyvärr är det så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gur4m1
4/11/14, 8:15 PM
#18

Ang kostnad du verkar jobba mycket så kosntnad borde inte vara ett problem om du söker hjälp via vårdcentralen och landstinget. De har ju högkostnadsskydd. Du har en rätt skev självbild.

Kankosta runt 100-300kr per besök upp till en viss summa, då du börjar gå gratis, så länge det är landstinget som sagt. Verkar inte finnas över hela landet (om man råkar bo i en liten håla t.ex) men du kan ju lätt kolla upp det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sk007
4/12/14, 9:47 AM
#19

Läs boken självkänsla nu av mia törnblom.

Maria
4/12/14, 10:39 AM
#20

TS

Är 1.73 väger 74 på tok för mycket:( har mans bröst:(

Jag fattar ingenting. Du är väl en man?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[mr_mac]
4/12/14, 10:46 AM
#21

#20

ja de har jag typ a el b kupa och jag kan bara ej acceptera de samma gäller min vikt…längden kan jag knappast göra något åt:(

Fridaaaa
4/12/14, 10:47 AM
#22

#21 Inget fel på varken din längd eller vikt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mr_mac]
4/12/14, 10:50 AM
#23

jag tycker de är skit jobbigt i alla fall:(

Ove-D
4/13/14, 10:21 AM
#24

Öh… Jag som är tjej väger närmare 10 kg mer och är några cm kortare. Vad är EGENTLIGEN problemet? Din sexuella drift, din relation med din partner, din kropp eller din självkänsla?

[mr_mac]
4/13/14, 10:38 AM
#25

alla de där tror jag…#24

Ove-D
4/13/14, 11:13 AM
#26

Jag tror att grunden ligger i självkänslan. Har du några egna idéer på hur du kan förbättra den?

[mr_mac]
4/13/14, 11:43 AM
#27

fet sugning och operation av mitt face…de känns som de är rätt hopplöst eller hur?

Annons:
Ove-D
4/13/14, 12:28 PM
#28

Jag hoppas att du skämtar om dina operationer. Skönhetsoperationer gör troligen inte att din sexlust minskar, inte heller att din relation med din partner förändras och du är INTE överviktig. Hur menar du att dessa operationer skulle göra ditt liv bättre?

[mr_mac]
4/13/14, 12:36 PM
#29

jag är ej nöjd med mitt yttre helt enkelt så jag ahr förvrängt min tro att detta skulle vara en lössning…ledsamt men sant!

Ove-D
4/13/14, 12:42 PM
#30

Jag tror att du behöver jobba med din själv. Testat KBT-behandling? Vad är det du anser vara fel med din kropp och ansikte? Vad tycker du är normal vikt för din längd? Vad är din målvikt?

[mr_mac]
4/13/14, 4:28 PM
#31

Målvikten 63 är planen! Inga glasögon och ja egentligen allt hos mig! Kbt?

Fridaaaa
4/13/14, 4:39 PM
#32

#31 63 kommer definitivt vara för lite för dig, det är normalvikt för mig som är 165 cm lång. Så det är definitivt inte bra om du satsar på det.

Varför inte glasögon? Jag har själv glasögon och absolut inget fel på det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

motherangel
4/13/14, 4:43 PM
#33

Kbt är Kognetiv BeteendeTerapi

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

[mr_mac]
4/13/14, 5:07 PM
#34

#32 Mitt ansikte är inge söt! Jag är beroende av de att se ok ut! Sen har jag ett handikapp och folk reagerar på de jag syns inte finns inte försöker faktiskt undvika de då folk nog önskar jag ej fanns ingen ser mig de stör mig jag är som en fiss i rymden:( har inte nå vänner har faktiskt bara sambon o jobbet mitt

Annons:
Fridaaaa
4/13/14, 5:10 PM
#35

#34 Det ligger i betraktarens ögon. 
Jag tror du behöver jobba med självförtroende och självkänsla i förstahand. Ändra ditt sätt att tänka osv

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mr_mac]
4/13/14, 5:16 PM
#36

Svårt har varit mobbad hela mitt liv:(

mimåne
4/13/14, 6:06 PM
#37

En människas liv är ovärderligt. Det spelar ingen roll hur du ser ut eller vad du dras med, du är ditt liv och lika mycket värd som alla andra. Glöm inte det och tvivla inte.

När man blir så pass utseendefixerad och fast i stolen där man inte kan göra någonting, då spelar alla andra en stor roll i det hela. Man tittar på de som ser snygga ut, tänker på vad de har som man själv inte har, hur lycklig man skulle vara med den egenskapen själv. Men sanningen är att detta gör bara mer skada åt en själv. Vill du verkligen ge alla utomstående denna påverkan på dig? Ska de få ta så mycket av dig och din dag? -Nej för tusan!

Du måste försöka hitta någon styrka inom dig själv. Du har varit mobbad i hela ditt liv och är fortfarande här med oss, så någon styrka har du allt. Börja fokusera på ditt inre för det är faktiskt det allra viktigaste vi människor har. När man blir sin egen bästa vän, då blir man ruggigt stark också.

Gå ut som du är och bär upp dig själv med stolthet! Att våga vara fullt naturlig i dagens läge och inte bry sig är starkt och beundransvärt. Du ÄR någon som alla borde beundra för allt du gått igenom men ändå står upp. Se den styrkan du besitter! Den strålar ju genom hela din tråd!

Gör saker som får DIG att må bra och skit i vad andra tycker! Låt inte ditt utseende komma i vägen för dig. Andra kanske är vackra utanpå men vad spelar väl det för roll då de kan göra vad som helst när de stänger dörren om sig. Att se vacker ut är en sådan liten del av en person och det är egentligen helt absurt hur stort vi människor gör den delen. Våga vara dig!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: