Annons:
Etikettförhållande
Läst 2197 ggr
Leon1973
4/11/14, 5:17 PM

Fan va trött jag blir...

Jag la detta under förhållande eftersom det kan relateras till ett förhållande som tog slut för två år sen.

Jag har länge förstått att mitt ex snackar en massa skit om mig inför hennes kompisar osv och det kan jag leva mig, om det får henne att må bättre så är det väl kul för henne att hon har något att snacka om, men att springa runt och påstå att jag lämnade henne för någon annan gör mig något irriterad, speciellt när hon sitter hemma hos sin syster och beklagar sig om att hennes FD (jag) lämnade henne för någon annan och har ny tjej osv…

Hon är dessutom så jäkla osmidig när hon gör detta så våra gemensamma barn hör ju dessa diskussioner utan att hon inser det.

Fakta 1

- Jag lämnade inte henne för någon annan, jag lämnade henne för att hon var den hon var och vårt förhållande var dött efter många försök att rädda det.

Fakta 2

- Den sista person jag hade sex med var HON i april för exakt två år sen snart…   but who's counting…!?!?!

Fakta 3

- Jag har inte varit med någon, inte varit på dejt, inte ens hånglat eller kysst någon sen jag flyttade ut 1 aug 2012.

Fakta 4

- och detta ÄR fakta, hon har haft mer än en pojkvän sen jag flyttade ut, bland annat en killa som är riktigt jäkla drägg som hon snackat skit om innan när vi bodde ihop, en sådan kille som ligger med grannarnas döttrar utan att skämmas, ligger runt trots att han är i förhållande osv, men inte FAN är detta något jag snackar med mina kompisar om eller berättar för barnen.

Jag blir så jäkla irriterad så jag behövde bara rapa ur mig detta…

OHH!! en sak till, jag träffade en tjej på Hemköp nu på vägen hem som bekräftade en hel del av dessa sakerna för mig, det roliga är att hon sa grattis till mig…   Jag blev lite ställd, grattis till vad frågade jag…

Ja men du ska ju bli pappa igen!

Ehh NEJ, det ska jag inte…  men jag vet vad du menar och det där var ett aprilskämt men det är ju kul att veta att folk som en gång i tiden var en del i mitt liv sitter och kollar på min facebook profil för att se vad jag hittar på.

Saken är den, jag är en kille med låg och sjuk humor, jag älskar practical jokes osv, jag har kolleger på jobb som är lika skadade i huvudet som jag, jag la upp en bild på ett graviditetstest på facebook och skrev… "Efter många försök….    HEPP!!!" och så taggade jag en arbetskollega i detta (givetvis med hennes godkännande) bara som ett aprilskämt… 

Alla andra fattade att det var ett skämt utom de som sitter och spionerar på mig och började sprida nya rykten; -"Har ni sett att Leon ska bli pappa?" med hon den där osv….

Det som stör mig mest är inte att man snackar skit om mig, jag bryr mig inte, men när det påverkar mina två döttrar på ett sådant sätt att de måste höra sån här skit, de bor ju med sin morsa och det är på deras gård alla dessa skvallerkärringarna bor så de hör skiten där plus att de får höra en massa skit när de är hos sin moster och kusinerna.

Det går inte att skada mig, jag har slutat att bry mig om mig och mina egna känslor för länge sen, men när man gör något eller säger något som påverkar mina barn negativt, då ser jag fan rött…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Skogshumblan
4/11/14, 5:27 PM
#1

Förstår dig, har inget annat att säga än familjerätt och kämpa för dina barns skull!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tjeja
4/11/14, 5:28 PM
#2

Detdär behövde du uppenbarligen få ur dig! Alla behöver få lätta på trycket emellanåt! Även du!

Förstår att det är jobbigt också att barnen får höra. Ställer dem frågor till dig sedan kan du ju berätta hur det egentligen är för din del. 

Dessutom… vad vore skillnaden om du nu hade träffat någon ny istället? Du har väl också rätt att finna ny kärlek! Du älskar ju inte dina barn mindre för det! Och det är ju den biten som är viktigast för dem att veta! Att du älskar dem lika mycket oavsett och de är viktigast i världen för dig oavsett vilken ny partner du får i livet framöver!

Kram!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Honestyisdead
4/11/14, 5:44 PM
#3

Vad hemskt fult att hon blandar in barnen.

Leon1973
4/11/14, 5:55 PM
#4

Jag tror inte hon blandar in barnen medvetet på ett sådant sätt att hon säger till barnen att er pappa gör si och så…

Men hon är för dum för att fatta att barnen hör deras livliga diskussioner även om de inte är i samma rum.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Xristina
4/11/14, 5:57 PM
#5

Det är väl tyvärr något man glömmer när man blir äldre, att barn hör och förstår nästan allt, oavsett om man försöker dölja det för dem eller inte.

pinku
4/11/14, 6:27 PM
#6

Hur gamla är barnen? Du kanske kan sätta dig ner och prata med dem, bara säga att om de hör något eller undrar något så kan de alltid komma och fråga dig direkt.

Annons:
Gur4m1
4/11/14, 7:51 PM
#7

Trist att det ska vara så, grejejn är ju inte bara att barnen hör vad hon/de pratar om, andras barn pratar ju om det också då de hör rykten etc. Man mins ju själv hur det var när man var liten och gatans skvallerkärring hade sagt något och "vännerna" kom med skvallret som om det vore ren fakta om en massa saker som rörde min och andras familjer. Förjävligt beteende och kanske något du borde påpeka för ditt ex?

Men helst inte så det blir …"Och det där får ni inte säga till pappa!!" för det skapar bara hämmade, stackars ungar som måste välja mellan lojaliteter. Ditt ex verkar inte tänka sig för alls. Att snacka skit sådär vitt och brett om mannen som måhända är hennes ex men ändå är FAR till hennes barn. Usch :(

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Linus123]
4/11/14, 7:53 PM
#8

Det är bra att du skriver av dig om vad du känner. Men samtidigt så är det jäkla orättvist mot dig att hon snackar skit bakom ryggen på dig det du inte har gjort. Det är bra att ha en sjuk humor. Man lever längre då. :)

Leon1973
4/11/14, 8:45 PM
#9

Mina barn blir 15 och 8 i år…   Jag har dem i helgen och jag frågade faktiskt den äldsta lite försiktigt idag om mamma snackar mycket skit om mig när hon är hos moster osv, svaret var att i början gjorde hon det…

Nu är det så här att min dotter är lite väl mogen för sin ålder och har rejält med skinn på näsan utan att vara uppkäftig, så dottern berättade att hon faktiskt hade sagt till exxet att sluta för det är inte rätt att snacka skit om deras pappa inför dem och speciellt hennes lillasyster.

Det värmde faktiskt, så jag berättade för dottern vad jag hört och förklarade för henne att oavsett vad hon hört så lämnade jag inte deras mamma för att vara med någon annan, jag har varit ensam sen jag flyttade och det visste hon och dotter visste redan att det på min facebook var ett aprilskämt för det berättade jag för henne redan den första april så att hon inte skulle sitta och tro en massa saker.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Lejonhund
4/11/14, 9:48 PM
#10

Mian föräldrar skiljde sig när jag var typ 10-11 år. Är 23 idag. 

De var goda vänner många år tills båda hittade nya partners (som båda hade egna barn sedan tidigare, en kaosartad tonårstid för min del kan man minst sagt säga). Något blev knasigt där. Troligen mycket pga. min lillasyster som sprungit mellan föräldrarna och "skvallrat" om vad den andra föräldern sagt och gjort för att hon tror att hon själv får fördelar av sådant beteende. 

Iaf, med tiden har detta lett till att mina föräldrar talar väldigt illa om varandra, även inför mig. Det enda detta resulterat i är att jag känner en stor del avsky för mina föräldrar som pratar så illa om varandra (och försöker aktivt vända mig mot den andra) inför mig. Det i sin tur har så klart gjort att jag har mycket litet intresse för att ha kontakt med mina föräldrar idag. Som tur är bor jag långt bort från min hemstad sedan ett par år och har ett annat liv här. Jag hälsar på ett par dagar kring jul och kanske någon gång på sommaren. Ett par gånger i månaden hör de av sig och kollar att jag lever. Jag svarar artigt och trevligt, så de har nog inte en susning om hur lite jag bryr mig om dem, och hur mycket deras beteende har förstört vår relation. 

Så, med tanke på att iaf din ena dotter är gammal nog att själv kunna bilda sig en uppfattning och ha förståelse (och uppenbarligen redan gjort det), har jag svårt att tänka mig något annat än att hon ser igenom det hemska beteendet hennes mamma håller på med och fortsätter avvisa det. Lillasystern hänger väl förhoppningsvis på vad storasystern gör. Kan inte tänka mig något annat än att det om något skulle stärka er relation så länge du kör med schysst spel och inte får barnen att känna sig ledsna och obekväma genom att trash-talka en person som är så viktig i deras liv. 

USCH FY BLÄ vad jag tycker illa om föräldrar som inte kan dölja och hålla käft om vad de tycker om den andra föräldern bara för att de själva är arga/besvikna efter en skilsmässa!

Maria
4/12/14, 8:01 AM
#11

Usch, vad trist.

Där ser man vad sociala medier kan ställa till. Eller rättare sagt de som läser och misstolkar.

Du får trösta dig med att du förhoppningsvis har kloka barn. De flesta barn är ju bra på att känna av sanningen är min personliga uppfattning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leon1973
4/13/14, 9:30 PM
#12

Nu är barnen lämnade och jag tror inte jag behöver oroa mig för vad dem ska tro även om de hör mycket skit, min äldsta dotter fattar och vet att jag är ensam och hon är väldigt beskyddande med sin lillasyster.

Jag gav dock tjejen jag träffade på hemköp lite information som hon kommer sprida vidare och förhoppningsvis kommer detta blossa upp i exxets ansikte sen när hon fortsätter och snacka skit, det har hänt innan att hon snackat skit om folk inför folk som vetat sanningen som knäppt till henne på näsan och förhoppningsvis händer det igen.

Det är skönt att veta att dottern fattar bättre och inte tar till sig av skiten hon hör, det gör att jag kan släppa detta tillsvidare.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Upp till toppen
Annons: