Annons:
Etikettkänslor
Läst 1084 ggr
[cillac]
4/17/14, 9:21 PM

Help me

Ja alltså jag har haft en kille i huvudet sedan typ slutet av 2009. Tog kontakt med honom på Facebook o vi börja chatta, sedan började vi msn, vidare sms, o nu har vi varandra på whatsapp. Under hela tiden, har han haft nån tjej, varit typ rätt oseriös…både bott ihop med dom o inte bott med dom. Ibörjan fylleringde han mig en hel del..Jag svarade aldrig. Har pratat med honom i telefonen två ggr. Då var han inte nykter, o jag var väldigt nervös, tyst i luren. Jag hatar att prata med killar i telefonen…Får panik…! Han har sms mig o kallat mig massa fina saker, gett mig mycket komplimanger. Sedan har det blivit för mycket för mig så jag har sagt ifrån, typ sluta kalla mig älskling. Han hörde inte av sig o jag hade druckit flera glas vin…o frågade varför han inte ville "ha mig längre"….o då skrev han " kanske det kanske" alltså typ jätteluddigt svar…och skrev…" Vad skulle min tjej säga om hon visste detta…" typ så….och jag gissar att han har ett on/off förhållande…med henne…Han skrev att han inte kunde motstå mig… Jag har sagt att han är en fantasi o att jag inte aldrig vill va ihop med en kille som bara tänker på sport. Han är utövare på elitnivå. (bandy) Mycket kretsar kring detta i hans liv, men han skriver mest till mig om sex. Typ. Frågar lite vad jag gör osv. Men sen ramlar vi in på sex alltid… Även om detta är rörigt o så, så o allt. Så har jag inte kunnat släppa honom….jag sitter o väntar o tittar på telefonen….har han sms? hör han av sig? Jag liksom har honom i huvudet. Har blivit spådd flera ggr under typ 2 års tid. Fått lite olika spådomar, men de flesta har sagt att vi kommer att träffas….(vi har alltså inte setts live…han har bott utomlands hela tiden) o en del fåtal har sagt att inget kommer hända…blir inget tyvärr. Försöker lyssna inåt. Känner då att jag inte gör nått då när jag vet att han har tjej. Men liksom varför går det inte släppa, han har ju inte heller kunnat det….trots allt…. Jag behöver inga pekpinnar….känner mig inte så stark….

Annons:
[Juel70]
4/17/14, 9:41 PM
#1

Han har en tjej. Låt bli. Om han visar intresse för andra medan han har en tjej, då kommer han göra detsamma med dig. Vänta på den rätte tycker jag.

[Rhodugune]
4/17/14, 10:25 PM
#2

Jag kommer kanske låta hård nu, men det är för att jag bryr mig, vill inte se dig slösa bort livet på att gå att hoppas på den här killen.

Det låter som du är en egoboost för honom, någon som finns där och ger honom bekräftelse och uppmärksamhet.
Det är inte det dig som person har är intresserad av, det är kicken av att prata sex med dig han går igång på.

Han låter som en kille som har fler än en tjej som han håller på att prata med som med dig.

Låter inte som han är något att satsa på om du är intresserad av ett mer seriöst förhållande när han inte behandlar de tjejer han haft bättre.

Tror precis som Juel70 att han kommer att behandla dig precis likadant om det blir nåt mer mellan er.

Jag tycker du ska vara rädd om dig och satsa på en kille som uppskattar dig för den du är.

Kram

[cillac]
4/17/14, 10:35 PM
#3

Tack! Hur ska jag komma vidare. Vad ska jag söka hos en person, partner, är rådvill….. Kramar o tack för hjälp

GråttNyttHår
4/18/14, 12:37 AM
#4

Ja att ringa till en massa mediums lär ju inte göra ditt liv bättre eller be att detta ska lösa sig.

Jag tippar på att du har andra problem än bara denna killen.
Men du manifesterar dina känslor helt i han, för han är något du inte kan få och därför lägger otrolig energi på istället för att ta itu med de egentliga problemet. Rätta mig om jag har fel.

Du ska söka hjälp hos ett proffs. Dock när du är villig att reda ut dina problem, inte innan.

Och för din egna skull: Sluta sök hjälp hos telefonmedium.
Det måste ju ruinera dig.
Det kostar ju skjortan, och varför gör det det? Jo för att dom skor sig på personer som mår dåligt och vill finna hopp. Tråkigt men sant.

Den enda som kan ändra dig är du.

[silkesnosen]
4/18/14, 7:41 AM
#5

Avsluta all kontakt. Det kommer att vara fruktansvärt svårt, då det har blivit en form av beroende. Du är beroende av bekräftelsen, av hoppet… Det kommer att bli som en rejäl avgitning, men du måste stänga ner och vara tydlig om du känner det och skriv till honom om hans sätt…. men gå vidare och sysselsätt dig med annat och gör annat än att jaga män. Det finns annat i livet!

Gur4m1
4/18/14, 10:27 AM
#6

Börjar med att säga att….jag själv inte tror på medium och att de ger dig olika svar borde indikera på att du inte bör söka svar där. De kännerinte dig eller honom, som#4 skriver så skor de sig på "svaga" människor. Precis så som du själv beskriver dig i sista meningen av ditt inlägg. Men förlåt, det blev en pekpinne.

Den andra är att jag också tror att du är en av många för dne här killen + att han redan har ett förhållande. Du är törstig och han svalkar dig med sina fina ord och bekräftelse, och du gör samma sak för honom. Jag har nätdejtat ch chattat med vänner och killar över nätet och killar som mest varit intresserad av att sexchatta har inte heller varit speciellt seriösa eller omtänksamma om _mig_ någonsin.

Att man kna prata om sex med killar och de kan avra intresserade går såklart, men du beskriver det som att det nästan _alltid_ går in på att handla om sex.

Nej, ni kommer nog aldrig att täffas om du jagat efter honom sedan 2009 och detalltså är 5 år nu, utan att ha träffats. Jag upplever att du harlätt föratt bli vilseledd,rent av kanske lite lättlurad. Menar ingenting illa med de orden, det är sagt i välmening.

Hopp är bra men ibland kan hopp även vara vilseledande. När vi VILL en sak så mycket att vi ignorerar och vägrar se det som syns tydligt. Detta skor sig mediumen på, och även den här mannen. 

Att du togmodtill dig och skrev här visar ändå attnågonstans så anar du att det här är kanske inte en bra idé, inte en man att jaga efter men du måste få bekräftelse på det från andra.

Vilket som, så hoppas jag att du hittar det du söker.

Lycka till

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: