Annons:
Etikettdejting
Läst 3544 ggr
jfslkfj5
2014-04-19 16:24

Dejta online tips?

Jag är 29 år och separerade för 5 år sedan, börjar tröttna på singellivet. Till att börja med trivdes jag med singellivet men nu känner jag att det är hög tid att hitta någon att dela vardagen med.

Eftersom jag inte lyckats träffa någon än funderar jag på att prova på nätdejting istället. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet ifrån det? Är det ett bra eller dåligt alternativ? Är det många oseriösa typer eller är de flesta ute efter ett lånvarigt förhållande, precis som jag?Är inte inresserad av lite "kul" eller något sådant.

Jag skulle gärna vilja ha lite tips på några bra nätdejtingsidor? Och vad man ska tänka på? är helt ny på detta… 

tacksam för svar…

/Lilja

Annons:
[silkesnosen]
2014-04-19 16:38
#1

Alltså du får vada fram genom en del geggamoja och du kommer att bli duktig på att vaska fram diamanterna;) 

Se till att ha en trevlig beskrivning av dig själv och tänk igenom hur du vill bli tilltalad. Jag blockerar eller undviker typer som bara är ute efter sex eller snabba dejter eller de som skickar ut massmejl. Du kommer att lära dig! Det kan vara riktigt roligt och du lär känna en massa skoj människor. 

Det finns ett flertal sidor..Happypancake är en gratissida, men som ändå är ganska seriös. Sedan finns Badoo, som är mer oseriös, men där du plötsligt kan skriva med någon i Algeriet och ibland fynda. Därefter finns ju betalsidor som mötesplatsen, som är ganska trevlig:) 

Lycka till!

emeliiiiieee
2014-04-19 16:38
#2

Jag har bara erfarenhet av badoo, en sida jag inte tycker om där nästan alla är ute efter "lite kul". Hoppas nån annan kan ge ett bra svar på nån mer seriös sida :) Lycka till!

lionqueen2013
2014-04-19 16:39
#3

var rättså aktiv innan på ett antal nätdejtingsidor, men är inte medlem längre eftersom jag träffade min nuvarande samboJ (som jag träffade på nätet!) Så ja, det finns seriösa typer. Mitt råd till dig är att hålla ögon och öron öppna och använda sunt förnuft, precis som i verkliga livet. Ge inte ut dina kontaktuppgifter direkt, träffas på en offentlig plats första gången osv. Annars är det bara att köra på tycker jag! här är några som jag kunde komma på på rak arm:

http://uniformkontakt.se/

http://spraydate.spray.se/

http://se.match.com/

https://www.motesplatsen.se/

Jag tror de flesta av dem har gratis medlemskap i början så att man kan prova på tjänsterna….

Lycka till!

jfslkfj5
2014-04-19 16:50
#4

Tack för svaren

Ja, det handlar nog lite om att presentera sig på rätt sätt.

Som man ropar får man svar:) läggr man upp massa festbilder på sig själv kommer man dra till sig festtyper osv.

Men tack för tipsen har redan registrerat mig på några av dem nu, så det är väl bara att sätta igång:)

Evahelene
2014-04-19 17:33
#5

Nu vet jag inte vart du bor, men hör du till Norrland eller har någon anknytning dit så finns norrlandskontakten.se Visst finns det en massa hormonstinna typer där också, men man får som vaska noga för att hitta guldklimparna. Jag hittade min där ❤️

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Åsa S
2014-04-19 17:39
#6

#3 Spraydate finns inte kvar längre, loggar man in via spraydatesidan hamnar man numera på match.com som köpte upp siten. Match.com kostar en hel del + det är krångligt avbryta ett betalmedlemsskap

Annons:
jfslkfj5
2014-04-19 21:21
#7

hmm kanske ska prova på unfiormkontakt och mötesplatsen då, man vill ju gärna prova på  innan man bestämmer sig för att binda upp sig en längre tid. Nej jag bor inte i Norrland, annars hade det varit ett bra alternativ.Ja det är väl som på alla ställen finns både seriösa och oseriösa typer. Men jag tänker inte låta det avskräcka mig, det kan ju hända att dröprinsen finns där:)

obstitant
2014-04-19 22:04
#8

Jag träffade min man på Spraydate, vet inte om jag ska vara glad eller ledsen att det inte finns kvar… Fördelarna var väl dels att det var gratis (vilket iofs också bidrog till nackdelen, att det var många som var oseriösa) och att det fanns ett diskussionsforum och en massa grupper där man kunde prata om olika ämnen. Det var ett jättebra sätt att lära känna folk på ett mer naturligt sätt och se hur de verkligen var och inte bara hur de presenterade sig…

Min erfarenhet är att gratissajter = verkligen allt möjligt, många oseriösa, sexraggare, otrogna, troll, tramsare, elakingar, desperata bottennapp och en och annan riktigt bra människa som det gäller att försöka vaska fram. Betalsajter = ofta folk med orimligt höga krav, typ "hinner inte träffa någon pga mitt jobb och alla affärsresor, du måste vara lyckad och snygg för att matcha min BMW", eller väldigt angelägna/desperata personer. Men också en och annan bra, förstås.

Saker att se upp med är förstås såna som börjar prata sex eller vill ha "hemmaträff" väldigt snabbt, såna som vill träffas samma dag (särskilt om det är sent på kvällen), såna som skriver välformulerade men opersonliga meddelanden som mest handlar om dem själva och inte anknyter till något du har skrivit.

Ove-D
2014-04-20 08:25
#9

Spraydate har jag träffat flera som jag haft kontakt med i flera år. Men mitt favoritställe är VildaWebben. Där är visserligen en salig blandning av både folk som söker partner, otrogna, vänner, chatvänner eller bara hålla kontakten men gamla vänner.

Men som med allt annat - det gäller att våga satsa för att vinna och flesta gångerna är det faktiskt nitlotter.

SOLen2014
2014-08-12 00:00
#10

Man ska rätt inställning för att dejta oavsett vilken dejting sida man väljer, finns en hel del att välja. Uniformkontakt är en av min favorit med anledning av en napp inom kort tid 😃

Upp till toppen
Annons: