Annons:
Etikettförhållande
Läst 1910 ggr
Fridaaaa
4/24/14, 9:58 AM

6 år förlovade

Nu den 1 maj så har jag & sambon varit förlovade i 6 år. Tiden har bara rusat iväg. 

Sitter nu & klurar: Vad ska jag ge honom i förlovningspresent? Vi ska redan köpa Kinamat är det bestämt. Jag vill gärna ge honom något (eget val) men vet inte vad. Tom på idéer. 

Han gillar bilar, att fiska bland annat. Men känner att han har det han behöver när det kommer till bil och så. Svårt!

Inget med övernattning eller borta en hel dag, då vi har hundarna.

Picnic eller så ev, om vädret är bra, annars loost.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Malin688
4/24/14, 10:02 PM
#1

Om han gillar att fiska, så nya drag eventuellt nytt spö och en picnic med en fisketur planerad? :)

Blandad kompott är en bra kompott :)

Fridaaaa
4/24/14, 10:04 PM
#2

#1 Spön är tyvärr inte direkt billiga och han har två spön så 🙂 Fiska med fika och så gör vi rätt ofta nu på våren/sommaren, och hinns tyvärr inte med den 1, då han inte är hemma förrän halv 5 den dagen 😕 Så vill gärna överraska honom med något när han kommer hem, mat har han med sig när han kommer då han ändå är i stan.
Men tack för tipset ändå.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leon1973
4/25/14, 12:20 AM
#3

Han behöver fler spön, fler drag eller flugor, rullar..

Sportfiske är en materialsport och man kan aldrig få för mycket.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Fridaaaa
4/25/14, 6:58 AM
#4

#3 Han kör inte sportfiske utan hobbyfiske 🙂
Tillräckligt med spön och rullar har han 😉 Och finns det inte pengar till heller som man ska ha något vettigt (brukar inte vara så billigt) 😛
Drag däremot är ju alltid bra att ha varierande 🙂
Funderar på ev ett presentkort på någon fiskeaffär. Går väl att fixa även till internetbutiker, eller det brukar inte gå? (alltid köpt till fysiska butiker)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leon1973
4/25/14, 7:51 AM
#5

Sportfiske och hobbyfiske är samma sak.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Fridaaaa
4/25/14, 7:54 AM
#6

#5 Ja jag är inte insatt i  det så 😉 Trodde sportfiske mer var när man tävlade mm 🙂 Mer "avancerat" men då har jag lätt mig något nytt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
4/25/14, 1:41 PM
#7

Precis, sportfiske är fiske ;)

Fridaaaa
4/25/14, 1:43 PM
#8

#7 Jo jag vet att sportfiske är fiske 😉 Men var inte det jag skrev. Jag trodde det var skillnad på sportfiske och hobbyfiske, men nu fick jag lära mig något nytt.

Men vet inte vad jag skulle köpa till honom. Rullar & spön som sagt är uteslutet eftersom de kostar en hel del. Annat vet jag inte. Inte så haj på det där. Och ingen vettig affär heller här (enligt en jag pratat med som är duktig på fiske) så hmm 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
4/25/14, 1:46 PM
#9

Som sagt, presentkort.

Fridaaaa
4/25/14, 1:47 PM
#10

#9 Känns tråkigt på någotvis men samtidigt bra för då kan han köpa det han vill/behöver, men går det på internetbutiker? sällan jag sett det nämligen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
4/25/14, 1:55 PM
#11

10 Många sidor har presentkort man ka  beställa.

Fridaaaa
4/25/14, 1:56 PM
#12

#11 Får höra med han jag känner ang bra sidor, som kan tänkas ha det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KitoBonito
4/25/14, 2:47 PM
#13

Finns det inte kit man kan köpa där man kan göra egna … beten? Vad kallas det… Min bror hade det när jag var liten. Satt och tvinnade fjädrar och gjorde massor av fina små beten. Har för mig att jag sett sådana kit! 

Eller bjud honom på någon stå-upp-show? Gjorde jag i julas, det var väldigt uppskattat! Vi såg Jesper Rönndahl :P

Eller köp snygga underkläder, om han gillar sånt? Till dig tänker jag på mest då. :P

Annons:
[Majbot]
4/25/14, 3:30 PM
#14

På min och min pojkväns 2 års dag köpte vi varsitt exakt likadant armband, den andres namn graverat på framsidan, samt det datum vi blev tillsammans på insidan. Kanske kan ge någon idé :)

Fridaaaa
4/26/14, 9:02 AM
#15

#13 Inte en aning om sånt finns hehe 😛

Vi brukar inte ha sånt här i närheten tyvärr, såna shower och sånt. Kollat lite vad som ska vara här i närheten men inte direkt hittat något jag tror han gillar.

Haha ja jo, sånt uppskattas nog alltid 😉

#14 Fin idé men han använder dessvärre inte smycken, mer än förlovningsringen då. Tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nicollan
4/26/14, 2:23 PM
#16

Grattis!
Jag skulle nog tycka att det är mer passande med kärleksfulla saker, mer än en 'hobby' present, även om det är svårt att komma på saker.. Men kanske att du skriver en fin text/brev till honom och en ram med bilder på er? :) det enkla brukar vara uppskattat. eller att ni hittar på nåt ihop som inte behöver ta hela dagen, testa på nån ny aktivitet tillsammans eller liknande.
Kanske en utflykt med picknick och fiske? ;)

Du kommer säkert på nåt bra :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Fridaaaa
4/26/14, 2:51 PM
#17

#16 tack :) Fiskar för vi redan tillsammans ibland och ibland med fika också. Ram med oss har han fått innan. Men köpt en fiskelåda till honom. Det har han nämnt att han gärna ville ha så han kan förvara sakerna bra oxh så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: