Annons:
Etikettförhållande
Läst 2353 ggr
Timmorn
4/26/14, 10:54 PM

Övertramp av "kompis"

Har nog aldrig blivit så förbannad och samtidigt full i skratt som jag blev i kväll. 
Har en killkompis som jag och min pojkvän känt sedan högstadiet. De var bra kompisar och sedan slutade de vara det. Min pojkvän kan vara lite speciell/socialt handikappad….Eller var i alla fall, numera har han mognat på 8 år som sig bör. Jag och den här killkompisen umgicks mycket i gymnasiet, men inte efter. Gymnasiet slutade för 4 år sedan. 
I maj kommer vi träffas igen eftersom vi ska träffas på en gymnasieträff som jag inte tänker missa. 

Idag skrev han till mig på sms på förmiddagen, hur mår jag, men på kvällen ut från ingenstans, formligen skrev han ut När jag gör slut med min pojkvän. 
Har fått inviter förut men med humorn hur går det med pojkvännen. Vi litar på varandra hundraprocentigt och har väl skrattat och svarat med humor. 
Jag svarade helt ärligt  på kompisens tilltag att "när jag tröttnar, eller hittar något bättre. Är du så sugen på att ligga. 
Den här kill"kompisen" fortsätter sedan att prata om att han var så trött på min pojkvän och att jag borde vara det också. 
jag svarar att tror han seriöst inte att min pojkvän har mognat sedan dess som säkerligen han har gjort och jag med. 
Nu svarar han att " hade han förändrats så pass hade du sagt om och inte när du blir uttråkad eller hittar bättre. Jag vet hur folk förändras och ofta inte mot det bättre men för att förändras måste man byta få miljö också. 

Jag har försökt vara trevlig, ha humor och inte skriva tillbaka förbannat att det har du inte med att göra och du är ett jäkla svin, eftersom att vi ska träffas snart. Men vad i helvete. Hur fan tänker man. 
Nog för att jag och min pojkvän har tänkt på att göra slut många gånger, främst för att vi ibland känner att vi inte är kära i varandra utan mer är vänner, och att kärleken långsamt falnar ut lite för mycket i perioder. Men vem fan tar sig rätten att bestämma när det är slut? Det är för i helvete mellan pojkvännen och mig.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Annons:
Honestyisdead
4/26/14, 11:35 PM
#1

Tycker hela altet låter omoget. Från båda håll.

Timmorn
4/27/14, 12:10 AM
#2

Ja, nu när jag läser igenom det så hanterade jag det nog lite omoget. En del människor tar tyvärr fram det, och bara första frågan när gör du slut med pojkvännen. Hur svarar man på det? Utan att vara allt för otrevlig, eftersom man snart ska träffas. En kille personen i fråga inte har träffat på 4 år, och pratar med på 6 år typ. Blev ganska chockad, arg och irriterad. Mer för varje sms. 
Skönt att man kan läsa igenom ibland.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Calcifer
4/27/14, 5:04 AM
#3

Man säger "det har du inte med att göra" eller "jag har inga planer på att göra slut med honom". Alltså, jag förstår inte problemet alls.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaFagerell
4/27/14, 6:36 AM
#4

Låter som om du i början tyckte det var lite spännande? Lite farligt och lite nytt med någon mer som intresserar sig. Vill du ha kvar din pojkvän så strunta i sms från kompisen. svara inte på dem. Han tröttnar till slut. Fortsätter du att svara, oavsett om det är med att han ska skita i vad du gör så kommer han ändå fortsätta skicka nya… Sluta bara att svara.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

sisela
4/27/14, 2:23 PM
#5

Det finns många sätt att svara som ligger mellan skämt och "jävla svin". Man kan svara rättframt att "det är en sak mellan oss". Du är inte skyldig vännen att berätta om något som helst om ditt förhållande. Tycker också det är rätt taskigt av dig att skriva "när jag tröttnar eller hittar nåt bättre". I min värld är man mer lojal än så mot den man är tillsammans med. Annars kanske man inte ska vara ihop.

Honestyisdead
4/27/14, 2:36 PM
#6

2 jag hade svarat ALDRIG eftersom jag älskar min kärlek.

Undrar om du verkligen älskar din partner med tanke på vad du skrivit.

Annons:
Toxics
4/28/14, 11:15 AM
#7

"när jag tröttnar, eller hittar något bättre"

Alltså, vad är det för ett svar?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Timmorn
4/28/14, 12:17 PM
#8

Ett svar med lite humor skulle jag säga. Min partner har sett hela konversationen och reagerade inte överhuvudtaget, det han reagerade på var att "kompisen" direkt frågade när gör du slut.  som att han hade något med det och göra, och att han fortsatte säga vilken idiot min pojkvän var när människan inte har träffat och tjafsat på typ 5 år. Det är också en anledning till varför jag svarade när JAG tröttnar, fast om jag skulle skrivit likadant så skulle jag ändrat till när VI tröttnar eller hittar något bättre. Försökte ge "snälla" råd att man måste byta miljö för att förändras osv. Jag sket i smsen efter det och bara gav upp, en person som triggar igång mig och som uppenbarligen inte har förändrats till det bättre själv sedan gymnasiet. 
Verkligheten ser ut så att man är tillsammans med sin partner, älskar hen ( i mitt fall han) och genom åren blir du trött på en del egenskaper men älskar hen ändå, tills kärleken falnar och du blir lite för trött på sakerna du är irriterad på kan det ofta leda till att du gör slut. Jag och min partner har en ganska humoristisk jargong med varandra, som alla verkligen inte förstår, men han och jag litar på varandra 100procent, och han tyckte som sagt var inte att det var respektlöst eftersom att vi är ärliga med varandra och jag frågade.! 

Jag älskar min partner av hela mitt hjärta, vi har varit tillsammans i 8 år. Att ni ifrågasätter det blir faktiskt löjligt, ni gör samma sak som "kompisen" Vi har pratat om att göra slut flertalet gånger eftersom att vi älskar varandra men ibland älskar varandra för allt det fina vi har haft och inte är kära i varandra så att säga. Men hittar alltid tillbaka till varandra. 
Oavsett vad så är det alltid mitt och hans beslut, inte någon annans, vilket den här killen gick och försökte bestämma över, och gick över en fet jävla gräns. När vi tröttnar så är det vårt beslut. 

Anledningen till att jag frågade om han ville ligga så jävla mycket är för att det är en fråga jag fått ett flertal gånger som vet att jag och min pojkvän varit tillsammans ett bra tag. 8år. Och jag är så trött på den, samtidigt lite road över hur man kan vara så fräck över att fråga något sådant, så jag ville ge honom en liten käftsmäll när jag frågade hur desperat är du. Men fick uppenbarligen mer idioti tillbaka. Om jag ville ligga med andra skulle jag gjort slut för länge sen, men det ligger inte i mitt intresse.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Honestyisdead
4/28/14, 12:47 PM
#9

8 Vi gör inte samma sak som kompisen nej. Däremot reagerar jah på vad du skrivit till honom samt vad du berättar här. Knappast märkligt att jag undrar om du verkligen älskar honom. Du skriver ju i princip att så inte är fallet längre.

Timmorn
4/28/14, 12:53 PM
#10

9. Det jag skrev var att vi då och då trott att vi växt ifrån varandra, när vi varit i svackor. Det är inte samma sak som att sluta älska någon.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Honestyisdead
4/28/14, 12:55 PM
#11

" Vi har pratat om att göra slut flertalet gånger eftersom att vi älskar varandra men ibland älskar varandra för allt det fina vi har haft och inte är kära i varandra så att säga."

Timmorn
4/28/14, 1:09 PM
#12

11. Och så läser du meningen efter. "men vi hittar alltid tillbaka till varandra" 
Att ha en diskussion uppe, älskar vi fortfarande varandra här och nu för att vi vill fortsätta vara tillsammans och älskar varandra för de vi är här och nu, eller för de vi har varit och för att det är vardag, är jävligt nyttigt att ha ibland. Vi brukar ta en diskussion en gång om året ungefär, för att vakna till och säga ja jag vill fortsätta vara tillsammans med dig för jag älskar dig för dig, inte endast för det som har varit.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Gur4m1
4/28/14, 1:31 PM
#13

""Jag svarade helt ärligt  på kompisens tilltag att "när jag tröttnar, eller hittar något bättre. Är du så sugen på att ligga. "

Om min kille skrivit så ill en annan tjej hade han varit singel nu :P

Efterosm ni inte låter som ett kompispar som haft speciellt mycket kontakt sista tiden + att han inte gillar din pojkvän.

Så mitt svar: så som man ropar får svar. Du gav ett svar på en fråga och han fortsatte i samma stil. För du lät rätt sugen och "öppen" på "förslag" men blir sen sur på "hur har han mage…"

Skit i honom. Men nej, det där var inte ett klockrent "humoristiskt svar". Inte sådan självklar humor. Jag hade itne sett det som humor…såvida vi inte talar om "mogen" american pie humor. :D

JAg tycker det mest lät som en invit…från er båda. du ropade och fick ett svar. Då blev du arg…Grattis!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Honestyisdead
4/28/14, 1:36 PM
#14

12 jag såg den sista meningen också men ser det inte som ett bevis på något.

Det låter som ni haft många svackor. Vad beror det på? 

Hade du tyckt det var ok att din kille hade skrivit "tills jag hittar någon bättre"?

Timmorn
4/28/14, 2:36 PM
#15

14 ja det hade jag tyckt, om han förklarade varför han gjorde det. Att han skulle ställa den frågan och fråga varför någon ställer en sådan desperat fråga skulle jag inte bli arg över nej. Vilket han inte blev. Varken till liggafrågan - vilken inte var skrivet som hej hopp vill du ligga med mig? så nej ingen invit. Utan mer varför är du så desperat som ställer en sån fråga? eller till hitta något bättrefrågan. Eftersom jag sagt precis så med en arg eller sarkastisk ton till folk som frågat hur det går med mig och honom tidigare. För jag är trött på att folk antar att det inte går att vara tillsammans 8 år, för det är ju så jäääävla länge. 

Efter jag frågade detta fick jag ett sms där han förklarade att det inte var en invit eftersom han får ligga när han vill, men att han bara undrade. Varpå jag svarade att så trevligt för dig, men det är den mest tröttsamma frågan jag får av gamla gymnasiekompisar så måste ju svara något. 
Först efter det fick jag en massa tjafs att det berodde på att min pojkvän var så tröttsam. När han inte ens känner min pojkvän längre. Om man är vän med någon en vecka för 5 år sedan är man inte vänner och kan säga något sådant. 

Och definiera många svackor? Jag skulle inte säga det nej, att man har en koll varje/vartannat år om hur man känner är inte så konstigt. 
Min pojkvän, i början kunde han inte prata ifall vi hade problem, oavsett om det handlade om strumpor på golvet eller hur han mådde. Sedan när han kunde prata var vi tvungna att prata hela natten och lösa problemet. Där är vi olika för jag vill gå igenom problemet sedan sova och prata om det dagen efter för jag blir så trött, men han måste prata ut på en gång och jag blir alldeles virrig. Så vi har lärt oss att kompromissa och hitta lösningar med många saker där vi är olika på. Innan vi lärde oss och bestämde oss för att det ska vara vi 2 eftersom vi älskar varandra och ska komma över det här och satsa så var det funderingar på att ta slut i stridens hetta. När man tar en funderare vad är värt mest, problemet eller förhållandet, och det har alltid varit förhållandet och efter ilskan och diskussionerna har lagt sig så har vi löst problemet. 
När man växer upp med någon från 15 till 23 års ålder så kan det bli funderingar, diskussioner, men det har alltid slutat med att vi älskar varandra och vill fortsätta satsa så vi har kommit över det problemet som har varit då. Att växa med en annan person är otroligt värdefullt, och han har växt otroligt mycket de senaste åren genom att ha börjat högskola, få fler vänner osv.- vilket skapade problem medan han växte då och då, men som vi alltid löste.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Ellenme]
4/28/14, 3:23 PM
#16

Jag blir jätte förvirrad. Vad är problemet ens? Varför prata med en människa som denne? Jag fattar verkligen noll om det.
Och om min partner hade sagt ''När jag tröttnar eller när jag hittar nån bättre'' hade jag dragit, oavsett om det var på skämt eller inte. Sånt säger man inte på skämt, det är elakt.
Sen: Som man bäddar får man ligga. Du sa inte emot utan fortsatte konversationen.. då får du ta smällen.

Gur4m1
4/28/14, 3:27 PM
#17

#15 Efteroms ni varit ett par så länge och folk känt er vid någon tidpunkt- så är det inte en märklig fråga "hur går det för er då?" Då svarar man "bra" (även om det gör det eller inte- om man inte vill gå in på detaljer) och "nej och bla bla bla" om man vekrligen vill snacka om det. De verkar känna er båda, efterom de utgår från att er relation går upp och ner- precis som mångas. Känn inte att du måste försvara er relation eller förklara den, om du inte vill prata om det. Så enkelt är det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Timmorn
4/28/14, 3:43 PM
#18

17. Det är stor skillnad på frågorna, hur går det med pojkvännen och när gör ni slut.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Timmorn
4/28/14, 3:55 PM
#19

Jag gjorde misstaget att ens börja prata med den här kompisen ja det står jag för. Men förstå att de här orden är ingen stor grej i vårat förhållande. Och den här "kompisen" har hört de orden förut på det sättet. 
Både jag och min pojkvän har stått bredvid varandra och sagt precis samma ord äh när vi tröttnat på varandra eller hittar något bättre och sedan skrattat och gett varandra en puss. Därför känner jag att jag kan använda dessa ord! 
Återigen liggakommentaren sa jag för att belysa hur desperat och otrevligt det lät att ställa frågan NÄR gör ni slut. i stället för att fråga Hur går det med förhållandet. 
Alla förhållanden ser olika ut, sätt inte era ramar för vad som är oacceptabelt eller inte i era ögon på mitt förhållande. 
Det som var oacceptabelt för mig här var som jag sagt att han frågar NÄR, och att min pojkvän suger när han inte ens känner honom. Men jag får delvis skylla mig själv som fortsatte prata via sms med honom i stället för att svara men hur är du funtad som ställer frågan på det sättet? 
Jag är inte kåt eller vill ligga med den här kompisen, min pojkvän är helt OK med allt jag har skrivit så lägg ner. Hela tråden har i princip varit fy vad du är vidrig mot din pojkvän när min pojkvän är helt på det klara med vad som sagts. Du älskar inte din pojkvän, du har varit omogen som skrivit på det här sättet. 
Herregud har ni aldrig gjort ett misstag eller, blivit uppeldad och inte riktigt kunnat sluta diskussionen? Och jag har inte ens peppat på den här snubbens kommentarer, jag fortsatte skriva sakligt och tydligt men han fortsatte med mer och mer puckade kommentarer. Men ja mitt fel att jag fortsatte de smsen jag gjorde.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Calcifer
4/28/14, 3:55 PM
#20

#18 Det är också rätt stor skillnad på hur man svarar på den frågan. Ditt svar hade fått mig att dumpa dig omedelbart.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Timmorn
4/28/14, 4:00 PM
#21

20. Läs det jag skrev i 19. Och lägg inte dina förhållanderegler på mina. Min pojkvän är helt på det klara med vad jag skrev.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Calcifer
4/28/14, 4:21 PM
#22

#21 Jag har ingenstans lagt mina "förhållanderegler" på dina. Jag gav min åsikt, du startade tråden och ville tydligen ha åsikter men bara om man håller med dig verkar det som. Där kan jag inte hjälpa dig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Timmorn
4/28/14, 4:33 PM
#23

22 Jag har inget emot andras åsikter, och man måste inte hålla med mig för att få mitt gillande nej. 
Däremot upplever jag att ni hakar upp er på ord. Ord som jag förklarat om och om igen att i han är OK med och inte reagerar på. Självklart får ni reagera, men hade kunnat skötas snyggare. Precis som jag hade kunnat sköta det hela snyggare i mina sms ;) Som din första kommentar hur du hade valt att svara. "jag hade i stället valt att svara på det här viset. " Oj så hade jag aldrig skrivit till min kärlek, det tycker jag verkar så respektlöst, har ni verkligen den jargongen i ert förhållande" typ. 

Personligen tycker jag du är ganska larvig om du hade dumpat någon för de orden utan att hen hade fått ge någon förklaring. Hade förklaringen varit dålig som fan och det verkar som att hen letar efter nytt, ja då hade jag verkligen också dumpat. Men min pojkvän är på det klara över min förklaring.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Ellenme]
4/28/14, 4:40 PM
#24

#23 Men orden ''När jag tröttnar och när jag hittar nån bättre'' VERKAR som om man letar efter nytt. Behövs ingen förklaring för den meningen.. alla är vi olika men jag hade dragit för länge sedan om min partner sa en sån mening om mig. Jag är ingen man har tills någon bättre passerar.

gavran
4/28/14, 5:35 PM
#25

TS förklarar ju om och om igen att det är deras jargong.

Kalli
4/28/14, 6:40 PM
#26

Huruvida TS är kär/älskar sin kille och vad som är Ok i deras förhållande kan bara de veta. Jag och killen jag träffar brukar kalla varandra massa "dumma" saker däribland tönt utan att det på något sätt har något med hur mycket vi tycker om varandra att göra. :)

I övrigt kan jag dock förstå att killen som tydligen har något slags intresse i TS tog det som en invit. Vissa människor lever på hoppet. Och nej, det är inte otrevligt att svara: Det har du inte med att göra eller det är vår ensak på uppenbart olämpliga frågor.

Gur4m1
4/28/14, 9:55 PM
#27

#25 ja och då är det väl inte märkligt att de omkring får en viss syn på deras relation? :) T.ex att det inte kommer att hålla (måste ju inte vara så, såklart!) Den här killen kallas för en vän men han verkar ju inte ha i ert liv att göra.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Timmorn
4/28/14, 10:29 PM
#28

27. Jag håller med om att en del har en lustig syn på vår relation. Däremot har de människorna det oftast från början och inte innan vi har haft den jargongen inför dem. För de tror inte att om man blev tillsammans respektive 14 och 15 år så håller man inte ihop livet ut. Eller ens skaffar barn osv tillsammans.  de flesta av dem har haft som längst förhållanden som är 1 år, men fördömer ändå vårt förhållande som igår har pågått i 8år.  Har haft folk under gymnasiet som kläckt ur sig ur ingenstans, men guuu vad tråkigt det måste vara att ha sex med samma person hela tiden. 
 Sen är det ju svårt med jargong, man kan ju få det att låta annorlunda med kroppsspråk och annat. Exempelvis så kysser vi varandra efter den meningen, så tror inte folk tror fel. 
Jag vet inte hur länge vårt förhållande håller, just nu känns det som för alltid! Klart saker och ting kan hända som vi inte vet om i framtiden, men det är då, och nu är nu. 

Innan har jag tänkt att den här kill"kompisen" kan vara bekant som träffas på fester och annat som man kan träffas på. Eftersom jag gick hela min gymnasietid och var vän med honom, medan min pojkvän ogillade honom under ytan. Nu är det kört. Har noll intresse av att ens vara trevlig… Så nej, han ska bort från vårt liv.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Gur4m1
4/29/14, 6:24 AM
#29

#28 jasså? I mitt umgänge är jag dne enda som haft fler än två pojkvänner. alla andra har träffat papporna till deras barn under högstadiet/gymnsiet (och jag tycker den tanken ÄR otroligt tråkig! men så träffade jag ju inte rätt så tidigt). Det handlar ju inte om sex…att man har en eller flera partners, tänker jag själv iallafall.

Känner itne att du behöer göra det till ens tor grej, umgås bara inte och var tydlig med vad det är du ogillade. som du själv säger, de gillade aldrig varandra, man är inte skyldig att gilla sina respsektives vänner, eller sina vänners respektive- men man ska absolut kunna kräva respekt för förhållandet.

Sen om ni har en viss jargong du och din partner som verkar ganska..ja. En iss nivåå av humor- du har inte samma mot din vän så han missppfattat att sånt här är okej att säga? En dle av vänskpför mig iaf är just uppenhet och ärlighet. Min vän har ofta i början sagt "så när gör ni slut" "ska du inte dumpa honom, du kan få bättre" och han hade iofs inget intresse av mig…på något romantiskt plan. Han tyckte bara att min kille verkade sååååå trååååkig.

Jag sa ifrån. Sa att om jag någonsin "gnäller" om min pojkvän eller relationen så är det som vän, inte för att jag ill ha stöd och tips på att göra slut- utan som ventilation. Vi är vänner fortfarnde idag, han ogillar min pojkvän men de behöver aldrig umgås- och jag slipper lyssna på skitsnack om min pojkvän (som såklart aldrig känns okej att behöva lyssna på!).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Denna kommentar har tagits bort.
Toxics
4/29/14, 8:51 AM
#31

Det låter mer sarkastiskt mot din pojkvän, än vad det gör mot "vännen"

Jag skulle aldrig ens få för mig att skriva så till en annan kille.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

mayolica
4/29/14, 12:48 PM
#32

Så det hela började alltså först med att ni skämtade kring era relationer,  sen upplevde du att skämtandet gled snett och det hela blev lite för känsligt för din smak?  Nu har du snärjt in dej och råkat hamna i en situation som besvärlig att hantera? 

Mitt förslag är att försöka reda ut den pinsamma situationen tillsammans med den här killkompisen på ett moget och seriöst sätt. Förklara ärligt och sakligt hur du upplever situationen,utan att att skuldbelägga honom eller försvara ditt eget beteende.
Ni har båda två tillsammans bidragit till att låta skämtet få gå för långt.

 Att leta syndabockar och bedöma vems "fel" är oviktigt.

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: