Annons:
Etikettkänslor
Läst 5106 ggr
tickingclocks
2014-04-29 22:23

Sexuell spänning?

Jag trodde att jag gillade honom, han går i min klass. Men jag hade alltid frågan, hur och varför jag gjorde det, och jag hade aldrig svar på varför. Det enda jag visste var att jag gillade honom för att han utstrålade något. Jag kan verkligen känna hans energi. Jag kan känna när han kommer in i rummet och hans blickar på mig när jag inte ser. Jag börjar undra om det inte är en sexuell spänning mellan oss och inget annat. Jag kan räkna antal gånger vi har fört riktiga konversationer på mina två händer. Alltså har vi inte snackat mycket med varandra. Men varje gång vi är nära varandra är det sån spänning mellan oss och man kan känna spänningen i rummet. Det är som att min kropp och min energi dras till honom. Att vår kemi/utstrålning matchar och vi blir en liksom. När jag är med mina vänner är det inte lika pinsamt eller awkward som man säger, men varje gång vi är ensamma eller väldigt nära varandra är det alltid sån edragningskraft mellan oss. Men vad betyder detta egentligen? Jag trodde jag tyckte om honom, som en vanlig attraktion ni vet. Jag tänker och drömmer om honom varannan mycket. Jag kan le sådär fånigt när jag tänker på honom/oss på vissa saker som hänt i skolan. Jag vill bara bryta den där pinsamma barriären mellan oss. Men vi är båda lite blyga runt varandra. Det blir sån nervös men ändå mysig stämning när vi inte snackar. Jag vet inte vad detta betyder. Gillar jag honom men är bara lite blyg? Eller kan det vara sexuell spänning i luften bara. Och ja, jag vill faktiskt vara nära honom fysiskt

Annons:
JazzBass
2014-04-30 11:48
#1

Omöjligt att säga om det är mer än bara en sexuell attraktion, men det är det definitivt fråga om. Har haft samma känsla otaliga gånger med olika tjejer som jag knappt känt annat än till utseendet (främst under skol-/studietiden, är 35 nu). Då jag varit extremt blyg av mig av flera orsaker har det dock sällan lett till nåt mer, men känslorna har i alla fall piggat upp vardagen. 🙂

Varför inte skicka ett sms eller nåt till honom och fråga om han skulle vilja träffas?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Gur4m1
2014-05-01 09:08
#2

För mgi är sexuell spänning samma sak som attraktion. Attraktion är oftast sexuell- sen vad som attraherar oss är däremot olika. Kan t.ex vara charm, en doft, en klädstil eller intelligens. Jag säger att du är förälskad. för förälskelse krävs det inte att man känner varnadra och gillar allt ho varandra jättemycket. För kärlek krävs det mer än sex, inte för attraktion/att man är attraherad, eller känner "förälskelsen". Förälskad kan man bli i någon som man inte känner speciellt bra- ibland är det enda orsaken till att man kunde bli förälskad :P 

Skulle säga att du borde försöka "dejta" honom och se hur det går. er sexuella kemi verkar fungera. MEN, ett varningens finger…bara för att du känner den här "dragningen" mellan er, betyder inte att han också gör det. Så kolla om han vill hänga med på bio eller något. Välj själv om du vill försöka umgås och lära känna honom ensam eller tillsammans med kompisar. Vilken klass går ni i, högstadiet? gymnasiet?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: