Annons:
Etikettkänslor
Läst 3575 ggr
[sessie98]
2014-05-02 10:38

Tolka en killes signaler?

Ja som det står i rubriken så undrar jag hur man egentligen ska tolka en killes signaler? Alltså hur man kanske kan tro att han tycker om en lite extra? Min kompis sa helt plötsligt på en lektion "han gillar dig!" och log och det var då efter att jag och en kille jag tycker om lite extra bara hade pratat och skämtat lite så jag tänkte inte på om han gjorde något speciellt, men hon sa efte sen när jag frågade henne varför hon tror det och då svarade hon "Han titta på dig hela tiden på lektionen och så". Om andra som inte ens vet att jag tycker om honom tror att han tycker om mig, hur ska man tolka det?

Jag har aldrig haft pojkvän och det "längsta jag gått" med en kille är en kram och det var min kompis så jag är inte så bra med killar :P 

Tack på förhand!

Annons:
Honestyisdead
2014-05-02 10:47
#1

Det är ganska omöjligt att veta vad olika"signaler" betyder eftersom alla har olika.

Bäst är att fråga.

Mli.H
2014-05-02 10:52
#2

Hur gammal är du?

I alla fall en klassiker (här iaf) är att killen lägger armen runt tjejen. Även om han försöker göra det skämtsamt är det ändå en gest. 

Om han pratar med dig ofta kan det också vara ett tecken men det ska man inte ta så allvarligt, killar kan prata med tjejer utan att dom gillar dom på DET sättet.

Vissa tycker om att retas, killar som retas mycket brukar tycka om någon dvs om det bara är på skoj.

Men annars tror jag att killar är nästan lika komplicerade och svårtydda som tjejer i vissa fall och det man ska leta efter är små tecken man tror kan betyda något. Bli inte för uppslukad av det bara, var bara dig själv =)

[sessie98]
2014-05-02 11:37
#3

Jag är 16. Han är väldigt artig och vi skämtar och snackar varje dag. Om vi är med flera stycken är det oftast mig han pratar med. 

Jag förstod ingenting när min kompis sa det där, jag tänker ju inte så mycket när jag är med honom, låter konversationen bara flyta på och vi har liksom samma humor. Är mig själv mycket mer med honom än vad jag är med vissa av mina kompisar, känner mig liksom trygg när han är i samma rum bara.

ChristineL
2014-05-02 14:18
#4

Det är bästa är ju att försöka att inte tänka för mycket på det, då blir man ju bara knäpp. Att "tolka" saker åt andra är omöjligt.

FjantYoda
2014-05-02 16:03
#5

Svårt att tolka utifrån text, och ibland även live, men om ni umgås endel i skolan å pratar å sådär så varför inte fråga han om ni ska hitta på något, hur som helst så måste ju någon ta första steget, och så ser man vad de leder till :)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[sessie98]
2014-05-02 22:08
#6

Ja jo jag försöker ju att inte tänka så mycket på det, tänkte bara om någon hade något tips här :P Jag är så blyg så skulle nog inte våga fråga honom men vi får se om jag lyckas samla lite mod.

Annons:
Upp till toppen
Annons: