Annons:
Etikettkänslor
Läst 2116 ggr
cyruss
5/3/14, 8:10 PM

Hur skulle ni tolka han? Kärlek eller inte?

I Onsdags träffade jag en kille jag hade lärt känna på internet. Jag åkte upp till han först eftersom det kändes bäst så. (Litade på min magkänsla, vilket funkade fint fint).

När vi sågs där första gången på tågstationen så kändes det verkligen som vi hade känt varandra i minst 1 år innan medans vi bara hade snackat drygt en vecka innan. 

Vi åkte direkt hem till han, redan på vägen hem till han började vi gosa och det var verkligen mys i luften. Han höll om mig och när vi kom hem till han bestämde vi för att gå och köpa pizza och på vägen till pizzerian så höll vi handen och busade lite. 

Jag kunde verkligen vara helt mig själv med han och vi myste och han tog hand om mig som en flickvän ungefär. Kunde berätta att jag har blivit mycket sviken via sex innan osv så han visste om det. Innan vi skulle gå och lägga oss så frågade han om jag verkligen ville ha sex med han för det var verkligen i luften då. Jag sa ja och han var så omtänksam i sängen. Dagen efter blev det ett par missförstånd men vi redde ut det. 

Vi åt, vi pussades hela tiden, vi skrattade, vi myste, vi sa fina saker till varandra och hade sex 4 gånger på mina villkor.

Dagen kom och jag skulle ta tåget hem. Vi åkte till tågstationen och vi satt och myste och pussades på vägen. När vi väl kom fram så pussades vi och han frågade när jag skulle komma tillbaka osv. Han sa hejdå och sa att vi skriver till varandra senare. 

Jag gillar verkligen han och han fick mig verkligen att falla, men jag är  SÅ rädd att han bara är som alla andra killar jag har varit med som bara ljuger och manipulerar mig för att få sex. 

Men han känns verkligen inte som en sådan kille, hur skulle ni tolka om ni läser min berättelse? Finns det något där? Vet ingenting, kanske är jag bild i allt fint som hände? 

Ja hur skulle ni tolka detta? Kärlek eller inte?

Annons:
Jullanhugo
5/3/14, 8:44 PM
#1

Ehm, personligen skulle jag aldrig komma så nära en människa på 7dagar. Jag är i och för sig en aning paranoid och litar inte på folk. 

Men om du nu är så osäker, varför inte vänta och lära känna människan först? Du gör ju självklart som du vill. Men om du vill ha ett svar av mig(vilket antagligen vart därför du skrev inlägget och frågade en fråga, för du ville ha folks åsikter) så är jag osäker på om det låter som kärlek, för mig låter det bara lite "desperat" från bådas sida.

🤓

petterssonP
5/3/14, 8:50 PM
#2

Om han visste vad du har gått igenom med sex med andra (du sa du blev sviken) så frågar man ju inte efter det på första dagen ni träffas..men nu känner jag inte er två så jag dömer ingen eller något. Men jag har varit där, träffade en kille som jag gillade och han sa han gilla mig osv, vi låg första natten, vilket jag ångrar, sen dagen efter när jag skulle hem så skulle vi skriva osv, men han verkade så kall, han svarade knappt, sen insåg jag att han bara var ute efter sex.om en kille verkligen gillar en så ska han kunnavänta med sex tills man själv vill.. Som sagt, dömer inte er två eller någon annan, detta är enligt mig.. kärlek för mig är inte sex direkt, utan lära känna varandra väl, sex är något kära par har (enligt mig), sen finns det one night stands. Att falla för någon första dagen brukar vara kärlek som är blind, eller vad man ska säga. Man gillar verkligen den personen och tror man är kär, väntar ivrigt på hans svar, osv. Känner igen de där :) men som sagt, detta är hur jag tycker och känner, dömmer alltså INGEN!

cyruss
5/3/14, 9:02 PM
#3

Sexet var på mina villor, jag kunde lika väl säga nej och så skulle vi inte ens ha det. Men som sagt ville jag ha det för det kändes rätt och så vidare men jag förstår vad ni menar. 

Så ni tror inte att detta kommer hålla bara för vi har haft sex på våran första dejt?

Jullanhugo
5/3/14, 9:23 PM
#4

#3 Vi är inga spågummor! Inte vet jag, du och han är väl dom enda som kan avgöra det. Right?

Vyer
5/3/14, 9:42 PM
#5

Jag skulle tycka att det var för tidigt att avgöra om det var kärlek eller inte.

Och nej, jag tror inte att sex på första dejten förstör chansen till kärlek/en långvarig relation.


petterssonP
5/3/14, 9:55 PM
#6

Det är bara tiden som kan visa om det är kärlek eller inte :) men gör det som du tycker är bäst, men tänk framåt så du inte blir sårad :) men lev i nuet :)

Annons:
Honestyisdead
5/3/14, 11:26 PM
#7

Tror inte det handlar om riktig kärlek efter en veckas kontakt och en dejt.

Det kan kanske bli, eller så var han som en del andra.  Bra på att vilseleda.

petterssonP
5/3/14, 11:39 PM
#8

Dom flesta kilar vill bara en sak, sex. Dom kan säga allt för att få en i säng.. äger nu inte att han är sån, prata med han om ni kan es igen, dejta honom lite men undvik att gå i säng med han för då kan han tro att han får ligga utan att göra ngt och då är det du som blir sårad i slutänden samt utnyttjad utan a du vet om det..att ligga på första dejten och bara kännt han 1v innan kan inte båda gott.. men vad vet jag

petterssonP
5/3/14, 11:40 PM
#9

Mitt råd är, gör som du jälv tycker. Att fråga andra om råd spel ingen roll då det inte ändrar ditt beslut eller dina känslor. Det är bara du som vet ^^

Honestyisdead
5/3/14, 11:41 PM
#10

8 Nej "de flesta killar" vill annat än att bara ha sex. Precis som en del tjejer bara är ute efter sex.

petterssonP
5/3/14, 11:50 PM
#11

(Y)

obstitant
5/3/14, 11:55 PM
#12

Det avgörande är väl vad som har hänt nu efter det? Har ni hörts av? Vad har ni sagt?

pyromanen
5/4/14, 7:59 AM
#13

Det låter som att ni hade trevligt båda två när ni träffades! Om det kändes rätt för båda att ha sex på första daten är det väl bra. Det som kanske inte är bra är om du tolkar sex som kärlek. Om ni hade skönt sex då innebär det … Att ni hade skönt sex och egentligen inget mer. gillade ni varandra så mycket att ni vill ses igen? Då kanske ni så småningom lär känna varandra och kärlek uppstår.

Annons:
Toxics
5/4/14, 8:47 AM
#14

Nja, jag och min sambo hade sex på första "dejten". Och vi har varit tillsammans nu i snart fem år.  Så det är knappast kört för att ni redan har haft sex. 

MEN, det går nog inte att avgöra nu ifall det är kärlek eller inte. Lite för tidigt.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

cyruss
5/4/14, 1:18 PM
#15

Jag tolkar verkligen inte sexet som någon kärlek då jag har blivit sviken så många gånger när det gäller sex. Vanligtvis brukar det vara såhär: Vi träffas vi ligger och inget mer gos pussades efter det. Då är det tydligt för mig att det absolut inte är något för mig mer än ett kk, ons. 

Men denna killen gjorde absolut inte detta. Han hade köpt en av mina favorit drickor, vi pussades hela tiden. Vi gick i hand i hand offentligt och pussades. Även före, under och efter sexet? 

Pussas ni offentligt och håller hand med era kk:s? Överraskar dom med det dom vet ni älskar?

Jag vet inte men så har det inte varit för när jag har haft kk:s, ons? 

Vi har pratat efteråt lite.

Självklart går det inte att se nu om vi kommer bli ett par, men vill lixom på något sätt veta så jag inte slösar dels pengar och tid på en kille som ändå bara leker.

MsSofieG
5/4/14, 1:27 PM
#16

Det säkraste kortet är väll att fråga honom om han är interesserad av mer eller om det här mest varit en kul helg för honom? 

Prata med honom och kolla vart han står och vad han vill med sitt liv och relationerna i det just nu :)

Vyer
5/4/14, 1:49 PM
#17

#15 - "Pussas ni offentligt och håller hand med era kk:s? Överraskar dom med det dom vet ni älskar?"

För att svara på det så - ja. Så gick det i alla fall till senast jag besökte min "vän jag ligger med". Han hade köpt hem mat som han vet jag älskar och vi pussades/höll hand offentligt.


pyromanen
5/4/14, 3:57 PM
#18

Din trådfråga var : kärlek eller inte, hur skulle vi tolka. Jag skulle inte tolka eller dra några slutsatser alls efter så Kort tid. Du upplever det mer kärleksfullt än tidigare sexuella möten med andra. det är ju positivt. Låter som en det vore trevligt att lära känna lite mera. Ingen kan ge några garatier för att du inte "slösar pengar eller tid" , tror inte riktigt livet eller kärleken funkar så. Man kan få känna sig fram och ta ett steg i taget… Känns det bra? Vill jag lära känna mer? Träffas igen? Ibland kan man behöva leva i ovisshet ett tag… Och man kan behöva ge det tid innan man vet om det blir till kärlek.

Praefatio
5/8/14, 1:27 PM
#19

Går inte att säga någonting om huruvida det är kärlek eller ej, det kan bara tiden utvisa. Men oavsett så ligger det ju inte till last att ni hade en härlig vecka ihop? :) Försök ta det för vad det är: en mysig relation (oavsett stämpel) som kanske kan bli mer om ni vill. Varken mer eller mindre. Och ja, jag har haft en mer "förhållandelik" relation med några kks, där vi nästan sågs som ett par offentligt eftersom vi var så öppet fysiska och kärleksfulla mot varandra, men där vi aldrig var eller blev tillsammans. Där fanns det ingen förälskelse, bara vänskaplig kärlek. Och nej, att man har sex första kvällen hindrar på inget vis en relation senare. Jag och min karl hade sex andra gången vi träffades (första var på café…) och vi har nu varit tillsammans i snart 4,5 år, har en bebis på väg och gifter oss i sommar.

Omorika
5/8/14, 3:07 PM
#20

Vet inte hur gammal du är men jag har varit med om det mesta och vill komma med ett tips. Hur han beter sig under tiden ni träffas kan inte ge ett entydigt svar utan det kan vara massor av olika saker.

Det du ska vara uppmärksam på är hur ofta han tar initiativ till kontakt med dig? Lika ofta som innan = det finns hopp, oftare och mer entusiastisk(många små frågor) = mycket bra tecken, mindre än vanligt = dåligt tecken. 

En klok kompis sa till mig en gång "vill någon ha dig så tar han initiativ" Det är en bra riktlinje men ingen lag. Vissa måste man starta igång lite men när de väl kommit på att de vill ha en så är initiativförmågan där.  

Hoppas du träffar den rätte och berättar gärna hur det går.

Jag har puss (och mer) med många grodor innan jag fick prinsen ha ingen brådska.

Annons:
Upp till toppen
Annons: