Annons:
Etikettförhållande
Läst 3248 ggr
[northpaw]
2014-05-04 10:12

Hur finner man kärlek?

Är snart 46, aldrig gift, aldrig förlovad och aldrig fått barn. Inte ens vart sambo. Jag ser bra ut, och största anledningen till att jag är singel är att jag alltid lyckats få distansförhållanden. Har provat nätdejta, men det leder ingen vart, några korta mail men det klickar aldrig. Eller nån gång har det gjort det. Problemet är att de sista flickvännerna var lite väl unga. Jag vill gärna hitta någon mogen, men genom nätet så får jag bara kontakt med dem som är 18-20 år yngre än mig. Nu har jag vart singel sedan 2008, den gången med en tjej som var 18 år yngre. Såg det då aom min sista chans. För tre år sedan kom en tjej på jobbet in i mitt liv och flirtade, skickade sms och hade sig så jag trodde hon ville något mer. Hon vara bara 27 och jag tänkte att åldersskillnaden var för stor. Efter ett tag fick jag ändå känslor för henne eftersom hon var så på. Men då vek hon undan och bröt i atort sett kontakten. Nu står jag i situationen att jag återigen genom nätet kommit i kontakt med en tjej som jag pratat med på telefon i tre månader, hon är 25. Hon är väldigt öppen och flirtig, nu har jag efter visst motstånd börjat ha djupare känslor för henne, och då börjar hon med att dra sig undan. Hur gör man för att hitta en seriös tjej i passande ålder? Jag orkar inte med fler hjärtekrossare.

Annons:
andersson..
2014-05-04 12:03
#1

Det är svårt men ge inte upp. Var dig själv och gör saker du tycker är roligt. Dansa eller gå en kurs. Var där det finns andra med samma intressen som du. Om du söker på nätet så skriv och berätta om dig själv och vem du söker. Skriv att du söker en 40+ kvinna om det är det du söker t.ex.

Gur4m1
2014-05-04 12:12
#2

Du gör nog klokt i att försöka hitta en jämnårig eller iallafall någon äldre än 20-25.

Som #1 skriver så är min egen upplevelse av att lättast skapa relationer av olika slag genom gemensamma intressen och upplevelser. T.ex en förening. Vad en förening är- är så olika. Kan ju vara allt från stillsamma frimärkessamlande till att man vill hålla på med det lite mer fysiskt krävande hundkörning på Grönland eller bergsklättring.

Dans är ett bra sätt att hitta det motsatta könet. Men du vill hitta mer än så, d vill hitta en bra partner. Så försök hitta henne på en plats där ni delar någonting som du värderar. Som t.ex ett gemensamt intresse.

Min pojkvän fann jag genom mitt ex- men egentligen främst genom mitt spelintresse. Som tjej är det (tyvärr?) lättare att hitta en kille på nätet. Det finns 10 killar på varje tjej känns det som iallafall, trots att kvinnornas närvaro ökar mer och mer på nätet och i spelcommunitys så är det trots allt den yngre generationen i majoritet. 

Så jag skulle börja fundera över något intresse som du vill börja utforska eller fördjupa dig med, kolla upp föreningar osv på nätet. Plötsligt dyker kanske rätt tjej upp i ditt liv om du är öppen för det :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[silkesnosen]
2014-05-04 12:57
#3

Jag är själv i dejtingsvängen och tycker ju att det är lite märkligt att du inte finner någon kring din ålder. Det är ju ändå ganska många i omlopp. Är du seriös i din kontakt? Blir det mest flirtig konversation? Sätt tydliga åldersgränser. Kanske 30 till 45 eller vad som passar dig.

Sedan är det sjukt svårt att finna någon som man klickar med och som dessutom vill leva med ens mindre vackra sidor, men jag tänker väl lite skam den som ger sig…

[northpaw]
2014-05-04 16:57
#4

Hittar helt enkelt ingen, har vart på dans (i många år), men det blir inget där. I umgängeskretsen finns bara fyllskallar som blir otrevliga när de dricker. I riktiga världen möter jag inte mer än tre till kanske fyra nya Kvinnor varannan månad. I bästa fall.

Gur4m1
2014-05-04 19:02
#5

#4 bor du i norra delen av Sverige?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[northpaw]
2014-05-04 20:31
#6

Bott i Östersund länge, kommer från en by en halv biltank därifrån. 

Bor i Stockholm nu sen 2008, och förstår inte riktigt storstadslivet.

Annons:
Gur4m1
2014-05-05 05:15
#7

#6 ah… :D Tänkte mest att jag är från …ännu mer norröver och där är det väl sisdär  enkelt för karlar att hitta Kvinnor. Stockholm är nästan värre för det är ju "singelstaden". Känner många fina killar i Sthlm som sökt seriösa relationer men gått tomhänta i många år i sträck. Lät kanske inte så positivt, men då är det kanske en förklaring till distansrelationerna?

Är du öppen för att flytta? Eller är distansrelationerna det bästa alternativet, för att så småningom locka en kvinna att flytta till dig i Sthlm? 

Jag och ett ex "dejtade" och hade sedan en distansrelation på ca 100 mil, tills jag började överväga att flytta till Sthlm. Problemet är ju oftast att hitta en bostad. För jag antar att du bor där pga en orsak, jobb eller så.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[northpaw]
2014-05-05 06:01
#8

Är ju bara möjligheten till jobb som styr möjligheten till flytt eller inte

Åsa S
2014-05-05 08:09
#9

Jag är i din ålder och jag vet inte hur du tilltalat Kvinnor i min ålder när du testat dejta, gissar att mar erfarna Kvinnor kan ha andra krav än yngre. Min erfarenhet från dejting var att de män som haft få förhållanden och var i min ålder mest koncentrerade sig på att prata om det fysiska i ett förhållande + hade konstiga önskemål som som att fråga om man kunde tänka sig att klä sig annorlunda etc. för att passa in i en fantasi som de haft under alla dessa år. Det kändes rätt oseriöst och i vissa fall creepy, men hade man varit ute efter något kortvarigt eller oseriöst hade det kanske dugt som tidsfördriv tills man hittat någon bättre.  Själv fastnade jag för en man som tidigare varit gift i 20år för han visade mer intresse för mig som person, acceptans för den jag är + uppskattning för den jag är, även om jag inte sminkar mig eller använder kvinnliga kläder. +Vi började med att ses och göra kul saker ex. gå på parkteater i stockholm under sommaren. Vi lärde känna varann som vänner först innan det blev något mer och det var ingen fysisk kontakt just i början mer än nån kram. Vi gifter oss nu till sommaren.

Tror att beter man sig lite mer oseriöst ex. fastnar vid önskan att uppfylla sexuella fantasier blir det mera kortvariga saker + att man attraherar de som är yngre och inte så erfarna ifall man ändå ser bra ut men gissar det inte blir något långvarigt där heller. För många fantasier bör stanna som fantasier ifall man vill ha chans på något långvarigt.

[northpaw]
2014-05-05 16:20
#10

#9 Vad tråkigt att du tror att jag skulle vara sån

Åsa S
2014-05-05 16:35
#11

Det är tyvärr den erfarenheten jag fått av män med lite erfarenhet av förhållanden som jag mött på dejtingsiter etc. de har inte riktigt kläm på vad ett monogamt förhållande med en kvinna är utan har fantiserat ihop något under åren som de tror är det.

Har aldrig sagt att du är sån men kanske du ändå ska fundera på hur du pratat med kvinnorna som är i din ålder, för nått verkar du ju inte göra rätt ifall det inte funkar på den åldersgruppen, men det funkar på yngre. Att dejta är ungefär som att söka jobb får man inga napp måste man analysera sitt CV och göra ändringar och testa igen.

Gur4m1
2014-05-05 22:25
#12

#11 Fast….jag känner inte alls igen mig i din erfarenhet. Låter snarare som att du haft verkligen otur. Jag har dejtat män från nätet i flera år och aldrig råkat ut för att de skulle ha vissa fantasier osm jag behöve rleva upp till. Sexuella fantasier. Men å andra sidna ser jag inte sex som något enbart män vill ha och söker- och jag gillar sex (jag har aldrig besvarat skumma mail med inviter om sexuella erbjudanden som inte passar in i mina egna preferenser- sådant avskriver jag som gubbslem och "massutskick" som alla tjejer som hänger på nätet får i olika former förr eller senare i mailen, chaten, in game osv).

Men jag känner inte alls igen mig i det där och det känns vekrligen fel att ens antyda att TS ska fundera över om han har sådana krav på de han träffar på nätet? Jag har mött väldigt monogama, seriösa killar över internet. Min pojkvän som jag nu varit med i 6 år hittade jag genom internet- delvis gneom ett ex. Har ex som jag mött både genom intresseforum på nätet och dejtingsidor. Man får bara inte vara för depserat, blåögd eller naiv- eller dra folk över samma kam när man råkar på folk man inte passar med. Det är det sköna med internet- då slutar man prata med dem.

Det är inte bara yngre Kvinnor som gillar sex. Men det du beskriver låter som män med ganska specifika krav och ett kontrollbehov utöver det normala. Kan säga att jag vet kvnnor som är över 45-50 som sökt sexuella kontakter över nätet, Helt normala, fina Kvinnor som vill hitta på lite kul, och kanske även möta kärleken.

Jag pratade inte sex någontign alls under tiden som jag hade kontakt med någon av mina nätdejter, trots att jag gillar se xoch vill ha sex med min partner. Så det där är ju väldigt olika (jag tar mig friheten att räknar mig som ungdom- i sammanhanget då jag mer eller mindre har nätdejtat sen jag var 18år men idag är jag lite över 30).

TS det är bara att ha tålamod helt enkelt. Att träffa någon som man passar ihop med, där saker stämmer och även håller är en stor sak, inte utan orsak. Det är så mycket som ska stämma in i ekvationen så jag förstår att det kan kännas hopplöst om man går på nitar och inte får svar. Som sagt är det att ha tålamod och som #11 skriver så får du granska ditt CV och se hur du framställer dig själv. Men jag tror inte problemet är att du beter dig som ett äckel mot kvinnorna. Kvinnor har generellt mer att välja av på nätet- även om nätet är skönt med sin anonymitet och gör det lättare att ta kontakt- är det även tyvärr lättare att allt för snabbt avfärda någon och man missar det viktiga "första intrycket".

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[northpaw]
2014-05-06 13:33
#13

#11 du kanske själv borde se över ditt om du skickar signaler som gör att du får dessa efter dig.

Annons:
Åsa S
2014-05-06 20:41
#14

Hade fullt döljande kläder typ jeans och en tröja + inte det minsta uppstylad utan helt utan smink eftersom jag ine ens äger smink. och skrev om mina grönsaksodlingar och skrev oftast att jag sökte en monogam livskamrat när jag dejtade och inte inte nått oseriöst och jag testade att inte skriva nått alls med men fick ändå knäppa förslag, testade med en urful bild på en kvinna jag hittad när jag googlade och det var samma resultat, utan bild och utan text i en profil fick jag t.o.m ett knäppt brev från en fotfetischist som undrade om jag kunde skicka bilder på mina fötter. Så det spelade inge roll ifall man hade bild eller ej, och hur bilden såg ut + det spelade ingen roll vad man skrev eller om man inte skrev nått alls.

Skönt man slipper sånt numera för man blev väldigt undrande om hur många knäppgökar det kan finnas i stockholmstrakten. Testade dejting under rätt många år dock så det är ju klart man stöter på fler då. Träffade ju några bra med med men det är ju knäppisarna man minns.

Upp till toppen
Annons: