Annons:
Etikettdejting
Läst 2062 ggr
[northpaw]
2014-05-05 17:21

Nätdejting

Om den enda bild du hittar på dig själv som du tycker ser bra ut är en bild där du måste klippa bort exet innan du lägger upp den = Tänk en gång till på ifall du kanske inte borde gå tillbaka till exet om det var den enda bild där du ser glad och attraktiv ut

Om de enda bilder du har på dig där du ser bra ut är bilder från fester med glaset i högsta hand = bered dig på att få svar från de som bara vill festa varje helg

Om de enda bilder du kan tänka dig att lägga upp är bilder på sådant du anser vara vackert, dvs kattungar hundar och solnedgångar = bered dig på att ingen tycker du har så originell smak, alla tycker om det

Om du inte har bild på dig, men på presentationen skriver ingen bild=inget svar, bered dig på att inte heller få nåt mail

Annons:
Toxics
2014-05-05 19:23
#1

Ja fast om man skriver på presentationen : Ingen bild, inget svar. 
Så kan man tycka att det är väldigt ytligt.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[northpaw]
2014-05-05 20:09
#2

Det med! :)

Honestyisdead
2014-05-05 20:11
#3

"Om den enda bild du hittar på dig själv som du tycker ser bra ut är en bild där du måste klippa bort exet innan du lägger upp den = Tänk en gång till på ifall du kanske inte borde gå tillbaka till exet om det var den enda bild där du ser glad och attraktiv ut"

Att man en gång var lycklig med ett ex betyder verkligen inte att man måste tillvaka. Det tar slut av en anledning. 

"Om de enda bilder du har på dig där du ser bra ut är bilder från fester med glaset i högsta hand = bered dig på att få svar från de som bara vill festa varje helg"

Det håller jag inte med om. De flesta bilder tas vid tex fester. Så det är inte konstigt om det också finns bäst bilder på en på fest.

Resten förstår jag inte.

[northpaw]
2014-05-05 20:20
#4

lol

miar
2014-05-05 22:03
#5

Är utseendet så viktigt? är det inte det hur man är som är den viktigaste. Är en människa go och glad så blir den så himla fin i den andras ögon. tror du tänker för mycket

Gur4m1
2014-05-06 06:26
#6

En bild säger också end del om personen. Och nej, för många räcker det inte att man är "go o glá" om man inte alls klickar attraktionsmässigt på mer än "den själsliga planen" eller vad folk kallar det. Jag dejtar inte en fotomodell, många i mn omgivning undrar "jaha…" när jag själv anser att killen ajg vairt med sista 6 åren är ungefär den mest attraktiva mannen jag varit med. De tär småsaker som hans perfekta näsa, underbara ögon osv. Detta har jag tyckt om även dagar när jag inte tyckt om honom som person 🤪om man varit ovänner, eller han avrit surig (vilket han iofs är väldigt sällan). Men det måste finnas något där, vad det är är olika för folk. Men jag tycker det är fel att kalla det för att man är ytlig- då "ytlig" ses som någonting negativt, men det handlar om mänsklig natur att faktiskt ATTRAHERAS av någon. En del är doften, en del är kroppsspråket, en del är utseende,t en del är personen. Så nej, för de flesta räcker inte "en bra perosnlighet med bra värderingar" om människan i fråga har ett utseende/sätt att föra sig på- som totalt äcklar/ger personen avsmak för människan.

Däremot msåte en attraktiv person för mig, inte vara attraktiv för omvärlden. Det är ganska perosnligt vad vi attraheras av.

Så bild är viktigt, men inte viktigare än en bra presentation eller ännu mer: Din egen självbild. Kan säga att självömkan och desperation är inte speciellt attraktivt. Möjligen för psykopater…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[silkesnosen]
2014-05-06 07:07
#7

En bild säger en hel del om en person. Det är valet av bild som personen lagt upp som är det som jag går på. Hur tänkte han där? Är en fråga som ofta dyker upp i mitt sinne. 

En bild med bortklippt ex är märkligt och det känns som om personen aldrig lämnat. Någon som dricker på varje bild, tja då matchar man nog inte mig. Någon som putar med munnen och tittar på mig underifrån (???) och ser ynklig ut, hm nej jag söker en stabil man. Eller de värsta är ju de som skriver att de är glad och positiva och ser ut som om jorden gått under på fotot.

Sist men inte minst så vem tänder på en bitter man, som beskriver sitt ex som narcissist……

En normal, avslappnad vardagsbild, med iaf en antydan till leende och en kort kärnfull text och en enkel i approch i mail…toppen!

Honestyisdead
2014-05-06 08:42
#8

7 och hur skulle du veta att det var ett bortklippt ex?

Sedan betyder bortklippt avslutat för mig.

[silkesnosen]
2014-05-06 13:24
#9

#8 Ja att se en kvinnas hår på bild och två champangeglas i bakgrunden framför en fantastisk utsikt….

Honestyisdead
2014-05-06 13:26
#10

9 oj det var verkligen en specifik bild. Varit med om det? 

Kan lika gärna vara en bild som inte visar att någon är bortklippt. Eller att man ser en arm som lika gärna är en kompis.

Humbugg
2014-05-06 14:17
#11

De såkallade festbilderna är i regel ett (standard) mode, det finns 2 klassiska modebilder gemene dam oftast har:

en bild där man är på fest (här måste glasen med alkohol synas, de får absolut inte vara tomma och det får inte enbart stå en flaska) 

en bild från "semestern" (gärna från en oidentifierad plats). Ju mindre det syns att den är från ett annat land ju bättre. Personen brukar inte heller vara direkt "semesterklädd" så att  hoppas att man får se damen i baddräkt, bikini eller ens linne är uteslutet, här är det vanliga kläder som gäller, ibland om man har tur ser man damen med solglasögon och kanske kanske i en semesterhatt.

Dessa modebilder är till för att skapa en (standard) bild av att personen i fråga är "normal" och "lever livet". Lite som standardfrasen: "Jag är en glad och positiv person" som man hittar i var och varannan profil.

Men det är inte bara gemene dam som har dessa tendenser, gemene man har det också i form av att man oftast hittar en spegelbild (bild tagen i spegeln) där man ser kameran, gärna med blixt. Här är det också lite 50-50 att killen visar sig utan tröja, oftast brukar tröjan vara av när personen är lite mer vältränad än genomsnittet.

Jepp världen är mer standariserad än vad man tror :)

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

Gur4m1
2014-05-06 16:04
#12

Festat rätt mycket men aldrig haft en sådan bild någonstans i närheten av killarna jag dejtat. Kände mest att det behövde bli sagt. Men jag känner igen "bilden", däremot är det inte "gemene kvinna", det är nog mer en "typ" av kvinna skulle jag påstå. Typ min mamma skulle göra så, eller en av mina granntjejer. Och en del av tjejerna som gick i min klass i grundskolan….absolut.

Spegelbilden emd blixt är ju dåligt tagna selfies. Ofta i ett försök att "blixta" bort ansiktet men t.ex visa sina snygga former/kläder.Men detta är också en viss typ av människor. Så nej, det är inte direkt standard.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

citytjejen
2014-05-06 16:23
#13

Utseendet är inte allt, men det är ju kul att se hur personen ser ut som man har kontakt med/läser om i dennes profil. 

Sen är det rätt fånigt med folk som har "spännbilder" där de står och visar musklerna haha 😃

/Christina

Annons:
[Becka889]
2014-05-06 18:37
#14

Själv behövde jag inledningsvis ingen bild alls för att få napp vid nätdejting! :)

En skriven profil fylld av självsäkerhet, intelligens, ödmjukhet och en stor portion humor gav mig tillfället att låta min sambo snubbla över vår lycka :D dock blev han knappast besviken när bilderna väl kom upp ;)

[silkesnosen]
2014-05-06 19:48
#15

#!0 japp..har sett det mesta tror jag ;)

Även killar som står på en hand på poolkanten :P

Gur4m1
2014-05-06 20:10
#16

#14 ja jag ser ödmjukheten flöda ;) haha. Men ja, en bra presentation räcker långt. Skillnaden i ditt fall är att du är kvinna. För Kvinnor verkar sällan samma regler "apply". Vi kan skriva "hej jag är tjej" och få napp samma minut den läggs ut, beroende på var man lägger upp den. Din sambo hade tur, hörre du!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

obstitant
2014-05-06 21:16
#17

#16 Håller med! En gång medan jag nätdejtade skapade jag en fejkprofil pga anledning, och eftersom jag inte ville lura någon kärlekssökande stackare gjorde jag profilen väldigt kort och ganska otrevlig, och skrev att jag inte ville ha några mail. Det intressanta (och irriterande) var att förutom alla copy+paste-mail om hur trevlig jag verkade och vilka vackra ögon jag hade (hade alltså ingen bild) var det flera som verkade ta det som en utmaning och skrev insmickrande mail om hur skojig och annorlunda jag var. Alltså jag fick fler mail på den profilen än på min riktiga!

(Anledningen till fejkprofilen var alltså att jag ville kunna diskutera vissa ämnen i ett diskussionsgrupp som fanns då, jag hade träffat såpass många därifrån att jag inte kände mig anonym längre. Inga skumma och elaka syften!)

Humbugg
2014-05-06 22:42
#18

#12: En standardmall behöver inte användas av precis alla, men låt oss säga att det är en "viss" typ av person som använder den, då är denna typ väldigt vanligt förekommande på just dejtingsidor, vare sig du använder sådana eller inte.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[Becka889]
2014-05-06 23:08
#19

#16 nej inte i detta inlägget såklart, fanns inte rum för det ;-) Ja det spelar stor roll vilket kön man tillhör, Kvinnor har alltid lättare för att hitta en partner känns det som… lite orättvist om man tänker så! Men det som spelar in i en mer välskriven presentation är att man även når ut till de uppriktigt intresserade människorna, oavsett foto eller ej. Det var det jag ville poängtera lite grann ;-) Vi båda hade tur! :-)

[northpaw]
2014-05-08 11:22
#20

Kul diskussion det blev.

Tror jag ska testa med att lägga upp stereotypbilderna som ni beskriver och se hur det slår ut…

Annons:
Gur4m1
2014-05-08 11:46
#21

#20 trodde du sökte en annorlunda relation från de du redan verkar ha haft- därför borde du undvika just standardbilderna (halvnakna bilder vid poolen/framför spegeln osv) :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[northpaw]
2014-05-08 11:54
#22

jadå det har du rätt i. dock har jag själv aldrig lagt upp såna bilder, så man kanske ska prova

Upp till toppen
Annons: