Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2162 ggr
ewtyr
5/6/14, 9:57 PM

invit från en singelman.

Jag är gift. Min vän är gift och har en kollega som är singel. Kollegan frågade om min vän och jag inte skulle vilja ta ett glas vin med honom tillsammans. Jag ha träffat honom som hastigast. Jag förstår inte riktigt vad syftet är? Känner mig väldigt obekväm med situationen? Varför skulle två gifta Kvinnor ta ett glas vin tillsammans med en man? Låter mycket märkligt? Kan det vara så att han är ute efter vänner eller vad tror ni att han menar med denna invit?

Annons:
Lamina
5/6/14, 10:01 PM
#1

Det bästa vore nog att fråga honom om det. Det kan ju tyckas märkligt, men det kanske bara är en vänskaplig förfrågan.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Thaeri
5/6/14, 10:10 PM
#2

Han kan ju ha tänkt som så att han är mer bekväm runt Kvinnor än andra män, vill få nya vänner, och om han umgås med två samtidigt ger det inte lika "skydliga" signaler som om han hade umgåtts med bara en. Särskilt om båda två är gifta.

Eller ungefär samma sak, fast istället för att vara mer bekväm runt Kvinnor kanske han vill bli god vän med din vän, och bjöd med dig för att det inte skulle verka misstänkt och göra henne obekväm.

Men det finns ju massor med andra tänkbara orsaker, och ni kan ju inte veta vilken det handlar om utan att rakt ut fråga. Menar bara att det kan vara helt oskyldigt.

ewtyr
5/6/14, 10:10 PM
#3

Jag vill iaf inte detta. Vill därför svara nej vilket kanske kan anses som elakt men jag ska väl inte behöva göra saker som inte känns bekvämt för att vara snäll.

Thaeri
5/6/14, 10:13 PM
#4

Som #1 sa, fråga. Är det oskydligt så är det ju ingen fara, verkar svaret mer konstigt går det att säga nej då. 

Absolut att man inte ska säga ja bara för att vara snäll, men att säga nej rakt av bara för att man misstänker saker är inte bra heller, särskilt inte som känslan ofta ligger och gnager i en efteråt också. Bättre att få klarhet i det hela och svara utifrån det🙂

ewtyr
5/6/14, 10:22 PM
#5

Han känner hennes kille bra. Men han skulle tydligen inte vara med. Det jag tyckte var så märkligt.

miar
5/6/14, 10:32 PM
#6

Det är inget märkligt i det, tycker jag. Han kanske som så många Kvinnor har lättare att prata o vara sig själv med de motsatta könet. Han ser antagligen er som vänner/arbetskamrater..

så märkligare än så är det nog inte, att ni råkar vara gifta kanske är mera obekvämt för er , än vad det är för han. Tror inte han vill något annat än bara ta en drink efter jobbet med er, och frågar er bägge  så ni ej ska känna er obekväma att gå ensam med honom….jag har manliga vänner som jag kan gå ut med, och inte har varken dom eller jag någon baktanke…

Annons:
Lexie82
5/6/14, 10:37 PM
#7

Jag har pojkvän, och de flesta av mina vänner är killar. Har egentligen bara EN väninna. Och ibland händer det att jag går på krogen eller fest med mina vänner utan att pojkvännen följer med. Inget märkligt med det.

Men känns det inte bekvämt ska du naturligtvis tacka nej. Annars kan du ju alltid fråga om du får ta med dig maken, om det får det att kännas bättre.

ewtyr
5/6/14, 11:02 PM
#8

Tack så mycket för svaren

Humbugg
5/6/14, 11:10 PM
#9

Det behöver ju givetvis inte vara något "farligt" men känner du dig inte bekväm med situationen, tacka artigt nej och säg att du är upptagen med annat.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[Rödluvan]1
5/7/14, 9:35 AM
#10

Varför skulle två gifta Kvinnor vilja ta ett glas vin tillsammans med en kvinna?

miar
5/7/14, 11:27 AM
#11

Det är vanligt att man gör, även att man är gift eller förlovad så är det viktigt att inte sluta leva, eller sluta träffa vänner, kolegor utanför arbetet och så. Det brukar vara riktigt trevligt, männen gör lika dant men då . Lika vanligt som att Kvinnor och män kan vara vänner, även att den ena tex är gift eller samanboende. Det är bara trevligt .Ha en bra dag

Gur4m1
5/7/14, 12:15 PM
#12

Hm…Jag undrar mer varför man direkt antar att en kollego skulle vara ute efter mer, i en sådan situation? Om man ville mer skulle man väl bjuda bara den ena? Kanske han inte ens är hetero? :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

_Fisken
5/8/14, 6:53 AM
#13

Två av mina närmsta vänner är gifta Kvinnor och jag/vi har inga problem och dricka vin tsm. Jag "lägger inte an" på dem och ser dem inte som "kön". Jag ser dem som bra vänner och prat-partners. 
Killen ifråga kanske vill prata och det gör iaf jag bättre med Kvinnor än med män. Det kanske gäller honom också?

Annons:
Upp till toppen
Annons: